Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig den har blitt postet før.

 

 

Wtf? "Har du ikke internett? Da får du spille 360". Det virker jo nesten som om han ønsker at Xbone skal selge minst mulig når han kommer med slike utsagn.

 

Sist gang var Microsoft de ydmyke, og Sony de arrogante. Hvem husker vel ikke kommentaren om at man burde skaffe seg enda en jobb for å få råd til PS3. Forferdelige holdninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sist gang var Microsoft de ydmyke, og Sony de arrogante. Hvem husker vel ikke kommentaren om at man burde skaffe seg enda en jobb for å få råd til PS3. Forferdelige holdninger.

 

Microsoft sine uttalelser har vært latterlige under E3. Det begynte selvfølgelig med Adam Orth, lenge før Xbox One i det hele tatt var lansert, så har det bare gått ned.

 

Don Mattrick er nok i dårlig humør etter en dårlig uke. Det er ikke vanskelig å tenke seg til når sikkert flesteparten av journalistene er ute etter å diskutere alle restriksjonene istedenfor konsollen og spillene. Vet ikke hvor mange artikler jeg har lest om hvor tøft Microsoft har hatt det siste.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Og der kom "bomben".

 

It's a "family" affair

 

Since its announcement, there has been some confusion over the details of sharing your Xbox One game library with up to ten "family members." Mehdi couldn't give comprehensive details but he did clarify some things.

 

For one, a family member doesn't have to be a "blood relative," he said, eliminating the extremely unlikely possibility that the Xbox One would include a built-in blood testing kit. For another, they don't have to live in the primary owner's house—I could name a friend that lives 3,000 miles away as one of my "family members" Mehdi said.

 

You'll be able to link other Xbox Live accounts as having shared access to your library when you first set up a system, and will also be able to add them later on (though specific details of how you manage these relationships is still not being discussed). The only limitation, it seems, is that only one person can be playing the shared copy of a single game at any given time. All in all, this does sound like a pretty convenient feature that's more workable than simply passing discs around amongst friends who are actually in your area.

 

Så jævla bra.

 

Nå kan 10stk du kjenner få tilgang til spillene dine.

 

Dette er så mye bedre enn fysisk låning at jeg ikke kan få sagt det.

 

Rett og slett perfekt.

 

http://arstechnica.com/gaming/2013/06/microsoft-defends-the-xbox-ones-licensing-used-game-policies/

Endret av Knuttsen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Microsoft sine uttalelser har vært latterlige under E3. Det begynte selvfølgelig med Adam Orth, lenge før Xbox One i det hele tatt var lansert, så har det bare gått ned.

 

Don Mattrick er nok i dårlig humør etter en dårlig uke. Det er ikke vanskelig å tenke seg til når sikkert flesteparten av journalistene er ute etter å diskutere alle restriksjonene istedenfor konsollen og spillene. Vet ikke hvor mange artikler jeg har lest om hvor tøft Microsoft har hatt det siste.

 

Jeg er ganske sikker på de får mange sarkastiske og ufine kommentarer og spørsmål. Må vel svare på det samme om og om igjen. Jeg tror at den kommentaren kommer av at han ikke kan be folk gå til PS4 selvom det er det alle vet at man må gjøre dersom man ikke trives med online-sjekken en gang i døgnet. Altså: Han kunne sakt "dersom du ikke har internett må du kjøpe PS4 eller Wii osv.." men det er jo katastrofe om han henvender folk til en annen konsoll. Bedre å henvise til 360 som er deres eget produkt. Hvis ikke blir det vel kjeft fra alle hold. De kommer nok til å kjøre på med spill til den og fremover så 360 får en lang levetid.

 

MS har jo bestemt seg - man må ha internett-tilkobling en gang om dagen for å spille spill på Xbox. Da kan man jo på en måte ikke svare noe annet enn det han gjør? Det er jo ganske rett frem.. Har du ikke internett kan du ikke spille spill på Xbox One. Bedre at han er ærlig enn at han finner på en klein historie.

Lenke til kommentar

Og der kom "bomben".

 

 

 

Så jævla bra.

 

Nå kan 10stk du kjenner få tilgang til spillene dine.

 

Dette er så mye bedre enn fysisk låning at jeg ikke kan få sagt det.

 

Rett og slett perfekt.

 

http://arstechnica.c...-game-policies/

 

Nå dobbeltposter jeg her altså, men så syykt bra! Endelig svart på hvitt! Jeg tenkte meg at det kom til å bli slik som dette etter at de gikk ut med info om at 10 brukere per konsoll som deler spill..

 

"Built in blood-test"? Haha utrolig bra. Ser det for meg. Spekulasjonen har vel spunnet vilt rundt om kring. Jeg så noen si de var skråsikre på at det ble testing av pass og fødselsdato. Haha. Da lo jeg godt.

 

Nei altså dette er kjempebra! Bare håper folk får det med seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og der kom "bomben".

 

 

 

Så jævla bra.

 

Nå kan 10stk du kjenner få tilgang til spillene dine.

 

Dette er så mye bedre enn fysisk låning at jeg ikke kan få sagt det.

 

Rett og slett perfekt.

 

http://arstechnica.c...-game-policies/

 

Det blir omtrent det samme, bare uten det fysiske eierskapet? Hvem låner vel bort sine fysiske kopier til mer enn 10 personer? Men regner selvfølgelig med at det bare er én person som kan ha tilgang til dette om gangen, og ikke flere samtidig.

 

Edit:

 

Dette er trolig noe som har blitt endret på helt nylig, ellers ville det stått i oversikten som Microsoft nylig publiserte vedrørende hvordan lisensene fungerer.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir omtrent det samme, bare uten det fysiske eierskapet? Hvem låner vel bort sine fysiske kopier til mer enn 10 personer? Men regner selvfølgelig med at det bare er én person som kan ha tilgang til dette om gangen, og ikke flere samtidig.

 

Edit:

 

Dette er trolig noe som har blitt endret på helt nylig, ellers ville det stått i oversikten som Microsoft nylig publiserte vedrørende hvordan lisensene fungerer.

 

Dette med ti brukerkontoer som deler på spillene ble vel kjent for et par uker siden? Det bare ble ikke helt oppklart i hvordan dette skulle fungere i praksis.

Lenke til kommentar

Det blir omtrent det samme, bare uten det fysiske eierskapet? Hvem låner vel bort sine fysiske kopier til mer enn 10 personer? Men regner selvfølgelig med at det bare er én person som kan ha tilgang til dette om gangen, og ikke flere samtidig.

 

Edit:

 

Dette er trolig noe som har blitt endret på helt nylig, ellers ville det stått i oversikten som Microsoft nylig publiserte vedrørende hvordan lisensene fungerer.

 

Det sto i lisensene, men folk trodde det var for godt til å være sant.

 

Pluss det druknet jo også i hylekoret.

 

Nå kan 10stk på vennelista di låne spillene dine digitalt. Altså kan en fyr som bor 100 mil unna spille ditt forza 5.

 

Ikke alle 10 samtidig selvsagt, kun 1 blant dere 10 kan ha spillet på en gang logisk nok.

Endret av Knuttsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt i orden for min del. Om Xbox One ikke skulle tillate noe som helst, mens PS4 tillater alt kan vi risikere å se enorm forskjell i spillsalget på de forskjellige systemene.

 

Er jo ingen forskjell fra å låne fysiske plater sånn sett. Sikkert mange kompiser som kjøper et spill og låner det seg i mellom istedenfor at alle kjøper det.

 

Men tror nok at grensen kan nok gå ned fra 10 personer til 3-5 hvis det viser seg å bli for mye av det gode.

 

Ja, men hvis du låner bort ett enkelt spill fra ditt digitale bibliotek til noen andre, vil du da ha tilgang på de andre spillene?

 

Det tror jeg er sikkert. Du låner jo bare bort lisensen for det spillet.

Lenke til kommentar

Hehe.. Da har MS en fin mulighet til å svare på Sonys video om hvordan man låner bort et spill.

 

Men som jeg sier, Sony tillater å låne opp hvert enkelt spill. Microsoft tillater deg å dele hele det digitale biblioteket. Det vil si at dersom du ønsker å dele ett enkelt spill med noen andre kan du samtidig risikere at du mister tilgang til alt annet du har kjøpt.

Lenke til kommentar

Men som jeg sier, Sony tillater å låne opp hvert enkelt spill. Microsoft tillater deg å dele hele det digitale biblioteket. Det vil si at dersom du ønsker å dele ett enkelt spill med noen andre kan du samtidig risikere at du mister tilgang til alt annet du har kjøpt.

 

Nei det blir jo bare tullete. Da må isåfall MS ordne opp i sikkerheten sin! Tviler sterkt på at dette blir et problem. Er det ikke slik at man kan spille spillene på de ti ulike profilene, men at man ikke kan spille samme spill samtidig. Er ikke det det eneste kravet her? (Ja så klart du i tillegg må ha en Xbox One og netttilgang)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...