Gå til innhold

Test: HTC One X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har One X ankommet og har nå fått kjørt seg i AnTuTu. Nevner noen modeller her såvdere ser hvordan den ligger i løypa. Samsung Galaxy S II: 5646. Sony Xperia S: 7370. HTC Sensation XE (ICS): 6994. Motorola Razr: 6747. Samsung Galaxy Note: 6701. HTC One X: 11638.

Ja den et kjapp :) men Tegra 3 er kjappere i Transformer Prime.

Stusser litt på at kameraet skal stikke så langt ut av telefonen at den faktisk hviler på det når den ligger på bordet. Den er ikke særlig god på video, men kameraet er ganske bra for fotografering (dog ikke på høyde med Xperia S).

Skjermen er meget bra, men den fremstår faktisk blass ved siden av Xperia S når man ser på bilder eller film.

Telefonen virker stabil, i motsetning til det jeg opplevde sist jeg prøvde en One X, den er kjapp og responsiv.

Batteriet har blitt slukt ekstremt kjapt fra 64% men det er ikke representativt mtp. at jeg kjører første på batteriet.

Har bate hatt den siden i ti tiden i morges så har ikke fått gått den skikkelig etter sømmene, skal oppdatere hvis jeg støter på noe muffins eller gull :-)

Lenke til kommentar

Da har One X ankommet og har nå fått kjørt seg i AnTuTu. Nevner noen modeller her såvdere ser hvordan den ligger i løypa. Samsung Galaxy S II: 5646. Sony Xperia S: 7370. HTC Sensation XE (ICS): 6994. Motorola Razr: 6747. Samsung Galaxy Note: 6701. HTC One X: 11638.

Ja den et kjapp :) men Tegra 3 er kjappere i Transformer Prime.

Stusser litt på at kameraet skal stikke så langt ut av telefonen at den faktisk hviler på det når den ligger på bordet. Den er ikke særlig god på video, men kameraet er ganske bra for fotografering (dog ikke på høyde med Xperia S).

Skjermen er meget bra, men den fremstår faktisk blass ved siden av Xperia S når man ser på bilder eller film.

Telefonen virker stabil, i motsetning til det jeg opplevde sist jeg prøvde en One X, den er kjapp og responsiv.

Batteriet har blitt slukt ekstremt kjapt fra 64% men det er ikke representativt mtp. at jeg kjører første på batteriet.

Har bate hatt den siden i ti tiden i morges så har ikke fått gått den skikkelig etter sømmene, skal oppdatere hvis jeg støter på noe muffins eller gull :-)

 

Hvis jeg tolker deg rett mener du at kamera og skjerm er bedre på Xperia S?

Lenke til kommentar

Da har One X ankommet og har nå fått kjørt seg i AnTuTu. Nevner noen modeller her såvdere ser hvordan den ligger i løypa. Samsung Galaxy S II: 5646. Sony Xperia S: 7370. HTC Sensation XE (ICS): 6994. Motorola Razr: 6747. Samsung Galaxy Note: 6701. HTC One X: 11638.

Ja den et kjapp :) men Tegra 3 er kjappere i Transformer Prime.

Stusser litt på at kameraet skal stikke så langt ut av telefonen at den faktisk hviler på det når den ligger på bordet. Den er ikke særlig god på video, men kameraet er ganske bra for fotografering (dog ikke på høyde med Xperia S).

Skjermen er meget bra, men den fremstår faktisk blass ved siden av Xperia S når man ser på bilder eller film.

Telefonen virker stabil, i motsetning til det jeg opplevde sist jeg prøvde en One X, den er kjapp og responsiv.

Batteriet har blitt slukt ekstremt kjapt fra 64% men det er ikke representativt mtp. at jeg kjører første på batteriet.

Har bate hatt den siden i ti tiden i morges så har ikke fått gått den skikkelig etter sømmene, skal oppdatere hvis jeg støter på noe muffins eller gull :-)

 

Hvis jeg tolker deg rett mener du at kamera og skjerm er bedre på Xperia S?

 

Ja, da tolker du riktig. Skjermen til Xperia S er mer lyssterk og har langt bedre farger en One X. Men for all del, skjermen på One X er krute god. Foreløpig vil jeg si at kameraet til Xperis S er bedre, men skal prøve det mer inngående på One X utover kvelden så får vi se. Men på videodelen er det et godt stykke opp til Xperia S, det blir rett og slett hakking og etterslep ved HD filming.

Lenke til kommentar

Syntes det er så morsomt at alle claimer at SGS3 kommer til å bli så UTROLIG bra... Gleder meg til den kommer om kanskje et halvt år med bare litt bedre specs en One X!

 

Personlig ser jeg heller ikke noe problem med at batteriet bare klarer en dag, lader hver natt uansett jeg!

 

Skal ikke si deg imot der, ingen vet noenting enda, MEN det er en ting som er sikkert og det er at Galaxy S2 er toppmodellen til samsung, uten den hadde ikke samsung vært så store som de er per dags dato, og er Samsung villig til å risikere ved å lage en etterfølger som ikke knuser alt annet på markedet? Nei. Det er en ting som er sikkert. De vet veldig godt selv at hvis de driter seg ut med s3, er løpet ganske så kjørt. Og derfor MÅ S3 være en nydelig telefon med råe specs.

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Syntes det er så morsomt at alle claimer at SGS3 kommer til å bli så UTROLIG bra... Gleder meg til den kommer om kanskje et halvt år med bare litt bedre specs en One X!

 

Personlig ser jeg heller ikke noe problem med at batteriet bare klarer en dag, lader hver natt uansett jeg!

 

Skal ikke si deg imot der, ingen vet noenting enda, MEN det er en ting som er sikkert og det er at Galaxy S2 er toppmodellen til samsung, uten den hadde ikke samsung vært så store som de er per dags dato, og er Samsung villig til å risikere ved å lage en etterfølger som ikke knuser alt annet på markedet? Nei. Det er en ting som er sikkert. De vet veldig godt selv at hvis de driter seg ut med s3, er løpet ganske så kjørt. Og derfor MÅ S3 være en nydelig telefon med råe specs.

 

Og er vel muligens derfor Samsung ikke haster med å release Galaxy S III for å gjøre den best mulig.

 

Før Galaxy S II kom ut, så ventet jo veldig mange på mobilen, men den ble jo litt utsatt og greier. Men når mobilen først kom ut, så viste det seg å være verdt all ventingen.

 

Jeg holdte på å kjøpe meg en Sony Ericsson XPERIA Arc 2 måneder før Galaxy S II kom ut, men ville vente med å se hvor bra GalaxyS II var først. Og takk gud for at jeg ventet :green:

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Syntes det er så morsomt at alle claimer at SGS3 kommer til å bli så UTROLIG bra... Gleder meg til den kommer om kanskje et halvt år med bare litt bedre specs en One X!

 

Personlig ser jeg heller ikke noe problem med at batteriet bare klarer en dag, lader hver natt uansett jeg!

 

Skal ikke si deg imot der, ingen vet noenting enda, MEN det er en ting som er sikkert og det er at Galaxy S2 er toppmodellen til samsung, uten den hadde ikke samsung vært så store som de er per dags dato, og er Samsung villig til å risikere ved å lage en etterfølger som ikke knuser alt annet på markedet? Nei. Det er en ting som er sikkert. De vet veldig godt selv at hvis de driter seg ut med s3, er løpet ganske så kjørt. Og derfor MÅ S3 være en nydelig telefon med råe specs.

 

Og er vel muligens derfor Samsung ikke haster med å release Galaxy S III for å gjøre den best mulig.

 

Før Galaxy S II kom ut, så ventet jo veldig mange på mobilen, men den ble jo litt utsatt og greier. Men når mobilen først kom ut, så viste det seg å være verdt all ventingen.

 

Jeg holdte på å kjøpe meg en Sony Ericsson XPERIA Arc 2 måneder før Galaxy S II kom ut, men ville vente med å se hvor bra GalaxyS II var først. Og takk gud for at jeg ventet :green:

 

HTC One X vil alltid ha overtaket på SGSIII så lenge Samsung også benytter en forferdelig Pentile AMOLED skjerm på på den også.

Lenke til kommentar

Da har One X ankommet og har nå fått kjørt seg i AnTuTu. Nevner noen modeller her såvdere ser hvordan den ligger i løypa. Samsung Galaxy S II: 5646. Sony Xperia S: 7370. HTC Sensation XE (ICS): 6994. Motorola Razr: 6747. Samsung Galaxy Note: 6701. HTC One X: 11638.

Ja den et kjapp :) men Tegra 3 er kjappere i Transformer Prime.

Stusser litt på at kameraet skal stikke så langt ut av telefonen at den faktisk hviler på det når den ligger på bordet. Den er ikke særlig god på video, men kameraet er ganske bra for fotografering (dog ikke på høyde med Xperia S).

Skjermen er meget bra, men den fremstår faktisk blass ved siden av Xperia S når man ser på bilder eller film.

Telefonen virker stabil, i motsetning til det jeg opplevde sist jeg prøvde en One X, den er kjapp og responsiv.

Batteriet har blitt slukt ekstremt kjapt fra 64% men det er ikke representativt mtp. at jeg kjører første på batteriet.

Har bate hatt den siden i ti tiden i morges så har ikke fått gått den skikkelig etter sømmene, skal oppdatere hvis jeg støter på noe muffins eller gull :-)

 

Hvis jeg tolker deg rett mener du at kamera og skjerm er bedre på Xperia S?

 

Ja, da tolker du riktig. Skjermen til Xperia S er mer lyssterk og har langt bedre farger en One X. Men for all del, skjermen på One X er krute god. Foreløpig vil jeg si at kameraet til Xperis S er bedre, men skal prøve det mer inngående på One X utover kvelden så får vi se. Men på videodelen er det et godt stykke opp til Xperia S, det blir rett og slett hakking og etterslep ved HD filming.

 

Ser frem til å høre mere om dette. For min står valget mellom disse to så din vurdering er gull verdt :)

Lenke til kommentar

Bjarnebanan:

Du bør kanskje utdype hva One X er bedre på :) Har selv Note og foretrekker minnekortleser, låsetast på siden og en fysisk hjem tast og dessuten er jo skjermen betydelig større og s-pennen er jo og en kuriositet som gir økt brukervennlighet :)

Endret av blutut
Lenke til kommentar

Syntes det er så morsomt at alle claimer at SGS3 kommer til å bli så UTROLIG bra... Gleder meg til den kommer om kanskje et halvt år med bare litt bedre specs en One X!

 

Personlig ser jeg heller ikke noe problem med at batteriet bare klarer en dag, lader hver natt uansett jeg!

 

Skal ikke si deg imot der, ingen vet noenting enda, MEN det er en ting som er sikkert og det er at Galaxy S2 er toppmodellen til samsung, uten den hadde ikke samsung vært så store som de er per dags dato, og er Samsung villig til å risikere ved å lage en etterfølger som ikke knuser alt annet på markedet? Nei. Det er en ting som er sikkert. De vet veldig godt selv at hvis de driter seg ut med s3, er løpet ganske så kjørt. Og derfor MÅ S3 være en nydelig telefon med råe specs.

 

Og er vel muligens derfor Samsung ikke haster med å release Galaxy S III for å gjøre den best mulig.

 

Før Galaxy S II kom ut, så ventet jo veldig mange på mobilen, men den ble jo litt utsatt og greier. Men når mobilen først kom ut, så viste det seg å være verdt all ventingen.

 

Jeg holdte på å kjøpe meg en Sony Ericsson XPERIA Arc 2 måneder før Galaxy S II kom ut, men ville vente med å se hvor bra GalaxyS II var først. Og takk gud for at jeg ventet :green:

 

HTC One X vil alltid ha overtaket på SGSIII så lenge Samsung også benytter en forferdelig Pentile AMOLED skjerm på på den også.

Samsung Galaxy S II bruker Super AMOLED Plus som ikke er Pentile AMOLED skjerm og Galaxy S III kommer neppe til å bruke noe annet enn Super AMOLED Plus eller noe enda bedre. For å gå i fra Super AMOLED Plus til Super AMOLED er en nedgradering.

Lenke til kommentar

Syntes det er så morsomt at alle claimer at SGS3 kommer til å bli så UTROLIG bra... Gleder meg til den kommer om kanskje et halvt år med bare litt bedre specs en One X!

 

Personlig ser jeg heller ikke noe problem med at batteriet bare klarer en dag, lader hver natt uansett jeg!

 

Skal ikke si deg imot der, ingen vet noenting enda, MEN det er en ting som er sikkert og det er at Galaxy S2 er toppmodellen til samsung, uten den hadde ikke samsung vært så store som de er per dags dato, og er Samsung villig til å risikere ved å lage en etterfølger som ikke knuser alt annet på markedet? Nei. Det er en ting som er sikkert. De vet veldig godt selv at hvis de driter seg ut med s3, er løpet ganske så kjørt. Og derfor MÅ S3 være en nydelig telefon med råe specs.

 

Og er vel muligens derfor Samsung ikke haster med å release Galaxy S III for å gjøre den best mulig.

 

Før Galaxy S II kom ut, så ventet jo veldig mange på mobilen, men den ble jo litt utsatt og greier. Men når mobilen først kom ut, så viste det seg å være verdt all ventingen.

 

Jeg holdte på å kjøpe meg en Sony Ericsson XPERIA Arc 2 måneder før Galaxy S II kom ut, men ville vente med å se hvor bra GalaxyS II var først. Og takk gud for at jeg ventet :green:

 

HTC One X vil alltid ha overtaket på SGSIII så lenge Samsung også benytter en forferdelig Pentile AMOLED skjerm på på den også.

Samsung Galaxy S II bruker Super AMOLED Plus som ikke er Pentile AMOLED skjerm og Galaxy S III kommer neppe til å bruke noe annet enn Super AMOLED Plus eller noe enda bedre. For å gå i fra Super AMOLED Plus til Super AMOLED er en nedgradering.

 

Vær nå ikke så sikker på det! Husk at de måtte gå tilbake til Pentile på Galaxy Nexus for å klare HD oppløsning. Et annet problem med AMOLED er jo at fargene er overstimulert og et skyhøyt batteriforbruk ved hvit bilde, å skal man være helt ærlig må man jo være enig i at pr. idag møter mobilskjermen på flere hvite bilder en sorte (nettsider, filmer etc...).

Jeg har sett den beste AMOLED skjermen side om side med den beste LCD skjermen, kan se det hver dag hvis jeg ønsker, men resultatet er alltid det samme LCD skjermen er best på farge naturlighet, behagelighet, lys, nett og video.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung AMOLED skjermene kan fremstå imponerende ved første inntrykk pga kontrasten og den overdrevne fargementning. Men det er omtrent som å sette en TV i demomodus på Elkjøp; fanger mye oppmerksomhet der den står å viser tegnefilmer og fargene omtrent brenner permanent bilde på netthinnen. Men når man kommer hjem med "verdens beste TV" og dagsrevymannen er blitt knall oransj i ansiktet, gress er neongrønt og snø har fått en ulekker gul spyfarge vil det kanskje ikke være like imponerende i lengden. Personlig syntes jeg dagens skjermer fra den kanten har en flott kontrast, men jeg håper de tenker mer fargenøytralitet på fremtidige skjermer.

 

Står forøvrig litt nytt om dette på The Verge i dag:

 

Rumors out of Korea are suggesting that Samsung's fabled Galaxy S III will have a 4.65-inch Super AMOLED Plus display with 1280 x 720 resolution. DDaily reports that Samsung Mobile Display (SMD) has started production on the screen, which would be the first non-Pentile phone display from the company's OLED arm to reach HD resolution. Samsung's previous high water mark in this size class was the 4.65-inch 720p Super AMOLED display found in the Galaxy Nexus and the Galaxy S II HD LTE.

 

 

While we consider the new HTC One X's 720p Super LCD 2 to have the best screen we've ever seen on a phone, Samsung has made clear its intentions to focus on OLED going forward, and such a sharp Super AMOLED Plus display could further raise the bar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bjarnebanan:Du bør kanskje utdype hva One X er bedre på :) Har selv Note og foretrekker minnekortleser, låsetast på siden og en fysisk hjem tast og dessuten er jo skjermen betydelig større og s-pennen er jo og en kuriositet som gir økt brukervennlighet :)

 

Burde kanskje gjort det ja :) Jeg personlig føler ikke noe behov får minnekortleser når det er over 50 GB tilsammen på One X. Det holder mer enn nok for min egen del. Skjermen er større ja, men syns kanskje den blir litt for stor og klumpete. Og om det er fysisk hjemtast eller "touch" hjemtast som på One X er for min egen del ett fett, men her kommer jo smak og behag inn i bildet. Pennen er fantastisk på Note! Uten tvil, så der skal jeg være enig med deg :)

 

Når det kommer til hva jeg mener One X er bedre på så er Brukergrensesnittet som natt og dag, det ser mye bedre ut, du har langt flere widgets og features i Sense kontra Touchwiz. Mener også kameraet er endel bedre, spesielt når det er dunkel belysning og dette har endel og si får min egen del. Men for all del, er ikke akkurat no søppelkamera som sitter på Note heller :) One X oppleves definitivt som raskere når man kjører tyngre programmer og også i nettleser og andre "lette" oppgaver. Byggekvaliteten er også langt bedre hos HTC, samtidig som den er lett. Måten de har designet den på gjør også att den føles mindre enn den er og ligger veldig godt i hånden. Og så er det jo ikke til og komme utenom lydkvaliteten som er helt fantastisk med ett bra headset koblet til. De som følger med er riktignok søppel men er du intressert i god lyd så bør du investere i ett par skikkelige bra HS uansett og der kommer virkelig One X til sin rett, helt fantastisk!

 

 

Lenke til kommentar

Da har One X ankommet og har nå fått kjørt seg i AnTuTu. Nevner noen modeller her såvdere ser hvordan den ligger i løypa. Samsung Galaxy S II: 5646. Sony Xperia S: 7370. HTC Sensation XE (ICS): 6994. Motorola Razr: 6747. Samsung Galaxy Note: 6701. HTC One X: 11638.

Ja den et kjapp :) men Tegra 3 er kjappere i Transformer Prime.

Stusser litt på at kameraet skal stikke så langt ut av telefonen at den faktisk hviler på det når den ligger på bordet. Den er ikke særlig god på video, men kameraet er ganske bra for fotografering (dog ikke på høyde med Xperia S).

Skjermen er meget bra, men den fremstår faktisk blass ved siden av Xperia S når man ser på bilder eller film.

Telefonen virker stabil, i motsetning til det jeg opplevde sist jeg prøvde en One X, den er kjapp og responsiv.

Batteriet har blitt slukt ekstremt kjapt fra 64% men det er ikke representativt mtp. at jeg kjører første på batteriet.

Har bate hatt den siden i ti tiden i morges så har ikke fått gått den skikkelig etter sømmene, skal oppdatere hvis jeg støter på noe muffins eller gull :-)

 

Hvis jeg tolker deg rett mener du at kamera og skjerm er bedre på Xperia S?

 

Ja, da tolker du riktig. Skjermen til Xperia S er mer lyssterk og har langt bedre farger en One X. Men for all del, skjermen på One X er krute god. Foreløpig vil jeg si at kameraet til Xperis S er bedre, men skal prøve det mer inngående på One X utover kvelden så får vi se. Men på videodelen er det et godt stykke opp til Xperia S, det blir rett og slett hakking og etterslep ved HD filming.

 

Ser frem til å høre mere om dette. For min står valget mellom disse to så din vurdering er gull verdt :)

 

Hadde du fortalt meg at det stod mellom de to før jeg fikk en ferdig og fungerende One X mellom hendene hadde jeg sagt at du heller må sette Xperia S opp mot One S. Men etter å ha brukt One X i litt over et døgn fremstår Xperia S absolutt som et verdig alternativ!

One X er kjappere, men dette er ikke noe jeg har merket i bruk da Xperia S også gjør det den skal lynkjappt uten lagging og venting. Men det er klart at hvis man tenker langsiktig kan nok Tegra 3 være smart å ha. På den andre siden blir dette chipsettet kvelt i One X på flere felter: den mangler PS sertifisering som betyr at spill må du finne på Google Play, den yter dårligere en Transformer Prime.

Skjermen på One X er meget bra, men skjermen på Xperia S er best. Den er best på absolutt alle punkter forutenom størrelse, apropos størrelse One X er svær! Praktisk på en måte, upraktisk på flere.

Lyden er også noe HTC gjør en stor sak av i One X, å joda den er god. Men nok en gang må den se seg slått av Xperia S, lydkvaliteten er rett og slett noen klasser opp i Xperia S (den beste lyden i en mobiltelefon på markedet i dag). Det er ikke bare lydkvaliteten og lydbildet som er bedre i Xperia S, høyttaleren er faktisk god og milevis forran den som sitter i One X.

Så kommer vi til et veldig viktig punkt: prisen! One X er svindyr, den er faktisk så dyr at man burde forvente overlegenhet på de abdolutt fleste punkter. Det presterer så absolutt ikke One X, å at en nesten 2000 kroner billigere telefon er bedre på One Xs' flaggposter (skjerm, lyd og kamera) er utrolig vannskelig å forsvare i HTCs' favør.

Joda den har Tegra 3, men helt alvorlig: trenger man det? Hvis ja, vil jeg gjerne vite hva du planlegger å bruke den til! For realiteten er at Xperia S' dual core oppsett yter bedre ved feks. filming i HD da One X rett og slett ikke henger med her. One X byr dessuten kun på 25fps ved 1080 filming, det får meg til å undre om hvor Tegra 3 kreftene egentlig har tatt veien!

Men ja den er på mange måter bygget med fremtiden i tankene, men Xperia S har noen løsninger som gjør at den virker milevis forran på utviklinsstigen. Kobler du feks. Xperia S til flatskjermen går telefonen i TV oppsett ig man navigerer hele telefonen som en media stasjon koblet til TVen (med alle funksjoner tilgjengelig). One X er langt mer primitiv og ligger bare der som en dum smarttelefon og ikke vet riktig hva den skal ta seg til.

Så er det NFC da, før jeg prøvde Sonys løsning tenkte jeg at dette kom til å være noe jeg aldri ble å bruke. Så feil kan man altså ta! Jeg har en NFC tag i bilen som starter bluetooth, kobler til stereoen i bilen og spotify. Jeg har en tag ved utgangsdøra som starter GPS, Adidas MiCoach og spotify når jeg skal ut å løpe. Dette er en heot genial løsning som gjør NFC til en daglig glede fremfor en teknologi som bare er der.

Designmessig liker jeg personlig også Xperia S bedre. Den er størrelsesmessig langt mer hendig, den er preget av høyteknologisk industri design og skiller seg virkelig ut i mengden. One X minner meg om Desire HD, å da snakker vi to år gammel telefon, dessuten finner jeg designet en smule feminint på One X. Design er selvfølgelig en smaksak, å det er greit at HTC har særpreg.

For å dra en konklusjon: jeg kjøpte Xperia S og fikk One X. Skulle jeg kjøpt en av dem nå hadde det blitt Xperia S igjen, jeg kan rett og slett ikke finne en årsak til One Xs' prislapp, dessuten hjelper det jo ikke at Xperia S slår den på de punktene One X skulle være best på.

Endret av mobifil
Lenke til kommentar
Ser frem til å høre mere om dette. For min står valget mellom disse to så din vurdering er gull verdt :)

 

Mange tester der ute nå om du Googler litt. Noen eksempler:

 

Xperia S @ Amobil: Terningkast 4

One X @ Amobil: Terningkast 6

 

Xperie S @ TheVerge: Score 7.1

One X @ TheVerge: Score 8.4

 

Mobifil: Dine erfaringer står litt i kontrast til beskrivelsen fra ulike reviews den siste uken. Er ikke helt på bølgelengde med all argumentasjonen din heller....

 

One X er den første telefonen med en slik prosessor og er nå lansert med første public firmware, så det kommer til å ta litt tid før man ser hva som er mulig med denne prosessoren. Kanskje mer naturlig å spørre seg om hva man ønsker å eie om 6-12 mnd når software er mer optimalisert og 3.parts utviklere har begynt å utvikle programmer som utnytter dette?

 

NFC? Støttes på begge telefoner. Chips er billige.

 

Har du sett demo av medialinken til HTC der man enten kan speile bildet man har på mobilskjermen eller raskt veksle over til dualscreen oppsett? Forstår ikke beskrivelsen "dum smarttelefon" i denne sammenhengen. Hva mer trenger man i et mobil til TV oppsett?

 

Høyteknologisk industri design? Alternativt "Chunky with weak build quality" som Engadget skrev. Når beskrivelser som elendig byggekvalitet dukker opp i det øyeblikket noen tar telefonen opp av esken, blinker mine varsellamper; dette er tross alt et produkt man kanskje skal ha i mange år.

 

Amobil hadde også et par ankepunkter ang. skjermen til Xperia, samt Bravia teknologien. Opplever du noe av dette på din telefon?

Endret av HåkonN
Lenke til kommentar
Ser frem til å høre mere om dette. For min står valget mellom disse to så din vurdering er gull verdt :)

 

Mange tester der ute nå om du Googler litt. Noen eksempler:

 

Xperia S @ Amobil: Terningkast 4

One X @ Amobil: Terningkast 6

 

Xperie S @ TheVerge: Score 7.1

One X @ TheVerge: Score 8.4

 

Mobifil: Dine erfaringer står litt i kontrast til beskrivelsen fra ulike reviews den siste uken. Er ikke helt på bølgelengde med all argumentasjonen din heller....

 

One X er den første telefonen med en slik prosessor og er nå lansert med første public firmware, så det kommer til å ta litt tid før man ser hva som er mulig med denne prosessoren. Kanskje mer naturlig å spørre seg om hva man ønsker å eie om 6-12 mnd når software er mer optimalisert og 3.parts utviklere har begynt å utvikle programmer som utnytter dette?

 

NFC? Støttes på begge telefoner. Chips er billige.

 

Har du sett demo av medialinken til HTC der man enten kan speile bildet man har på mobilskjermen eller raskt veksle over til dualscreen oppsett? Forstår ikke beskrivelsen "dum smarttelefon" i denne sammenhengen. Hva mer trenger man i et mobil til TV oppsett?

 

Høyteknologisk industri design? Alternativt "Chunky with weak build quality" som Engadget skrev. Når beskrivelser som elendig byggekvalitet dukker opp i det øyeblikket noen tar telefonen opp av esken, blinker mine varsellamper; dette er tross alt et produkt man kanskje skal ha i mange år.

 

Amobil hadde også et par ankepunkter ang. skjermen til Xperia, samt Bravia teknologien. Opplever du noe av dette på din telefon?

 

Siden du starter med å refferere test resultater fra Amobil og helt nyoppstartede The Verge (seriøsitetrn til The Verge er vell å ta med den største saltklypa) ønsker jeg å meddele de ferske resultatene fra den eneste kilden jeg gjennom flere års bruk har funnet reell og til å stole på: phonearena.com! HTC One X: 7,8 (good) Sony Xperia S: 8,5 (excellent). Anbefaler forøvrig alle å lese deres test av One X: http://www.phonearena.com/reviews/HTC-One-X-Review_id2993. For amobils tester har vært uhyre snill med One X, jeg skal ikke påstå noe men Amobil har hatt svært mye å gjøre med HTC siden MWC.

Nei, jeg har ikke opplevd Amobils ankepunkter med skjermen, ganske lyssterk er en påstand jeg rett og slett ikke kan svelge. Med lysstyrken satt på maks har jeg aldri opplevd noe mer lyssterkt display (One X inkludert). Bravia overkjører heller ikke fargene, de er naturtro og i en annen liga en AMOLED tullet. Vil påpeke at Xperia S benytter led bakbelysning på skjermen!

Hva gjelder Amobils test av Xperia S synes jeg det er rart at de henger seg opp i klaffene som beskytter innganger mot støv med å trekke fordi " Sony liker plastluker. Denne må du sannsynligvis åpne hver dag – og vi ser ikke for oss at den varer spesielt lenge. " Kan rapportere at den er like tight og fin i dag som den var helt ny, jeg setter stor pris på at telefonen er potte tett :-) byggekvaliteten er forøvrig god: null knirk, flott plastkvalitet og nano coating på plasten for at skitt ikke skal sette seg og gjør telefonen ekstra pen da man kan skimte at det er gjirt noe med plasten i lys.

Nå er det en grunn til at Xperia S er såpass tykk, de prioriterte innsiden fremfor å lage den så tynn som mulig. Et skikkelig kamera trenger plass.

TV oppsettet på Xperia S får du lete etter video av då ser du hva det er snakk om, det er ikke så enkelt som å speile mobilskjerm bildet.

Endret av mobifil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ser frem til å høre mere om dette. For min står valget mellom disse to så din vurdering er gull verdt :)

 

Mange tester der ute nå om du Googler litt. Noen eksempler:

 

Xperia S @ Amobil: Terningkast 4

One X @ Amobil: Terningkast 6

 

Xperie S @ TheVerge: Score 7.1

One X @ TheVerge: Score 8.4

 

Mobifil: Dine erfaringer står litt i kontrast til beskrivelsen fra ulike reviews den siste uken. Er ikke helt på bølgelengde med all argumentasjonen din heller....

 

One X er den første telefonen med en slik prosessor og er nå lansert med første public firmware, så det kommer til å ta litt tid før man ser hva som er mulig med denne prosessoren. Kanskje mer naturlig å spørre seg om hva man ønsker å eie om 6-12 mnd når software er mer optimalisert og 3.parts utviklere har begynt å utvikle programmer som utnytter dette?

 

NFC? Støttes på begge telefoner. Chips er billige.

 

Har du sett demo av medialinken til HTC der man enten kan speile bildet man har på mobilskjermen eller raskt veksle over til dualscreen oppsett? Forstår ikke beskrivelsen "dum smarttelefon" i denne sammenhengen. Hva mer trenger man i et mobil til TV oppsett?

 

Høyteknologisk industri design? Alternativt "Chunky with weak build quality" som Engadget skrev. Når beskrivelser som elendig byggekvalitet dukker opp i det øyeblikket noen tar telefonen opp av esken, blinker mine varsellamper; dette er tross alt et produkt man kanskje skal ha i mange år.

 

Amobil hadde også et par ankepunkter ang. skjermen til Xperia, samt Bravia teknologien. Opplever du noe av dette på din telefon?

 

Siden du starter med å refferere test resultater fra Amobil og helt nyoppstartede The Verge (seriøsitetrn til The Verge er vell å ta med den største saltklypa) ønsker jeg å meddele de ferske resultatene fra den eneste kilden jeg gjennom flere års bruk har funnet reell og til å stole på: phonearena.com! HTC One X: 7,8 (good) Sony Xperia S: 8,5 (excellent). Anbefaler forøvrig alle å lese deres test av One X: http://www.phonearen...-Review_id2993. For amobils tester har vært uhyre snill med One X, jeg skal ikke påstå noe men Amobil har hatt svært mye å gjøre med HTC siden MWC.

Nei, jeg har ikke opplevd Amobils ankepunkter med skjermen, ganske lyssterk er en påstand jeg rett og slett ikke kan svelge. Med lysstyrken satt på maks har jeg aldri opplevd noe mer lyssterkt display (One X inkludert). Bravia overkjører heller ikke fargene, de er naturtro og i en annen liga en AMOLED tullet. Vil påpeke at Xperia S benytter led bakbelysning på skjermen!

Hva gjelder Amobils test av Xperia S synes jeg det er rart at de henger seg opp i klaffene som beskytter innganger mot støv med å trekke fordi " Sony liker plastluker. Denne må du sannsynligvis åpne hver dag – og vi ser ikke for oss at den varer spesielt lenge. " Kan rapportere at den er like tight og fin i dag som den var helt ny, jeg setter stor pris på at telefonen er potte tett :-) byggekvaliteten er forøvrig god: null knirk, flott plastkvalitet og nano coating på plasten for at skitt ikke skal sette seg og gjør telefonen ekstra pen da man kan skimte at det er gjirt noe med plasten i lys.

Nå er det en grunn til at Xperia S er såpass tykk, de prioriterte innsiden fremfor å lage den så tynn som mulig. Et skikkelig kamera trenger plass.

TV oppsettet på Xperia S får du lete etter video av då ser du hva det er snakk om, det er ikke så enkelt som å speile mobilskjerm bildet.

Nå må folket ikke glemme at skjermen til One X kan bøyes og telefonen (Siden den er av Poly Carbonat stoff) Vil den returnere til sin orginale tilstand med tiden..

 

Derfor bruker den en annen skjermteknologi og sikkert derfor kun mulig med LCD foreløpig.

DETTE KAN IKKE XPERIA S.. Bøyer du skjermen på den er den ødelagt.

 

edit: Trykk på linken her så kommer dere rett til når de viser det.

 

Litt før dette snakket han om at vann ikke kan komme inn i speakers på toppen av telefonen.. Dette er telefonen James Bond ville valgt i think.

Endret av Plizket
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...