Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spør du meg, så viser Microsoft at de har troa på konsollen sin. De har troa på at selv om de dropper eksklusive titler så vil fortsatt folk kjøpe konsollen fordi det er den de ønsker å spille på.

 

Eksklusive titler er egentlig bare tull og sammen med crossplay så vil folk kunne spille på den konsollen de ØNSKER å spille på, ikke den konsollen de MÅ fordi venner, osv. har den.

 

Sony tviholder på eksklusive titler, sikkert vel vite om at salget kommer til å synke mer enn de liker, om folk fikk f.eks velge hvor de fikk spille Uncharted, God of War eller The Last of Us.

Forskjellen ligger vel i at Sony har kompetente folk og allierer seg med studioer som er i stand til å lage gode spill. Microsoft har vært for opptatt med å fokusere på alt annet som Xbox kan brukes til og tapte dermed denne konsollgenerasjonen. Så lenge Sony eier spilleselskapene som lager, i min menig, de beste spillene så er Microsoft taperen. Men nå ser vi jo spill som først var Playstation eksklusive komme til PC, så kanskje dette endres med tiden.

 

Jeg har alltid hatt en Playstation under TVen, og jeg kommer alltid til å ha det. Hadde mye moro med Xbox 360 også, mye på grunn av Forza, Fable og GoW. Denne generasjonen derimot så er Xbox uinteressant så lenge man har en ålreit PC.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Da kom telefonen fra Gamestop Åsane om at konsollen er klar til henting i morgen.

 

Med info om 50% ekstra innbytte verdi på konsoller og spill.

Denne innbytteverdien gjelder ikke Xbox 360 også tilfeldigvis? ;)

 

Jovisst.

Alt av hardware og software, og det gir 50% ekstra.

 

Ta meg for eksempel.

Bestilte en helt ny Xbox One S 500GB med CoD WWII og Shadow of War for 1.999,- fra CDOn.

Leverte den inn til Gamestop og fikk 2.700,- satt in på min Xbox One X Pre-order.

Tok meg en tur på finn.no og fant CoD WWII spill i nærområdet.

Kjøpte en fin liten stabel med CoD WWII og Shadow of War til 400,- stk.

Gamestop ga meg 600,- for hvert av spillene i innbytte. (Altså en "gratis" 200-lapp for hvert CoD/SoM-spill, og litt kjøring i nærområdet en søndag ettermiddag.)

Så leverte jeg inn noen hauggamle spill. Xbox 360, PS3 og ymse.

Alt gir 50% ekstra i innbytte.

 

 

 

 

Gamestop Lagunen har midnattsåpent for å selge konsollen.

Hvor fikk du denne infoen? Vet du om det er flere Gamestop-butikker som har nattåpent?

 

De ringte meg og sa at de åpner 23:00. Og utlevering starter 00:00

De åpner 1 timer før for å få unna innbytte-køen.

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Jo fortere vi blir kvitt spill låst til forskjellige maskiner jo bedre. Og vi som forbrukere kan kjøpe den maskinen vi vil ha jo bedre.

 

Ja helt enig og det har jeg ment lenge, men problemet er at alle må ha samme mentaliteten av disse konsollprodusentene og den første som tar sjansen å kaster seg inn i forsøket uten at de andre følger etter, i dette tilfellet Microsoft, muligens begår selvmord. Sony kommer til å tviholde på titlene sine i all evighet eller iallefall frem til de går på en smell å slipper en konsoll som er så lite attraktiv at den flopper salgsmessig og de føler de må slippe spillet på flere plattformer for å overleve.

 

Ett annet problem Sony hadde møtt er jo at de alltid har den desidert dårligste konsollen på markedet totalt sett og 9 ut av 10 ganger ligger de bak MS på hardware, features og generell teknologi, så hvis både MS og Sony faktisk hadde gått inn for å slippe spill på alle plattformer samtidig så tror jeg PlayStation hadde gått på trynet istedet da spillutvalget hadde vært det samme på alle konsollene og folk flest hadde logisk nok valgt å gått for den beste konsollen av de to. 

 

 

Ser for meg at uansett utfall så ender en av de store opp som 3rd party utvikler :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Jovisst.

Alt av hardware og software, og det gir 50% ekstra.

 

Ta meg for eksempel.

Bestilte en helt ny Xbox One S 500GB med CoD WWII og Shadow of War for 1.999,- fra CDOn.

Leverte den inn til Gamestop og fikk 2.700,- satt in på min Xbox One X Pre-order.

Tok meg en tur på finn.no og fant CoD WWII spill i nærområdet.

Kjøpte en fin liten stabel med CoD WWII og Shadow of War til 400,- stk.

Gamestop ga meg 600,- for hvert av spillene i innbytte. (Altså en "gratis" 200-lapp for hvert CoD/SoM-spill, og litt kjøring i nærområdet en søndag ettermiddag.)

 

 

Så leverte jeg inn noen hauggamle spill. Xbox 360, PS3 og ymse.

Alt gir 50% ekstra i innbytte 

 

 

 

 

Gjelder dette tilbudet ennå i morgen? 

Lenke til kommentar

 

Spør du meg, så viser Microsoft at de har troa på konsollen sin. De har troa på at selv om de dropper eksklusive titler så vil fortsatt folk kjøpe konsollen fordi det er den de ønsker å spille på.

 

Eksklusive titler er egentlig bare tull og sammen med crossplay så vil folk kunne spille på den konsollen de ØNSKER å spille på, ikke den konsollen de MÅ fordi venner, osv. har den.

 

Sony tviholder på eksklusive titler, sikkert vel vite om at salget kommer til å synke mer enn de liker, om folk fikk f.eks velge hvor de fikk spille Uncharted, God of War eller The Last of Us.

Forskjellen ligger vel i at Sony har kompetente folk og allierer seg med studioer som er i stand til å lage gode spill. Microsoft har vært for opptatt med å fokusere på alt annet som Xbox kan brukes til og tapte dermed denne konsollgenerasjonen. Så lenge Sony eier spilleselskapene som lager, i min menig, de beste spillene så er Microsoft taperen. Men nå ser vi jo spill som først var Playstation eksklusive komme til PC, så kanskje dette endres med tiden.

 

Jeg har alltid hatt en Playstation under TVen, og jeg kommer alltid til å ha det. Hadde mye moro med Xbox 360 også, mye på grunn av Forza, Fable og GoW. Denne generasjonen derimot så er Xbox uinteressant så lenge man har en ålreit PC.

 

 

Kompetente og kompetente fru Blom. Sony har nok av svin på skogen og sin haug med dårlige avgjørelser.

Xbox Live er fortsatt bedre enn Playstation Network.

Droppe 4k Blu-Ray spiller på det som skulle være den store 4k/HDR konsollen deres, Pro, bare for å spare noen kroner er også merkelig.

 

Men for all del, Sony har mange gode eksklusive titler. Spørsmålet mitt er da, ville det ikke vært bedre om de spillene også kom på Xbox og dermed tjente Sony ENDA mer penger på alle de som ikke har råd eller gidder å skaffe seg en PS4 i tillegg?

Hvorfor er de så i mot crossplay?

 

Joda, Microsoft har kanskje tapt krigen denne generasjonen som du sier, men de lytter i det minste mer til brukerne sine enn Sony.

I tillegg vil jeg bare minne om at all verdens gode spill klarte ikke å redde Nintendo på det stasjonære konsollmarkedet etter å ha tråkket i salaten mange nok ganger.

 

Personlig bryr jeg meg lite, jeg har råd til begge og jeg har begge i tillegg til pc som jeg kan spille på.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

 

 

Akkurat rundet nye Wolfenstein på pc. Fantastisk spill som sikkert ser enda bedre ut med HDR.

Wolfenstein 2 er ikke patchet for One X enda.

Når det blir det så ser det sikkert rått ut iallefall.

Såykt fin grafikk på ultra på PC, men det er er ett spill hvor HDR virkelig vil skinne.

 

Nå er Wolfenstein 2 enhanced patch sluppet.

Så det kom 18 nye patches for noen timer siden. Wolfenstein 2 var blant de.

(Ser også Shadow of War var blant de nye).

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Der kom melding ila. Natten at xboxen er delayed fra UPS sin side. Før delay var estimert lev.dato fredag.

 

Begynner å bli litt grinete på MS etterhvert, og hvordan dem har håndtert forhåndsbestillingene.

 

Har heldigvis backup på nærmeste Elkjøp, men dog ikke scorpio edition. Hmm... What to do..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...