Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden


Anbefalte innlegg

Her fant jeg en som har brukt D800 til bryllupsfotografering. Ble knallbra bilder spør du meg. Hva synes dere?

 

Fine bilder, men om du leser kommentarene, så kritiserer fotografen AF'en til D800 en god del:

"The reception was entirely shot with the D3 as my D800 has considerable focusing issues."

 

"With all it's focusing problems I can't part with it.. That's how good is the D800.

I'm working around it's limitations until Nikon figures out a solution to the AF issues."

 

Høres for meg ut som TGB skriver at akkurat hans kamera har en fokus feil. Jeg har heller ikke hørt annet, før nå, enn skryt opp i skyene over autofokusen til D800/D4.

Får håpe denne feilen ikke er utbredd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lloyd Chambers er jo kjent for å ha problem med fokus, og har det av en mystisk grunn alltid... heller mot brukerfeil.

 

Vibrasjonstest fra dpreview for D800, vet ikke hvor vitenskapelig den er.

 

Kjekt å tenke på om man ønsker ypperste skarphet fra kameraet.

At man får uskarphet grunnet vibrasjon ved 1/50 - 1 sekund lukkertid er ingen bombe. At dette slår ut på normalområdet nedre teleområdet og ikke bare på ekstremtele-området som man er vant til er som forventet. Bruk skikkelig stativ så er dette problemet borte :)

 

Edit:

Vibrasjoner på 100mm skjer på D700 med samme stativ og objektiv også, men det skal litt mer til før man merker det (faktisk kan D700 vibrere over 2 pixels i både høyde og bredde uten at man ser det om man konverterer til D800 pixels).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

I dag kom D800 i posten til meg. WOOHOO! Bestilte på Interfoto 23. mars. De har tydeligvis ikke så lang venteliste. :D

Nettopp fått pakket opp og tatt noen få bilder. Men skal komme med førsteinntrykket mitt om noen dager når jeg har fått brukt det litt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

I dag kom D800 i posten til meg. WOOHOO! Bestilte på Interfoto 23. mars. De har tydeligvis ikke så lang venteliste. :D

Nettopp fått pakket opp og tatt noen få bilder. Men skal komme med førsteinntrykket mitt om noen dager når jeg har fått brukt det litt.

Gratulerer. Jeg bestilte 22. mars hos Interfoto og fortsatt ikke mottatt noe. Tror du skal prise deg lykkelig over en glipp i køsystemet og nyte tilværelsen ekstra :)

Lenke til kommentar

I dag kom D800 i posten til meg. WOOHOO! Bestilte på Interfoto 23. mars. De har tydeligvis ikke så lang venteliste. :D

Nettopp fått pakket opp og tatt noen få bilder. Men skal komme med førsteinntrykket mitt om noen dager når jeg har fått brukt det litt.

Gratulerer. Jeg bestilte 22. mars hos Interfoto og fortsatt ikke mottatt noe. Tror du skal prise deg lykkelig over en glipp i køsystemet og nyte tilværelsen ekstra :)

Takk.

Oj. Ja, synes det var litt rart å få så fort. Bestilte hos Stavanger Foto og den 13. feb. De har jeg ikke hørt noe fra. Ja, skal nyte det ekstra mye da. :)

Det er jo ikke så bra at de ikke følger ventelisten. Håper du snart får og, TGB.

Lenke til kommentar

I dag kom D800 i posten til meg. WOOHOO! Bestilte på Interfoto 23. mars. De har tydeligvis ikke så lang venteliste. :D

Nettopp fått pakket opp og tatt noen få bilder. Men skal komme med førsteinntrykket mitt om noen dager når jeg har fått brukt det litt.

Gratulerer. Jeg bestilte 22. mars hos Interfoto og fortsatt ikke mottatt noe. Tror du skal prise deg lykkelig over en glipp i køsystemet og nyte tilværelsen ekstra :)

Takk.

Oj. Ja, synes det var litt rart å få så fort. Bestilte hos Stavanger Foto og den 13. feb. De har jeg ikke hørt noe fra. Ja, skal nyte det ekstra mye da. :)

Det er jo ikke så bra at de ikke følger ventelisten. Håper du snart får og, TGB.

Bare jeg får før jeg skal gjøre dokumentarserie fra New York er jeg happy. Men skal ikke legge skjul på at jeg er litt misfornøyd med tilstanden. Taper penger hver dag på å ikke ha kamera. Reklamebransjen kan jeg bare glemme uten rambo-oppløsning. Faktisk pr nå er D800 viktigere for meg enn D4.

 

Men ordner seg alltid etterhvert, bare synd man må takke nei til enkelte oppdrag grunnet manglende utstyr for jobben.

Lenke til kommentar

 

Bare jeg får før jeg skal gjøre dokumentarserie fra New York er jeg happy. Men skal ikke legge skjul på at jeg er litt misfornøyd med tilstanden. Taper penger hver dag på å ikke ha kamera. Reklamebransjen kan jeg bare glemme uten rambo-oppløsning. Faktisk pr nå er D800 viktigere for meg enn D4.

 

Men ordner seg alltid etterhvert, bare synd man må takke nei til enkelte oppdrag grunnet manglende utstyr for jobben.

Veldig kjipt å tape penger på ikke å ha kameraet, så får håpe du får det snart.

 

Kan tenkes at dere har bestillt hos forskjellige interfotobutikker, og at fordelingen fra interfoto sentralt er en jevn fordeling basert på hvor mange de har, og ikke antall forhåndsreservasjoner.

Der sier du noe. Det tenkte jeg ikke over. Jeg bestilte på nett.

Lenke til kommentar

Veldig kjipt å tape penger på ikke å ha kameraet, så får håpe du får det snart.

Begynner å bli tradisjon ved lansering dette, så ikke overrasket egentlig :)

 

Edit:

Interfoto nett og fysisk butikk er samme lager. Har aldri hørt om at det er forskjell mellom dem. Ting jeg bestiller i butikken står tilgjengelig på nettbutikk-systemet også når jeg skal sjekke ordrestatus. Så butikk og nett er det samme her med mindre noen har begynt med noe nytt.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Det er jo ikke så bra at de ikke følger ventelisten. Håper du snart får og, TGB.

Hvis du har NPS-nummer, så er nok det forklaringen. Hvis ikke, har det nok skjedd en glipp i systemet. Bra for deg, synd for de andre på listen ;)

Jeg har ikke, men synes jeg leste tidligere i tråden at TGB har...

Endret av DjIcet
Lenke til kommentar

Det er jo ikke så bra at de ikke følger ventelisten. Håper du snart får og, TGB.

Hvis du har NPS-nummer, så er nok det forklaringen. Hvis ikke, har det nok skjedd en glipp i systemet. Bra for deg, synd for de andre på listen ;)

Jeg har ikke, men synes jeg leste tidligere i tråden at TGB har...

Jeg har NPS-nummer. Ikke at det bidrar på noen som helst måte med D800 her i Norge uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...