Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

  

40 stemmer

  1. 1. Er Abort drap?

    • Ja, jeg tror at vesenet i mors mage er et fullverdig menneskeliv.
      9
    • Nei, jeg anser vesenet i mors mage for ingenting.
      26
    • Ja, men ikke alltid
      0
    • Nei, men noen ganger så er det drap
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvis ett foster ikke er et barn hva er det da? Barnet eller fosteret kan i hvert fall ikke kalles en celleklump når det har ett hjerte som slår.

Her er et annet hjerne som slår av seg selv, uten å være et barn:

Scientists engineer lab grown heart

 

Jeg kan forklare en gang til.

 

En sædcelle og en eggcelle møtes. Disse blir tilsammen et Embryo. Embryo-stadiet varer i ca 8-10 uker. Etter dette blir det regnet som et Foster. Et spedbarn er da et foster som har blitt født, og som klarer å leve av egne krefter. Blir et foster født for tidlig, er sjansen veldig stor for at det dør.

 

Lever et foster? Ja. Er det et barn? Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke mine følelser, men det stakkars barnet som blir drept. Jeg skal ikke sitte her og ikke bry meg om at barn blir drept heller.

 

Ja, jeg syntes at det er saklig, for det er ett faktum at en TYPISK feministisk kvinne har skrevet dette! De som ønsker å drepe for å bevare kvinnen. Man skal absolutt ikke påføre kvinnen ett barn. Det er fryktelig. Jeg blir kvalm når jeg hører på slike feminister. Egoet demmes går før livet! :nei:

Har du ikke noe ordentlig å komme med så ikke kom med noe som helst istedet for å spy fra deg masse herseteknikker som ''ååå, feministene er ute etter å ta meg'' tullet.

Lenke til kommentar

Her er et annet hjerne som slår av seg selv, uten å være et barn:

Scientists engineer lab grown heart

 

Jeg kan forklare en gang til.

 

En sædcelle og en eggcelle møtes. Disse blir tilsammen et Embryo. Embryo-stadiet varer i ca 8-10 uker. Etter dette blir det regnet som et Foster. Et spedbarn er da et foster som har blitt født, og som klarer å leve av egne krefter. Blir et foster født for tidlig, er sjansen veldig stor for at det dør.

 

Lever et foster? Ja. Er det et barn? Nei.

Er ett foster ett menneske? Ja. Dermed blir drap like mye drap. Jeg vil kalle det bortforklaring av livet her.

Lenke til kommentar

Du får gå i deg selv, der du tvinger alle andre til å følge deg. Nå er altså tanken at du ikke skal tvinge x, og x skal ikke tvinge deg. Allikevel er du kvalm.

Det er ikke snakk om å tvinge noen til noe som helst. Det er ingen menneskerett å få praktisere som fastlege, det er derimot en menneskerett å få den medisinske behandlingen man har krav på.

Lenke til kommentar

Du får gå i deg selv, der du tvinger alle andre til å følge deg. Nå er altså tanken at du ikke skal tvinge x, og x skal ikke tvinge deg. Allikevel er du kvalm.

 

At du mener at en gravid jente som ønsker abort tvinger legen sin til å utføre det, blir for dumt. Hvis man utdanner seg til lege vet man hva jobber går ut på og er da pliktig til å utføre den, inkludert abort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

At du mener at en gravid jente som ønsker abort tvinger legen sin til å utføre det, blir for dumt. Hvis man utdanner seg til lege vet man hva jobber går ut på og er da pliktig til å utføre den, inkludert abort.

 

Man blir ikke tvunget til å utføre noe som helst heller, bare en henvisning videre til sykehuset. Lurer på hvordan det blir nå, vil de måtte henvise dem til en annen lege som skal henvise dem videre for aborten? Skal de kunne reservere seg mot å henvise pasienten videre til en annen lege som kan henvise dem videre for å utført aborten? Hva er det som gjør det noe annerledes enn å henvise pasienten til sykehuset hvor pasienten får veiledning og legetime uansett før selve aborten?

 

Så ubrukelig og lite logisk!

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å tvinge noen til noe som helst. Det er ingen menneskerett å få praktisere som fastlege, det er derimot en menneskerett å få den medisinske behandlingen man har krav på.

 

Det er heller ikke noen menneskerett å kreve at en fastlege som du ikke bruker skal tenke på deg heller. Den "medisinske behandlingen" kan du få et annet sted, da man vitterlig har fritt fastlegevalg. Bruk den.

Lenke til kommentar

 

At du mener at en gravid jente som ønsker abort tvinger legen sin til å utføre det, blir for dumt. Hvis man utdanner seg til lege vet man hva jobber går ut på og er da pliktig til å utføre den, inkludert abort.

 

Så den dagen selvdrap (assistert) blir legalt mener du det er galt at en lege kan si "dette vil jeg av overbevisning ikke være med på"?

 

Dette blir forsåvidt litt av det samme som å si til en hjelpepleier: "sorry idiot, du har ikke krav på større lønn fordi du visste hva du gikk til".

 

Argumentasjonen ergo ikke holdbar.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er heller ikke noen menneskerett å kreve at en fastlege som du ikke bruker skal tenke på deg heller. Den "medisinske behandlingen" kan du få et annet sted, da man vitterlig har fritt fastlegevalg. Bruk den.

Det er ikke MEG jeg tenker på, men den unge damen som uheldigvis har en fastlege som har reservert seg mot å hjelpe kvinner med selvbestemmelse over sin egen kropp (husk at det ikke bare gjelder abort, det gjelder også kunstig befruktning og annen prevansjon).

 

Ønsker du ikke å HJELPE folk så ikke gå inn i ett yrke hvor du er pålagt å hjelpe folk!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er her du gjør en feil.

Nei, det er nok ikke det :p

 

Faen så sinnsykt kvalmende!

Jaha. Det er kvalmende at leger kan nekte å være med på å drepe barn. Hva slags stat er vi egentlig? Når folk syntes at det er kvalmende at leger kan nekte å drepe barn så syntes jeg at det har gått litt over streken!

Lenke til kommentar

Nei, det er nok ikke det :p

 

Jaha. Det er kvalmende at leger kan nekte å være med på å drepe barn. Hva slags stat er vi egentlig? Når folk syntes at det er kvalmende at leger kan nekte å drepe barn så syntes jeg at det har gått litt over streken!

 

Du gir deg ikke med de latterlige utsagnene om å drepe barn? Det er forskjell på abort og drepe barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...