Gå til innhold

Skal du oppgradere til Win8?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri i mitt liv sett w7 på en arbeidsplass/firma/skole i mitt liv. Er bare XP jeg har sett.

 

Jeg derimot kjenner til et par stykker , kan dessverre ikke gi noen navn men de jobber med bemanning og kundeservice.

Mener også noen kassasystemer bruker Windows 7 64 bit og blir kanskje mer aktuelt med 8 og berøringskjermer selv om mange kassasystemer fungerer bra med xp og touch (men kanskje ikke akkurat det tryggeste).

 

Arni90 : husker du ikke alle som klaget over den nye startmenyen på W7 / vista? Muligens derfor...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Startmenyen skal vekk sa de

Det skjer ikke sa jeg.

 

Og så blir jeg på windows 7 inntil jeg får en god grunn til å oppgradere. Startmenyen i Windows 7 og Vista er jo gull, hvorfor fjerne noe som fungerer så bra?

Det er blitt erstattet av noe som er litt mer enn bare en liste over programmer du kan starte. Start-menyen funka jo ikke bra. Den ble ofte helt stappfull av forskjellige mapper og programmer som gjorde den svært klønete å bruke. Derfor la de inn at søk og indeksering er svært effektivt og enkelt å bruke i Vista. I Windows 8 har de funnet ut at søk og indeksering gjør hele start-menyen mer eller mindre overflødig. Istedet er bare kontrollpanel og lignende system-knapper tilgjengelig. Resten må enten søkes etter eller pinnes til Metro.

Lenke til kommentar

For min del er Microsoft nødt til å gjøre justeringer. Metro har et grensesnitt tilpasse nettbrett, og etter å ha prøvd dette på en 22" touch skjerm får jeg veldig godt inntrykk. Når jeg derrimot bruker denne maskinen/skjermen med testatur og mus synes jeg det blir veldig tungvindt; jeg bruker lengre tid å utføre en handling på denne maskinen enn på en Windows 7 maskin, og da holder jeg meg heller til den gamle.

Endret av DidrikN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke bedre å bruke pengene på maskinvare istedenfor? så sant man ikke har laptop.

 

Kjøp litt mere ram, og god kjøler spessielt til stasjonær å overklokk litt.

Selv syns jeg ikke windows 7/vista er treg, men det jeg hadde håpet er at jeg kunne bruke 2 SSD disker i raid med støtte for trim. Ikke fordi jeg vil få veldig merkbart ytelseøkning men fordi jeg har 2 SSD disker.

 

Vet ikke hvordan det har blitt med OCZ RevoDrive 3 X2 om den virker ut av boksen på windows 8 men det er jo noe å vurdere. Så microsoft skaff meg heller en microsoft versjon for desktop. Eller får jeg heller ha Fedora 16 + windows 8 på laptopen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er det ikke bedre å bruke pengene på maskinvare istedenfor? så sant man ikke har laptop.

 

Kjøp litt mere ram, og god kjøler spessielt til stasjonær å overklokk litt.

Selv syns jeg ikke windows 7/vista er treg, men det jeg hadde håpet er at jeg kunne bruke 2 SSD disker i raid med støtte for trim. Ikke fordi jeg vil få veldig merkbart ytelseøkning men fordi jeg har 2 SSD disker.

 

Vet ikke hvordan det har blitt med OCZ RevoDrive 3 X2 om den virker ut av boksen på windows 8 men det er jo noe å vurdere. Så microsoft skaff meg heller en microsoft versjon for desktop. Eller får jeg heller ha Fedora 16 + windows 8 på laptopen.

 

Har du råd til flere SSDer så burde det ikke være noe problem å kjøpe Win 8.

 

Edit: Win 8 har bedre ytelse og diverse forbedringer som er en god investering i seg selv.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Har jo råd til en dyr mac pro, men det sier jo ikke det er god invistering.

Samme gjelder windows 8. Så i mitt tilfelle holder windows 7 ennå. Uansett venter jeg en god stund før det skjer, windows 8 støtter ikke alt ennå.

 

Kan vi håpe på Xbox 360/720 spill vil kunne spilles på windows 8 med tiden?

I så fall fikk jeg lyst å kjøpe kun xbox 360 spill.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri i mitt liv sett w7 på en arbeidsplass/firma/skole i mitt liv. Er bare XP jeg har sett.

Her kommer det jo ann på antall arbeidsplasser du har sett....

For min del så kjenner jeg kun til en stor som har byttet til win7, men det er jo fordi utvalget mitt av store bedrifter jeg har vært hos og sjekket hvilket OS de faktisk kjører er noe begrenset. Uansett så har Jernbaneverket gått over til Win7.

 

Selv så kommer jeg antageligvis til å bytte til Win8 når dette kommer, mulig jeg venter til de første bugsene er borte. Utfra en del av ytelsestestene jeg har sett, skal det blandt annet starte langt raskere, noe jeg velger å prioritere på laptoppen.

Lenke til kommentar

Da må du tenke på antall arbeidsplasser/firma/skoler du har sett. Arbeidsplassen min har ca 12,500 brukere (8500 elever og 4000 ansatte), og vi gikk fra XP til Vista, og så til Windows 7.

Men om det blir "oppgradering" til Windows 8 er usikkert, etter at vi har testet det ut noe allerede. Foreløpig konklusjon er at det er fullstendig ubrukelig på en arbeidsstasjon.

Lenke til kommentar

Startmenyen skal vekk sa de

Det skjer ikke sa jeg.

 

Og så blir jeg på windows 7 inntil jeg får en god grunn til å oppgradere. Startmenyen i Windows 7 og Vista er jo gull, hvorfor fjerne noe som fungerer så bra?

 

Er ikke bedre ytelse og nyere funksjoner en god grunn til å oppgradere?

Jeg kunne gladelig ofret 10% av ytelsen i OSet for mer brukervennlighet. Ren ytelse er noe jeg mer enn nok av.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri i mitt liv sett w7 på en arbeidsplass/firma/skole i mitt liv. Er bare XP jeg har sett.

Her kommer det jo ann på antall arbeidsplasser du har sett....

For min del så kjenner jeg kun til en stor som har byttet til win7, men det er jo fordi utvalget mitt av store bedrifter jeg har vært hos og sjekket hvilket OS de faktisk kjører er noe begrenset. Uansett så har Jernbaneverket gått over til Win7.

 

Selv så kommer jeg antageligvis til å bytte til Win8 når dette kommer, mulig jeg venter til de første bugsene er borte. Utfra en del av ytelsestestene jeg har sett, skal det blandt annet starte langt raskere, noe jeg velger å prioritere på laptoppen.

Jeg sitter koblet opp mot enormt mange kunder iløpet av året og Win 7 er langt i majoritet nå om dagen, det hender innimellom at jeg dumper borti en XP maskin men da er det alltid en eldre maskin som skal byttes ut med en ny med Win 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...