Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DEt på twitter gjaldt det å ta med seg konsollen til et land som ikke støtter One.

 

Du kan nok ikke spille samtidig som du har lånt det bort. I beste fall kanskje offline.

 

Det er sikkert et krav om at utlåner skal være online. 24 timer er nok til å fullføre nesten alle spill.

Lenke til kommentar

Vi vet alle at spillene vil bli ganske likt til slutt uansett hvordan man vender på det så her er man likt.

 

Xbox One har bare så mye bedre operativsystem, online support, online muligheter, bedre apps, det er så mye mer som kan komme til Xbox One som ikke kan komme til PS4. Bare med Kinect finnes uttalige mange muligheter som vi kanskje ikke har tenkt på enda?

 

men det er nu så, min mening.

 

Jeg er helt enig! Det er jo veldig mange utviklere som sier det blir en drøm å jobbe med spill til Xbox One. På Gamespot i går var det noen utviklere som snakket om at det blir lettere å utvikle spill til Xbox One enn PS4 fordi den er mer lik en PC.

 

Jeg tenker også på en ting.. Det med Cloud'en kan jo bety mye moro! Vil det si at de f.eks i en fremtidig Elder Scrolls (singleplayer) kan "endre" på verdenen mens jeg spiler? Altså at NPC's kan oppføre seg mer uforutsigbart osv? Eller at det dukker opp nye ting og situasjoner slik at det ikke blir så "statisk" som det har vært tidligere?

 

Her var det endel rart.

 

For det første, PS4 er merkbart sterkere enn Xbone. Multiplattformtitler vil nok se penere ut og kanskje flyte litt bedre, og i en større grad enn denne generasjonen, men til syvende og sist, det er ikke så alt for mange som bryr seg om det uansett. De fleste er fornøyd med hvordan grafikken er på PS360, og nå blir den mye bedre. Alle vil kose seg med sin konsoll uansett.

 

Hvem som har bedre operativsystem kommer vel til å bli en smakssak, litt som gamepad, spill osv, og er noe mange kommer til å vektsette når de velger konsoll. Hvordan online support og online-muligheter blir vet vi ikke enda, jeg vil tro det blir ganske likt. Xbox One vil nok få bedre apps, det er jeg ganske sikker, siden de nok vil porte/kunne kjøre mange Windos 8 apps. Kinect har nok endel muligheter, men jeg tror det blir mest en gimmick. Litt som 3D, hvor ofte hørte man det under årets E3 i forhold til fjorårets?

 

At Xbox One er mer lik en PC enn en PS4 er bare tull. Begge bygger på x86-arkitekturen, men Xbone eSRAMen som skal hjelpe DDR3-RAMen, noe som gjør at den faktisk skiller seg mer ut fra en PC, og som har blitt nevnt som Xbone sin akilleshæl. Den vil hjelpe, selvsagt, men den vil gi utviklerne en ekstra jobb.

 

Og ja, clouden kan bety mye moro. Men dette har vi allerede hatt en god stund. De har kunne endre ting i verdenen mens du spiller lenge. Men det har ikke vært slik, bortsett fra i multiplayerspill fordi man har satt en grense mellom singleplayer og multiplayer. Dette ser vi nå er i ferd med å endres, med f.eks spill som Watch Dogs og The Division, hvor man spiller singleplayer, men verdenen fremdeles er koblet mot nett og mikser opplevelsen. Dette er nok noe utviklere gjør både som et steg videre i spillutviklingen og teste grensene, men også for å lage en "always online"-DRM, noe som da vil gjelde for alle systemer.

 

Det jeg ser som _veldig_ positivt med cloud-systemet til Microsoft derimot, det er at alle spill nå vil ha dedikerte servere. Og det som er enda bedre, og faktisk utrolig, er at Microsoft visstnok tilbyr alle utviklere dette gratis. Vi vet ikke hvordan dette blir på PS4 enda, men det blir et stort pluss i retning Xbone når det gjelder multiplayer (minus fighting-spill hvor det tydeligvis er et minus, men jeg regner med at det ikke kreves uansett) kontra PS4.

 

tldr; PS4 er kraftigere, det vil vises, men begge konsollene vil bli en stor forbedring kontra dagens konsoller og alle vil bli fornøyde.

Lenke til kommentar

Veldig interessant lesning og veldig mange gode poenger han. Spesielt dette med at Microsoft prøver med Xbox One å flytte grenser og skape en konsoll rettet mot fremtiden. Altså, med tanke på skyen og internett osv. PS4, er jo som han sier, på status quo. Ja de har oppdatert maskinene osv. men for utenom det er det vel lite som kan sies å være en revolusjon som man egentlig forventet? Det er heller ingen hemmelighet at folk tåler forandringer dårlig i starten og at man trenger tid og overbevisning før man tørr å slippe seg ut på det.

 

Han sier også at han vil at Xbox One skal være boks nummer 1 i stuen og at resten skal gå igjennom den. Og det er ser man jo veldig at Microsoft prøver på. Også sier han vel rett ut hva alle tenker, om du KUN skal spille og gir faen i alt annet så er kanskje PS4 et bedre valg. Men for oss som faktisk er ute etter streaming tjenester, gode apps, bedre utvalg av apps og annet for utenom spillingen så er jo Xbox One er en nydelig boks (som vi har prøvd å si sånn typ 100 ganger).

 

Veldig interessant artikkel. Anbefaler alle å lese den. God oppsummering av styrkene ved Xbox One.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

GameStop handing out flyers to tell customers about Xbox One’s restrictions

 

Helt sikker på at dette er noe kun diverse butikker gjør, men. Viser ihvertfall at ikke alle i Gamestop er like sikre på som Knuttsen at det Microsoft gjør redder Gamestop.

Dette er ògså kanskje eit steg i retning 'self preservation' frå GameStop. Med tanke på at dei omsett jo ein del på brukte spel.

 

Ikkje veit eg,

Lenke til kommentar

Microsoft har sagt at det vil være mulig å selge spillene sine til spesifikke forretninger, og Gamestop er nok en av disse. Dette irriterer meg, for de tvinger deg til å selge spillene dine for slikk og ingenting. Om du vil selge spillene dine burde du kunne selge de hvor du vil, til hvordan pris du vil.

Lenke til kommentar

Fra Microsoft:

 

Trade-in and resell your disc-based games: Today, some gamers choose to sell their old disc-based games back for cash and credit. We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers. Microsoft does not charge a platform fee to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of these games.

 

Du vil altså kunne selge spillene dine til utvalgte forretninger, det vil si Gamestop. Så istedet for å gå på Finn.no og selge en brukt kopi av et 1-2 ukers gammelt spill for 250 kr, så tvinger de deg til å selge spillet til Gamestop, for hva, 30-50 kr? Om du i det hele tatt får så mye.

 

Du må gjerne utdjupe.

 

Men dette er sikkert helt greit for dere, ettersom dere har godtatt alt det andre?

Lenke til kommentar

Trur eg vel å ignorere innlegga dine. Du antar og spekulerar - og når du blir satt til veggs svarar du ikkje.

 

Så når Microsoft sier at utvalgte butikker kan selge bruktspill, så er det galt for meg å anta at de snakker om Gamestop? Selv om Gamestop har hintet kraftig mot at de er en av de utvalgte?

 

Gamestop, eller ikke. Du har uansett svart på hvitt at bare utvalgte forretninger lar deg gjøre dette. Ergo, det utelukker Finn.no, QXL, Ebay osv. Med andre ord, alt som har med salg mellom privatpersoner. Steder som faktisk gir deg en slant for det vi har betalt 500 kr for. Det er poenget mitt.

 

Hva mener du er "participating retailers" da? Du kan banne på at det ikke er finn og qxl. Eller ebay for den saks skyld.

 

I norge har vi to som kan gå inn under den katagorien. Gamestop og Game.

 

Jeg er 99% sikker på at Gamestop blir å kunne selge og bytte bruktspill fra Xbox One på verdensbasis. Games, kanskje.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Fra Microsoft: Trade-in and resell your disc-based games: Today, some gamers choose to sell their old disc-based games back for cash and credit. We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers. Microsoft does not charge a platform fee to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of these games. Du vil altså kunne selge spillene dine til utvalgte forretninger, det vil si Gamestop. Så istedet for å gå på Finn.no og selge en brukt kopi av et 1-2 ukers gammelt spill for 250 kr, så tvinger de deg til å selge spillet til Gamestop, for hva, 30-50 kr? Om du i det hele tatt får så mye. Men dette er sikkert helt greit for dere, ettersom dere har godtatt alt det andre?

 

Selger ikke spillene mine, så bryr meg lite om det egentlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...