Gå til innhold

Brukererfaring Pc : Jeg hater Origin!


Anbefalte innlegg

På Xbox360 så starter alt med en gang... ;)

Samtidig må du ta til takke til 1280x720 eller lavere oppløsning, ingen mus+keyboard, og at du bidrar til mye som er galt med gaming i dag.

 

Var jo ment som en spøk med glimt i øyet da. Synd at du og musa di tok det så personlig. Det finnes vel ikke noe bedre ergonomisk enn en Xbox kontroll, tilogmed kopiert til databruk.

 

Hva mener du bidrar til mye som er galt med gaming idag?

Stagnering gameplaymessig grunnet tekniske begrensninger

Spill skal helst tilfredsstille massene, gameplay bør gjerne fordummes så flere kan spille et spill.

Salg av bruktspill bidrar til dag 1 DLC og annet tull

Ingen grafikkforbedringer i spill de siste 5 årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men så har ikke alle rå til en PC, derfor er konsoll en bra ting.

 

Men så er konsollspillene ofte 200kr (av og til 300kr) dyrere ved release, og holder høy pris lenge etter lansering, mens spill på PC plutselig havner i billigkassa eller på Steamsalg for 20kr... ikke mer en et par mnd etter release..

 

Dessuten er ekstrautstyret svindyrt på konsoll... Gjerne 500kr for en ekstra kontroller.. Som igjen må skiftes ut ved neste gen.

 

En helt OK spillPC som drar spill like godt som en konsoll trenger ikke koste mer en 6000kr ferdig levert. Der feks en PS3 koster deg 2000kr og har et langt mer begrenset bruksområde.. Dessuten trenger en konsoll en TV som er mye dyrere en det man kan få ok PCskjerm for.. Så prismessig er det egentlig ingen forskjell

Lenke til kommentar

Eneste jeg savner på mass effect 3 installen min på origin/pc er støtte for 360 kontrolleren min. Jeg kjøper de fleste spill til pc, og bruker 360 kontrolleren der. Skyrim med kontroller mod for quickslot f.eks, Witcher 2, darkness 2. De fleste mutli spill har støtte for 360 kontroller men ikke mass effect.

Lenke til kommentar

På Xbox360 så starter alt med en gang... ;)

Samtidig må du ta til takke til 1280x720 eller lavere oppløsning, ingen mus+keyboard, og at du bidrar til mye som er galt med gaming i dag.

 

Var jo ment som en spøk med glimt i øyet da. Synd at du og musa di tok det så personlig. Det finnes vel ikke noe bedre ergonomisk enn en Xbox kontroll, tilogmed kopiert til databruk.

 

Hva mener du bidrar til mye som er galt med gaming idag?

Stagnering gameplaymessig grunnet tekniske begrensninger

Spill skal helst tilfredsstille massene, gameplay bør gjerne fordummes så flere kan spille et spill.

Salg av bruktspill bidrar til dag 1 DLC og annet tull

Ingen grafikkforbedringer i spill de siste 5 årene.

 

 

Ja du mener feks at alle karakterene i Skyrim er stokk dumme og spør deg om det samme hver gang selv om du prøver å drepe de, så kommer de og skal spørre deg om noe tett. JA enig spill er rett og slett for dumme.

 

Synes alle spill som har kommet den siste tiden er dritt rett og slett, grafikken er dårlig på alle spill idag. PC spillene holder sikkert igjen grafikk de også, bare for å melke pengene ut av de som ennå ikke har byttet til bedre prosessor.

 

Salg av bruktspill liker jeg, da kan jeg bytte til noe nyere. Du tror ikke at grafikken har med å gjøre at det er vanskeligere å programmere til bedre grafikkmotorer da og at spillbransjen utnyttes seg grisk av kapitalismens grådighet.

 

Dersom man produserte spill uten å tenke på kostnad, ja da kanskje det hadde blitt bedre. Men det er jo kommunistisk og ikke helt bra heller.

Lenke til kommentar

Ja du mener feks at alle karakterene i Skyrim er stokk dumme og spør deg om det samme hver gang selv om du prøver å drepe de, så kommer de og skal spørre deg om noe tett. JA enig spill er rett og slett for dumme.

Nei, mer av typen: vi kan ikke ha mer enn 2x stridsvogner på banen samtidig fordi konsollene går tom for ressurser eller som du nevner i Skyrim.

Synes alle spill som har kommet den siste tiden er dritt rett og slett, grafikken er dårlig på alle spill idag. PC spillene holder sikkert igjen grafikk de også, bare for å melke pengene ut av de som ennå ikke har byttet til bedre prosessor.

Konsoller var utkonkurrert ytelsesmessig av PCer i 2006. Konsollene var tappet ut for ytelse i 2007 og etter dette har man forsøkt å trikse seg til bedre grafikk ved å senke kompleksiteten i spill for å frigjøre ressurser.

 

Sammenlign BF3 på PC mot X360, BF3 kjører på PCer fra 2007. Forestill deg hvordan BF3 hadde da sett ut om kravet var en high-end PC fra 2010, svaret er

.

Salg av bruktspill liker jeg, da kan jeg bytte til noe nyere. Du tror ikke at grafikken har med å gjøre at det er vanskeligere å programmere til bedre grafikkmotorer da og at spillbransjen utnyttes seg grisk av kapitalismens grådighet.

Det er flere spill fra ukjente utviklere som gjør nytte av kraftigere PC-maskinvare enn spill som Mass Effect og Modern Warfare gjør. Spillmotorer som Cryengine 3, Unreal Engine 3 og Frostbyte 2 har alle full støtte og kan utnytte dagens PC-maskinvare meget bra, eneste grunn til at det ikke skjer er fordi det er mer lønnsomt å utvikle for konsoller.

Dersom man produserte spill uten å tenke på kostnad, ja da kanskje det hadde blitt bedre. Men det er jo kommunistisk og ikke helt bra heller.

Det er ikke snakk om å utvikle uten tanke på kostnad, det er snakk om å utvikle for PC først og nedskalere for konsoll etterpå som har gått av moten. CD Project Red har gjort dette med The Witcher 2, og det ser ikke ut til at Xbox 360 kommer ut med en dårlig deal.

 

Det at du i det hele tatt tror at PCer holder utviklingen tilbake viser hvor lite grunnlag du egentlig har for å si noe fornuftig her.

 

EDIT:

 

Og kjøper du brukte spill på gamestop er du like ille som en pirat mot utvikleren.

Regner med du aldri ville finne på å kjøpe bruktbil eller sofa fra finn heller.

Det er en forskjell på å støtte opp brukthandel på finn.no og støtte opp brukthandel pantehandel på Gamestop.

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

de fleste har en TV uansett, ikke alle spiller 100 forskjellige spill i året. de fleste klarer vell seg med 4-5. derfor er konsoll billigere.

Jeg har ikke hatt TV på snart fire år ;) Jeg ser det jeg vil på NRK sitt nettsted(der det aller meste er av kvalitet). Jeg savner dog Discovery :(

 

Du må vel betale lisens forde nå som de regner monitor som tv?

Lenke til kommentar

Du må vel betale lisens forde nå som de regner monitor som tv?

Nei. Jeg streamer aldri direkte, jeg bare ser "gamle" programmer.

 

Ja, altså har du monitor så må du betale lisens, men du kan jo sikkert sniktitte bare du ikke har tvsignaler så kan de jo ikke merke at du sniktitter.

Lenke til kommentar

Du må vel betale lisens forde nå som de regner monitor som tv?

Nei. Jeg streamer aldri direkte, jeg bare ser "gamle" programmer.

 

Ja, altså har du monitor så må du betale lisens, men du kan jo sikkert sniktitte bare du ikke har tvsignaler så kan de jo ikke merke at du sniktitter.

 

Jeg har ikke TV-signaler der jeg bor, og jeg er ikke interessert i parabol for tiden.

 

 

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problemer med Origin, ME3 ble installert fra plate uten problemer, ikke problemer med å registrere koder heller. Samme med BF3 for den saks skyld.

 

Bare for å få noen nyanser i tråden. Origin krever ikke at man må laste ned spill man har på plate. Det er en latterlig påstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...