Gå til innhold

Test: HTC One X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært fint om noen med brukererfaring kunne skrevet litt om sine opplevelser av batteritiden. Dette og den fysiske størrelsen er det jeg er litt usikker på før jeg evt. bestiller den.

 

14 timer på batteri, 34% igjen. Wifi på og oppkoplet hele tiden (i maks ytelses-modus), sendt rundt 50 meldinger, surfet litt på nettet, hørt ca 70 minutter musikk, sett et 10 min videoklipp, kjørt et par benchmarks.

 

Den er stor, men føles absolutt ikke stor ut i hånden. Kan glatt betjene hele med én hånd, og jeg har relativt normale hender :)

 

Edit: Glemte å nevne at dette er på andre ladesyklus, så fortsatt en stund igjen enda til batteriet et optimalt.

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Hadde vært fint om noen med brukererfaring kunne skrevet litt om sine opplevelser av batteritiden. Dette og den fysiske størrelsen er det jeg er litt usikker på før jeg evt. bestiller den.

 

14 timer på batteri, 34% igjen. Wifi på og oppkoplet hele tiden (i maks ytelses-modus), sendt rundt 50 meldinger, surfet litt på nettet, hørt ca 70 minutter musikk, sett et 10 min videoklipp, kjørt et par benchmarks.

 

Den er stor, men føles absolutt ikke stor ut i hånden. Kan glatt betjene hele med én hånd, og jeg har relativt normale hender :)

 

Edit: Glemte å nevne at dette er på andre ladesyklus, så fortsatt en stund igjen enda til batteriet et optimalt.

 

Det er langt bedre en hva jeg har fått ut av telefonen. I går måtte jeg lade telefonen klokken 17 da det var 10% igjen å da hadde den kjørt uten lader siden 06:30 med normal bruk. Jeg tror og håper det ikke er representativt for den endelige batterisyklusen, men har ikke merket meg nien forbedring foreløpig etter 4 ladinger. Hvis man ser på feks. Xperia S så hadde den relativt dårlig batteri i starten men nå pusher den lett 36 timer med flittig bruk, så vi får håpe One X også bil forbedre seg en del når batteriet er skikkelig innkjørt :-)

Lenke til kommentar

Hva er det med de tåpelige overskriftene på tek.no for tiden? "Denne SSD'en skal du ha" eller "denne PC'en har du råd til" eller "Her er komponentene du trenger" som faktisk er på fremsiden av Hardware nå. Og nå her på Amobil "Her er mobilen du har drømt om". Hva vet dere om meg?

 

Fin mobil btw.

 

Er så enig. En forferdelig tåpelig greie de har begynt med som svekker seriøsiteten til hw og tek betraktelig. Er faktisk så teit at jeg finner lesestoffet mitt andre steder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det med de tåpelige overskriftene på tek.no for tiden? "Denne SSD'en skal du ha" eller "denne PC'en har du råd til" eller "Her er komponentene du trenger" som faktisk er på fremsiden av Hardware nå. Og nå her på Amobil "Her er mobilen du har drømt om". Hva vet dere om meg?

 

Fin mobil btw.

 

Er så enig. En forferdelig tåpelig greie de har begynt med som svekker seriøsiteten til hw og tek betraktelig. Er faktisk så teit at jeg finner lesestoffet mitt andre steder.

 

Serriøsiteten til Amobil forsvant til Mobili for en stund siden, enest grunnen til at jeg er her er forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har One X ankommet og har nå fått kjørt seg i AnTuTu. Nevner noen modeller her såvdere ser hvordan den ligger i løypa. Samsung Galaxy S II: 5646. Sony Xperia S: 7370. HTC Sensation XE (ICS): 6994. Motorola Razr: 6747. Samsung Galaxy Note: 6701. HTC One X: 11638.

Ja den et kjapp :) men Tegra 3 er kjappere i Transformer Prime.

Stusser litt på at kameraet skal stikke så langt ut av telefonen at den faktisk hviler på det når den ligger på bordet. Den er ikke særlig god på video, men kameraet er ganske bra for fotografering (dog ikke på høyde med Xperia S).

Skjermen er meget bra, men den fremstår faktisk blass ved siden av Xperia S når man ser på bilder eller film.

Telefonen virker stabil, i motsetning til det jeg opplevde sist jeg prøvde en One X, den er kjapp og responsiv.

Batteriet har blitt slukt ekstremt kjapt fra 64% men det er ikke representativt mtp. at jeg kjører første på batteriet.

Har bate hatt den siden i ti tiden i morges så har ikke fått gått den skikkelig etter sømmene, skal oppdatere hvis jeg støter på noe muffins eller gull :-)

 

Hvis jeg tolker deg rett mener du at kamera og skjerm er bedre på Xperia S?

 

Ja, da tolker du riktig. Skjermen til Xperia S er mer lyssterk og har langt bedre farger en One X. Men for all del, skjermen på One X er krute god. Foreløpig vil jeg si at kameraet til Xperis S er bedre, men skal prøve det mer inngående på One X utover kvelden så får vi se. Men på videodelen er det et godt stykke opp til Xperia S, det blir rett og slett hakking og etterslep ved HD filming.

 

Ser frem til å høre mere om dette. For min står valget mellom disse to så din vurdering er gull verdt :)

 

Hadde du fortalt meg at det stod mellom de to før jeg fikk en ferdig og fungerende One X mellom hendene hadde jeg sagt at du heller må sette Xperia S opp mot One S. Men etter å ha brukt One X i litt over et døgn fremstår Xperia S absolutt som et verdig alternativ!

One X er kjappere, men dette er ikke noe jeg har merket i bruk da Xperia S også gjør det den skal lynkjappt uten lagging og venting. Men det er klart at hvis man tenker langsiktig kan nok Tegra 3 være smart å ha. På den andre siden blir dette chipsettet kvelt i One X på flere felter: den mangler PS sertifisering som betyr at spill må du finne på Google Play, den yter dårligere en Transformer Prime.

Skjermen på One X er meget bra, men skjermen på Xperia S er best. Den er best på absolutt alle punkter forutenom størrelse, apropos størrelse One X er svær! Praktisk på en måte, upraktisk på flere.

Lyden er også noe HTC gjør en stor sak av i One X, å joda den er god. Men nok en gang må den se seg slått av Xperia S, lydkvaliteten er rett og slett noen klasser opp i Xperia S (den beste lyden i en mobiltelefon på markedet i dag). Det er ikke bare lydkvaliteten og lydbildet som er bedre i Xperia S, høyttaleren er faktisk god og milevis forran den som sitter i One X.

Så kommer vi til et veldig viktig punkt: prisen! One X er svindyr, den er faktisk så dyr at man burde forvente overlegenhet på de abdolutt fleste punkter. Det presterer så absolutt ikke One X, å at en nesten 2000 kroner billigere telefon er bedre på One Xs' flaggposter (skjerm, lyd og kamera) er utrolig vannskelig å forsvare i HTCs' favør.

Joda den har Tegra 3, men helt alvorlig: trenger man det? Hvis ja, vil jeg gjerne vite hva du planlegger å bruke den til! For realiteten er at Xperia S' dual core oppsett yter bedre ved feks. filming i HD da One X rett og slett ikke henger med her. One X byr dessuten kun på 25fps ved 1080 filming, det får meg til å undre om hvor Tegra 3 kreftene egentlig har tatt veien!

Men ja den er på mange måter bygget med fremtiden i tankene, men Xperia S har noen løsninger som gjør at den virker milevis forran på utviklinsstigen. Kobler du feks. Xperia S til flatskjermen går telefonen i TV oppsett ig man navigerer hele telefonen som en media stasjon koblet til TVen (med alle funksjoner tilgjengelig). One X er langt mer primitiv og ligger bare der som en dum smarttelefon og ikke vet riktig hva den skal ta seg til.

Så er det NFC da, før jeg prøvde Sonys løsning tenkte jeg at dette kom til å være noe jeg aldri ble å bruke. Så feil kan man altså ta! Jeg har en NFC tag i bilen som starter bluetooth, kobler til stereoen i bilen og spotify. Jeg har en tag ved utgangsdøra som starter GPS, Adidas MiCoach og spotify når jeg skal ut å løpe. Dette er en heot genial løsning som gjør NFC til en daglig glede fremfor en teknologi som bare er der.

Designmessig liker jeg personlig også Xperia S bedre. Den er størrelsesmessig langt mer hendig, den er preget av høyteknologisk industri design og skiller seg virkelig ut i mengden. One X minner meg om Desire HD, å da snakker vi to år gammel telefon, dessuten finner jeg designet en smule feminint på One X. Design er selvfølgelig en smaksak, å det er greit at HTC har særpreg.

For å dra en konklusjon: jeg kjøpte Xperia S og fikk One X. Skulle jeg kjøpt en av dem nå hadde det blitt Xperia S igjen, jeg kan rett og slett ikke finne en årsak til One Xs' prislapp, dessuten hjelper det jo ikke at Xperia S slår den på de punktene One X skulle være best på.

 

Takk er for et meget godt og saklig svar. Da skal det MYE til for at det ikke blir en Xperia S på meg lørdag :-D

Endret av KontraBass
Lenke til kommentar

Regner med softwaren til Sony telefonene ikke kan sammenlignes med når SE var inne i bildet? Det må være noe av det kjipeste og tregeste pisset jeg har vert borti. SE sin tolkning av Android var jo helt borti natta når det kom til alt egentlig.

 

Ja, er mer Android en tidligere. Arc S hadde versjon 2.3.5 mens Xperia S har 2.3.7. SE overkjøring på softwaren skal være en av tingene som irriterte Sony. Men Timrscape ligger der fremdeles, men kun som app med feeds og widget mulighet. Alt fra kalender til e-post klient er nytt og knallbra. Ryktene har det forøvrig til at ved overgang til ICS vil "absolutt alt" være nytt og bli såkalte Sony reality UI som vil være veldig likt ICS standard med større fokus på forbedring av media aspektene. Technology today mente bla. det kunne være snakk om kontrolering av Spotify på lockscreen, noe dom nok en gang viser at Sony mener alvor mtp. multimedia.

Lenke til kommentar

 

 

Takk er for et meget godt og saklig svar. Da skal det MYE til for at det ikke blir en Xperia S på meg lørdag :-D

 

Lukter litt fanboy av hele oppsummeringen. Leser du tester, så ser du at konklusjonen til mobifil ikke helt stemmer med virkeligheten. Men pris er jo selvfølgelig noe man må ta med i betraktningen, og da blir jo Xperia S et reellt alternativ. Men hvis du ikke tenker penger, vil jeg nok heller stolt på alle testene som sier at One X er overlegen ;)

Lenke til kommentar
Hadde du fortalt meg at det stod mellom de to før jeg fikk en ferdig og fungerende One X mellom hendene hadde jeg sagt at du heller må sette Xperia S opp mot One S. Men etter å ha brukt One X i litt over et døgn fremstår Xperia S absolutt som et verdig alternativ!

One X er kjappere, men dette er ikke noe jeg har merket i bruk da Xperia S også gjør det den skal lynkjappt uten lagging og venting. Men det er klart at hvis man tenker langsiktig kan nok Tegra 3 være smart å ha. På den andre siden blir dette chipsettet kvelt i One X på flere felter: den mangler PS sertifisering som betyr at spill må du finne på Google Play, den yter dårligere en Transformer Prime.

Skjermen på One X er meget bra, men skjermen på Xperia S er best. Den er best på absolutt alle punkter forutenom størrelse, apropos størrelse One X er svær! Praktisk på en måte, upraktisk på flere.

Lyden er også noe HTC gjør en stor sak av i One X, å joda den er god. Men nok en gang må den se seg slått av Xperia S, lydkvaliteten er rett og slett noen klasser opp i Xperia S (den beste lyden i en mobiltelefon på markedet i dag). Det er ikke bare lydkvaliteten og lydbildet som er bedre i Xperia S, høyttaleren er faktisk god og milevis forran den som sitter i One X.

Så kommer vi til et veldig viktig punkt: prisen! One X er svindyr, den er faktisk så dyr at man burde forvente overlegenhet på de abdolutt fleste punkter. Det presterer så absolutt ikke One X, å at en nesten 2000 kroner billigere telefon er bedre på One Xs' flaggposter (skjerm, lyd og kamera) er utrolig vannskelig å forsvare i HTCs' favør.

Joda den har Tegra 3, men helt alvorlig: trenger man det? Hvis ja, vil jeg gjerne vite hva du planlegger å bruke den til! For realiteten er at Xperia S' dual core oppsett yter bedre ved feks. filming i HD da One X rett og slett ikke henger med her. One X byr dessuten kun på 25fps ved 1080 filming, det får meg til å undre om hvor Tegra 3 kreftene egentlig har tatt veien!

Men ja den er på mange måter bygget med fremtiden i tankene, men Xperia S har noen løsninger som gjør at den virker milevis forran på utviklinsstigen. Kobler du feks. Xperia S til flatskjermen går telefonen i TV oppsett ig man navigerer hele telefonen som en media stasjon koblet til TVen (med alle funksjoner tilgjengelig). One X er langt mer primitiv og ligger bare der som en dum smarttelefon og ikke vet riktig hva den skal ta seg til.

Så er det NFC da, før jeg prøvde Sonys løsning tenkte jeg at dette kom til å være noe jeg aldri ble å bruke. Så feil kan man altså ta! Jeg har en NFC tag i bilen som starter bluetooth, kobler til stereoen i bilen og spotify. Jeg har en tag ved utgangsdøra som starter GPS, Adidas MiCoach og spotify når jeg skal ut å løpe. Dette er en heot genial løsning som gjør NFC til en daglig glede fremfor en teknologi som bare er der.

Designmessig liker jeg personlig også Xperia S bedre. Den er størrelsesmessig langt mer hendig, den er preget av høyteknologisk industri design og skiller seg virkelig ut i mengden. One X minner meg om Desire HD, å da snakker vi to år gammel telefon, dessuten finner jeg designet en smule feminint på One X. Design er selvfølgelig en smaksak, å det er greit at HTC har særpreg.

For å dra en konklusjon: jeg kjøpte Xperia S og fikk One X. Skulle jeg kjøpt en av dem nå hadde det blitt Xperia S igjen, jeg kan rett og slett ikke finne en årsak til One Xs' prislapp, dessuten hjelper det jo ikke at Xperia S slår den på de punktene One X skulle være best på.

 

Yepp, hvorfor stole eller lytte til omtrent samtlige av verdens tech-nettsteder og profesjonelle testere, som har prist One X opp i skyene og vært relativt lunkne til Experia S, når vi har brukere her på forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Takk er for et meget godt og saklig svar. Da skal det MYE til for at det ikke blir en Xperia S på meg lørdag :-D

 

Lukter litt fanboy av hele oppsummeringen. Leser du tester, så ser du at konklusjonen til mobifil ikke helt stemmer med virkeligheten. Men pris er jo selvfølgelig noe man må ta med i betraktningen, og da blir jo Xperia S et reellt alternativ. Men hvis du ikke tenker penger, vil jeg nok heller stolt på alle testene som sier at One X er overlegen ;)

 

Les gjerne testen til Phonearena :-)

Fanboy er jeg ei heller, eier flere HTC telefoner en Sony/Sony Ericsson. Jeg har alltid likt HTC, men denne gangen har Sony levert en modell som overgår One X på de punktene One X skulle være best, å det gjør den til en langt snillere pris :-) det er litt vannskelig for meg å annbefale One X når situasjonen er slik.

Har du prøvd noen av telefonene?

Endret av mobifil
Lenke til kommentar
Hadde du fortalt meg at det stod mellom de to før jeg fikk en ferdig og fungerende One X mellom hendene hadde jeg sagt at du heller må sette Xperia S opp mot One S. Men etter å ha brukt One X i litt over et døgn fremstår Xperia S absolutt som et verdig alternativ!

One X er kjappere, men dette er ikke noe jeg har merket i bruk da Xperia S også gjør det den skal lynkjappt uten lagging og venting. Men det er klart at hvis man tenker langsiktig kan nok Tegra 3 være smart å ha. På den andre siden blir dette chipsettet kvelt i One X på flere felter: den mangler PS sertifisering som betyr at spill må du finne på Google Play, den yter dårligere en Transformer Prime.

Skjermen på One X er meget bra, men skjermen på Xperia S er best. Den er best på absolutt alle punkter forutenom størrelse, apropos størrelse One X er svær! Praktisk på en måte, upraktisk på flere.

Lyden er også noe HTC gjør en stor sak av i One X, å joda den er god. Men nok en gang må den se seg slått av Xperia S, lydkvaliteten er rett og slett noen klasser opp i Xperia S (den beste lyden i en mobiltelefon på markedet i dag). Det er ikke bare lydkvaliteten og lydbildet som er bedre i Xperia S, høyttaleren er faktisk god og milevis forran den som sitter i One X.

Så kommer vi til et veldig viktig punkt: prisen! One X er svindyr, den er faktisk så dyr at man burde forvente overlegenhet på de abdolutt fleste punkter. Det presterer så absolutt ikke One X, å at en nesten 2000 kroner billigere telefon er bedre på One Xs' flaggposter (skjerm, lyd og kamera) er utrolig vannskelig å forsvare i HTCs' favør.

Joda den har Tegra 3, men helt alvorlig: trenger man det? Hvis ja, vil jeg gjerne vite hva du planlegger å bruke den til! For realiteten er at Xperia S' dual core oppsett yter bedre ved feks. filming i HD da One X rett og slett ikke henger med her. One X byr dessuten kun på 25fps ved 1080 filming, det får meg til å undre om hvor Tegra 3 kreftene egentlig har tatt veien!

Men ja den er på mange måter bygget med fremtiden i tankene, men Xperia S har noen løsninger som gjør at den virker milevis forran på utviklinsstigen. Kobler du feks. Xperia S til flatskjermen går telefonen i TV oppsett ig man navigerer hele telefonen som en media stasjon koblet til TVen (med alle funksjoner tilgjengelig). One X er langt mer primitiv og ligger bare der som en dum smarttelefon og ikke vet riktig hva den skal ta seg til.

Så er det NFC da, før jeg prøvde Sonys løsning tenkte jeg at dette kom til å være noe jeg aldri ble å bruke. Så feil kan man altså ta! Jeg har en NFC tag i bilen som starter bluetooth, kobler til stereoen i bilen og spotify. Jeg har en tag ved utgangsdøra som starter GPS, Adidas MiCoach og spotify når jeg skal ut å løpe. Dette er en heot genial løsning som gjør NFC til en daglig glede fremfor en teknologi som bare er der.

Designmessig liker jeg personlig også Xperia S bedre. Den er størrelsesmessig langt mer hendig, den er preget av høyteknologisk industri design og skiller seg virkelig ut i mengden. One X minner meg om Desire HD, å da snakker vi to år gammel telefon, dessuten finner jeg designet en smule feminint på One X. Design er selvfølgelig en smaksak, å det er greit at HTC har særpreg.

For å dra en konklusjon: jeg kjøpte Xperia S og fikk One X. Skulle jeg kjøpt en av dem nå hadde det blitt Xperia S igjen, jeg kan rett og slett ikke finne en årsak til One Xs' prislapp, dessuten hjelper det jo ikke at Xperia S slår den på de punktene One X skulle være best på.

 

Yepp, hvorfor stole eller lytte til omtrent samtlige av verdens tech-nettsteder og profesjonelle testere, som har prist One X opp i skyene og vært relativt lunkne til Experia S, når vi har brukere her på forumet.

 

Les testen til phonearena.com :-)

Å jeg vil gjerne at du kan forsvare prislappen når den blir slått på de punktene den SKAL være best på!

Å ikke si Tegra 3 nå, det blir for dumt!

Kan jo her og nå komme med et annet stort irritasjonsmoment vedrørende One X, jeg kan faktisk ikke skrive på forumet her i nettleseren til telefonen, det kan Xperia S :-) det er sånne småting hele veien....

Du har vell kanskje ikke prøvd noen av telefonene??

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

 

Takk er for et meget godt og saklig svar. Da skal det MYE til for at det ikke blir en Xperia S på meg lørdag :-D

 

Lukter litt fanboy av hele oppsummeringen. Leser du tester, så ser du at konklusjonen til mobifil ikke helt stemmer med virkeligheten. Men pris er jo selvfølgelig noe man må ta med i betraktningen, og da blir jo Xperia S et reellt alternativ. Men hvis du ikke tenker penger, vil jeg nok heller stolt på alle testene som sier at One X er overlegen ;)

 

Les gjerne testen til Phonearena :-)

 

Jeg har vært innom phonearena og lest testen deres både på Xperia S og One X. Personlig synes jeg Phonearena har noen av de beste testene generelt sett.

Lenke til kommentar

 

Takk er for et meget godt og saklig svar. Da skal det MYE til for at det ikke blir en Xperia S på meg lørdag :-D

 

Lukter litt fanboy av hele oppsummeringen. Leser du tester, så ser du at konklusjonen til mobifil ikke helt stemmer med virkeligheten. Men pris er jo selvfølgelig noe man må ta med i betraktningen, og da blir jo Xperia S et reellt alternativ. Men hvis du ikke tenker penger, vil jeg nok heller stolt på alle testene som sier at One X er overlegen ;)

 

Les gjerne testen til Phonearena :-)

 

Jeg har vært innom phonearena og lest testen deres både på Xperia S og One X. Personlig synes jeg Phonearena har noen av de beste testene generelt sett.

 

Er helt enig med deg, phonearena har en tendens til å se hele bildet mens andre ofte bare lar entusiasmen styre. Jeg har gjennom flere år lært at Phonearena er til å stole på :-)

Lenke til kommentar

Så du har funnet ett nettsted som mener Xperia S er en bedre telefon enn One X - gratulerer !

 

- De fleste (meg inkludert) mener industridesignet på One-serien laaaangt overgår Xperia, når i tilegg de kapasitive "knappene" eller områdene til knappene er vanskelig å finne, blir det det både dårlig design og funksjon.

- At en telefon utfrest av ett stykke plast (One X, Lumina 800, 900, N9) skal være gammeldags er jo rett og slett løgn....er det ikke ?

- NFC-tags koster omtrent 2 dollar stykket, du kan sette opp actions ift NFC tags på de fleste telefoner, ikke bare Xperia.

- "bare" 25 FPS filming i HD - helt sikkert et gigantisk minus for de fleste, slow motion avspilling er jo kult førte uka.

- Hvor mange andre produsenter er det (utenom Sony) som får telefonene sine "Play" sertifisert ?

- SoC i Xperia S er vel 2 år gammel.

- One X har innebygd DLNA, og har også en strålende teknologi for trådløs overføring til TV av lyd / bilde, denne krever imidlertid en liten dings som man setter i HDMI inngangen på TV, denne koster en del penger og er dermed uheldigvis uaktuell for de fleste. Hvordan den ter seg når man kobler den direkte til TV med kabel har jeg ikke prøvd selv, så her har du kanskje et poeng.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...