Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Så lenge Microsoft ikke kommer med en offisiell melding som kan nå ut til alle vil support og andre fra Microsoft komme med dårlige unnskyldninger og forskjellige meldinger. Nå er ikke dette noe problem å unngå om man vil (Tenker da på å få en IP som er innenfor de lovlige landene). Men det virker som folk spør disse spørsmålene for å sette MS-supporten i knipe. For så å eventuelt få tak i et bilde og legge det ut på diverse forum for å skaffe negativ oppmerksomhet rettet mot Microsoft og Xbox One. Men sannheten er at slik er det over alt når situasjoner er uavklart.

Endret av Emils.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MS bekrefter at personer utenfor din familie...kan bli med i din "familie" på Xbox One. Om dette stemmer så er det ganske så imponerende.

 

Kilde

 

Dette stemmer. Vi snakket om det noen sider tilbake, rart ikke Pressfire o.l har laget en sakt om det? Det er jo såppass kule nyheter at det er rart de ikke vil informere om det. MS har klaret opp i saken om å dele spill. Man kan dele spill med ti venner. Altså uten å låne bort disken, men at du deler spill-biblioteket ditt slik at de kan logge på sin xbox hvor som helst i verden og låne spillet. Eneste er at det bare er en person som kan spille spillet av gangen, noe som er ganske logisk ift hvordan det ville fungert om man lånte bort disken.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ennå ikke hvorfor så mange her er villig til å betale mer penger for svakere maskinvare og restriksjoner (leiemarked).

 

Har dere sjekket avstemningene?

 

På Amazon Games:

 

PS4 - 26575 stemmer

Xbox One - 1509 stemmer

 

På Gamespot er det ingen land i hele verden som har stemt Xbox One over PS4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal jeg si hvorfor jeg synes xbox one ser mer fristende ut? Nå er jeg ikke ute etter hardware eller gammeldags PS3 i større muskler. Det er ingen tvil om at Xbox one har mye større potentiale enn PS4 på nesten alle områder.

 

Vi vet alle at spillene vil bli ganske likt til slutt uansett hvordan man vender på det så her er man likt.

 

Xbox One har bare så mye bedre operativsystem, online support, online muligheter, bedre apps, det er så mye mer som kan komme til Xbox One som ikke kan komme til PS4. Bare med Kinect finnes uttalige mange muligheter som vi kanskje ikke har tenkt på enda?

 

men det er nu så, min mening.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ennå ikke hvorfor så mange her er villig til å betale mer penger for svakere maskinvare og restriksjoner (leiemarked).

 

Har dere sjekket avstemningene?

 

På Amazon Games:

 

PS4 - 26575 stemmer

Xbox One - 1509 stemmer

 

På Gamespot er det ingen land i hele verden som har stemt Xbox One over PS4.

 

Man må ikke ta internett-polls som det alvorlig. Det er ofte de som er mest engasjerte i en sak som stemmer. I dette tilfellet er det nok de som stemmer de som er mest engasjert i å kritisere Xbox. Det blir et ganske så skjevt utvalg og har ikke noe statistisk relevans ift virkeligheten. Xbox kommer nok til å selge veldig mye.

Lenke til kommentar

BMqF-7LCcAAyWvl.jpg

 

Minner meg litt om hvordan det var med EAs kundesupport rundt og etter release for Origin. Virker som om de er like forvirret som resten, egentlig, og ikke helt vet hva de skal svare.

 

Edit: Føler synd på de som jobber som support, har lest litt igjennom, og det er ikke lett å prøve å gjøre en god jobb og være seriøs med så mye rart, tull og skit de får.

 

Noen ganger så håper jeg de "support"-greiene der bare er noen som har laget en account og troller.. Men det er vel ikke det..

 

Vil det si at hvis jeg skal lane hos en kamerat, så får jeg ikke spilt?

Lenke til kommentar

Skal jeg si hvorfor jeg synes xbox one ser mer fristende ut? Nå er jeg ikke ute etter hardware eller gammeldags PS3 i større muskler. Det er ingen tvil om at Xbox one har mye større potentiale enn PS4 på nesten alle områder.

 

Vi vet alle at spillene vil bli ganske likt til slutt uansett hvordan man vender på det så her er man likt.

 

Xbox One har bare så mye bedre operativsystem, online support, online muligheter, bedre apps, det er så mye mer som kan komme til Xbox One som ikke kan komme til PS4. Bare med Kinect finnes uttalige mange muligheter som vi kanskje ikke har tenkt på enda?

 

men det er nu så, min mening.

 

 

Jeg er helt enig! Det er jo veldig mange utviklere som sier det blir en drøm å jobbe med spill til Xbox One. På Gamespot i går var det noen utviklere som snakket om at det blir lettere å utvikle spill til Xbox One enn PS4 fordi den er mer lik en PC.

 

Jeg tenker også på en ting.. Det med Cloud'en kan jo bety mye moro! Vil det si at de f.eks i en fremtidig Elder Scrolls (singleplayer) kan "endre" på verdenen mens jeg spiler? Altså at NPC's kan oppføre seg mer uforutsigbart osv? Eller at det dukker opp nye ting og situasjoner slik at det ikke blir så "statisk" som det har vært tidligere?

 

Du kan ikke låne bort dine fysiske disker som før, nei.

 

men du kan låne bort biblioteket ditt slik at venner kan spille dine spill helt kostnadsfritt... Jeg syns det er mye bedre.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig! Det er jo veldig mange utviklere som sier det blir en drøm å jobbe med spill til Xbox One. På Gamespot i går var det noen utviklere som snakket om at det blir lettere å utvikle spill til Xbox One enn PS4 fordi den er mer lik en PC.

 

Jeg tenker også på en ting.. Det med Cloud'en kan jo bety mye moro! Vil det si at de f.eks i en fremtidig Elder Scrolls (singleplayer) kan "endre" på verdenen mens jeg spiler? Altså at NPC's kan oppføre seg mer uforutsigbart osv? Eller at det dukker opp nye ting og situasjoner slik at det ikke blir så "statisk" som det har vært tidligere?

 

 

 

men du kan låne bort biblioteket ditt slik at venner kan spille dine spill helt kostnadsfritt... Jeg syns det er mye bedre.

 

Det er ingen konsoller som ikke lar deg låne bort hele biblioteket kostnadsfritt. Dessuten er det å kunne selge spillene man ikke bruker en viktig del av det å kunne få råd til nye spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke låne bort dine fysiske disker som før, nei.

 

Nei det vet jeg, mulig jeg bare misforsto spørsmålet til han duden på twitter.

 

Jeg spiller vel egentlig ikke med så mange fler enn 10 stk, så jeg får fylt opp "familien" min med folk jeg spiller med og kan kose meg med samme spill :)

 

Dersom jeg kjøper BF4, kan andre folk i "familien" spille det online uten å betale for spillet? Samtidig som meg?

 

Leste det som at xboxen blir låst mot IP'en i hjemmet ditt. :tease: morratrøtt...

Lenke til kommentar

Så alle spill jeg har kan noen på vennelisten min bare "ta" uten mitt samtykke? Eller må jeg velge hvem jeg vil låne til og hvilke spill?

 

Nei det blir nok ikke så enkelt. Du må vel samtykke.. Det fungerer vel slik at du lager en ekstra profil på din konsoll som en venn kan låne. Også kan du vel trekke tilbake "samtykke" når som helst.

Lenke til kommentar

Nei det vet jeg, mulig jeg bare misforsto spørsmålet til han duden på twitter.

 

Jeg spiller vel egentlig ikke med så mange fler enn 10 stk, så jeg får fylt opp "familien" min med folk jeg spiller med og kan kose meg med samme spill :)

 

Dersom jeg kjøper BF4, kan andre folk i "familien" spille det online uten å betale for spillet? Samtidig som meg?

 

Leste det som at xboxen blir låst mot IP'en i hjemmet ditt. :tease: morratrøtt...

 

Ja, det kan de. EA har i tillegg fjernet Online passene.

 

Men dere kan ikke spille et delt spill samtidig.

Lenke til kommentar

 

 

Nei det vet jeg, mulig jeg bare misforsto spørsmålet til han duden på twitter.

 

Dersom jeg kjøper BF4, kan andre folk i "familien" spille det online uten å betale for spillet? Samtidig som meg?

 

DEt på twitter gjaldt det å ta med seg konsollen til et land som ikke støtter One.

 

Du kan nok ikke spille samtidig som du har lånt det bort. I beste fall kanskje offline.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...