Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden


Anbefalte innlegg

Her er noen sampleshots som jeg tok med D800 og min egen AF-S Nikkor 24mm f/1.4G ED

 

ISO3200|f/1.4|1/800sek. Resizet til 1280px:

post-43539-0-92585100-1334257996_thumb.jpg

 

100% crop:

post-43539-0-61165200-1334258022_thumb.jpg

 

Dette er så og si rett ut av kameraet. Eneste jeg har gjort er å fjerne default oppskarping i Lightroom.

 

D7000 på bildet er min. Den har fått seg en smell i poppuppen! :roll:

Står på samme venteliste som deg hvis jeg ser rett på bakgrunnen i bildet ditt. Den listen er lang. Veldig lang.. Sa de noe om hvor mange D800 de har fått og gitt til begynnelsen på listen?

Det sa de ingenting om. De svarte at de fikk inn noen hver uke.

 

Jepp,er vel samme svar en får overalt, ingen nettbutikker får informasjon om når eller hvor mange de får , de må dermed ta til takke med det som dukker opp .

Trist men sant .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er selvfølgelig noe som kun gjelder kamera, og ingenting annet her i verden.

 

Sier du det ?

Hvor i all verden har du det fra ???

men så trodde jeg at vi her diskuterte kamera og ikke alt annet i verden , dumme meg at jeg ikke tenkte på det :wallbash:

 

TIMEOUT!

 

Det er bare 1 grunn til at man av og til må vente lenge i et lysskryss, når det passet som aller dårligst...

 

Og samme grunnen som gjør at man må snegle seg framover i påske-bilkø i timevis, når man helst skulle vært hjemme og fått av seg de svette ski-klærne...

 

Fremdeles samme grunnen som gjør at man må sikle i månedsvis etter det nye kamera man har sett, bestillt, men ikke får klå på riktig ennå:

 

DU ER IKKE ALENE I VERDEN!

 

Deal with it, or die of heart disease.

 

Forutsatte grunner som en selv har valgt å sette seg i ,så jeg ser overhode ingen likhet med dette og uforskyldte grunner forårsaket av feilinformasjon/villedende informasjon fra et firma .

 

Det er forøvrig ingen fare for hverken hjerteproblemer eller annet , da jeg er HELT rolig , jeg hisser meg ikke opp,jeg skriver bare fakta , selv om ikke den er like godt likt av alle , men hva bryr det meg, jeg forvrenger ikke sannheten for å tekkes andre :)

Fotograferingen i konfirmasjonene jeg nevnte tidligere går også greit, da jeg til det har en 5D MK ll som jeg får benytte fritt , så det skulle vel holde, i tillegg er det et Nikon Crop på tur i posten til rølpekamera :cool:

Lenke til kommentar

Tråden går vel sin gang den og nettop denne tråden handler vel om D 800 og tilgjengelighet , så at det skulle være et sidespor er vanskelig å fatte.

La meg friske opp trådstarters første innlegg :hmm:

 

Fikk en mail for en liten time siden om at D800 var på lager på JapanPhoto.

Så ikke mailen før en halvtime seinere og da var den 0 på lager.

Andre som har fått samme mail. Noen som har fått kloen i noen av de som var på lager, hvis det faktisk var noen?

Lenke til kommentar

Noen bare tar ikke et hint ...

 

Tråden har faktisk endret titel og det er vel på tide at man kanske snakker mer om kameraet istedet.

 

@PeterG, du som er en av de heldige og har fått et eksemplar - hva er dine inntrykk sålangt? Hva hadde du før?

 

Joda tittel er forandret nettop fordi også andre momenter skulle få sin plass, dog ble disse momenter behørig diskutert også før tittelendring og jeg så ingen som protesterte på det , men det handler vel mere om øyet som ser og hva det liker å se,. Ikke alle liker negative fakta .

Seriøse vurderinger av dette kamera bør vel heller få sin egen tråd utpå høsten når det faktisk begynner å bli en del brukere som formodelig har motatt kamera og kan skrive brukererfaringer , pr nå er det vel kunn synsinger som fremkommer utifra noe som er lest på andre nettsteder . :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg, som trådstarter, synes tråden begynner å gå vel ut på viddene. Ser mindre og mindre til kjekke innlegg om kameraet, og mer og mer bortimot drittslenging frem og tilbake. Jeg har nok også ventilert min frustrasjon over ventetiden på D800 her. Men har nå innfunnet meg med ventetiden. Håper jeg ikke har sutret for mye. Får la min D7000 få en del ekstra tusen eksponeringer i mellomtiden. :) Den er ennå en ungfole. :)

Jeg håper vi nå kan fortsette tråden med konstruktive innlegg om det fantastiske Nikon D800. Diskutere ting vi liker og ikke liker ved det (Og ikke bare ventetid og hvem som har sagt hva til hvem). Dele tester og info vi kommer over på den store verdens veven. Både god og dårlig info. Jeg skal prøve å gjøre mitt for å få dette til. Så dette kan bli en kjekk tråd å lese, der man kan finne masse info om om kameraet.

Håper alle kan bidra med dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det begynner å komme eller i hvertfall på planleggingsstadiet undervannshus til D800 (og D4). Hadde tenkt å skaffe meg det sånt til høsten til en mulig Australia-tur. Men til den prisen som de Nikon Rumors har snakket med skal ha, så må jeg nok velge enten Australia eller undervannshus. 2,850 EUR eller $ 3,700!!!

Er jo nesten like mye som kameraet koster. :eek:

 

(Håper linken funker i dag da).

Lenke til kommentar

Jeg, som trådstarter, synes tråden begynner å gå vel ut på viddene. Ser mindre og mindre til kjekke innlegg om kameraet, og mer og mer bortimot drittslenging frem og tilbake. Jeg har nok også ventilert min frustrasjon over ventetiden på D800 her. Men har nå innfunnet meg med ventetiden. Håper jeg ikke har sutret for mye. Får la min D7000 få en del ekstra tusen eksponeringer i mellomtiden. :) Den er ennå en ungfole. :)

Jeg håper vi nå kan fortsette tråden med konstruktive innlegg om det fantastiske Nikon D800. Diskutere ting vi liker og ikke liker ved det (Og ikke bare ventetid og hvem som har sagt hva til hvem). Dele tester og info vi kommer over på den store verdens veven. Både god og dårlig info. Jeg skal prøve å gjøre mitt for å få dette til. Så dette kan bli en kjekk tråd å lese, der man kan finne masse info om om kameraet.

Håper alle kan bidra med dette.

He he!

Blir vel ikke det når alle går og venter. :)

Har inntrykk av at det er stille om D800 over alt på nettet. Det er bare mange som venter....

Vil tro at det blir mer å skrive om når kameraene begynner å komme ut. Jeg bestilte for to uker siden og regner ikke med å få noe før til sommeren. Har et ganske avslappet forhold til dette, men gleder meg selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Det begynner å komme eller i hvertfall på planleggingsstadiet undervannshus til D800 (og D4). Hadde tenkt å skaffe meg det sånt til høsten til en mulig Australia-tur. Men til den prisen som de Nikon Rumors har snakket med skal ha, så må jeg nok velge enten Australia eller undervannshus. 2,850 EUR eller $ 3,700!!!

Er jo nesten like mye som kameraet koster. :eek:

 

(Håper linken funker i dag da).

 

Koster å være mann :p

 

jeg skal ha epic pro 100, robot panaoramamaskin :D tenk gigapikselmaker med et kamera på 36,6 mp.....blir fine store bilder :p

(På en annen side sier fornuften at jeg nok fint kan greie meg med panoramahodet jeg har nå uansett!)

Lenke til kommentar

Her fant jeg en som har brukt D800 til bryllupsfotografering. Ble knallbra bilder spør du meg. Hva synes dere?

 

PeterG får vel kanskje mulighet til å komme med sitt første inntrykk snart? Heldiggrisen fikk jo sitt D800 i mars. Eller kanskje han bare er ute å knipser. :)

 

Man må jo bare diskutere lagerstatus/leveringstid når det er noe nytt å melde. Er jo kjekt det å kunne følge med om det begynner å nærme seg noe. :)

Endret av Alastor
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Her fant jeg en som har brukt D800 til bryllupsfotografering. Ble knallbra bilder spør du meg. Hva synes dere?

 

Fine bilder, men om du leser kommentarene, så kritiserer fotografen AF'en til D800 en god del:

"The reception was entirely shot with the D3 as my D800 has considerable focusing issues."

 

"With all it's focusing problems I can't part with it.. That's how good is the D800.

I'm working around it's limitations until Nikon figures out a solution to the AF issues."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...