Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden


Anbefalte innlegg

Jeg er villig til å sette penger på at ingen D800 ankommer JP/Fotovideo eller andre butikker for den saks skyld før i mai.

 

Tror ikke du kommer til å tape de pengene og jeg tror heller ikke noen kommer til å tape penger på å si at dagens venteliste nepper er tømt før i august , med det tempoet Nikon viser nå ....

 

Bestiller meg et cropkamera nu over påske , skal en vente på Nikon så får man vente.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper ingen på de vanlige ventelistene får heller. Kun folk med spesialkontakter som får prioritet i køen. Og knapt nok de..

 

Nikon har ALDRI vært leveringsdyktige på nye kamera, de kommer som regel til norge lenge lenge lenge etter annonsert tilgjengelighetsdato. Canon er ikke like ille på dette med nylanseringsdatoer, samtidig så sliter de ofte langt mer med stabil levering etter selve slippdatoen.

 

Min mening :p

Lenke til kommentar

Ja begynner å skjønne at de ikke er mye å stole på og at en må ta leveringsdatoene fra dem med et lass salt , synd at ikke Nikon kan være såpass at de sier det som det er og ikke lure kunder opp i stry slik de nå gjør :hmm:

Jeg vet jeg er ny på forumet, og sikkert ikke har så mye å si.

 

Men jeg har lagt merke til din misnøye med Nikon. Og den er berettiget den, men vi har fått det med oss nå. Jeg begynner å bli lei av denne sytingen i omtrent alle innlegg du har skrevet om temaet, både her og på foto.no. Du sier jo bare det samme om og om igjen, om enn med litt andre ord.

 

Du må bare innse at du solgte utstyret for tidlig, på bakgrunn av noe en butikk sa til deg at Nikon hadde sagt til dem. Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt, heter det. Gamle ordtak har ofte et stort snev av sannhet i seg, og du er selv skyld i at du nå sitter uten kamera.

 

Nå er det ikke slik at om en er ny så har en mindre å si, etter hva jeg forstår så er dette et forum for alle der alle kan ytre sine meninger .

nettop derfor ytrer jeg mine, og ja jeg har ytret meninger om dette mange ganger, noe jeg mener er berettiget av flere grunner, 1. bla for at flest mulig får med seg at Nikon kan en ikke stole på .

2. Til tross for at jeg har nevnt dette flere ganger, er det fortsatt flere som spør/stiller spørsmål .

3. Sist men ikke minst, de som mener jeg syter men alikevel ikke har fått med seg mere enn halparten virker det som, og her er du et godt eksempel, joda nettbutikker hadde fått feilinfo, men det var ikke den som avgjorde mitt salg. Det var INFOEN JEG FIKK DIREKTE FRA NIKON, BÅDE ANG LEVERINGSTIDER OG AT PRISER IKKE SKULLE ØKE ...

Så til tross for min endeløse syting som du kaller det så har du ikke fått med deg hovedpoenget :tease:

 

Ha en fortsatt fin kveld.

Mvh Snekker`n

Lenke til kommentar

Så til tross for min endeløse syting som du kaller det så har du ikke fått med deg hovedpoenget :tease:

Slapp av litt nå, så er du snill. Du har tross alt gjentatt deg veldig mange ganger, og det er ikke lett for de som har lest igjennom tråden, hvor du har fått informasjon om hva. Det er faktisk ikke så veldig relevant heller, ettersom det virker som om det har vært veldig mye feilinformasjon, synsing og rykter. Og det er tydelig at de interne kommunikasjonslinjenen i Nikon også har sine problemer.

 

D800-en kommer når de kommer. Og de kommer garantert ikke noe raskere av at du sutrer her og på foto.no. For nå har det faktisk gått over i det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg fikk ganske mye den samme infoen fra Nikon som Snekker'n og på ganske samme tidspunkt (dag). Men jeg mener ikke at Nikon har løyet til meg. De som svarte meg hos Nikon er sikkert de samme folkene som svarte Snekker'n. Da de svarte oss visste de nok ikke annet enn det de svarte. De hadde nok ikke fått vite enda det vi vet nå. De fikk vel vite det vi vet nå ca 15 min før det ble offentlig informasjon. Man må nok høyt opp i system før man finner "someone in the know".

Lenke til kommentar

Så til tross for min endeløse syting som du kaller det så har du ikke fått med deg hovedpoenget :tease:

Slapp av litt nå, så er du snill. Du har tross alt gjentatt deg veldig mange ganger, og det er ikke lett for de som har lest igjennom tråden, hvor du har fått informasjon om hva. Det er faktisk ikke så veldig relevant heller, ettersom det virker som om det har vært veldig mye feilinformasjon, synsing og rykter. Og det er tydelig at de interne kommunikasjonslinjenen i Nikon også har sine problemer.

 

D800-en kommer når de kommer. Og de kommer garantert ikke noe raskere av at du sutrer her og på foto.no. For nå har det faktisk gått over i det.

 

Jeg er helt avslappet, ja kan neppe bli mere avslappet :-)

Men det virker som om andre ikke er det og lar seg irritere over fakta .

Ja i starten var jeg irritert over at et firma 2 ganger på rad lyver meg rett opp i øynene,men har insett at slikt får en leve med om en skal være nikonist :p

Jeg blir heller ikke kameraløs da jeg holder på og går gjennom div bruktmarked for å kjøpe et kamera til ekstrembruk og da bruker jeg det til D 800 kommer, i tillegg bestiller jeg et nytt D3100 til madammen,da hun har lyst å prøve litt med speilrefleks,regner det som et greit kamera å starte med, blir intressen voksende så oppgraderer en, er det ikke noe for henne så selges det, uansett betyr det minimalt tap og jeg får sikkert låne det om det trengst .

Så neida jeg sitter helt avslappet og tilbakelendt i godstolen og har det helt topp :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg fikk ganske mye den samme infoen fra Nikon som Snekker'n og på ganske samme tidspunkt (dag). Men jeg mener ikke at Nikon har løyet til meg. De som svarte meg hos Nikon er sikkert de samme folkene som svarte Snekker'n. Da de svarte oss visste de nok ikke annet enn det de svarte. De hadde nok ikke fått vite enda det vi vet nå. De fikk vel vite det vi vet nå ca 15 min før det ble offentlig informasjon. Man må nok høyt opp i system før man finner "someone in the know".

 

Betviler sterkt at de ikke viste, bla når det gjelder prisøkningen så var det kommet beskjed om prisøkning i England og alikevel fastholdt Nikon at det IKKE ble noen endring i Norge , en dag eller to etterpå lanserer nettbutikkene at NIKON setter opp prisen .

Om et selskap har så liten/dårlig kommunikasjon at selv ikke kunderådgiverne vet noe, ja da er det ille fatt i det selskapet .

Sannheten er vel heller at de har fått munnkurv fra ledelsen, ikke for det at det er noe bedre :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg fikk ganske mye den samme infoen fra Nikon som Snekker'n og på ganske samme tidspunkt (dag). Men jeg mener ikke at Nikon har løyet til meg. De som svarte meg hos Nikon er sikkert de samme folkene som svarte Snekker'n. Da de svarte oss visste de nok ikke annet enn det de svarte. De hadde nok ikke fått vite enda det vi vet nå. De fikk vel vite det vi vet nå ca 15 min før det ble offentlig informasjon. Man må nok høyt opp i system før man finner "someone in the know".

 

Betviler sterkt at de ikke viste, bla når det gjelder prisøkningen så var det kommet beskjed om prisøkning i England og alikevel fastholdt Nikon at det IKKE ble noen endring i Norge , en dag eller to etterpå lanserer nettbutikkene at NIKON setter opp prisen .

Om et selskap har så liten/dårlig kommunikasjon at selv ikke kunderådgiverne vet noe, ja da er det ille fatt i det selskapet .

Sannheten er vel heller at de har fått munnkurv fra ledelsen, ikke for det at det er noe bedre :hmm:

Min erfaring er at ingen vet noe før det publiseres fra hovedkontoret. Så jeg er rimelig sikker på at ingen satt med annen info enn den de ga ut. Det vil stride mot all erfaring jeg har derfra; men som nevnt tidligere blir ekstremt provosert over systemet til tider. Uten å skylde på enkeltpersoner. Dette er en organisasjon i beste Japanske stil med et dødstrengt hierarki

Lenke til kommentar

Jeg fikk ganske mye den samme infoen fra Nikon som Snekker'n og på ganske samme tidspunkt (dag). Men jeg mener ikke at Nikon har løyet til meg. De som svarte meg hos Nikon er sikkert de samme folkene som svarte Snekker'n. Da de svarte oss visste de nok ikke annet enn det de svarte. De hadde nok ikke fått vite enda det vi vet nå. De fikk vel vite det vi vet nå ca 15 min før det ble offentlig informasjon. Man må nok høyt opp i system før man finner "someone in the know".

 

Betviler sterkt at de ikke viste, bla når det gjelder prisøkningen så var det kommet beskjed om prisøkning i England og alikevel fastholdt Nikon at det IKKE ble noen endring i Norge , en dag eller to etterpå lanserer nettbutikkene at NIKON setter opp prisen .

Om et selskap har så liten/dårlig kommunikasjon at selv ikke kunderådgiverne vet noe, ja da er det ille fatt i det selskapet .

Sannheten er vel heller at de har fått munnkurv fra ledelsen, ikke for det at det er noe bedre :hmm:

Min erfaring er at ingen vet noe før det publiseres fra hovedkontoret. Så jeg er rimelig sikker på at ingen satt med annen info enn den de ga ut. Det vil stride mot all erfaring jeg har derfra; men som nevnt tidligere blir ekstremt provosert over systemet til tider. Uten å skylde på enkeltpersoner. Dette er en organisasjon i beste Japanske stil med et dødstrengt hierarki

 

Mulig det , men jeg sendte jo forespørsel til Canon ang 5D lll og den stemte jo rimelig bra, jeg har også tidligere i andre anledninger sendt spørsmål til Canon som har blitt besvart rimelig greit .

Det er vel muligens en medvirkende årsak til at jeg ble så overrasket over Nikons svar :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg fikk ganske mye den samme infoen fra Nikon som Snekker'n og på ganske samme tidspunkt (dag). Men jeg mener ikke at Nikon har løyet til meg. De som svarte meg hos Nikon er sikkert de samme folkene som svarte Snekker'n. Da de svarte oss visste de nok ikke annet enn det de svarte. De hadde nok ikke fått vite enda det vi vet nå. De fikk vel vite det vi vet nå ca 15 min før det ble offentlig informasjon. Man må nok høyt opp i system før man finner "someone in the know".

 

Betviler sterkt at de ikke viste, bla når det gjelder prisøkningen så var det kommet beskjed om prisøkning i England og alikevel fastholdt Nikon at det IKKE ble noen endring i Norge , en dag eller to etterpå lanserer nettbutikkene at NIKON setter opp prisen .

Om et selskap har så liten/dårlig kommunikasjon at selv ikke kunderådgiverne vet noe, ja da er det ille fatt i det selskapet .

Sannheten er vel heller at de har fått munnkurv fra ledelsen, ikke for det at det er noe bedre :hmm:

Min erfaring er at ingen vet noe før det publiseres fra hovedkontoret. Så jeg er rimelig sikker på at ingen satt med annen info enn den de ga ut. Det vil stride mot all erfaring jeg har derfra; men som nevnt tidligere blir ekstremt provosert over systemet til tider. Uten å skylde på enkeltpersoner. Dette er en organisasjon i beste Japanske stil med et dødstrengt hierarki

 

Mulig det , men jeg sendte jo forespørsel til Canon ang 5D lll og den stemte jo rimelig bra, jeg har også tidligere i andre anledninger sendt spørsmål til Canon som har blitt besvart rimelig greit .

Det er vel muligens en medvirkende årsak til at jeg ble så overrasket over Nikons svar :hmm:

Virkeligheten for Canon har ikke endret seg, tror ikke de er mer informert fra sentralt hold :) Same prinsipp og strategi.

Lenke til kommentar

Siste info jeg har fra annet hold er at det kun finnes demo-kamera og utlånskamera fra Nikon til fotografer innen presse og andre vinnere. Ingen for salg har ankommet ennå. Men det er D4 og ikke offisielle rykter :)

 

Dette gjelder Norge!

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jeg fikk ganske mye den samme infoen fra Nikon som Snekker'n og på ganske samme tidspunkt (dag). Men jeg mener ikke at Nikon har løyet til meg. De som svarte meg hos Nikon er sikkert de samme folkene som svarte Snekker'n. Da de svarte oss visste de nok ikke annet enn det de svarte. De hadde nok ikke fått vite enda det vi vet nå. De fikk vel vite det vi vet nå ca 15 min før det ble offentlig informasjon. Man må nok høyt opp i system før man finner "someone in the know".

 

Betviler sterkt at de ikke viste, bla når det gjelder prisøkningen så var det kommet beskjed om prisøkning i England og alikevel fastholdt Nikon at det IKKE ble noen endring i Norge , en dag eller to etterpå lanserer nettbutikkene at NIKON setter opp prisen .

Om et selskap har så liten/dårlig kommunikasjon at selv ikke kunderådgiverne vet noe, ja da er det ille fatt i det selskapet .

Sannheten er vel heller at de har fått munnkurv fra ledelsen, ikke for det at det er noe bedre :hmm:

Min erfaring er at ingen vet noe før det publiseres fra hovedkontoret. Så jeg er rimelig sikker på at ingen satt med annen info enn den de ga ut. Det vil stride mot all erfaring jeg har derfra; men som nevnt tidligere blir ekstremt provosert over systemet til tider. Uten å skylde på enkeltpersoner. Dette er en organisasjon i beste Japanske stil med et dødstrengt hierarki

Helt enig med deg, TGB!

 

Siste info jeg har fra annet hold er at det kun finnes demo-kamera og utlånskamera fra Nikon til fotografer innen presse og andre vinnere. Ingen for salg har ankommet ennå. Men det er D4 og ikke offisielle rykter :)

 

Dette gjelder Norge!

Det siste jeg hørte om D800 fra Stavanger Foto var at det var kommet to kameraer som var gått videre som de sa. Sikkert da til de to heldiggrisene som sto først på ventelisten. Det sa de 28. mars.

De hadde visst fått en D4 som var demomodell og skulle få en til innen kort tid. Hvor den andre skulle gå sa de ikke noe om. Det var og i slutten av mars.

Endret av DjIcet
Lenke til kommentar

Tipper ingen på de vanlige ventelistene får heller. Kun folk med spesialkontakter som får prioritet i køen. Og knapt nok de..

 

Nikon har ALDRI vært leveringsdyktige på nye kamera, de kommer som regel til norge lenge lenge lenge etter annonsert tilgjengelighetsdato. Canon er ikke like ille på dette med nylanseringsdatoer, samtidig så sliter de ofte langt mer med stabil levering etter selve slippdatoen.

 

Min mening :p

 

Jeg fikk min D800 den 30.mars, fra MPX. Serienummer 6003755. Jeg er ikke profesjonell, ikke NPS-medlem og har ingen kontakter. Jeg vet jeg var heldig.. Ikke fått brukt det særlig ennå da, pga jobbing og møkkavær når jeg har hatt fri. Dog veldig glad for å faktisk ha det. .

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er litt overrasket over at logistikken til Nikon ikke er blitt bedre... Plundret voldsomt for en del år siden (2006) da jeg skulle kjøpe Coolscan filmscanner, og det viste seg at det var umulig å få noe fornuftig leveringsdato. Den ble endret i hytt og pine... Snakket da med flere forhandlere som var veldig oppgitt over dette, Nikon gjorde visst mye rart, men Canon var ikke stort bedre den gangen. Fikk også samme beskjed fra forhandlere i Sverige.

Vad gäller Nikon i övrigt så är det rätt ofta leveransproblem, speciellt på objektiv och systemkameratillbehör. Vi har svårt att få några leveransbesked och de vi får är rätt vaga och stämmer sällan

Selv om du har ventet i mange uker ett sted, så kan det plutselig dukke opp en et annet sted. Jeg fikk den tilfeldigvis et annet sted fordi de hadde stående bestillinger inne, nettopp fordi de aldri visste når det dukket opp noe. Diskuterte også en del med Nikon Norge, som lovet å ta tak i problemene.

Det er beklagelig at du har denne erfaringen med Nikon. Samtidig vil jeg også beklage oppstartsutfordringene vi har hatt rundt logistikk i forbindelse med Nikon Norge. Men, det er nå et tilbakelagt stadiet. Siden februar i år har logistikken fungert meget bra og vi har levert store volumer av Nikon produkter til det Norske markedet. Selvfølgelig vil det fra tid til annen være enkelte produkter som vil være vanskelig å få levert. Dette gjelder spesielt testvinnere.

Så de burde jo kunne gi sikrere leveringsdatoer i dag, med dagens gode logistikksystemer!

Men regner med de som må ha er NPS/NPU medlem, de blir vel prioritert.

Endret av kjelldell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...