Gå til innhold

Mennesker har fått dårlig syn på islam pga. noen hjernevaska muslimer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[…] F.eks dere tolker taliban som eksteremist muslimer, men i realiteten er de ikke muslimer. Hvorfor?

Ingen og INGEN muslim har lov til å drepe seg selv […]

1,000 - 10,000 muslimer gjør voldsomme ting, og 1,4 milliarder muslimer blir dømt? […]

Hvis ikke Taliban får kalle seg muslimer, hvorfor skal resten av de 1,4 milliardene få lov? Følger de den riktige tolkningen?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men muslimer flest tar seg litt for nær av religionskritikk.

 

Nope, det er faktisk du som tar deg nær - sjekk speilet!

 

det jeg ikke skjønner, er hvorfor religiøse er så opptatt med å prøve å få andre til å tro på det samme som dem selv.

 

Har ikke du noe du tror/lever for?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

[…] F.eks dere tolker taliban som eksteremist muslimer, men i realiteten er de ikke muslimer. Hvorfor?

Ingen og INGEN muslim har lov til å drepe seg selv […]

1,000 - 10,000 muslimer gjør voldsomme ting, og 1,4 milliarder muslimer blir dømt? […]

Hvis ikke Taliban får kalle seg muslimer, hvorfor skal resten av de 1,4 milliardene få lov? Følger de den riktige tolkningen?

 

Og hvorfor bruke en marginal og ukjent verdi for å forklare mangelen på verdi hos noe du ikke har satt deg inn i?

Lenke til kommentar

Heter foresten "the ottoman empire" på engelsk, men "det osmanske riket" på norks :)

 

for å være litt mer OT:

Jeg tror hovedproblemet er at muslimer generet ikke sier noe høyt imot det disse fantiske uttalelsene til de svært få.

Om den "vanlige" muslim hadde ropt ut at dette er bare svada, så ville nok folk fått et helt annet syn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tvangsgift har ikke noe med islam å gjøre. De fleste land med eksteremist muslimer f.eks Saudi Arabia, så er det 99,9% prosent som sier " La de som liker hverandre få lov til å gifte seg, sålenge de ikke gjør noe som sex før ekteskap"

Dere har egentlig misforstått. Hvis en jente har hatt sex med en mann før ekteskap, så er den beste løsningen å gifte bort dama til mannen dama hadde sex med.

 

Ei dama i Marokko (Tangir spesifikt) ble voldtatt av en mann for ca 1 år siden.

Foreldrene fant ut hvem som gjorde denne fæle handlingen, de gikk til retten, straffen var så mye som at mannen måtte gifte seg med kvinnen han voldtok.

 

Riktig nok er jeg ikke en ekspert på Koreanens lover, det er en lov i det gamle testamentet som er slik.

 

Problemet er jo at folk kan tolke religiøse bøker som de vil, for Taliban er kanskje de fleste muslimer i Vestlige land "falske" muslimer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ingen og INGEN muslim har lov til å drepe seg selv + andre i lufta, dette står i koranen, uansett grunn skal INGEN muslim ta livet av seg selv eller andre. Det er Allah som skal straffe personene som gjør en dårlig gjerning.

 

Hva står det her da?

 

The Cow

2:191 And slay them wherever ye find them, and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution is worse than slaughter. And fight not with them at the Inviolable Place of Worship until they first attack you there, but if they attack you (there) then slay them. Such is the reward of disbelievers.

http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/2/index.htm#191

 

Selvsagt hyggelig at du ikke er fanatiker, men fanatiske muslimer er lite annet enn produkter av koranen. Det er koranen som er problemet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Koste meg med å se på Team Bachstad her om dagen - episoden handlet om deres opplevelser ved å reise gjennom Iran. Makan til hjelpsomhet de opplevde gjorde meg glad - selv vi her på berget kunne lært litt av hvert ved å ta til oss litt av de samme verdier.

 

Gleden fortok seg senere på kvelden når jeg leste på nettet hvilke syke tilstander "emo-kulturen"/homofile blir utsatt for i det samme "hjertevarme" landet ...

 

Gleden ble enda mindre når det gikk opp for meg at vi er kliss like alle sammen - og at det handler bare om hvor såkalt "siviliserte" vi er i uttrykksformen.

 

Duality of man, ! guess ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...