Gå til innhold

Test: HTC One X


Anbefalte innlegg

Åpen post til "forsvarerne"!

 

Nå når vi alle synes diskusjonen er ferdig er det flott.

Men vil rette på enkelte, jeg har blodkjørt Xperia S i flere uker nå og lagg og hakking har jeg enda til gode og oppleve.

Sistemann her bekrefter bare det jeg hat sagt hele tiden. Man betaler for den råeste telefonen på markedet, men likevell er skjermen, lyden og kameraet bedre på en billigere mobil.

Forøvrig sitter bakdekselet bom fast, tynt men sterkt.

Er vell du som også nevner ferrari... Nissan GT-R er billigere og kjører fletta av alle "vanlige" ferrarier.

 

Men værsågod, kjøp One X. Dere blir ikke misfornøyd :-) det har jeg aldri sagt.

 

Og om ønskelig vil og kan jeg fortsette og skrive om One X her, selvfølgelig ufarget slik resten over meg vil gjøre!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber også i en butikk som selger telefoner, så fikk prøvd både Sony Xperia S og HTC One X. Tok meg ca 2 minutter å velge One X, selvom denne koster mer..

 

La nå Xperia S (og alle andre telefoner som IKKE er One X) gå ut av denne tråden som er for - nettopp - HTC One X. Så kan heller de som vil diskutere denne opp mot andre telefoner lager egne tråder for dette.

 

Hvis dette er eneste mobilen på markedet hvor lydkvalitet og ikke minst nok guffe ut er prioritert så er det ikke umulig at denne erstatter Desire HD på sikt.

Er veldig glad i lyd, og kan trygt anbefale One X for musikk og tale. Var det noe jeg savnet på min forrige telefon som eple-telefonen gjorde bedre var det nettopp dette. Nå har HTC tatt et stort steg opp og laget en skikkelig kraftpakke i One X.

 

Enig med deg, One X kan trygt anbefales for musikkelskere.

Å er gledelig at Androidtelefoner nå kan konkurrere med iPhone på lyden.

Lenke til kommentar

Åpen post til "forsvarerne"!

 

Nå når vi alle synes diskusjonen er ferdig er det flott.

Men vil rette på enkelte, jeg har blodkjørt Xperia S i flere uker nå og lagg og hakking har jeg enda til gode og oppleve.

Sistemann her bekrefter bare det jeg hat sagt hele tiden. Man betaler for den råeste telefonen på markedet, men likevell er skjermen, lyden og kameraet bedre på en billigere mobil.

Forøvrig sitter bakdekselet bom fast, tynt men sterkt.

Er vell du som også nevner ferrari... Nissan GT-R er billigere og kjører fletta av alle "vanlige" ferrarier.

 

Men værsågod, kjøp One X. Dere blir ikke misfornøyd :-) det har jeg aldri sagt.

 

Og om ønskelig vil og kan jeg fortsette og skrive om One X her, selvfølgelig ufarget slik resten over meg vil gjøre!

 

Tror ikke på ha du skriver, så du trenger ikke ta deg bryderiet med å skrive om nevnte telefon. Tror kanskje heller du skulle besøke en dedikert tråd for Xperia S, så kan du bedrive dine betraktninger der. Du er den eneste jeg har hørt si at skjermen på Xperia er bedre enn på One X.

Lenke til kommentar
Sistemann her bekrefter bare det jeg hat sagt hele tiden. Man betaler for den råeste telefonen på markedet, men likevell er skjermen, lyden og kameraet bedre på en billigere mobil.

 

Vennligst ikke ta mine innlegg til inntekt for din argumentasjon, de svømmer ikke i samme retning. Karakter blir satt ift. pris. Likevel scorer den langt dyrere One X bedre på tester enn Xperia S.

 

Jeg har ikke testet Xperia S, og har således ingen grunn til å uttale meg om den. Sikkert en flott mobil skal man tro testene. Den stod på min kjøpsliste før jeg så One X. Men din enorme motivasjon til å snu One X diskusjonen til en "overpriset tulletelefon, der det finnes telefoner med overlegne egenskaper til nesten halve prisen" for meg til å undre litt, spesielt sett i lys av at dine meninger står i sterk kontrast med de som lever av å teste slike enheter.

 

Forøvrig sitter bakdekselet bom fast, tynt men sterkt.

Kanskje variasjoner i produksjonskvaliteten. Xperia S "flimsy" byggekvalitet er nevnt av flere kilder som et skuffende moment.

 

Er vell du som også nevner ferrari... Nissan GT-R er billigere og kjører fletta av alle "vanlige" ferrarier.

Du tok åpenbart ikke poenget mitt. La oss ikke gjøre det til noe bildiskusjon, men det finnes mer ved enn bil enn rundetider på lukket bane. Akkurat som det finnes mer ved en mobiltelefon enn lysstyrke på skjermen, eller antall kjerner...

Endret av HåkonN
Lenke til kommentar
Sistemann her bekrefter bare det jeg hat sagt hele tiden. Man betaler for den råeste telefonen på markedet, men likevell er skjermen, lyden og kameraet bedre på en billigere mobil.

 

Vennligst ikke ta mine innlegg til inntekt for din argumentasjon, de svømmer ikke i samme retning. Karakter blir satt ift. pris. Likevel scorer den langt dyrere One X bedre på tester enn Xperia S.

 

Jeg har ikke testet Xperia S, og har således ingen grunn til å uttale meg om den. Sikkert en flott mobil skal man tro testene. Men din enorme motivasjon til å snu One X diskusjonen til en "overpriset tulletelefon, der det finnes telefoner med overlegne egenskaper til nesten halve prisen" for meg til å undre litt, spesielt sett i lys av at dine meninger står i sterk kontrast med de som lever av å teste slike enheter.

 

Forøvrig sitter bakdekselet bom fast, tynt men sterkt.

Kanskje variasjoner i produksjonskvaliteten. Xperia S "flimsy" byggekvalitet er nevnt av flere kilder som et skuffende moment.

 

Er vell du som også nevner ferrari... Nissan GT-R er billigere og kjører fletta av alle "vanlige" ferrarier.

Du tok åpenbart ikke poenget mitt. La oss ikke gjøre det til noe bildiskusjon, men det finnes mer ved enn bil enn rundetider på lukket bane. Akkurat som det finnes mer ved en mobiltelefon enn lysstyrke på skjermen, eller antall kjerner...

 

Prøver ikke å fremstille One X som en tulletelefon!

Har hele veien sagt at den er knakende god, er alle de andre som har vridd det :-) sannsynligvis tåler de ikke å høre kritikk om et produkt de har brukt over 5000 kroner på, noe som er hele poenget mitt.

Jeg er fullstendig enig i de siste linjene dine: Akkurat som det finnes mer ved en mobiltelefon enn lysstyrke på skjermen, eller antall kjerner....

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

Åpen post til "forsvarerne"!

 

Nå når vi alle synes diskusjonen er ferdig er det flott.

Men vil rette på enkelte, jeg har blodkjørt Xperia S i flere uker nå og lagg og hakking har jeg enda til gode og oppleve.

Sistemann her bekrefter bare det jeg hat sagt hele tiden. Man betaler for den råeste telefonen på markedet, men likevell er skjermen, lyden og kameraet bedre på en billigere mobil.

Forøvrig sitter bakdekselet bom fast, tynt men sterkt.

Er vell du som også nevner ferrari... Nissan GT-R er billigere og kjører fletta av alle "vanlige" ferrarier.

 

Men værsågod, kjøp One X. Dere blir ikke misfornøyd :-) det har jeg aldri sagt.

 

Og om ønskelig vil og kan jeg fortsette og skrive om One X her, selvfølgelig ufarget slik resten over meg vil gjøre!

 

Tror ikke på ha du skriver, så du trenger ikke ta deg bryderiet med å skrive om nevnte telefon. Tror kanskje heller du skulle besøke en dedikert tråd for Xperia S, så kan du bedrive dine betraktninger der. Du er den eneste jeg har hørt si at skjermen på Xperia er bedre enn på One X.

 

Den eneste er jeg så absolutt ikke ;-)

Men greit, da takker jeg for meg.

Å til alle dere som kjøper One X, dere blir fornøyd - det er det ingen tvil om :-)

Lenke til kommentar

Prøver ikke å fremstille One X som en tulletelefon!

Har hele veien sagt at den er knakende god, er alle de andre som har vridd det :-) sannsynligvis tåler de ikke å høre kritikk om et produkt de har brukt over 5000 kroner på, noe som er hele poenget mitt.

 

Selvfølgelig er det en fullstendig unødvendig tulletelefon om den koster 1.5 ganger så mye som en langt bedre telefon. Enkelte ting behøver man ikke si med ord. :)

 

Dine "poeng" kanter forøvrig stadig mer mot mindre personangrep og nedlatende kommentarer enn saklig argumentasjon om produktene. Fordrer gjerne til en uheldig utvikling av diskusjonen.

 

I beste mening...

Lenke til kommentar

Åpen post til "forsvarerne"!

 

Nå når vi alle synes diskusjonen er ferdig er det flott.

Men vil rette på enkelte, jeg har blodkjørt Xperia S i flere uker nå og lagg og hakking har jeg enda til gode og oppleve.

Sistemann her bekrefter bare det jeg hat sagt hele tiden. Man betaler for den råeste telefonen på markedet, men likevell er skjermen, lyden og kameraet bedre på en billigere mobil.

Forøvrig sitter bakdekselet bom fast, tynt men sterkt.

Er vell du som også nevner ferrari... Nissan GT-R er billigere og kjører fletta av alle "vanlige" ferrarier.

 

Men værsågod, kjøp One X. Dere blir ikke misfornøyd :-) det har jeg aldri sagt.

 

Og om ønskelig vil og kan jeg fortsette og skrive om One X her, selvfølgelig ufarget slik resten over meg vil gjøre!

 

Nå er heller ikke GTR en "vanlig" nissan, det er TOP Spec utgave av bilmerket deres og å sammenligne det med en "vanlig" Ferrari gir INGEN mening. Hvis du skal sammenligne topp modeller så må du bruke toppmodeller og ikke en vanlig bil mot en spec utgave. GTR er en flott bil, men legger du den vedsiden av en TOP Ferrari har den null sjangs. Ja, Ferrari koster mer, men jeg får vel gjenta meg igjen: DET KOSTER Å VÆRE KAR!

Lenke til kommentar

Isj, tråden er jo blitt fullstendig ødelagt :/ Er jo bare krangling og argumentasjon om sammenligninger. Kan vi ikke holde tråden til One X og tester der omkring? Er det virkelig så vanskelig å legge ballen død? Greit, så er det noen som har et behov for å poengere at de ikke synes dette er den beste telefonen; da kan de lage en egen tråd hvor de legger ut sine synspunkt. Dette begynner å bli for dumt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prøvde for første gang å sette mitt headsett i One X'en igår og oppdaget et rart og plagsomt problem. Når jeg kobler til headsettet mitt så får lyder som høres ut som støy, dette kommer både med og uten musikk som spilles. Headsettet jeg brukte var Bose QuietComfort 3, kan det være noe med at dette er støyreduserende? Normale Apple-plugger fungerte bra, bortsett fra når jeg begynte å tulle litt med kontakten, da kom støyen her også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres ut som noe kan være defekt, desverre :/ Bruker selv Monster Turbine Pro Copper og får fenomenalt god lyd helt uten støy.

Hm, testet med både Koss Porta Pro og Monster Turbine Pro Copper nå, samt Apple-proppene og de fungerer helt fint. Må være noe defekt med QC3 headsettet, eller det at ICS ikke støtter slike headsett :hm:

Endret av Mortis747
Lenke til kommentar

Har ingen teknisk bakgrunn, men kan likevel skrive hva jeg synes om telefonen etter å ha brukt den siden onsdag.

 

Størrelse: ikke bekymre deg. går vanligvis med relativt slim-bukser og den passer fint i lomma.

 

ellers så er det jo uvant da jeg gikk fra en gammel Htc Hero, men du venner deg fort til størrelsen.

 

Batteri: nananana... ladet i 4 timer som jeg fikk beskjed om før jeg skrudde på, fiklet med den hele kvelden og ladet på nytt hele natta. neste dag varte den i 12-13 timer med helt normal bruk og lysstyrke auto på skjerm. spilte et par sanger, tok et par bilder, lasta ned noen apps, sendte litt mails, svarte på sms, filmet maks 2 minutter i HD.. spilte en del wf. så det er skjermen som bruker så ekstremt mye strøm. har derfor laveste strømstyrke nå, og da varer batteriet lenger.

 

robust? mista den i golvet to ganger. ikke merkbart. har slengt den i øverste rommet på sekken 4-5-6-7-8 ganger ila uka, ikke en skrape på skjermen. kameraet er det heller ingenting å bekymre seg for, med mindre du bevisst slår telefonen hardt i bordet så det er kameraet som får støtet.

 

kjapp? jepp. lynkjapp. ingenting mer å si.

 

stusser litt over at ledig arb.minne hele tiden er i underkant av 200 mb. vet ikke hva det betyr (oppgavebehandling). men er rask likevel.

Lenke til kommentar

Har ingen teknisk bakgrunn, men kan likevel skrive hva jeg synes om telefonen etter å ha brukt den siden onsdag.

 

Størrelse: ikke bekymre deg. går vanligvis med relativt slim-bukser og den passer fint i lomma.

 

ellers så er det jo uvant da jeg gikk fra en gammel Htc Hero, men du venner deg fort til størrelsen.

 

Batteri: nananana... ladet i 4 timer som jeg fikk beskjed om før jeg skrudde på, fiklet med den hele kvelden og ladet på nytt hele natta. neste dag varte den i 12-13 timer med helt normal bruk og lysstyrke auto på skjerm. spilte et par sanger, tok et par bilder, lasta ned noen apps, sendte litt mails, svarte på sms, filmet maks 2 minutter i HD.. spilte en del wf. så det er skjermen som bruker så ekstremt mye strøm. har derfor laveste strømstyrke nå, og da varer batteriet lenger.

 

robust? mista den i golvet to ganger. ikke merkbart. har slengt den i øverste rommet på sekken 4-5-6-7-8 ganger ila uka, ikke en skrape på skjermen. kameraet er det heller ingenting å bekymre seg for, med mindre du bevisst slår telefonen hardt i bordet så det er kameraet som får støtet.

 

kjapp? jepp. lynkjapp. ingenting mer å si.

 

stusser litt over at ledig arb.minne hele tiden er i underkant av 200 mb. vet ikke hva det betyr (oppgavebehandling). men er rask likevel.

 

Gå inn på innstillinger -> applikasjonener -> kjørende tjenester. Da ser du hva som bruker hva! 200 var særdeles lite...

Lenke til kommentar
Har ingen teknisk bakgrunn, men kan likevel skrive hva jeg synes om telefonen etter å ha brukt den siden onsdag. Størrelse: ikke bekymre deg. går vanligvis med relativt slim-bukser og den passer fint i lomma. ellers så er det jo uvant da jeg gikk fra en gammel Htc Hero, men du venner deg fort til størrelsen. Batteri: nananana... ladet i 4 timer som jeg fikk beskjed om før jeg skrudde på, fiklet med den hele kvelden og ladet på nytt hele natta. neste dag varte den i 12-13 timer med helt normal bruk og lysstyrke auto på skjerm. spilte et par sanger, tok et par bilder, lasta ned noen apps, sendte litt mails, svarte på sms, filmet maks 2 minutter i HD.. spilte en del wf. så det er skjermen som bruker så ekstremt mye strøm. har derfor laveste strømstyrke nå, og da varer batteriet lenger. robust? mista den i golvet to ganger. ikke merkbart. har slengt den i øverste rommet på sekken 4-5-6-7-8 ganger ila uka, ikke en skrape på skjermen. kameraet er det heller ingenting å bekymre seg for, med mindre du bevisst slår telefonen hardt i bordet så det er kameraet som får støtet. kjapp? jepp. lynkjapp. ingenting mer å si. stusser litt over at ledig arb.minne hele tiden er i underkant av 200 mb. vet ikke hva det betyr (oppgavebehandling). men er rask likevel.
Gå inn på innstillinger -> applikasjonener -> kjørende tjenester. Da ser du hva som bruker hva! 200 var særdeles lite...

 

Er inne på kjørende tjenester: Ram 570 brukt og 405 mb grts. (hva nå enn grts. betyr - hehe).

 

Men i oppgavebehandling står det "brukt 703 og fri 273". ingen åpne apps annet enn det telefonen tvinger fram (vær, google-tjenester, meldinger, opgpaver, notater, htc-konto, bluetoothmap, rx networks pgps seed download, ftp server test, hjelpeprogram for pakketilgang, smart network, kalenderlagring, innstillinger).

 

Ang. lag, for den som måtte lure: ikke lagt merke til lag og er som sagt lynkjapp. selv med mange apps åpen, samt kamera, modoplayer osv osv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...