Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingenting med ignoranse å gjere. Eg synest berre heile greia er overdramatisert. Det er ikkje til å stikke under ein stol at Microsoft har klønt med Xbox One. Men, eg meinar samstundes at det er eit tema som no er dekka. Me kunne kanskje prøvd å skifta fokuset til noko av det positive, som eg meinar det er mykje av.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vet at mange synes sammenligningen er teit, men internett tilgangen i dag, er omtrent like utbredt og essensiell som strøm i huset.

 

Jeg vil si at det er nesten større sjanse for at strømmen skal bli borte enn internett tilgangen.

 

Vi er omtrent der nå. Kanskje ikke i tjukkeste alabama men i Norden så vil jeg si det.

 

Hvor mange i norge f.eks, fra 2014 til 2020+ vil kjøpe en konsoll til 4000kr og så ikke ha noen internett å koble til hjemme?

 

Folk lager storm i vannglass, akkurat som de også gjorde da Xbox krevde bredbånd for Live.

 

Det viste seg å være helt korrekt avgjørelse og var en av grunnene til at MS klarte å få et så stort forsprang på online tjenesten sin over nintendo og sony.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jepp, det er diskutert til døde, men du gjør fremdeles narr av at andre mener det er brukerfiendlig osv. Du har hatt denne holdningen lenge, når vi diskuterte at vi burde la Microsoft få vite hva vi synes slik at de kan gjøre forandringer, vel, da var det å gjøre narr med å sammenligne med å lage en Facebook-gruppe ala det man gjorde for å få Urge tilbake på store flasker. Nå har Microsoft sagt at online-sjekken ble satt til å _kun_ sjekke en gang hvert døgn pga respons fra brukerne. PS4noDRM-kampanjen på twitter skulle være tull, ifølge mange, se nå. Om det er den kampanjen som har gjort det eller ei, det vet vi da ikke. Du har ledd av ryktene jeg har kommet med, og kalt det idiotisk å diskutere det, og en etter en har ryktene vist seg å være sanne.

Lenke til kommentar

Kven veit - kanskje det er ei form for 'future proofing'. Om eitt år? Om tre år? Kanskje utviklarar då krever at eit slikt DRM system er på plass.

 

Knuttsen: hittil i år, har eg vært utan vatn i huset i omtrent 24 timar. Men fiberen eg har i husveggen har ikkje hatt noko brot sidan eg flytta inn i 2011. :-D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

hittil i år, har eg vært utan vatn i huset i omtrent 24 timar. Men fiberen eg har i husveggen har ikkje hatt noko brot sidan eg flytta inn i 2011. :-D

 

http://www.p4.no/story.aspx?id=524465

 

Slike ting skjer. Flommen gjorde at mange satt uten nett nå for litt siden. Men, det er en veldig liten sjanse for at dette skjer. Det som hadde vært ekstremt ødeleggende, det er om serverne til Microsoft blir kompromittert, eller at de går ned for andre grunner.

Lenke til kommentar

Jepp, det er diskutert til døde, men du gjør fremdeles narr av at andre mener det er brukerfiendlig osv. Du har hatt denne holdningen lenge, når vi diskuterte at vi burde la Microsoft få vite hva vi synes slik at de kan gjøre forandringer, vel, da var det å gjøre narr med å sammenligne med å lage en Facebook-gruppe ala det man gjorde for å få Urge tilbake på store flasker. Nå har Microsoft sagt at online-sjekken ble satt til å _kun_ sjekke en gang hvert døgn pga respons fra brukerne. PS4noDRM-kampanjen på twitter skulle være tull, ifølge mange, se nå. Om det er den kampanjen som har gjort det eller ei, det vet vi da ikke. Du har ledd av ryktene jeg har kommet med, og kalt det idiotisk å diskutere det, og en etter en har ryktene vist seg å være sanne.

Du har sikkert rett. Eg valde å stille meg sjølv litt på utsida.

Eg har jobba med Microsoft produkt i heile mitt vaksne liv. Eg veit, med 100% sikkerhet at når dei har bestemt seg for ei løysning - så endrar dei svært, svært sjeldan på det, uansett kor idiotisk - og uansett kor stort eit eventuelt hylekor på internett er.

 

Eg har berre slått meg til ro med at sjølv om mange vil tru noko anna, så kan Microsoft programvare. Dei er stø som fjell på det området. Sjå til dømes på Xbox live fram til no. Dei veit kva dei driv med. Sjølv om dei virkar temmeleg fjerne.

 

Dette er utor våre hender, og noko kampanje på internett vil med 99% sannsynlighet ikkje endre på det.

 

Ein må sjølv gjere eit val her. Kan ein leve med dei vala MS har gjort med Xbox One? Ikkje?

 

Dersom ikkje må ein stemme med lommeboka si. Men eg ser at folk her [ikkje du såvidt eg har sett] inne også slenger skit, og stygge kommentarar til folk som faktisk ynskjer kjøpe den, til tross for restriksjonane.

Det Ginecólogo, det er akkurat like produktivt som dei tulle innlegga mine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.p4.no/story.aspx?id=524465

 

Slike ting skjer. Flommen gjorde at mange satt uten nett nå for litt siden. Men, det er en veldig liten sjanse for at dette skjer. Det som hadde vært ekstremt ødeleggende, det er om serverne til Microsoft blir kompromittert, eller at de går ned for andre grunner.

Heilt sant. Men eg meinar du har ein skrue laus dersom du sitt å foragrar deg over at du ikkje får spelt Forza 5 når du har vatn opp til anklane - og den eine husveggen din manglar. :p
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dersom ikkje må ein stemme med lommeboka si. Men eg ser at folk her [ikkje du såvidt eg har sett] inne også slenger skit, og stygge kommentarar til folk som faktisk ynskjer kjøpe den, til tross for restriksjonane.

Det Ginecólogo, det er akkurat like produktivt som dei tulle innlegga mine.

 

Og det er jeg hundre prosent enig i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heilt sant. Men eg meinar du har ein skrue laus dersom du sitt å foragrar deg over at du ikkje får spelt Forza 5 når du har vatn opp til anklane - og den eine husveggen din manglar. :p

Det trenger jo ikke ramme deg direkte før du står der uten internett?

 

Det er jo faktisk kabler i bakken som gjør at du nå får internett, og denne kabelen kan det jo skje noe med mange mil fra der du er før du blir rammet? Et lite uhell fra komunen som graver noen mil fra der du er kan ramme deg. De trenger ikke stå der og kjøre grabben sin inn stuevinduet ditt før det trenger å ramme deg angående nettet ditt. Det samme gjelder jo flommen som var nettopp. Du trenger ikke stå der med vann opp til anklene for å ha mistet nettet. Det holder at vannet har ødelagt noe lengre nede i lia.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Nåvel, jeg kunne kjøpt det argumentet med at internett er et problem for typ 5-6 år siden, men nå i dag, som til og med mødre som ikke engang klarte å starte en datamaskin for 10 år siden, nå i dag fint er kapable til å sette på opp telefonen som en WiFi-hotspot, så vil jeg tro at iallefall gamere klarer det samme.

 

Når det er sagt skulle jeg ønske Microsoft kunne kommet med mer informasjon om hvordan prosessen vil foregå. Hvordan vil sjekken foregå? Vil den gjøres ved boot (så lenge nett er tilgjengelig) eller vil den kjøres hver 24 time uavhengig av at man er tilkoblet på nettet i mellomtiden? Hvor lang tid vil selve sjekken ta? Vil det bare være å sjekke at lisensen er gyldig og bruke minimalt med data? Uansett, om vi bare kunne fått noen raske svar på dette så ville det vært letter å diskutert det, da det virker som folk i 2013 vil slite med å finne internett tilgang. Om det er snakk om å skru på WiFi-hotspot i 10 sekunder hver 24 time for å sjekke så er egentlig problemet så minimalt at det er bare håpløst å grine av det.

 

Man må selvsagt ikke koble til hver dag.

 

Du kan også skru av alt og dra ut stikkontakter etter hver spill session også.

 

Selv om du f.eks har hatt Xboxen helt avslått i 3 uker så vil du bare logge rett inn akkurat som vanlig.

 

Forskjellen er bare hvis du prøver å logge inn etter de ukene hvor den har vært offline, så vil den kreve Live innlogging for sjekk.

 

Hvis du spiller og nettet går ned, så kan du fortsatt spill offline i opp til 24 timer.

 

Har ikke nettet kommet tilbake da får du ikke spille og må vente til nettet kommer tilbake.

 

Men hvor ofte skjer det?

 

I praksis blir dette minimalt forksjellig fra hvordan det er i dag hvor jo de aller fleste logger på live uansett når de logger inn på gamertagen sin.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Internett kan man miste uten å stå med vann til anklene. Jeg hadde gravearbeid i nabolaget. Andre ganger tar lynet modemet osv.

 

Å akspetere dårligere vilkår uten å vise misnøye høres rett og slett litt dumt ut. Det er klart at MS ville endret vilkårene om de solgte 10 % av forventet antall første måneden. Samtidig er det nok kun økonomisk "straff" som kan endre MS sitt synspunkt på saken. Det er selvsagt økonomi som gjør at de vil ha denne online-verifiseringen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøst? På tide med ny ISP. Kan ikke huske sist jeg ikke fikk spilt et spill på Steam fordi nettet var nede.

Har prøvd stort sett alt. Har endt opp med å få gode rabatter for nettet pga de problemene. Det er rett og slett kommunen som må legge ny kabel til nabolaget for at det skal bli fikset, noe de ikke vil gjøre med det første.

Lenke til kommentar

En litt kjip situasjon tatt fra et annet forum for noen dager siden:

 

Hei igjen,

Vi mistet plutselig internetten i leiligheten i går. Vi mistenker at det er en eller annen montør som har plugget oss ut når han har hatt et annet oppdrag (dette skjedde et par ganger da jeg bodde i Lillehammer, og alt for ofte da jeg jobbet i ElTel). Nå er vi uten internett, og i følge NGT får vi ikke det igjen før om 3-5 virkedager. Det betyr at jeg må gjøre all jobb jeg må gjøre på internett via 3G. Kan jeg sende regningen for ekstrakostnadene jeg får for dette til NextGenTel? Det er tross alt deres skyld at vi ikke har internett.

 

Men som sagt, det er en ekstremt liten sjanse for at dette skjer. (For de som lurer, han kunne ikke sende regningen til dem.)

Lenke til kommentar

Jeg tror det er uheldig for debatten å bruke slike ord om folk med meninger en selv ikke har.

 

Men noen ganger må man kalle en spade for en spade, det er ganske stor forskjell på å finne opp en tenkt situasjon for å rettferdiggjøre meningene sine og det å bare si at man er mot noe ut av prinsipp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...