Gå til innhold

Mennesker har fått dårlig syn på islam pga. noen hjernevaska muslimer


Anbefalte innlegg

Eller du kan "peke på" hvorfor jeg TRENGER fakta for å gjøre meg opp min mening.

Kanskje fordi at når fakta kommer på bordet så har meningen lett for å bli den tapende part.

 

Get the facts, or the facts will get you. And when you get em, get em right, or they will get you wrong. - Thomas Fuller

 

Alt jeg trengte var uttalelsene hans i denne tråden.

Ja, og alt jeg har bedt deg om er å vise til hvor jeg faktisk (se der ble det behov for fakta allikevel) har gitt uttrykk for de meninger eller holdninger du tillegger meg. Uten at du må legge til "det er min oppfatning".

 

Everyone is entitled to his own opinion, but not his own facts. - Daniel Patrick Moynihan

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan gjør Geir muslimer skyldige?

Det ligger i subteksten. Ved å kreve uttalelser fra dem på noe de ikke har noenting med ilegger du de medskyld. Jeg er forøvrig enig i at det er i deres egeninteresse, men så er det også noe de gjør med jevne mellomrom. Som sagt tidligere: hvis du lurer på hva en person tenker, spør personen. Å kreve at de skal kjøpe annonseplass i Aftenposten er latterlig.

Hvis jeg lurer på hva en person tenker, og hvorfor, så spør jeg ham selvsagt. Men jeg kan ikke spørre muslimene som verken gruppe eller individer, det er titusenvis av dem i landet. (Jeg kunne selvsagt oppfordre SSB til å kjøre en statistikk på det for meg.)

 

Og nei, det er ikke riktig at de ikke har noe med det. Det har de i høyeste grad. Det er deres rykte som - selv om du mener det er ufortjent - står på spill.

Det er helt greit at det vil bedre deres rykte. Det vil også bedre deres rykte hvis de gir hele Norge stående applaus hver onsdag klokken 15.00, gir seigmenn til alle barn i Norge på Lørdager og plutselig begynner å se på Norge Rundt. Men er det nødvendig? Nei.

Bør utenlandske medier spørre om nordmenns meninger ovenfor Breivik.

I så fall syntes jeg det er rart at ingen har gjort det. Kan det være at du er den eneste personen som sitter med disse synspunktene?

Men det har de da. Og ja, selvsagt kan det være at jeg er den eneste som har et eller annet synspunkt, selv om det er statistisk usannsynlig i en befolkning på flere millioner mennesker. Men det understreker poenget, hvis vi ikke sier hva vi mener, og ingen spør oss, hvordan skal man kunne vite om jeg er den eneste? Om jeg derimot inviterte til massemøte til støtte for mine synspunkter så ville oppslutningen si noe om jeg var alene, eller i det minste om noen bryr seg.

Men poenget mitt er at ingen lurer. Det er SELVSAGT at nordmenn er mot terror, så ingen spør. Folk har spurt om reaksjoner og dekket det, men det er ingen som har gått ut fra at Breivik har bred støtte i folket nettop fordi det er så åpenbart at det ikke er slik. På samme måte som jeg mener det er åpenbart at muslimer er mot terror. (Før du spør: jeg vet at mange nordmenn ikke vet at muslimer generelt er mot terror, og ja jeg vet at mange nordmenn tilogmed tror at muslimer generelt er FOR terror, men poenget mitt er nettopp dette: det er nordmennene som tar feil her, og derfor bør nordmennene ha ansvaret om å opplyse seg.)

Mer om meninger om breivik

Enhver nysgjerrig utlending bør naturligvis GÅ UT FRA at en nordmann er mot Breivik. Jeg vil påstå at det er default innstilling, mens enkelte har en annen mening. Det samme gjelder muslimer. Default er selvsagt mot ekstremisme, mens noen få er enige. forøvrig er det ingen som nekter å svare, og det gjør ikke muslimer heller. Det er bare ingen som spør, og jeg syntes ikke det er noen vits for Norge å sette inn annonser i aviser over hele verden for å gjøre vår mening videre kjent.

Det ville være en vits i det dersom verden trodde at Breivik var representativ. Og problemstillingen er ikke engang hypotetisk, se hvordan norske politikere og næringslivsfolk jobbet for å få Kinas ledelse til å forstå at Nobelkomiteen ikke representerer Norge eller nordmenn. Akkurat i den saken synes jeg kanskje vi burde sagt at det er nettopp det de gjør, men det er et personlig synspunkt.

 

Det gjorde de fordi vi hadde noe å tape (handel for milliarder) på å ikke klargjøre situasjonen.

 

Ja og nei. Ja, norges regjering sa til kinas regjering at de ikke hadde noe med nobelkomiteen fordi de ikke ville holdes ansvarlig, men det er utelukkende fordi Norges styresmakter ikke har noe spesielt mot Kinas menneskerettighetsovergrep. Jeg er helt enig med deg i at de BURDE det, men fakta i saken var at regjeringen ble holdt ansvarlig for noe noen helt andre gjorde, og naturlig nok fant det nødvendig å rette på det inntrykket.

 

Og ja, det kostet nok Norge penger, men jeg tror Norge ville tjent mer på handel med Kina dersom regimet i Kina endret seg, så hvis de tenkte langsiktig og utelukkende fokuserte på penger så ville regjeringen ha samarbeidet med andre land for å motarbeide regimet.

Innvandrere er godt integrert, jobber hardt osv.

Det stemmer at det er langt igjen for integreringen, men igjen: jeg sammenligner med andre europeiske land. Integreringen kommer, ingen grunn til å bekymre seg rundt det.

Jo, jeg føler at det er en grunn til bekymring, nettopp fordi det ikke går like fort i andre land. Det kan bety at vi har hatt det for lett hittil, og at at vi får det tøffere. Hvorfor skal Norge være det eneste landet i Europa der islamistene ikke lager trøbbel?

 

Jeg har alltid vært av en progressiv oppfatning, at fremskrittet er uungåelig, men det var før jeg så at verden mange steder tar et skritt tilbake. Se på religionens popularitet (og den medfølgende oppsving for fordommer og absurditeter som kreasjonisme) i USA. Se på presteskapets gjenkomst i Iran.

 

Jeg tror for ordens skyld at islam vil følge etter. Men jeg er bekymret for at veien dit skal bli tornefull.

Nei vet du hva... Skal du holde Norges muslimer ansvarlig for at Sveriges muslimer ikke er like liberale? Det er nettopp dette som er xenofobi/rasisme: du behandler en mange forskjellige folkegrupper som om de var identiske! Du kan like gjerne holde Norges muslimer ansvarlige for regimet i Saudi Arabia!

Skal islam få plass som en moderat religion i den vestlige verden så er det pakrevet at noen tar ansvar for å vise islams moderate sider.

Det viser muslimer hver gang du møter dem. Det inntrykket de gir til verden er det de selv som skaper. Snakk med dem! Og selvsagt uttaler ekstremister seg på vegne av folk som ikke er enige, det har de alltid gjort. Hitler snakket om "det stortyske volk" og det tredje riket uten at hverken Polen, Frankrike eller store deler av Tyskland skrev under brevene.

Men er ikke det litt av problemet? Ikke at polakkene og tyskerne skrev under, men at de som var mot ikke sa noe? Ikke engang etter krigen var europeerne i mange land villig til å ta et oppgjør med skurkene i egne rekker. Det førte til at tyskere var uglesett i flere tiår etter krigen. Ingen ville ta ansvar, ingen hadde sett noe, og ingen mente noe.

Kanskje, men jeg har likevel ikke tenkt å spørre tyskere om hvorvidt de er nazister hver gang jeg prater med de. Jeg har tenkt å gå ut fra at de ikke er det med mindre de gir meg grunn til å tro at de er det!

Rope høyere.

Til hvem? De som trenger å høre dette er ikke de som leser artikler om muslimer uansett! Hvis vi faktisk skulle prøvd å korrigere synet til folk måtte eventuelt Siv Jensen holdt pressekonferanse. Det blir litt som å be amerikanske liberalere om å henvende seg til Fox-publikummet.

Ja og nei. Ja, det hadde vært strålende om Siv Jensen holdt pressekonferanse, gjerne sammen med toneangivene muslimer. Men fordommene strekker seg mye lenger enn til FrP-gjengen, og eksemplets makt er større enn politkernes.

Fair nuff.

Og så påstander:

1. Dette var jo en påstand basert på min oppfatning. Jeg har åpenbart ingen "kilde" på min oppfatning.

Vel, noe jeg har sagt må ha fått deg til å danne deg den oppfatningen. Hva og hvor? Jeg går ut fra at du ikke har trukket den ut av løse luften.

Det at du ber muslimer om å "unnskylde seg" uten at de har gjort noe gir meg den oppfatningen. Du holder muslimer ansvarlige for noe et utrolig lite mindretall mener.

2: Igjen, min oppfatning.

Nei, du sier jeg bør holde mine fordommer for meg selv. Det betyr at jeg har gitt uttrykk for fordommer et sted, og det stedet bør du kunne vise til. Ellers måtte du sagt noe sånt som at "jeg tror du har fordommer, selv om du ikke sier det høyt".

Se forrige svar.

3: Dude... oppfatning.

Vel, vi er uenige om definisjonen av xenofobisk, så der kommer vi vel ikke lenger.

Ja, der er det jeg gjerne skulle hatt et bedre ord. Noe som "holder hele folkegruppen ansvarlig for individets handlinger". Forslag?

 

4: Sukk... oppfatning!

Med mindre du faktisk har sett meg gi uttrykk for at kristne ikke har samme ansvar som muslimer, hvordan har du fått den oppfatningen?

Ren og skjær gjetning ut fra diskusjonen. Hvis jeg tar feil tar jeg feil. Jeg tar ofte feil. Jeg stekte seifilet på full varme i ti minutter i dag. Det var grundig feil!

5: Det er jo det du ber om å få rettet på. Du ber muslimer om å endre din oppfatning, altså er det åpenbart at du allerede har en oppfatning. Det med terrorisme er bare satt på spissen.

Nei, det har jeg ikke sagt. Jeg har så vidt jeg vet aldri snakket om min oppfatning her, men om oppfatningen i samfunnet. Det er du som har tillagt meg dette som personlige meninger. Derfor spør jeg hvor du har det fra. Og hva vet du om min kjennskap til islam, siden du antar at det er årsaken?

Fair enough, du ber muslimer å endre FOLKS oppfatning. Jeg regner med du skjønner hvorfor jeg misforstår når du snakker sånn? Hvis jeg går rundt og tar nazismen i forsvarstale hele tiden ville jeg ikke blitt overrasket over at folk trodde jeg var nazist. Jeg tar for eksempel ofte muslimer i forsvarstale, men er selv ateist og for fri religionsutøvelse så lenge det ikke går ut over andre.

6: Det var ekstremt selektivt klippet ut fra teksten. Definisjonen på xenofobi er redsel, det er jeg klar over, men jeg prøver å gjøre et større poeng.

Det må du gjerne gjøre, men du kan ikke omdefinere fremmedord for at de skal passe med poenget. Da får du finne et annet ord som passer bedre.

Ja, se over.

7: Fordi du automatisk setter de i bås med terrorister og konemishandlere. Hvis noen gikk bort til meg og snakket til meg som om jeg var Breivik-fan ville jeg følt at denne personen ga meg skylden for Breivik, og ville blitt utrolig opprørt.

Nei, jeg setter dem ikke i bås med noen, annet enn i båsen muslimer. Og jeg snakker ikke til dem som fans av islamisme, jeg snakker til dem som moderate muslimer som bør vise oss ignorante nordmenn hva islam faktisk er og hvordan muslimer kan være. Slik de gjør det med teatime-kampanjen:

Greit nok, og det er ikke noe i veien med at muslimer gjør det, men igjen: jeg syntes det blir grusomt... "suggestive" av deg å be muslimer om å uttale seg. Det er litt som å dra til Tyskland, se ned på tyskerne og be de om å vennligst uttale seg mot Nazister. Du sier ikke at du tror de er nazister, men av sammenhengen ville jeg smelt til deg med en slåsshanske hvis jeg fikk et sånt forslag.

Geir :)

Tom :)

 

Sa jeg det?

 

Takk for meg.

 

Og takk til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heter foresten "the ottoman empire" på engelsk, men "det osmanske riket" på norks smile.gif

 

for å være litt mer OT:

Jeg tror hovedproblemet er at muslimer generet ikke sier noe høyt imot det disse fantiske uttalelsene til de svært få.

Om den "vanlige" muslim hadde ropt ut at dette er bare svada, så ville nok folk fått et helt annet syn.

Jeg tror det er en god grunn til at de fleste muslimer ikke sier noe imot islamisme, og den grunnen er at de ikke er imot det. Jeg klandrer dem ikke, i og med at Koranen er ganske klar på at islam skal spres verden over, med eller uten motstand. Såkalte "liberale" muslimer er rett som det er uekte muslimer i mine øyne. Står man for noe, ja så skal man stå for det også tenker jeg.

 

Det er jo da litt rart at kristne flest har sluttet å brenne hekser, drepe vantro, torturere homofile og likestille kvinner. Tidligere var de fleste fanatisk innstilt til å spre kristendommen over hele verdenen, som man kan se historiske eksempler av over hele Eurasia og Amerika fordi det sto i Bibelen.

 

Forandret bibelens ord seg eller var det sekulære verdier som vant frem mens kirken mistet sin makt? Hvorfor skal det plutselig bli umulig for Islam å sekularisere seg, når vi ser at kristendommen og jødedommen delvis har moderert seg på enkelte punkter kraftig uten at et eneste ord fra tekstene har forandret seg?

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Tenkte på det samme selv, Kristendommen var jo helt radikal før, i allefall må vi lide oss igjennom "kristendommen" igjen, denne gangen heter det Islam.

Men uansett hvor mye religion/kultur prøver å drepe, true, torturere osv. mennesker. Så vinner fornuften og vestlige/sekulære verdier.

Vil påstå at den Norske kulturen er langt sterkere enn Islam, å at vi er en trussel mot dem. På IslamNet, så er de livredde for at barna dems skal kutte ut religionen sin. Derfor prøver de nå i det siste året å prøve å misjonere som bare rakker'n.

Men dette betyr jo bare at vi har lite å tenke på? For alt vi trenger er å dele og leve ut våre verdier. Til slutt vil mange bli med, som et sekulært land som baserer seg på frihet, likestilling og fred.

Men dette trur jeg ikke kommer til å skje under min levetid, kansje våre barn, eller barne-barn vil kunne oppleve det.

 

Men, hadde vi stoppet all invandring idag, og prioritert de som lager trøbbel idag, så tenker jeg meg at vi sitter med en veldig lav kriminalitet i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som blir sagt i videoen i OP om at hvis ikke muslimer tar initiativet og sikrer seg at barna følger religionen, så kommer barna til å forlate den, er etter mine erfaringer riktig. Jeg har gått i klasse med to muslimer og begge virker ikke særlig religiøse lengre. De spiser svin og gjør stort sett det samme som resten av samfunnet. Dette synes jeg helt ærlig at er veldig bra. Jeg bor for tiden i Amerika som utvekslingsstudent hvor jeg bor med mormonere. Vertsforeldrene mine har fire barn mellom 17 og 26 år. Tre av dem ser ut til å gi godt blaffen i religion, til tross for at familien alltid har gått i kirken hver søndag og barna har også gått før skolen hver dag.

 

Vi lever i en informasjonstid hvor alle barn blir opplært på skolen til å tenke kritisk og man kan finne ubegrenset med informasjon om det meste ganske enkelt. Jeg har ingenting ekstra imot islam, men undertrykkingen og diskrimineringen som finnes mange steder i verden på grunn av islam. Kristendommen har vært minst like ille som islam med brenningen av hekser, korstog osv. Slik jeg ser det er religion årsaken til det meste av faenskapen i verden og jeg er ikke i tvil om at verden hadde vært et bedre sted uten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er helt greit at det vil bedre deres rykte. Det vil også bedre deres rykte hvis de gir hele Norge stående applaus hver onsdag klokken 15.00, gir seigmenn til alle barn i Norge på Lørdager og plutselig begynner å se på Norge Rundt. Men er det nødvendig? Nei.

Om det er nødvendig får muslimene vurdere. Om de ikke føler religiøse fordommer og mistro så kan de jo bare la være.

 

Men poenget mitt er at ingen lurer. Det er SELVSAGT at nordmenn er mot terror, så ingen spør. Folk har spurt om reaksjoner og dekket det, men det er ingen som har gått ut fra at Breivik har bred støtte i folket nettop fordi det er så åpenbart at det ikke er slik. På samme måte som jeg mener det er åpenbart at muslimer er mot terror. (Før du spør: jeg vet at mange nordmenn ikke vet at muslimer generelt er mot terror, og ja jeg vet at mange nordmenn tilogmed tror at muslimer generelt er FOR terror, men poenget mitt er nettopp dette: det er nordmennene som tar feil her, og derfor bør nordmennene ha ansvaret om å opplyse seg.)

Og hvis nordmennene ikke vil - eller klarer - å "opplyse seg", fordi støynivået er så høyt, hva hjelper det muslimene at det ikke er deres ansvar? Det minner litt om historien om skipet som ber en annen bår på kollisjonskurs vike, og får høre at de snakker med et fyrtårn. Det finnes omstendigheter der man ikke har noe å vinne på plassere ansvaret hos motparten.

 

Ja og nei. Ja, norges regjering sa til kinas regjering at de ikke hadde noe med nobelkomiteen fordi de ikke ville holdes ansvarlig, men det er utelukkende fordi Norges styresmakter ikke har noe spesielt mot Kinas menneskerettighetsovergrep. Jeg er helt enig med deg i at de BURDE det, men fakta i saken var at regjeringen ble holdt ansvarlig for noe noen helt andre gjorde, og naturlig nok fant det nødvendig å rette på det inntrykket.

Jeg vil da håpe at våre styresmakter er mot menneskerettsovergrep. Akkurat som jeg ville håpe at muslimer flest er mot islamisme. Og i begge tilfeller ville jeg helst sett at man sa akkurat det.

 

Og ja, det kostet nok Norge penger, men jeg tror Norge ville tjent mer på handel med Kina dersom regimet i Kina endret seg, så hvis de tenkte langsiktig og utelukkende fokuserte på penger så ville regjeringen ha samarbeidet med andre land for å motarbeide regimet.

Kanskje har du rett, men ingen tør (ta seg råd til å) ta det skrittet. Og jeg tror at det muslimske miljøet har det samme problemet, man viker unna slike konflikter fordi de "koster".

 

Nei vet du hva... Skal du holde Norges muslimer ansvarlig for at Sveriges muslimer ikke er like liberale? Det er nettopp dette som er xenofobi/rasisme: du behandler en mange forskjellige folkegrupper som om de var identiske! Du kan like gjerne holde Norges muslimer ansvarlige for regimet i Saudi Arabia!

Nei, jeg snakket ikke om ansvar. Jeg snakket om hva som skjer når islamittiske grupper får fotfeste i Norge. Hvis vi går rundt og tror at vi er spesielle (eller at "våre" muslimer er det) så er vi ikke forberedt på den utviklingen vi har sett i andre land. Det burde være en utvikling både vi og moderate muslimer hadde felles interesse av å motarbeide.

 

Kanskje, men jeg har likevel ikke tenkt å spørre tyskere om hvorvidt de er nazister hver gang jeg prater med de. Jeg har tenkt å gå ut fra at de ikke er det med mindre de gir meg grunn til å tro at de er det!

Nettopp. Hvis vi har grunn til å tro at de ikke er det så trenger vi ikke å spørre hver gang. men siden de åpenbart var det en gang, har det vært en prosess før vi godtok at de hadde lagt det bak seg. Lenge etter krigen følte vi grunn til å mistenke dem for å ikke helt ha tatt avstand, og det var litt fordi de tok litt lettvint på oppgjøret. I Øst-tyskland meldte nazister seg rett inn i kommunistpartiet og fikk ledende stillinger i det nye regimet.

 

Det at du ber muslimer om å "unnskylde seg" uten at de har gjort noe gir meg den oppfatningen. Du holder muslimer ansvarlige for noe et utrolig lite mindretall mener.

Men jeg har ikke bedt dem om å unnskylde seg. Jeg har bedt dem om å markere seg, for å rydde all tvil av veien. Unnskylde seg gjør man dersom man har gjort noe galt, og det er vi enige om at de ikke har.

 

Ja, der er det jeg gjerne skulle hatt et bedre ord. Noe som "holder hele folkegruppen ansvarlig for individets handlinger". Forslag?

Skal tenke på det. Finnes sikkert et ord for det også.

 

 

Ren og skjær gjetning ut fra diskusjonen. Hvis jeg tar feil tar jeg feil. Jeg tar ofte feil. Jeg stekte seifilet på full varme i ti minutter i dag. Det var grundig feil!

Du tar feil. :)

 

Fair enough, du ber muslimer å endre FOLKS oppfatning. Jeg regner med du skjønner hvorfor jeg misforstår når du snakker sånn? Hvis jeg går rundt og tar nazismen i forsvarstale hele tiden ville jeg ikke blitt overrasket over at folk trodde jeg var nazist. Jeg tar for eksempel ofte muslimer i forsvarstale, men er selv ateist og for fri religionsutøvelse så lenge det ikke går ut over andre.

Kanskje jeg tar det for gitt at folk som har vært på forumet en stund kjenner mine meninger. Jeg har tatt muslimske innvandrere flest i forsvar så lenge jeg har vært her. (7-8 år og 16000 innlegg.) Dog er jeg kritisk til islam, som til alle religioner. Og jeg er kritisk til mange kulturelle skikker som de bringer med seg, som kjønnslemlestelse og tvangsgifte. Om de har noe med islam som religion å gjøre kan diskuteres, men disse gruppene bruker islam som påskudd.

 

 

Greit nok, og det er ikke noe i veien med at muslimer gjør det, men igjen: jeg syntes det blir grusomt... "suggestive" av deg å be muslimer om å uttale seg. Det er litt som å dra til Tyskland, se ned på tyskerne og be de om å vennligst uttale seg mot Nazister. Du sier ikke at du tror de er nazister, men av sammenhengen ville jeg smelt til deg med en slåsshanske hvis jeg fikk et sånt forslag.

Nja, hvis et nynazistisk parti fikk fotfeste i Tyskland så ville jeg forvente at tyskere flest tok til gatene i protest. Ikke fordi jeg mistenker dem for å være sympatisører, men fordi vi alle har et ansvar for å hindre ekstremismen å få fotfeste.

 

Strengt tatt burde jeg ikke behøve å be dem om det. Akkurat som jeg ikke burde behøve be folk om å poste på forumet når de er uenige med ekstremister her. Jeg har diskutert med nasjonalister og rasister i hundrevis av poster opp gjennom årene. Ikke fordi jeg har noe ansvar for at niordmenn blir rasister, men fordi jeg har en klar interesse av å hindre dem i å få fotfeste. Ingen behøver å be meg. Det samme antar jeg gjelder deg, du er ikke her på forumet fordi noen kom til deg å sa "du må ta avstand fra noe som ikke er din skyld."

 

Det er det ønsket jeg uttrykte: At muslimer flest aktiviserer seg for å ta avstand fra islamsk ekstremisme der den viser seg, og legger de fordommene døde.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg vil si det slik at jeg er selv en muslim og er ganske lei av at det er folk som kritiserer islam.

 

Jeg synes folk har fått feil syn på islam. Ja jeg vet at det skjer mye terrorhandlinger, æresdrap, tvangsgift etc. men hvorfor blir ABSOLUTT alle muslimer dratt over kammen?

F.eks dere tolker taliban som eksteremist muslimer, men i realiteten er de ikke muslimer. Hvorfor?

Ingen og INGEN muslim har lov til å drepe seg selv + andre i lufta, dette står i koranen, uansett grunn skal INGEN muslim ta livet av seg selv eller andre. Det er Allah som skal straffe personene som gjør en dårlig gjerning.

 

Tvangsgift har ikke noe med islam å gjøre. De fleste land med eksteremist muslimer f.eks Saudi Arabia, så er det 99,9% prosent som sier " La de som liker hverandre få lov til å gifte seg, sålenge de ikke gjør noe som sex før ekteskap"

Dere har egentlig misforstått. Hvis en jente har hatt sex med en mann før ekteskap, så er den beste løsningen å gifte bort dama til mannen dama hadde sex med.

 

Dere vet at f.eks i Tyrkia, indonesia og mange andre land der det fins lite ekteremisme, sier f.eks dette "kristne har 0 respekt, vi så jo på nyhetene at amerikanske soldater har brent koranen" osv..

 

Jeg prøver å si det at uansett hva dere gjør, ALDRI og ALDRI tenk at hvis en muslim gjør det, så gjør alle det.

For i realiteten er det slik at islam er en religion der folk skal smile mye, vise respekt til mennesker og andre religioner.

Jeg har sett flere ganger at folk har kritisert islam veldig mye og at det er stor trussel for verden og sånt, men det er da bare noen muslimer som gjør det sånn? Kan dere tenke dere?

1,000 - 10,000 muslimer gjør voldsomme ting, og 1,4 milliarder muslimer blir dømt?

 

Hvis dere ser på denne videoen så skjønner dere hva islam går utover:

http://www.youtube.com/watch?v=i4B4KPDY-5M

 

Jeg vil bare si dere en ting; Aldri døm alle sammen uansett hva, aldri dra alle over en kam.

Jeg f.eks er veldig hyggelig muslim, hjelper alltid norske bestemødre som er oppe i 70-80 åra til å gå over veien, bære poser, klippe plenen gratis og snømåking gratis.

 

Jeg håper endag at mennesker skjønner at islam IKKE er terrorist og æresdrap religion.

 

Takk for meg!

Hvis dere lurer på mer ang. meg eller islam spørr meg smile.gif

 

Jeg lurer på en del ting. Hvis Islam er slik en fredelig og hyggelig religion, hvorfor flykter da så mange fra muslimske land? Det må da være paradis på jord i hjemlandet slik du fremstiller det.

 

Hva slags syn har din familie og dine venner på nordmenn? Kunne du giftet deg med en norsk mann/kvinne? Hvorfor/hvorfor ikke? Har familien din mange norske i omgangskretsen? Bor du i et såkalt muslimsk-område? Er det mye kriminalitet der? Bor det mange nordmenn der? Hvis ikke, hvorfor tror du det er slik? Hvorfor begås nesten alle voldtekter av innvandrere/muslimske menn?

 

Hvorfor er min sønn redd for innvandrergjengene i byen(ikke oslo)? Hvorfor tør han ikke engang å se på en jente hvis han vet at en innvandrer liker henne? Hvorfor vil ikke jentene i klassen hans dra på ungdomsdisko fordi innvandrerguttene er innpåslitne og tar ikke nei for et svar? Hvorfor flytter etnisk norske barn ut av skoler hvor det er innvandrer majoritet?

 

Tror du at min by, min sønn, og mitt eksempel er enestående, eller tror du at dette oppleves i de fleste byer, av de fleste unge?

 

Jeg skjønner ikke hva du vil med den videoen. Han står jo og sier alt det som nordmenn frykter! Han sier rett ut at muslimske sønner og døtre blir alt for påvirket av norsk kultur, og at det må stoppes. Han er redd for at neste generasjon tar avstand fra Islam, og han vil kalle mennesker tilbake til Allah før de kommer til helvete (som de gjør hvis de blir mer vestlige tydeligvis). Han vil invitere fler folk til Allah. Kom ikke å fortell meg at han ikke ser ned på norsk kultur, og indirekte på nordmenn.

 

Forresten, hvorfor er det ingen kvinner med i videoen?

Endret av Kvinne
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kvinne:

Hvis Islam er slik en fredelig og hyggelig religion, hvorfor flykter da så mange fra muslimske land?

Innvandrere kommer fordi de ikke finner jobb i hjemlandet eller fordi Norge trenger kompetansen deres.

Det kommer også flyktninger pga krig etc.Og her er det Irak og Somalia som topper lista(tror jeg)

 

Hva slags syn har din familie og dine venner på nordmenn? Kunne du giftet deg med en norsk mann/kvinne? Hvorfor/hvorfor ikke? Har familien din mange norske i omgangskretsen? Bor du i et såkalt muslimsk-område? Er det mye kriminalitet der? Bor det mange nordmenn der? Hvis ikke, hvorfor tror du det er slik? Hvorfor begås nesten alle voldtekter av innvandrere/muslimske menn?

Her er det mange spm.

1. Hva slags syn? jeg ser ikke på nordmenn som helhetlig, fordi alle er forskjellige, noen snille, noen slemme. Så de vi blir kjent med ser vi på som individer, og de vi nordmenna vi allerede kjenner trenger heller ikke stå til forsvar hver gang en nordmann, dreper noen, raner noen osv.

2. Ja, jeg kunne ha giftet meg med en norsk, hvis jeg ville.

3. De nordmenna jeg/vi kjenner er venner fra skolen/jobben/naboer.

4. Hva er et såkalt muslimsk område, eksempler?

5. Nei, ikke mye krim her.

6. Hvor mange nordmenn som bor her, har jeg ikke oversikt over, men dere er i flertall. Og jeg teller heller ikke hvor mange norsker venner jeg har, fordi jeg ser på dem individer og gir bæng i hvor dem kommer fra.

7. Hvorfor det begås voldtekt av muslimer, vet jeg ikke, hvor mange voldtekt har det vært de siste åra, og hvor mange av dem er muslimer?

Hvorfor er min sønn redd for innvandrergjengene i byen(ikke oslo)? Hvorfor tør han ikke engang å se på en jente hvis han vet at en innvandrer liker henne? Hvorfor vil ikke jentene i klassen hans dra på ungdomsdisko fordi innvandrerguttene er innpåslitne og tar ikke nei for et svar? Hvorfor flytter etnisk norske barn ut av skoler hvor det er innvandrer majoritet?

1. Hadde vært mye lettere hvis du, eller sønnen din selv fortalte hvorfor han er redd utlendinger.

Lenke til kommentar

Kvinne:

Hvis Islam er slik en fredelig og hyggelig religion, hvorfor flykter da så mange fra muslimske land?

Innvandrere kommer fordi de ikke finner jobb i hjemlandet eller fordi Norge trenger kompetansen deres.

Det kommer også flyktninger pga krig etc.Og her er det Irak og Somalia som topper lista(tror jeg)

 

Hva slags syn har din familie og dine venner på nordmenn? Kunne du giftet deg med en norsk mann/kvinne? Hvorfor/hvorfor ikke? Har familien din mange norske i omgangskretsen? Bor du i et såkalt muslimsk-område? Er det mye kriminalitet der? Bor det mange nordmenn der? Hvis ikke, hvorfor tror du det er slik? Hvorfor begås nesten alle voldtekter av innvandrere/muslimske menn?

Her er det mange spm.

1. Hva slags syn? jeg ser ikke på nordmenn som helhetlig, fordi alle er forskjellige, noen snille, noen slemme. Så de vi blir kjent med ser vi på som individer, og de vi nordmenna vi allerede kjenner trenger heller ikke stå til forsvar hver gang en nordmann, dreper noen, raner noen osv.

2. Ja, jeg kunne ha giftet meg med en norsk, hvis jeg ville.

3. De nordmenna jeg/vi kjenner er venner fra skolen/jobben/naboer.

4. Hva er et såkalt muslimsk område, eksempler?

5. Nei, ikke mye krim her.

6. Hvor mange nordmenn som bor her, har jeg ikke oversikt over, men dere er i flertall. Og jeg teller heller ikke hvor mange norsker venner jeg har, fordi jeg ser på dem individer og gir bæng i hvor dem kommer fra.

7. Hvorfor det begås voldtekt av muslimer, vet jeg ikke, hvor mange voldtekt har det vært de siste åra, og hvor mange av dem er muslimer?

Hvorfor er min sønn redd for innvandrergjengene i byen(ikke oslo)? Hvorfor tør han ikke engang å se på en jente hvis han vet at en innvandrer liker henne? Hvorfor vil ikke jentene i klassen hans dra på ungdomsdisko fordi innvandrerguttene er innpåslitne og tar ikke nei for et svar? Hvorfor flytter etnisk norske barn ut av skoler hvor det er innvandrer majoritet?

1. Hadde vært mye lettere hvis du, eller sønnen din selv fortalte hvorfor han er redd utlendinger.

 

Se der er du med en gang ute og later som du ikke vet hva jeg snakker om. Du har aldri hørt om muslimske områder som Holmlia og Grønland, eller bare later du som? Det er noe som skurrer ved måten du ordlegger deg på og hvordan du ser på nordmenn(a) som individer, noen snille og noen slemme. Tipper de snille er de godtroende dumme som du kan lure, og de slemme er islamkritiske og rasister. For å sette ting på spissen.

 

Du kunne giftet deg med en norsk jente hvis du ville. Vil du? Kunne din søster giftet seg med norsk mann?

 

Det forbauser meg stadig at mennesker ikke vet at alle overfallsvoldtekter i Oslo blir utført av ikke-vestlige innvandrere. ALLE. 100%.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle 100% og alle disse er muslimer mener du? Selvom man er innvandrer/asylsøker så betyr det ikke at man er muslim.

 

Tipper de snille er de godtroende dumme som du kan lure, og de slemme er islamkritiske og rasister.

Da tipper du feil, hva er det jeg skal lure dem til?

 

Ja, jeg kunne ha giftet meg med en norsk kvinne, hvis jeg ville. Har du aldri sett en norsk mann, gift med en muslimsk kvinne?

 

Jo, jeg har hørt om Grønland og Holmlia, og dette er muslimske miljø, hvorfor og hvordan?

Lenke til kommentar

Har du aldri sett en norsk mann, gift med en muslimsk kvinne?

 

Ehhh, nei, faktisk ikke... Og jeg bor i Drammen, et sted med veldig mange muslimske innvandrere...

 

Muslimske menn som er gift/samboere med norske kvinner har jeg hørt om je, kjenner til og mad et par stykker.. Den ene er samboer for da slipper han/de å konvertere den ene elleer den andre veien, men i det andre paret er hun også muslim, går innpakket i et telt hele tiden... Jeg mistenker fyren for å GJEMME henne fordi hun ikke har noen fin kropp... :p

 

Paret som er samboere er vennninna av min søster ,der den muslimske mannens kompis forsøkte seg en stund på min søster. Han kunne av en eller annen grunn ikke ta et nei for et nei så søster'n koblet meg på saken når han ikke ville gi seg. Jeg pratet en stund med fyren men forsto fort at han ikke forsto at kvinner her i landet kunne si nei til en så flott kar, og da han begynte å bli ganske ufin foreslo jeg at jeg kunne be med søstera hans på middag, så holdt vi det i "familien" liksom..... Nei og nei, da ble det fart i fyren gitt, for det var tydeligvis en blodig fornærmelse å i det hele tatt foreslå at jeg, en norsk (umuslimsk) mann, skulle date søstera hans og da han så at truslene ikke bet på meg forsøkte han seg fysisk... Jeg serverte han ræva hans på et sølvfat og dro til ham et par ganger for godt mål og gjorde det soleklart for ham at hvis han ikke ga seg her og nå, men kom tilbake etter meg eller min søster ville han ha tenner i avføringen det meste av uka... Han ga seg ikke og omtrent en halvtime etterpå hadde han ihvertfall et par tenner mindre i kjeften PLUSS at han indirekte hadde dratt to kompiser inn i dette også, som også fikk en real omgang med juling før jeg rævkjørte dem inn i bilen de kom i og ba dem til helvette å holde seg unna, for neste gang kom jeg til å stille opp med noen hyggelige venner også... Slutter aldri å forundre meg hvor godt de skjønner rå vold når de burde ha skjønt hvor landet ligger verbalt...

 

Så dette med at en etnisk norsk mann kan date en muslimsk kvinne har jeg mine tvil om....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har du aldri sett en norsk mann, gift med en muslimsk kvinne?

 

Ehhh, nei, faktisk ikke... Og jeg bor i Drammen, et sted med veldig mange muslimske innvandrere...

 

Muslimske menn som er gift/samboere med norske kvinner har jeg hørt om je, kjenner til og mad et par stykker.. Den ene er samboer for da slipper han/de å konvertere den ene elleer den andre veien, men i det andre paret er hun også muslim, går innpakket i et telt hele tiden... Jeg mistenker fyren for å GJEMME henne fordi hun ikke har noen fin kropp... :p

 

Paret som er samboere er vennninna av min søster ,der den muslimske mannens kompis forsøkte seg en stund på min søster. Han kunne av en eller annen grunn ikke ta et nei for et nei så søster'n koblet meg på saken når han ikke ville gi seg. Jeg pratet en stund med fyren men forsto fort at han ikke forsto at kvinner her i landet kunne si nei til en så flott kar, og da han begynte å bli ganske ufin foreslo jeg at jeg kunne be med søstera hans på middag, så holdt vi det i "familien" liksom..... Nei og nei, da ble det fart i fyren gitt, for det var tydeligvis en blodig fornærmelse å i det hele tatt foreslå at jeg, en norsk (umuslimsk) mann, skulle date søstera hans og da han så at truslene ikke bet på meg forsøkte han seg fysisk... Jeg serverte han ræva hans på et sølvfat og dro til ham et par ganger for godt mål og gjorde det soleklart for ham at hvis han ikke ga seg her og nå, men kom tilbake etter meg eller min søster ville han ha tenner i avføringen det meste av uka... Han ga seg ikke og omtrent en halvtime etterpå hadde han ihvertfall et par tenner mindre i kjeften PLUSS at han indirekte hadde dratt to kompiser inn i dette også, som også fikk en real omgang med juling før jeg rævkjørte dem inn i bilen de kom i og ba dem til helvette å holde seg unna, for neste gang kom jeg til å stille opp med noen hyggelige venner også... Slutter aldri å forundre meg hvor godt de skjønner rå vold når de burde ha skjønt hvor landet ligger verbalt...

 

Så dette med at en etnisk norsk mann kan date en muslimsk kvinne har jeg mine tvil om....

 

Jepp. Drammen her også. Høres korrekt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hva var poenget med historien din? At du har en søster som dater? At du alene har klart å jule opp 3 stk?

 

Jeg kan også sitte her å dikte opp historier som skal få meg til å se bra ut og nordmenn til å se dårlig ut, men nei det gidder jeg ikke. Jeg kjenner og har sett der norske menn er gift med muslimske kvinner..

 

på koranen.no er det en kvinne som er gift med norsk mann, så har du sett/lest om det å :)

http://www.koranen.n...kkel.php?id=431

( syns det er litt morsomt at de/hun gifter seg med han uten å vite hva han tror på, trodde man snakka om sånt, men men alle er ikke like)

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Jepp. Drammen her også. Høres korrekt ut.

Haha, nå vet jeg ikke hva som skjer i Drammen, eller hva dere har gjort med utlendingene i Drammen.

Men jeg er ikke her for å forsvare folks handlinger som dere har støtt på, på lik linje som dere ikke skal forsvare alle nordmenn sine dårlige handlinger. true?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Bullshit. Alle som er DØMT for overfallsvoldtekt i Oslo har vært innvandrere. ENORM FORSKJELL!

 

Nei, det er anmeldte overfallsvoldtekter. Hvorfor skal man tro at det er noe annerledes for de som ikke blir anmeldt?

 

Kilde på dette, takk. Grunnen er enkel: i 99% av overfallsvoldtekter VET MAN IKKE HVEM SOM GJØR DET!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...