Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

  

40 stemmer

  1. 1. Er Abort drap?

    • Ja, jeg tror at vesenet i mors mage er et fullverdig menneskeliv.
      9
    • Nei, jeg anser vesenet i mors mage for ingenting.
      26
    • Ja, men ikke alltid
      0
    • Nei, men noen ganger så er det drap
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvorfor skal barn ha rett til å tvinge seg på sin mor da?

Det er ikke barnet som har tvunget på deg barnet, men moren som har tvunget på seg barnet ved å ha sex og jeg regner med at de fleste i Norge vet at man kan oppnå å få barn når man har samleie med noen.

Og jeg syns det er dumt å straffe kvinnen ytterlige med å påtvinge dem svangerskap de ikke ønsker.

Og hvorfor skal barnet drepes for at kvinnen skal spares?

Lenke til kommentar

Det er nesten ingen voldtekter som fører til graviditet. Å bruke dette argumentet ved det generelle abortspørsmålet blir feil. Dessuten mener jeg at det blir dumt når ett uskyldig barn skal ta straffen i stedet for voldtektsmannen.

Ja eller nei?

 

Og det er et viktig spørsmål for hvis du nekter kvinnen abort får man ikke fjerne et foster etter en voldtekt.

Hva med systematisk voldtekt av en ektemann?

Slikt skjer selv om du virker å unngå å faktisk svare kort og greit ja eller nei.

 

Men det er riktig at moren skal bli straffet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi bestemmer ikke over hva kvinner skal få gjøre med kroppen sin

Det er akkurat det dere prøver å gjøre. Et foster er fremdeles en del av kvinnens kropp, på lik linje med armen hennes. Faktisk kan man sammenligne et foster med en parasitt, da den tar både næring og oksygen fra moren. Uten dette, vil fosteret dø ut.

 

Et spedbarn vil ikke dø bare fordi mamma ikke holder den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke barnet som har tvunget på deg barnet, men moren som har tvunget på seg barnet ved å ha sex og jeg regner med at de fleste i Norge vet at man kan oppnå å få barn når man har samleie med noen.

 

Og hvorfor skal barnet drepes for at kvinnen skal spares?

Og hvorfor skal moren straffes ved å føde sin overgripers sønn eller datter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og forresten, siden dere vil forby abort, så vil dette være resultatet:

 

Woman dies after abortion request 'refused' at Galway hospital

 

Hvorfor fikk hun ikke lov?

 

... staff at University Hospital Galway told them Ireland was "a Catholic country"

Så her døde da en dame som var gravid, fordi hun ikke fikk lov til å ta abort. Det irske samfunnet gjorde opprør, og aborter er nå lov der borte.

 

Ireland’s first legal abortion means Savita Halappanavar did not die in vain

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tallet ligger på under 10 tilfeller pr år.

In a three-year longitudinal study of 4,000 American women, physician Melisa Holmes estimated from data from her study that forced sexual intercourse causes over 32,000 pregnancies in the United States each year.[7] That study revealed that among women aged 12–45, pregnancy occurred in 5% of victims of rape.A 1987 study also found a 5% pregnancy rate from rape among 18- to 24-year-old college students in the US.[9] A 2005 study placed the rape-related pregnancy rate at around 3–5%.[10] Physician Felicia H. Stewart and economist James Trussell estimated that the 333,000 assaults and rapes reported in the US in 1998 caused about 25,000 pregnancies, and up to 22,000 of those pregnancies could have been prevented by prompt medical treatment, such as emergency contraception.[11] A study of Ethiopian adolescents who reported being raped found that 17% subsequently became pregnant,[12] and rape crisis centres in Mexico reported the figure the rate of pregnancy from rape at 15–18%.[13] Estimates of rape-related pregnancy rates may be low since the crime is under-reported, resulting in some pregnancies from rape not being recorded as such.[10]

kilde

 

HVORDAN VÅGER DU å bedrive direkte løgn og bedrag på vegne av alle kvinner som blir misbrukt på denne måten? Du er lavere enn skitt på støvelen min, slik som du oppfører deg.

 

Les deg opp på emnet før du uttaler deg så bombastisk om noe som du absolutt ikke har noen som helst peiling om.

Endret av Slimda
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skulle ønske diskusjon.no ikke hadde begynt med dette tåpelige wysiwyg siterings-formen.

 

Det er ikke barnet som har tvunget på deg barnet, men moren som har tvunget på seg barnet ved å ha sex og jeg regner med at de fleste i Norge vet at man kan oppnå å få barn når man har samleie med noen.


Og hvorfor skal barnet drepes for at kvinnen skal spares?

 

Bestem deg. Er det et menneske eller ei? Hvis det er et eget menneske har det jo desidert tvunget seg på moren om hun ikke ønsker barn.

 

Og hvorfor skal barnet drepes? Bedre spørsmål er hvorfor er moren pålagt i dine øyne å forsøke redde barnet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...