Gå til innhold

Mennesker har fått dårlig syn på islam pga. noen hjernevaska muslimer


Anbefalte innlegg

Jeg er sterkt uenig. Jeg mener at du legger din oppfatning av hva muslimer mener oppå muslimene og så gjør de ansvarlig for å rette på dine oppfatninger. Den korrekte måten å gjøre det på er å holde fordommene dine for deg selv og slutte å påstå at du ikke er xenofobisk når du snakker som du gjør.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp! I Norge har det blitt begått 5 terrorangrep de siste 40 årene av kristne. 0 av muslimer. Så når folk påstår at det er MUSLIMER som må gå ut i media å klargjøre sine holdninger mot terror, mens kristne slipper fri, så er det xenofobi. Fordi Geir ikke kjenner godt nok til islam går han ut fra at muslimer støtter terror, mens kristne ikke får den fordommen.

Lenke til kommentar

Jeg er sterkt uenig.

Du er ofte det. Forrige gang ble vi enige til slutt allikevel. Jeg går gjerne den runden en gang til om nødvendig.

 

Jeg mener at du legger din oppfatning av hva muslimer mener oppå muslimene og så gjør de ansvarlig for å rette på dine oppfatninger.

Hvor har jeg gitt uttrykk for noen oppfatning av hva muslimene mener, og hvilken oppfatning har jeg i så fall tillagt dem? Jeg har da ikke bedt dem rette på mine oppfatninger, jeg har bedt dem - i ren egeninteresse - om å rette på holdninger som er utstrakte i samfunnet de skal leve og bo i. Det har ingenting med ansvar å gjøre, men det har alt med å forholde seg til realitetene i samfunnet.

 

Den korrekte måten å gjøre det på er å holde fordommene dine for deg selv og slutte å påstå at du ikke er xenofobisk når du snakker som du gjør.

Igjen, nøyaktig hvilke fordommer er det du mener jeg har mot dem, og hvor har jeg gitt uttrykk for disse? Jeg har hundrevis av innlegg om emnet å ta av, så det burde være enkelt å vise til et par der jeg gir uttrykk for fremmedfrykt. Du kan starte med å lese signaturen min...

 

Rent bortsett fra det er jeg prinispielt uenig med deg. Jeg er for ytringsfrihet, også for de fordomsfulle, og tror ikke det blir noe bedre av at de holder dem for seg selv. Den fordomsfulle huseieren blir ikke noe mer stemt for å leie ut til en innvandrer fordi om han ikke får gi uttrykk for det, tvert om. Derimot vil han kanskje endre mening om han får se at innvandrere ikke stemmer med skremmebildet han har dannet seg.

 

Betyr det at det er innvandrerens feil at fyren har fordommer? Nei, selvsagt ikke. Fordommene kan bare lastes innehaveren. Men det er allikevel i den hussøkende innvandrerens egen interesse å bidra til at fordommene forsvinner.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skjønner tydeligvis ikke dette. Nordmenn har INGEN grunn til å være redde for muslimer, de har grunn til å være redde for KRISTNE! Likevel går Geir ut og ber alle muslimer om å ta avstand fra terror, når INGEN norske muslimer noensinne har begått terror, og kun et par individer åpent er for det! Dette er definisjonen på xenofobi!

Lenke til kommentar

Jo, han ilegger muslimer ansvar for ekstremisme som han ikke ilegger kristne.

Hadde du lest mine poster i religionskategorien så hadde du sett at det er tvert om: Jeg gir kristne nøyaktig samme ansvar for å ta avstand fra kristen ekstremisme og fordommer (for eksempel homofobi) som jeg gir muslimer.

 

Aller helst ønsker jeg dog at religionen skal fratas all makt i samfunnet. Hva du tror på får være en privatsak, og skal ikke styre landet eller lovene, og ei heller gi spesielle rettigheter for noen grupper, enten det er burkabærende politistudenter eller legestudenter som er mot abort. Edit: Det bør kanskje bemerkes at jeg ikke har noe imot at politiet innfører uniformsskaut, så lenge det er et alternativt hodeplagg for alle kvinner i politiet, uansett etnisitet og religion.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skjønner tydeligvis ikke dette. Nordmenn har INGEN grunn til å være redde for muslimer, de har grunn til å være redde for KRISTNE!

Så enkelt er det ikke. Selvsagt har vi grunn til å være redde, ikke for muslimer flest, de er ikke farlige, men for islam som fundamentalistisk religion.

 

Men saken er ikke om vi har grunn til å være redde. Saken er at mange nordmenn er redde. De er redde når de hører Krekar eller Bhatti, de er redde når de ser voldtektsstatistikkene, de er redde når døtrenes veninner blir nektet svømmeundervisning eller blir sent til London og kjønnslemlestet eller lovert bort til en fetter av faren. De er redde uansett om alt dette er sant eller ikke, de er redde fordi de tror det er sant. Og - rettferdig eller ikke - de eneste som kan stagge den frykten er muslimene selv. Vi kan ikke kreve at de gjør det, det er ikke deres "ansvar", men om de ikke gjør det så må de leve med at mange nordmenn har den frykten. Og det kan ikke være noe godt liv for muslimene å bli uglesett på den måten.

 

 

Likevel går Geir ut og ber alle muslimer om å ta avstand fra terror, når INGEN norske muslimer noensinne har begått terror, og kun et par individer åpent er for det! Dette er definisjonen på xenofobi!

 

Nei, definisjonen på xenofobi er fremmedfrykt. Jeg lider ikke av fremmedfrykt, bare av ateisme. Derimot ser jeg at fremmedfrykten lever i samfunnet vårt, og jeg anbefaler de som får lide for den om å vise at de som gir fremmedfrykten næring tar feil.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er farlig å tie når relgiøse mennesker forfekter sin tro. Deres vrangforestillinger er mektige.

 

Jeg har ingen forakt for jøder, kristne eller muslimer. Men jeg har stor forakt for jødedommen, kristendommen og islam. De tre relgionene utgjør en "ondskapens akse".

 

Det er faktisk slik at måten relgionen blir utøvd på, av alle som måtte kalle seg en tilhenger av relgionen, er sånn relgionen er. Det holder ikke at de som er lovlydige og snille relgiøse tar avstand fra terror. De må innse at deres tro er en løgn og en byrde. De må lære å basere sine liv på sannhet og nyskjerrighet.

Lenke til kommentar

1. Hvor har jeg lagt skylden på ofrene?

 

2. Ja, integrasjon går begge veier. Hvorfor skal ikke muslimene gjøre sitt?

 

3. Hvem sa at de skal holde moralforedrag hver gang de møter en nordmann? Poenget mitt var tvert om at dersom muslimene som gruppe gjøre sine moderate synspunkter kjent så slipper de.

 

Og til slutt: Jeg registrerer at du ikke svare på mine anmodninger om å dokumentere eller begrunne dine påstander om mine meninger. At din tolkning er "åpenbar" for deg selv er selvsagt...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1: Ved å be totalt uskyldige muslimer forklare seg om ting de aldri har sagt noe om. Jeg gjentar mitt spørsmål: syntes du det er riktig at utenlandske medier ber nordmenn om å ta avstand fra Breivik? Ville du ikke følt deg litt forulempet om de begynte å snakke om at "nordmenn nekter å ta avstand fra Breivik" på tross av det åpenbare faktum at ingen av oss STØTTER Breivik?

 

2: De gjør sitt. Bare se på muslimene, de jobber hardere, de er mindre religiøse og langt mer oppdatert på europeisk kultur enn i MANGE andre land. De har KNALLjobbet i 50 år for å integreres. Og så kommer du og ber dem ta avstand fra ting de aldri har støttet.

 

3: De har gjort sine moderate synspunkter kjent. Det er ingen aviser som plikter å trykke det.

 

Hvilke påstander har jeg kommet med som trengs kilde?

Lenke til kommentar

1: Ved å be totalt uskyldige muslimer forklare seg om ting de aldri har sagt noe om.

Og hvordan gjør det dem skyldige i noe som helst? Jeg appelerer til deres egeninteresse, hverken mer eller mindre

 

Jeg gjentar mitt spørsmål: syntes du det er riktig at utenlandske medier ber nordmenn om å ta avstand fra Breivik?

Ja det synes jeg. Hvordan skal de ellers kunne vite hva vi mener?

 

Ville du ikke følt deg litt forulempet om de begynte å snakke om at "nordmenn nekter å ta avstand fra Breivik" på tross av det åpenbare faktum at ingen av oss STØTTER Breivik?

Nei, hvis de spurte og vi nektet å svare, hvordan skulle de kunne vite det? Det er ellers ikke sant at ingen av oss støtter Breivik. Det er skummelt mange nordmenn som er enig med ham i sak, om ikke i metode. Og som (i likhet med islamister) gjør sin mening kjent. Den eneste måten vi som ikke støtter ham kan vise verden at nordmenn ikke er slik er ved å ta aktivt avstand fra det.

 

 

2: De gjør sitt. Bare se på muslimene, de jobber hardere, de er mindre religiøse og langt mer oppdatert på europeisk kultur enn i MANGE andre land. De har KNALLjobbet i 50 år for å integreres.

Og? Jeg har kjent mange pakistanere som har jobbet knallhardt. Det er i grunnen en selvfølge, siden de kom som arbeidsinnvandrere. Men det er slett ikke alle av dem som har jobbet for å bli integrert. De gikk i dress og slips og hadde gode jobber. Men de hadde sine koner hjemme og lot dem ikke lære norsk, de sendte sine døtre til Pakistan for å giftes bort, og deres sønner dannet A-gjenger og B-gjenger.

 

Og desverre er de i ikke i fokus idag uansett. Det er muslimer fra helt andre land, kurdere, somaliere og andre som danner ghettoer og ikke sjelden vil at det norske samfunnet skal tilpasse seg dem.

 

Og så kommer du og ber dem ta avstand fra ting de aldri har støttet.

Jeg registrerer at de ekstreme uttaler seg på "alle rettroende muslimers" vegne. Skal islam få plass som en moderat religion i den vestlige verden så er det pakrevet at noen tar ansvar for å vise islams moderate sider. Det må nødvendigvis bli de moderate muslimenes jobb, det er ingen som kan gjøre det for dem.

 

3: De har gjort sine moderate synspunkter kjent. Det er ingen aviser som plikter å trykke det.

Nei, det er riktig. Det er ingen aviser som plikter å trykke det. Derfor er det - igjen - i deres egen interesse å rope høyere.

 

Hvilke påstander har jeg kommet med som trengs kilde?

1. At jeg legger din oppfatning av hva muslimer mener oppå muslimene og så gjør de ansvarlig for å rette på mine oppfatninger.

2. At jeg har eller uttrykker fordommer.

3. At jeg uttrykker meg xenofobisk.

(Fra innlegg #201.)

4. At jeg ilegger muslimer ansvar for ekstremisme som jeg ikke ilegger kristne.

(Fra innlegg 204 og 207.)

5. At jeg går ut fra at muslimer støtter terror, og at det har sammenheng med at jeg ikke kjenner godt nok til islam.

(Fra innlegg 207.)

6. At mitt ønske om at moderate muslimer tar avstand fra terror er definisjonen på xenofobi.

(Innlegg 212)

7. Hvordan det er å legge skylden på ofrene og be dem markere sitt standpunkt.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...