Gå til innhold

Test: HTC One X


Anbefalte innlegg

"Her er mobilen du har drømt om"

 

Ehhh....nei! Og med mindre HTC One X får godt over 50% markedsandel i de neste månedene vil vedkommende som presterte den overskriften framstå som en komplett idiot.

Så alt handler om markedsandel?

 

Javel, fin tankegang.

 

Men utenom det, hvem bryr seg vel om markedsandel når alle tester på internett har konkludert at Samsung Galaxy S II er en bedre mobil enn iPhone 4S f.eks?

Nei, alt handler ikke om markedsandel. Hvor får du en slik tåpelig påstand fra?

 

Men, hvis dette virkelig er telefonen jeg, du, og "alle" andre "har drømt om", så vil det nødvendigvis gjenspeile seg i at flertallet av de som kjøper telefoner kjøper denne (eller i det minste uttrykker et sterkt ønske om å kunne kjøpe denne), ikke sant? Man må da kunne anta at folk som har muligheten til det kjøper det produktet de drømmer om, og det vil da gjenspeiles i markedsandeler.

Nå er det allerede flere lesere her som uttrykker at dette ikke er telefonen de drømmer om, så overskriften er åpenbart komplett idiotisk. Jeg tror at folk flest setter veldig liten pris på at middelmådige journalister forsøker å fortelle dem hva de drømmer om/mener/ønsker seg, denne "du"-journalistikken er en jævla uting!

 

Du sa dette: Og med mindre HTC One X får godt over 50% markedsandel i de neste månedene vil vedkommende som presterte den overskriften framstå som en komplett idiot.

 

Med andre ord så sier du at denne telefonen må ha godt over 50% markedsandel før telefonen kan bli en drøm.

 

At du ikke leser hva du selv sier er jo spesielt morsomt.

 

En Nissan GT-R 2013 modell, Ferrari 599XX Evoluzione, Lamborghini Aventador LP 700-4 og mange andre superbiler er jo manges drøm. Men trenger dem å selge i bøtter å spann før at dem kan bli en drøm?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker jeg heller går for One S :)

 

Battery:

  • “We hit just over eight and a half hours of constant video playback during our typical rundown test — 2.5 hours more than its sibling, the HTC One X”
  • “Even with a 40-minute photography session included, the One S managed to go a full 24 hours between charges for me”
  • “I’ve found the phone to be a pretty solid performer in terms of real world battery use.”

Lenke til kommentar

Får mye skryt andre steder også. Noen utdrag fra theverge.com:

 

Skjerm:

The One X's display is, without a hint of hyperbole, the best I've ever seen on a phone. Full stop. Seriously, I'm struggling to find fault with it in any way: it's got a near-perfect 180 degree viewing angle and perhaps the most accurate color reproduction and color temperature available. At 720p, it falls well into "retina" territory where the individual pixels become invisible to the naked eye. It also lacks the infamous pentile subpixel arrangement commonly employed on high-resolution AMOLEDs like that found on the One S, and it runs circles around the Galaxy Nexus's 4.65-inch Super AMOLED for overall quality.

 

Batteri:

In a more reasonable test involving "normal" usage, the One X yielded 13 hours and 38 minutes, including a half hour of continuous Riptide gameplay (which looks amazing on this processor and display, by the way) and well over a dozen benchmark runs of various types.

 

Audio

Audio quality on the One X is superb across the board. The earpiece offers clear, loud calls, and the rear-mounted loudspeaker does as well — for whatever reason, HTC's managed to make this placement of the loudspeaker work far better than Samsung did with the Galaxy Nexus, which produces exceptionally quiet, easy-to-muffle sound. Callers reported that I was easy to hear even in significant background noise and wind, a good sign that this phone's dual-mic noise canceling system is really well tuned.

Konklusjon

And even without any modification whatsoever, the One X isn’t just one of the best Android phones I’ve ever used — it’s one of the best mobile devices I’ve ever used, period. Seriously, HTC has done something pretty special with the One line, and I’m encouraged that Peter Chou and company appear to be back on the right track. Just give me a One X running something closer to stock Android 4.0, HTC, and I believe you’ve got the best smartphone ever made.

 

Åpenbart en heftig telefon. Bestillte nå. Gidder ikke vente på SG3, som kanskje kan ta måneder før den kommer til Norge. Liker kontrasten på AMOLED skjermene, men fargegjengivelsen er jeg ikke imponert over. Kunne spart seg for Touchwiz grensesnittet også.

Endret av HåkonN
Lenke til kommentar

HTC telefon til over 5 laken? lol

Ja det er jo ingenting med tanke på at en lusen iPhone 4S koster 4900 kr lol.

 

Det er vel ikke akkurat noen nyhet at Iphone og generelt alle Apple produkter er overpriset i hue or ræva, men produktene deres er pene å se på, det skal dem ha...

Endret av San22_
Lenke til kommentar

HTC telefon til over 5 laken? lol

Ja det er jo ingenting med tanke på at en lusen iPhone 4S koster 4900 kr lol.

 

Det er vel ikke akkurat noen nyhet at Iphone og generelt alle Apple produkter er overpriset i hue or ræva, men produktene deres er pene å se på, det skal dem ha...

Nja, synes ikke at en iPhone 4S er så fin egentlig.

 

Den ser ganske stygg ut i fronten med at det ser ganske teit ut at skjermen blir utnyttet så dårlig i fronten.

 

Samsung Galaxy S II ser for meg ekstremt mye penere og finere ut.

 

SGSII.jpg

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

HTC telefon til over 5 laken? lol

Ja det er jo ingenting med tanke på at en lusen iPhone 4S koster 4900 kr lol.

Det er vel ikke akkurat noen nyhet at Iphone og generelt alle Apple produkter er overpriset i hue or ræva, men produktene deres er pene å se på, det skal dem ha...

Tja. Syntes nå ikke det er så fresht lenger. Og har vel til gode å se en "infield" uten et plastikkdeksel rundt seg.

 

htc-one-x-vs-iphone.jpg

Lenke til kommentar

Syntes det er så morsomt at alle claimer at SGS3 kommer til å bli så UTROLIG bra... Gleder meg til den kommer om kanskje et halvt år med bare litt bedre specs en One X!

 

Personlig ser jeg heller ikke noe problem med at batteriet bare klarer en dag, lader hver natt uansett jeg!

Husker du når LG Optimus 2X kom ut og når alle sa at Samsung Galaxy S II neppe ville bli noe bedre enn den?

 

Hehe, dere vet hva som skjedde sant?

 

Den tok kaka på alle telefoner som var ute når Galaxy S II kom ut. Og det var selv med STOR margin.

 

Så hvorfor kan ikke det skje nå også da?

 

Galaxy S II var så godt spec'et at det tok andre mobiler omtrent 7-8 måneder før noe kom ut som var bedre.

 

Men den som var bedre var jo fra Samsung selv, nemlig Samsung Galaxy Note.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Nei, alt handler ikke om markedsandel. Hvor får du en slik tåpelig påstand fra?

 

Men, hvis dette virkelig er telefonen jeg, du, og "alle" andre "har drømt om", så vil det nødvendigvis gjenspeile seg i at flertallet av de som kjøper telefoner kjøper denne (eller i det minste uttrykker et sterkt ønske om å kunne kjøpe denne), ikke sant? Man må da kunne anta at folk som har muligheten til det kjøper det produktet de drømmer om, og det vil da gjenspeiles i markedsandeler.

Nå er det allerede flere lesere her som uttrykker at dette ikke er telefonen de drømmer om, så overskriften er åpenbart komplett idiotisk. Jeg tror at folk flest setter veldig liten pris på at middelmådige journalister forsøker å fortelle dem hva de drømmer om/mener/ønsker seg, denne "du"-journalistikken er en jævla uting!

 

Du sa dette: Og med mindre HTC One X får godt over 50% markedsandel i de neste månedene vil vedkommende som presterte den overskriften framstå som en komplett idiot.

 

Med andre ord så sier du at denne telefonen må ha godt over 50% markedsandel før telefonen kan bli en drøm.

 

At du ikke leser hva du selv sier er jo spesielt morsomt.

 

En Nissan GT-R 2013 modell, Ferrari 599XX Evoluzione, Lamborghini Aventador LP 700-4 og mange andre superbiler er jo manges drøm. Men trenger dem å selge i bøtter å spann før at dem kan bli en drøm?

Imponerende at du nok en gang ikke makter å forstå det andre skriver, og klarer å snu alt på hodet!

 

Nei, den må ikke nå 50% markedsandel før den kan bli en drøm (det er kun din påstand) - derimot bør den nå over 50% markedsandel i Norge dersom den virkelig er telefonen jeg, du og "alle" andre som leser amobil.no "har drømt om" (det er min påstand), for da vil jo flertallet som skal ha seg ny telefon naturligvis kjøpe telefonen de "har drømt om". Vesentlig forskjell i de to utsagnene!

 

Kan ikke si at jeg noensinne har drømt om noen av de bilene, de er helt ubrukelige i forhold til mine ønsker og behov. Vi vet da heller ikke hvor stor andel som drømmer om slike biler. Dessuten er det en vesentlig forskjell mellom en realistisk drøm som de aller fleste i Norge vil ha råd til (f.eks ny smarttelefon til ca 5.000 kr), og en våt guttedrøm som de færreste har råd til ("superbiler" som er så vanvittig dyre at ingen vet hva de koster i Norge). Det første vil resultere i store markedsandeler dersom alle drømmer om noe som enkelt kan kjøpes med en helt normal økonomi, det andre vil ikke resultere i annet enn en uoppfylte drømmer for de fleste guttene i alderen 15-45 år som måtte ha en slik drøm om en penisforlenger på fire hjul. ;)

 

Det er altså forskjell på en drøm som er enkelt oppnåelig, selv for deg, og en drøm som med rimelig stor sannsynlighet er uoppnåelig for alle som leser dette. Men jeg reagerer uansett når en eller annen skribent forsøker å fortelle meg hva jeg drømmer om, det stemmer stort sett veldig dårlig og er uttrykk for en fordummende form for journalistikk og manglende respekt for leserne.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, alt handler ikke om markedsandel. Hvor får du en slik tåpelig påstand fra?

 

Men, hvis dette virkelig er telefonen jeg, du, og "alle" andre "har drømt om", så vil det nødvendigvis gjenspeile seg i at flertallet av de som kjøper telefoner kjøper denne (eller i det minste uttrykker et sterkt ønske om å kunne kjøpe denne), ikke sant? Man må da kunne anta at folk som har muligheten til det kjøper det produktet de drømmer om, og det vil da gjenspeiles i markedsandeler.

Nå er det allerede flere lesere her som uttrykker at dette ikke er telefonen de drømmer om, så overskriften er åpenbart komplett idiotisk. Jeg tror at folk flest setter veldig liten pris på at middelmådige journalister forsøker å fortelle dem hva de drømmer om/mener/ønsker seg, denne "du"-journalistikken er en jævla uting!

 

Du sa dette: Og med mindre HTC One X får godt over 50% markedsandel i de neste månedene vil vedkommende som presterte den overskriften framstå som en komplett idiot.

 

Med andre ord så sier du at denne telefonen må ha godt over 50% markedsandel før telefonen kan bli en drøm.

 

At du ikke leser hva du selv sier er jo spesielt morsomt.

 

En Nissan GT-R 2013 modell, Ferrari 599XX Evoluzione, Lamborghini Aventador LP 700-4 og mange andre superbiler er jo manges drøm. Men trenger dem å selge i bøtter å spann før at dem kan bli en drøm?

Imponerende at du nok en gang ikke makter å forstå det andre skriver, og klarer å snu alt på hodet!

 

Nei, den må ikke nå 50% markedsandel før den kan bli en drøm (det er kun din påstand) - derimot bør den nå over 50% markedsandel i Norge dersom den virkelig er telefonen jeg, du og "alle" andre som leser amobil.no "har drømt om" (det er min påstand), for da vil jo flertallet som skal ha seg ny telefon naturligvis kjøpe telefonen de "har drømt om". Vesentlig forskjell i de to utsagnene!

 

Kan ikke si at jeg noensinne har drømt om noen av de bilene, de er helt ubrukelige i forhold til mine ønsker og behov. Vi vet da heller ikke hvor stor andel som drømmer om slike biler. Dessuten er det en vesentlig forskjell mellom en realistisk drøm som de aller fleste i Norge vil ha råd til (f.eks ny smarttelefon til ca 5.000 kr), og en våt guttedrøm som de færreste har råd til ("superbiler" som er så vanvittig dyre at ingen vet hva de koster i Norge). Det første vil resultere i store markedsandeler dersom alle drømmer om noe som enkelt kan kjøpes med en helt normal økonomi, det andre vil ikke resultere i annet enn en uoppfylte drømmer for de fleste guttene i alderen 15-45 år som måtte ha en slik drøm om en penisforlenger på fire hjul. ;)

 

Det er altså forskjell på en drøm som er enkelt oppnåelig, selv for deg, og en drøm som med rimelig stor sannsynlighet er uoppnåelig for alle som leser dette. Men jeg reagerer uansett når en eller annen skribent forsøker å fortelle meg hva jeg drømmer om, det stemmer stort sett veldig dårlig og er uttrykk for en fordummende form for journalistikk og manglende respekt for leserne.

 

Nope, har ikke misforstått noe som helst i fra det utsagnet ditt. For der vil alle forstå det at HTC One X måtte ha 50% eller mere i markedsandel før den kunne bli en drøm.

 

Ja det er min påstand siden jeg oppfattet det som at du mente det. Så mulig du kan formulere det du sier på en bedre måte?

 

Akkurat, de bilene er ikke en drøm for deg, men mange andre har de bilene som en drøm (min drøm er en Nissan GT-R som jeg faktisk kan få kjøpt her jeg bor) og vil ikke bry seg om hvor mye dem selger. Faktisk dem som bryr seg om slike biler vil heller at det skal være færrest biler av dem siden jo mindre det finnes av dem jo mere spesiell blir dem.

 

Grunnen til at en Nissan GT-R er min drøm er fordi den har helt vanvittige gode kjøreegenskaper samtidig som den knuser de fleste biler i akslerasjon selv om de andre bilene har mye mere hestekrefter. Og i tillegg at man kan bruke en Nissan GT-R på vinteren.

 

Er ikke så mange superbiler man kan gjøre dette med.

 

Så den er en drøm den veien og fordi enormt få har den bilen i Norge.

 

Men ja. Mange har drømmer om dyre og gode mobiler akkurat som at folk med penger til å kunne kjøpe dyre og gode biler drømmer om slike biler jeg snakker om.

 

Så HTC One X kan være en drøm for veldig mange uansett hvor mye eller lite den selger.

 

Men samtidig tror jeg mange vil vente med å kjøpe den med å vente på Samsung Galaxy S III for å se hvordan den blir.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Får mye skryt andre steder også. Noen utdrag fra theverge.com:

 

Skjerm:

The One X's display is, without a hint of hyperbole, the best I've ever seen on a phone. Full stop. Seriously, I'm struggling to find fault with it in any way: it's got a near-perfect 180 degree viewing angle and perhaps the most accurate color reproduction and color temperature available. At 720p, it falls well into "retina" territory where the individual pixels become invisible to the naked eye. It also lacks the infamous pentile subpixel arrangement commonly employed on high-resolution AMOLEDs like that found on the One S, and it runs circles around the Galaxy Nexus's 4.65-inch Super AMOLED for overall quality.

 

Batteri:

In a more reasonable test involving "normal" usage, the One X yielded 13 hours and 38 minutes, including a half hour of continuous Riptide gameplay (which looks amazing on this processor and display, by the way) and well over a dozen benchmark runs of various types.

 

Audio

Audio quality on the One X is superb across the board. The earpiece offers clear, loud calls, and the rear-mounted loudspeaker does as well — for whatever reason, HTC's managed to make this placement of the loudspeaker work far better than Samsung did with the Galaxy Nexus, which produces exceptionally quiet, easy-to-muffle sound. Callers reported that I was easy to hear even in significant background noise and wind, a good sign that this phone's dual-mic noise canceling system is really well tuned.

Konklusjon

And even without any modification whatsoever, the One X isn’t just one of the best Android phones I’ve ever used — it’s one of the best mobile devices I’ve ever used, period. Seriously, HTC has done something pretty special with the One line, and I’m encouraged that Peter Chou and company appear to be back on the right track. Just give me a One X running something closer to stock Android 4.0, HTC, and I believe you’ve got the best smartphone ever made.

 

Åpenbart en heftig telefon. Bestillte nå. Gidder ikke vente på SG3, som kanskje kan ta måneder før den kommer til Norge. Liker kontrasten på AMOLED skjermene, men fargegjengivelsen er jeg ikke imponert over. Kunne spart seg for Touchwiz grensesnittet også.

Vil bare påpeke at the Verge testeren tydeligvis IKKE har testet Xperia S da den har en bedre skjerm, den beste, både mtp. fargegjengivelse og PPI.

Lenke til kommentar

Jeg er mere enn irritert akkurat nå.

I ste kjørte jeg til det nærmeste kjøpesenteret for å kjøpe meg en ny HTC One X. Gud, som jeg gledet meg!

 

Første stopp - Elkjøp. Her fikk jeg beskjed om at de ikke hadde den på lager, og at den kanskje kom på lager etter påskeferien.

Greit nok, da får jeg gå i noen andre butikker da.

 

Lefdal - Nei.

Telekiosken - Nope.

Netcom - Sorry.

Teknikmagasinet - Nej.

Spaceworld - NEI NEI NEI NEI NEI.

 

DET STO TIL OG MED PÅ SIDENE TIL ELKJØP OG LEFDAL AT DE SKULLE HA DEN TIL 2/4!!!

 

:(

Lenke til kommentar

Nope, har ikke misforstått noe som helst i fra det utsagnet ditt. For der vil alle forstå det at HTC One X måtte ha 50% eller mere i markedsandel før den kunne bli en drøm.

 

Ja det er min påstand siden jeg oppfattet det som at du mente det. Så mulig du kan formulere det du sier på en bedre måte?

Sorry, jeg har nå presisert utsagnet to ganger, om det fortsatt ikke har gått inn er det ikke håp. Siste rest av tålmodighet når det gjelder deg er slutt, du er rett og slett bortkastet tid. Velkommen til ignore-listen min.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nope, har ikke misforstått noe som helst i fra det utsagnet ditt. For der vil alle forstå det at HTC One X måtte ha 50% eller mere i markedsandel før den kunne bli en drøm.

 

Ja det er min påstand siden jeg oppfattet det som at du mente det. Så mulig du kan formulere det du sier på en bedre måte?

Sorry, jeg har nå presisert utsagnet to ganger, om det fortsatt ikke har gått inn er det ikke håp. Siste rest av tålmodighet når det gjelder deg er slutt, du er rett og slett bortkastet tid. Velkommen til ignore-listen min.

Takk, da slipper jeg hvertfall alle suttrepostene dine mot mine svar i hvertfall.

 

Du får tro hva du vil, men det tok meg en tiendedel av et sekund å gå rett på å tro at du mente at HTC One X måtte ha 50% markedsandel før den kunne bli en drøm for noen. Så konkret var svaret ditt på at det var du mente.

 

Og jeg kan jo sikkert si at jeg ikke var alene om å tro det.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg få et micro sim-kort? Får ikke "macro" sim-kortet fra min Desire over på One X. Hva gjør jeg? Hjelp noen?

Du kan også klippe det selv. Det gjorde jeg for en kamerat, etter å ha lest på weben at noen andre fikk det til å fungere. Til min store fortvilelse gjorde det faktisk det :)

Takk for svar! Interessant løsning, ja.... Har nå bestilt et micro sim på Telenor.
Lenke til kommentar

HTC telefon til over 5 laken? lol

Ja det er jo ingenting med tanke på at en lusen iPhone 4S koster 4900 kr lol.

 

Det er vel ikke akkurat noen nyhet at Iphone og generelt alle Apple produkter er overpriset i hue or ræva, men produktene deres er pene å se på, det skal dem ha...

Nja, synes ikke at en iPhone 4S er så fin egentlig.

 

Den ser ganske stygg ut i fronten med at det ser ganske teit ut at skjermen blir utnyttet så dårlig i fronten.

 

Samsung Galaxy S II ser for meg ekstremt mye penere og finere ut.

 

SGSII.jpg

 

Er da ikke noe spesielt bedre plassutnyttelse på SGS2 en iPhone. Dessuten ser jo SGS2 forfra nærmest ut som iPhone. Mange anklages for å kopiere Apples produkter, å i akkurat SGS2s' tilfelle er det en reell anklage! Samsung mangler særpreg, dvs. du ser ikke med en gang at den og den telefonen er en Samsung. Det gjør man med en HTC og i aller høyeste grad en Sony. Jeg har en drøss med telefoner og den som har vekket mest oppsikt er uten tvil Xperia S, mens absolutt ingen har vist interesse for SGS2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil bare påpeke at the Verge testeren tydeligvis IKKE har testet Xperia S da den har en bedre skjerm, den beste, både mtp. fargegjengivelse og PPI.

 

Joda, the Verge har testet Xperia S. Og de kommenterer også skjermen.

 

http://www.theverge.com/2012/3/5/2841547/sony-xperia-s-review

 

Den fikk forøvrig en samlet score på 7.1, mens HTC One X fikk 8.4.

 

1280x720 oppløsning på en liten 4-5" og PPI på over 300 gjør uansett at det er svært vanskelig å i det hele tatt se pixler.... Det er helt andre ting som som nå opptar meg på mange av dagens mobilskjermer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...