Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

  

40 stemmer

  1. 1. Er Abort drap?

    • Ja, jeg tror at vesenet i mors mage er et fullverdig menneskeliv.
      9
    • Nei, jeg anser vesenet i mors mage for ingenting.
      26
    • Ja, men ikke alltid
      0
    • Nei, men noen ganger så er det drap
      5


Anbefalte innlegg

 

Typisk feministisk kvinne som har skrevet de som står i lenken.

Hva?

 

Så du får ikke skyld følse over de barna som blir drept hver eneste dag vis abort? Hvorfor vil du hjelpe en døende mann, men ikke ett døende barn?

Jeg syns det er trist. Men drit og dra om du tror at følelsene dine skal styre kvinners liv.

 

Og finn et jævla argument allerede. Nå begynner jeg å bli sint over hvor lite du egentlig har å si, mens du ser ut til å tro du har noe som helst grunnlag for noe som helst!

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare på TS sitt spørsmål: Nei. Fosteret er en organisme som i de tidligste stadiene mest kan sammenlignes rent "medisinsk" med en parasitt, da det vokser og nærer seg på et annet menneske sin kropp. Hadde en livmor eksistert utenfor kroppen og folk ville sluppet å bære dem frem ved hjelp av egen kropp kunne diskusjonen vært annerledes, men så lenge jeg eller andre av samme kjønn som meg må bære fram barnet og gå gjennom en smertefull fødsel mener jeg vi må få velge selv når og eventuelt OM vi ønsker det.

 

Jeg mener heller ikke at barn skal være en "straff" for å gjøre noe dumt på en fest en gang. Mitt mål er at alle barn som blir født er elsket og ønsket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er selvfølgelig klar over at 16 åringer har sex, men de færreste har det for å bli gravide.

Vet ikke helt hvorfor man mener at "man har ikke sex for å bli gravid" skal være et gyldig argument. Isolert sett er det jo korrekt, men man kan bli gravid. Det er risikoen en tar fordi en vil ha sex.

 

Man har jo heller ikke sex for å få hiv heller, selv om det er en risiko for å få det ved å ha sex.

 

Enig i at jenta må ta ansvar for egne handlinger, men det vil ikke si at man kan nekte henne retten til abort.

Du får det til å høres ut som kvinnen ønsker å ta abort for moro skyld. Kvinner som først velger å ta abort har somregel en meget god grunn, som feks voldtekt.

Ikke dra inn voldtekt i dette. Det er en særs liten gruppe som blir gravide av voldtekt, og det er en ikke store andelen av de 16.000 aborter som utføres som havner i denne katergorien.

 

De aller fleste velger abort av bekvemmelighetshensyn, slik at deres antatte liv ikke skal bli kjedelig eller slik de ikke ønsket seg.

 

 

Syntes i hovedsak det er litt rart at de som er mest imot abort her inne er de uten egen livmor.

Selvsagt. Det er jo en klassisk hersketeknikk egentlig det du bruker.

 

Og ja, beklager at jeg ikke svarte direkte på spørsmålet. Er abort drap? - nei.

Selvsagt er det et drap om en har en fremprovosert abort eller blir slått slik at en aborterer.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Og du sier at du skal leve med graviditeten enten den er ønsket eller uønsket? Nei herre, dette er så unødvendig grensesetting i dagens samfunn at det er usaklig.

Var vel strengt tatt ikke jeg som dro opp tulleargumentet om verdien av et kommende barn har en verdi om det er ønsket eller ei. Paradokset ved en slik tankegang er om begge ønsker seg barnet, mens kvinnen blir utsatt for vold før uke 16 som resulterer i en abort. Er det da drap eller ei?

Du vet at man faktiskt søker medisinsk hjelp mot STDer og alt det der, ikke sant?

hiv lar seg ikke kurrere. fyi.

Lenke til kommentar

Var vel strengt tatt ikke jeg som dro opp tulleargumentet om verdien av et kommende barn har en verdi om det er ønsket eller ei.

Hvor kom dette tulleargumentet? For jeg føler du har en annen samtale her enn jeg har.

 

Paradokset ved en slik tankegang er om begge ønsker seg barnet, mens kvinnen blir utsatt for vold før uke 16 som resulterer i en abort. Er det da drap eller ei?

Igjen drar jeg eksemplet jeg brukte tidligere:

 

Hva er forskjellen mellom butikkeier som skyter i selvforsvar, og en butikkeier som skyter en raner som allerede er godt satt ut av spill og ingen fare for vedkommende?

 

Det er denne nyansen du åpenbart går glipp av når du spør slikt.

 

hiv lar seg ikke kurrere. fyi.

Jeg syns egentlig HIV eksemplet ditt funker mot deg selv. Vet du hva som sannsynligvis skjer i fremtid? At HIV kan kureres. Akkurat som at graviditet nå kan "kureres".

 

Med det sagt får jeg nesten ta til og sitere wikipedia litt:

 

A course of antiretrovirals administered within 48 to 72 hours after exposure to HIV-positive blood or genital secretions is referred to as post-exposure prophylaxis (PEP).[103] The use of the single agent zidovudine reduces the risk of a HIV infection five-fold following a needle-stick injury.[103] As of 2013, the prevention regime recommended in the United States consists of three medications—tenofovir, emtricitabine and raltegravir—as this may reduce the risk further.[104]

PEP treatment is recommended after a sexual assault when the perpetrator is known to be HIV positive, but is controversial when their HIV status is unknown.[105] The duration of treatment is usually four weeks[106] and is frequently associated with adverse effects—where zidovudine is used, about 70% of cases result in adverse effects such as nausea (24%), fatigue (22%), emotional distress (13%) and headaches (9%).[29]

Lenke til kommentar

Jeg syns egentlig HIV eksemplet ditt funker mot deg selv. Vet du hva som sannsynligvis skjer i fremtid? At HIV kan kureres. Akkurat som at graviditet nå kan "kureres".

 

Med det sagt får jeg nesten ta til og sitere wikipedia litt:

Mulig at man i fremtiden kan kurere hiv, men vi er nå altså ikke i fremtiden (foruten i 3 filmer på 80-tallet). Eneste måten man har klart det til nå, på en eneste person er denne metoden, ikke akkurat en "noen piller så ferdig"-kur. Til dags dato kan ikke virus, kurreres. Den gjengs tanke er at man kan kanskje utvikle en vaksine, som det forskes mye på, men kurrere, nei det er det ingen som ser for seg, selv heller ikke de som er mest optimistiske. Men den som klarer å lage en vaksine/kur for alle de ulike hivtypene bør få kyss og nuss på alle kinn som tenkes kan.

 

PEP-kuren er dessverre ikke noe kur, men kun en hemmer som gjør sannsynligheten til at virus sprer seg blir mindre. Men den må altså taes senest 72 timer etter smittepunkt, der det første døgnet er absolutt det beste, og suksess faller raskt ned mot 0 etter ~72 timer). Du kan sitere så mye du vil, men at du da siterer PEP i sammenheng med kur blir noe morsomt.

 

For om du hadde giddet å lese deg litt mer opp, enn kun å finne en link på wiki vil du se at det er ganskekontroversielt å hevde at dette er noe kur. Samt at PEP ikke er noe hokuspokus med full suksessrate.

 

Angående SOI (som det heter på norsk), så er det ABC-formelen som gjelder. Om en skal være sikker skal en være avholdende, det nest beste er å være i et forhold der begge er trofaste, og til sist. Dong.

 

Hvis du derimot mener kur som "man kan hemme viruset så meget at man ikke er smittbar og levealderen blir bare litt forkortet" så har du nok rett. Det er HAARP gjør idag, med noen kjipe bivirkninger dessverre. Pluss en regning på ca 500.000 pr år pr person.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Hvor kom dette tulleargumentet? For jeg føler du har en annen samtale her enn jeg har.

Hvis du ikke gidder å lese tråden (frøken som kom inn), så bør du strengt tatt kanskje gjøre det før du fører en samtale som du tror utføres.

 

 

Igjen drar jeg eksemplet jeg brukte tidligere:

 

Hva er forskjellen mellom butikkeier som skyter i selvforsvar, og en butikkeier som skyter en raner som allerede er godt satt ut av spill og ingen fare for vedkommende?

 

Det er denne nyansen du åpenbart går glipp av når du spør slikt.

Forskjellen er ingen, det er drap uansett intensjon.

Lenke til kommentar

Om det er midlertidig eller kronisk er komplett urelevant. Om du ikke søker hjelp er du rimelig dum.

Mulig at man er dum, resultatet er fremdeles der.

Om det er midlertidig eller kronisk er komplett urelevant. Om du ikke søker hjelp er du rimelig dum.

Mulig at man er dum, resultatet er fremdeles der.

Lenke til kommentar

 

Jeg syns det er trist. Men drit og dra om du tror at følelsene dine skal styre kvinners liv.

Ikke mine følelser, men det stakkars barnet som blir drept. Jeg skal ikke sitte her og ikke bry meg om at barn blir drept heller.

 

 

 

HAhahaha! Saklig!

Ja, jeg syntes at det er saklig, for det er ett faktum at en TYPISK feministisk kvinne har skrevet dette! De som ønsker å drepe for å bevare kvinnen. Man skal absolutt ikke påføre kvinnen ett barn. Det er fryktelig. Jeg blir kvalm når jeg hører på slike feminister. Egoet demmes går før livet! :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...