Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Dette gjelder jo også begge veier da. Folk er veldig flinke til å overdramatisere det med internett tilgang og hvor "lite" som faktisk kreves. Det er snakk om en gang hver 24 time. Sjekken kjøres sikkert når Xboxen starter opp og er ferdig med sjekken før du rekker å tenke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt hvordan de som diskuterer dette med "always online" mest høylytt og som klager mest alltid sitter online. Altså, ting blir plukket på og kritisert hvert eneste sekund. Akkurat som man konstant leter etter noe som kan lages til en trolle-film på youtube.

Endret av Aniratak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så ubetydelig at man nesten lurer på hvorfor MS gidder når du ser bråket det skaper.

 

Er du virkelig så naiv? Ubetydelig? Det er jo ikke ubetydelig for Microsoft. 24-timers vinduet er så lite at dette er DRM på lik linje med always online.

 

Og, ja, vi som klager på dette sitter online på forumet. Jeg har tilgang til internett nesten 24/7, men jeg har opplevd sporadisk internett tilgang, jeg har flyttet og ikke fått internett på flere uker, jeg har hatt med konsollen på steder hvor det ikke er internett. Dere opplever eller gjør aldri noe slikt?

 

Det er forbrukerfiendtlig DRM som kan skape problemer selv for de med fast internett. Det vil garantert skape furore fremover. Du tjener -ingenting- på denne funksjonen. Det er rett og slett Microsoft som gir deg et mye dårligere tilbud enn du hadde. Selv om du sier at det ikke påvirker deg så er det stor sjangse for at det før eller siden gjør det, og det påvirker enormt mange andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du virkelig så naiv? Ubetydelig? Det er jo ikke ubetydelig for Microsoft. 24-timers vinduet er så lite at dette er DRM på lik linje med always online.

 

Og, ja, vi som klager på dette sitter online på forumet. Jeg har tilgang til internett nesten 24/7, men jeg har opplevd sporadisk internett tilgang, jeg har flyttet og ikke fått internett på flere uker, jeg har hatt med konsollen på steder hvor det ikke er internett. Dere opplever eller gjør aldri noe slikt?

 

Det er forbrukerfiendtlig DRM som kan skape problemer selv for de med fast internett. Det vil garantert skape furore fremover. Du tjener -ingenting- på denne funksjonen. Det er rett og slett Microsoft som gir deg et mye dårligere tilbud enn du hadde. Selv om du sier at det ikke påvirker deg så er det stor sjangse for at det før eller siden gjør det, og det påvirker enormt mange andre.

 

Jeg skal ikke gå inn på den diskusjonen igjen, jeg ser det ikke går ann å bli enige her. Har lært fra tidligere sider i denne tråden.

 

Skal bare avslutte med å si: Mister så og si aldri nettet. Dersom jeg gjør det har det bare vært i noen timer - og det vil ikke ha påvirkning på spillinga. Har heller aldri flyttet på konsollen, og kommer vel heller aldri til å gjøre det. Med mindre jeg skal flytte til en annen leilighet. Da ordner jeg meg internett igjen der. Om det blir noen dager uten nett så har ikke det noe å si. Jeg sitter ikke 24/7 og spiller, så et par dager (til og med uker) uten tilgang til spill vil ikke ha noe å si uansett. Derfor mener jeg at jeg kan kjøpe denne konsollen. Det vil ikke påvirke andre om jeg kjøper denne konsollen eller ikke - ser ikke hvorfor jeg ikke skal få lov til å kjøpe den i fred? For de som ikke vil ha Xbox finnes det en PS4.

Lenke til kommentar

Jeg finnes ikke naiv - jeg var uten internett et par dager for rundt et år siden (Altibox - noen som gravde over fiberen vår!) - har ikke spilt så mye konsoll de siste 10 årene som i den perioden. Jeg flytter også med meg konsollen - har den med på hytta, jeg har hatt den med til Spania osv.

 

Jeg har likt Xbox best på grunn av kontrolleren og kortere loading tider (usikker på om det siste stemmer fortsatt, men jeg innbiller meg at tiden fra jeg slår på maskinen til jeg er inni spillet tar kortere tid på Xbox fortsatt).

 

Folk må gjerne kjøpe Xbone i neste generasjon - jeg kommer sikkert til å gjøre det samme etterhvert, men ved launch blir det nok kun PS denne gang (har aldri kjøpt PS ved launch før, Nintendo og Xbox derimot...). Til min store glede ser det ut til at PS4 får en kontroller som ligner mer på Xbox sin! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nåvel, jeg kunne kjøpt det argumentet med at internett er et problem for typ 5-6 år siden, men nå i dag, som til og med mødre som ikke engang klarte å starte en datamaskin for 10 år siden, nå i dag fint er kapable til å sette på opp telefonen som en WiFi-hotspot, så vil jeg tro at iallefall gamere klarer det samme.

 

Når det er sagt skulle jeg ønske Microsoft kunne kommet med mer informasjon om hvordan prosessen vil foregå. Hvordan vil sjekken foregå? Vil den gjøres ved boot (så lenge nett er tilgjengelig) eller vil den kjøres hver 24 time uavhengig av at man er tilkoblet på nettet i mellomtiden? Hvor lang tid vil selve sjekken ta? Vil det bare være å sjekke at lisensen er gyldig og bruke minimalt med data? Uansett, om vi bare kunne fått noen raske svar på dette så ville det vært letter å diskutert det, da det virker som folk i 2013 vil slite med å finne internett tilgang. Om det er snakk om å skru på WiFi-hotspot i 10 sekunder hver 24 time for å sjekke så er egentlig problemet så minimalt at det er bare håpløst å grine av det.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Nåvel, jeg kunne kjøpt det argumentet med at internett er et problem for typ 5-6 år siden, men nå i dag, som til og med mødre som ikke engang klarte å starte en datamaskin for 10 år siden, nå i dag fint er kapable til å sette på opp telefonen som en WiFi-hotspot, så vil jeg tro at iallefall gamere klarer det samme.

 

Når det er sagt skulle jeg ønske Microsoft kunne kommet med mer informasjon om hvordan prosessen vil foregå. Hvordan vil sjekken foregå? Vil den gjøres ved boot (så lenge nett er tilgjengelig) eller vil den kjøres hver 24 time uavhengig av at man er tilkoblet på nettet i mellomtiden? Hvor lang tid vil selve sjekken ta? Vil det bare være å sjekke at lisensen er gyldig og bruke minimalt med data? Uansett, om vi bare kunne fått noen raske svar på dette så ville det vært letter å diskutert det, da det virker som folk i 2013 vil slite med å finne internett tilgang. Om det er snakk om å skru på WiFi-hotspot i 10 sekunder hver 24 time for å sjekke så er egentlig problemet så minimalt at det er bare håpløst å grine av det.

 

Likevel så bakstrevers at det er til å grine av.

Lenke til kommentar

Er det sagt hvor lenge det skal produseres nye spill til Xbox 360?

 

Ser CoolShop har Xbox One ute til 3990,-. God pris, men synd de er så fitte trege til å sende ting. Sist jeg bestilte noe derifra tok det over en uke. Må vel sendes fra Danmark mener jeg?

 

Jeg tipper den sendes slik at du har den til lansering.

Lenke til kommentar

Er det sagt hvor lenge det skal produseres nye spill til Xbox 360?

 

 

 

Jeg tipper den sendes slik at du har den til lansering.

 

Mener jeg forhåndsbestilte spill derfra og det kom lovlig seint. Så selv om jeg sparer 3-400 kroner så er det ikke verdt. Selvpining er det verste man kan utsette seg selv for.

 

Håper sovehest har rett og at Xboxen vil ligge på 4k til slutt!

Lenke til kommentar

Mener jeg forhåndsbestilte spill derfra og det kom lovlig seint. Så selv om jeg sparer 3-400 kroner så er det ikke verdt. Selvpining er det verste man kan utsette seg selv for.

 

Håper sovehest har rett og at Xboxen vil ligge på 4k til slutt!

 

I mine tilfeller har jeg maks måtte vente noen få dager. Jeg bor i Tromsø, så det er ganske langt nord.

Lenke til kommentar

Ser mange prater om forhåndsbestillinger etc. Selv vurderer jeg ganske enkelt å spasere inn på enten Elkjøp eller Lefdal på lanseringsdagen. Eller kanskje legge inn en forhåndsbestilling nede på Gamestop sjappa, om de kommer med ett godt tilbud :)

 

Kan være jeg jobber lanseringsdagene uansett, så er heller ikke sikkert det blir noen dag 1 kjøp på meg :p da kan det jo være fint med nettbestilling :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Morsomt hvordan de som diskuterer dette med "always online" mest høylytt og som klager mest alltid sitter online. Altså, ting blir plukket på og kritisert hvert eneste sekund. Akkurat som man konstant leter etter noe som kan lages til en trolle-film på youtube.

Jau, men når dei skal spele på xbox one så trør dei igjennom eit ormehol som tar dei 15 år attende i tid - slik at internett tilgong er sporadisk, dårleg, og kostar pr brukte kb.

 

Det er eit velkjent fenomen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...