Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så når Microsoft sier at utvalgte butikker kan selge bruktspill, så er det galt for meg å anta at de snakker om Gamestop? Selv om Gamestop har hintet kraftig mot at de er en av de utvalgte?

 

Gamestop, eller ikke. Du har uansett svart på hvitt at bare utvalgte forretninger lar deg gjøre dette. Ergo, det utelukker Finn.no, QXL, Ebay osv. Med andre ord, alt som har med salg mellom privatpersoner. Steder som faktisk gir deg en slant for det vi har betalt 500 kr for. Det er poenget mitt.

 

 

 

Jeg er 99% sikker på at Gamestop blir å kunne selge og bytte bruktspill fra Xbox One på verdensbasis. Games, kanskje.

 

Innlegget mitt var ment til han over meg siden han mener det er spekulasjoner at Gamestop er en av de utvalgte forhandlerene.

 

Sier jo seg selv at de er det.

Lenke til kommentar

Det eneste du liker er å selge rettighetene og eierskapet ditt?

 

Så lån spill fra Microsoft. Om 10 år mister du hele samlingen din, mens PS4 eiere har sine for evig og alltid.

 

Hender det ofte at du tar fram playstation eller xbox for og spille?

Lenke til kommentar

Kva baserer du den påstanden på?

 

Han baserer det på tull. Han har ikke gjort annet i tråden her.

 

Om 10 år så låser dem sikkert opp konsollen. For meg virker det bare at de kan løfte DRM'en (som har blitt gjort på andre ting før) og så er den jammen meg DRM-fri og man kan gjøre som man vil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Innlegget mitt var ment til han over meg siden han mener det er spekulasjoner at Gamestop er en av de utvalgte forhandlerene.

 

Sier jo seg selv at de er det.

 

Selvfølgelig er Gamestop en av horene som har inngått bruktspillavtale med Microsoft. Skjønner ikke hvorfor enkelte her tar seg bryet med å argumentere med at dette er spekulasjoner, når Microsoft selv skriver at det er snakk om utvalgte butikker.

 

Hender det ofte at du tar fram playstation eller xbox for og spille?

 

Ja?

 

Han baserer det på tull. Han har ikke gjort annet i tråden her.

 

Om 10 år så låser dem sikkert opp konsollen. For meg virker det bare at de kan løfte DRM'en (som har blitt gjort på andre ting før) og så er den jammen meg DRM-fri og man kan gjøre som man vil.

 

Om konsollen ble låst opp om 10 år ville Microsoft ha sagt det til. De har blitt spurt om dette i intervju, og de snakker seg rundt det. Konsollen er designet for å brukes online, og bare det. Jeg tviler på at det finnes noen backupløsninger for når den blir gammel.

Lenke til kommentar

Om konsollen ble låst opp om 10 år ville Microsoft ha sagt det til. De har blitt spurt om dette i intervju, og de snakker seg rundt det. Konsollen er designet for å brukes online, og bare det. Jeg tviler på at det finnes noen backupløsninger for når den blir gammel.

 

Det blir ikke noe problem om neste Xbox blir bakoverkompatibel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det annonsert noko korleis digitale kjøp vil foregå på PS4?

- Kan ein låne dei bort til venner?

- Er det sikra vha ei DRM løysning?

 

Eg spør fordi eg lurar.

 

Folk må synest kva dei vil - men dette med byttelåning, delt spel bibiliotek. Det er eit absolutt genitrekk på Xbox One. Det er ei heilt glimrande løysning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Om konsollen ble låst opp om 10 år ville Microsoft ha sagt det til. De har blitt spurt om dette i intervju, og de snakker seg rundt det. Konsollen er designet for å brukes online, og bare det. Jeg tviler på at det finnes noen backupløsninger for når den blir gammel.

 

Du kan spille offline med One.

 

Hvem vet, kanskje vi kan spille spillene på Windows om 10 år. Operativsystemet til One bygger jo på Windows, og komponentene er PC-komponenter.

Lenke til kommentar

Er det annonsert noko korleis digitale kjøp vil foregå på PS4?

- Kan ein låne dei bort til venner?

- Er det sikra vha ei DRM løysning?

 

Eg spør fordi eg lurar.

 

Folk må synest kva dei vil - men dette med byttelåning, delt spel bibiliotek. Det er eit absolutt genitrekk på Xbox One. Det er ei heilt glimrande løysning.

 

Nei, derfor kan man gjøre det med fysiske kopier.

 

Digitale nedlastninger er for de som ikke bryr seg om eierskap, bytting, utlån, selge spill, forbrukerrettigheter og oppbevaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det annonsert noko korleis digitale kjøp vil foregå på PS4?

- Kan ein låne dei bort til venner?

- Er det sikra vha ei DRM løysning?

 

Eg spør fordi eg lurar.

 

Folk må synest kva dei vil - men dette med byttelåning, delt spel bibiliotek. Det er eit absolutt genitrekk på Xbox One. Det er ei heilt glimrande løysning.

 

- Skal funke som PS3, og da vil man kunne dele det med en venn, mot fire venner fra PS3 (konsollene ble verifisert for din bruker). Dette var dog imot rettningslinjene. Alle brukere på samme konsoll kan spille/bruke samme innhold, uahvengig av hva man har brukt penger på.

-Ja.

 

 

Og jeg er fremdeles veldig nysgjerrig på hvordan byttelåning vil funke. Når noe er for godt til å være sant er det som regel det. Vil de fjerne dette etterhvert som Sony gjorde med Linux-støtte på PS3, eller vil de senke antall som kan dele slik Sony gjorde fra 5 til 2? Vil det funke så fantastisk som det høres ut, og hva da med argumentet om bruktsalg og hvordan det skader utviklere?

Lenke til kommentar

Digitale nedlastninger er for de som ikke bryr seg om eierskap, bytting, utlån, selge spill, forbrukerrettigheter og oppbevaring.

 

Det var da voldsomt da. Kan det tenkes at de som liker digitale nedlastninger ikke liker å få riper på platene sine samt at de ikke ønsker å måtte skifte plate?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Selvfølgelig er Gamestop en av horene som har inngått bruktspillavtale med Microsoft. Skjønner ikke hvorfor enkelte her tar seg bryet med å argumentere med at dette er spekulasjoner, når Microsoft selv skriver at det er snakk om utvalgte butikker.

 

 

 

Ja?

 

 

 

Om konsollen ble låst opp om 10 år ville Microsoft ha sagt det til. De har blitt spurt om dette i intervju, og de snakker seg rundt det. Konsollen er designet for å brukes online, og bare det. Jeg tviler på at det finnes noen backupløsninger for når den blir gammel.

 

Sa Ubisoft ifra at den teite DRM'en deres hadde en fastsatt dato for når de skulle høre på spillerne og ta den vekk?

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt da. Kan det tenkes at de som liker digitale nedlastninger ikke liker å få riper på platene sine samt at de ikke ønsker å måtte skifte plate?

Det ligger mye feil i digital nedlasting, som f, eks du kan ikke låne du må gi det bort, og du får det ikke tilbake uansett hva du gjør.

 

Du må forholde deg til dyre salgspriser, Microsoft kan ende og ta en liten prosent andel.

Visst Microsoft kan styre selv hva prisen er og følger system som Gamestop kan de kreve at 1 kopi er verdt 5 kr og et annet 500 kr, alt etter hva som byttes mest.

 

Det er bare ingenting som slår og selge spill selv for egenpris via salgs sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...