Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gameplayet så forferdelig ut, og det er også det man får ut av previewsene fra E3.

 

MEN, combat skal være dummet ned, fiendene dør lettere fordi de ønsket å vise frem alle kill-animasjonene, så det er bare å håpe at selve spillet blir bra. Synes også at animasjonene så veldig dårlige ut, og dette er uvanlig for Crytek, så det blir nok fikset.

 

Ellers var grafikken veldig fin, og noen av detaljene var nydelig. Jeg elsker konseptet, og håper selvsagt at spillet blir bra. Det har potensiale ihvertfall.

 

Jeg håper det du sier stemmer - altså at de hadde "dummet ned" gameplayet. Håper ikke det blir sånn at du må trykke på knapper du får oppgitt slik som de viste på skjermen. Da blir alt så forutsigbart.

 

Har gledet meg veldig til dette spillet! Har alltid sett for meg at det hadde vært skitkult med et Rome-aktig spill.. Har gledet meg helt siden.. ja siden siste episode av Rome ble sendt.

Lenke til kommentar

telefonene er vel beviset på det, ihvertfall dagens telefoner som ikke lever lengre enn 2-3 år. En gjennomsnittlig nordmann bytter den ut så og si hele tiden.

 

Japp og når man kjøper en telefon til 6000 kroner (det er jo det toppmodellene koster) så er det ingen som klager over at de holder i 2-3 år. Men med engang det kommer til en spillkonsoll forlanger iallefall en her inne at den skal kunne brukes om 20 år.

Lenke til kommentar

Jeg håper det du sier stemmer - altså at de hadde "dummet ned" gameplayet. Håper ikke det blir sånn at du må trykke på knapper du får oppgitt slik som de viste på skjermen. Da blir alt så forutsigbart.

 

Har gledet meg veldig til dette spillet! Har alltid sett for meg at det hadde vært skitkult med et Rome-aktig spill.. Har gledet meg helt siden.. ja siden siste episode av Rome ble sendt.

 

Det blir vel diverse QTE, eller kill-what-ever-de-kalte-det-igjen, men det skal ikke være så ille som det så ut. Det var bare for å vise frem alle de kule kill-animasjonene.

 

Lurer på hvordan det blir med multiplayer. Om de klarer å få kamp til å bli taktisk kan det bli veldig morsomt.

Lenke til kommentar

er det ikke sånn at CD'er har en relativt kort levetid? Etter ti år så "brytes de ned"? Ingen av min cd'er fra 90-tallet funker skikkelig lenger.

 

Jeg tipper det vil bli en løsning på dette - kontoen din har en kjøpshistorikk. Denne kontoen kan godt tenkes blir videreført til neste konsoll igjen slik som det er fra 360 til One i dag. Jeg tipper de vil legge opp til en slags streaming-tjeneste av de gamle spillene dersom konsollen "stenges" om femten år. Da er det bedre å ha kvittering på kjøpshistorikken din digitalt enn å ha en cd-plate som lett kan gå i stykker eller brytes ned.

Lenke til kommentar

Nå virker det som du med vilje overså det jeg skrev istad. Du KAN låne bort spill på Xbox One og du KAN selge spill (dersom produsenten av spillet godtar det). Slutt å bruk dette argumentet på den måten. Du fremstiller det helt feil.

 

For hvor mange produsenter vil godta det om MS gir de valget mellom å ikke gjøre det?

Lenke til kommentar

Japp og når man kjøper en telefon til 6000 kroner (det er jo det toppmodellene koster) så er det ingen som klager over at de holder i 2-3 år. Men med engang det kommer til en spillkonsoll forlanger iallefall en her inne at den skal kunne brukes om 20 år.

Hadde vært morsomt å fått en grunn til hvorfor det er slik.

Lenke til kommentar

Det er kanskje bare meg, men jeg skulle ønske at de brukte mer tid på Forza 5. Nå har vi ikke natt og væreffekter, og jeg er veldig sikker på at de har valgt det bort for å perfeksjonere det de nå har på plass til launch. Skal ikke se bort ifra at de kan fikse det senere, og at det kommer som en patch/DLC, men det er vanskelig å vite noe om det.

Det var mange som ville ha det på Forza 4, men skjedde aldri der... så tviler dessverre på at de blir å legge det til i en patch eller DLC.

Lenke til kommentar

er det ikke sånn at CD'er har en relativt kort levetid? Etter ti år så "brytes de ned"? Ingen av min cd'er fra 90-tallet funker skikkelig lenger.

 

Det er vel en myte? Spørs hvordan de er behandlet, alle mine CDer (som ikke er behandlet som dritt) funker enda.

 

Men nå skal jo Xbone kjøre blu-ray-disker da, og kvaliteten på dem er jo bedre enn på CDer.

Lenke til kommentar

 

Lurer på hvordan det blir med multiplayer. Om de klarer å få kamp til å bli taktisk kan det bli veldig morsomt.

 

Jeg fikk frysninger under visningen da de dannet en formasjon. Tenkte på hvor kult dette hadde vært med multiplayer. Jeg drømmer sikkert litt for mye nå, men om det blir noe i den banen blir det jo helt sykt kult.

Lenke til kommentar

Det er vel en myte? Spørs hvordan de er behandlet, alle mine CDer (som ikke er behandlet som dritt) funker enda.

 

Men nå skal jo Xbone kjøre blu-ray-disker da, og kvaliteten på dem er jo bedre enn på CDer.

 

Mine CD'er har bare stått i hylla. Begynte etter hvert å utvikle mørke "ringer" inni plasten på spille-siden. Jeg har flere cd'er som ikke starter lenger. Mye av det er gamle brenne cd'er så klart. GOdt mulig det var den dårlige kvaliteten jeg kjøpte.

Lenke til kommentar

Fra Forza:

 

original.jpg

 

Mine CD'er har bare stått i hylla. Begynte etter hvert å utvikle mørke "ringer" inni plasten på spille-siden. Jeg har flere cd'er som ikke starter lenger. Mye av det er gamle brenne cd'er så klart. GOdt mulig det var den dårlige kvaliteten jeg kjøpte.

 

Ja, da er saken en annen. CD-R-plater er selvsagt ikke av samme kvalitet, spesielt ikke dårligere merker. Verbatim er nok _kanskje_ unntaket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Japp og når man kjøper en telefon til 6000 kroner (det er jo det toppmodellene koster) så er det ingen som klager over at de holder i 2-3 år. Men med engang det kommer til en spillkonsoll forlanger iallefall en her inne at den skal kunne brukes om 20 år.

 

Dette er jo 100% feil. Mener du at telefoner slutter å virke etter 2-3år? Mamma hadde inntil nylig en Sony Eriksson klapptelefon. Den begynner vel å nærme seg 10 år gammel. Funker som fjell enda. Byttet fordi hun ville ha apps :p

 

Folk klager fordi telefonen blir tregere og de ser at folk har nyere og bedre telefonre enn dem selv. Det kommer nye og raskere telefoner hvert eneste år.

 

Kan ikke sammenlignes med konsoller engang. Den ene er en liten dings man har i lomma, bruker hver eneste dag, kanskje mister i bakken noen ganger. Slites fort. Den andre en stort sett en stasjonær dings som sjeldent tar på.

 

Forøvrig har jeg en DS som jeg kjøpte i 2004 da den kom. Altså 9 år gammel. Har ingenting å utsette på den. Virker enda 100%.

Lenke til kommentar

Mine CD'er har bare stått i hylla. Begynte etter hvert å utvikle mørke "ringer" inni plasten på spille-siden. Jeg har flere cd'er som ikke starter lenger. Mye av det er gamle brenne cd'er så klart. GOdt mulig det var den dårlige kvaliteten jeg kjøpte.

 

Alle mine cder fungerer - og jeg har en haug fra 80 tallet også.

 

Edit: CD-R ja det er noe annet....

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Det er de gamle telefonene som holder lengst. Faren min hadde en sånn murstein fra 90-tallet som han hadde laaaangt ut på 2000-tallet.. Er vel bare noen år siden han byttet den ut. Heldigvis. Den hadde jo opptrekkbar antenne!

 

De nyere produktene skal liksom ikke vare like lenge.. De er bygget sånn så vi skal kjøpe oftere. Vi kjøper ting oftere nå enn vi gjorde før og det er mye pga det vi kan takke den økonomiske veksten.

Lenke til kommentar

Enda en situasjon hvor Microsoft kanskje snur pga klager fra forbrukerne:

 

Eurogamer: I want to ask about indie games and why you decided not to enable self-publishing when so many of your competitors and other places do?

 

Phil Spencer: Today what we've said is we don't have a self-publishing system in place. But what we do look at: we support the indie development community, we've had over 200 developers ship over 400 games on our platform; over a billion dollars in revenue for independent developers selling content through our ecosystem. From the beginning of Xbox Live we have been committed to indie games, and we will continue to do that. Things like self-publishing, things like discovery of content, things like promotion - these are things that we are committed to, and our platform will evolve.

 

If you could boot your Xbox 360 seven years ago when it launched, when you first bought it and you looked at the experience we had, and over the years how we added functionality... We understand the desires of certain developers out there. We want all the developers to work on our platform. We want to make a commitment to the plans we have in place and what we're launching and that's what we're doing today.

 

Making sure content shows up on our platform, you understand what content people are playing. So you see trending; you have search to search for any piece of content to make sure that any pieces of content that hit Xbox One are actually discoverable and easily purchasable; and then part of your library that roams with you wherever you go - that's an important step. And that's what we're committed to at launch. We want to make sure we're making the right commitments at the right time. Our ears are open on self-publishing and other changes and advancements in our publishing ecosystem, but I don't want to stand up and commit to things that aren't plan of record now. That would be wrong.

 

Eurogamer: So, to be clear, you're open to the possibility of self-publishing in the future? Things may change?

 

Phil Spencer: Absolutely.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...