Gå til innhold

Halvparten innvandrere i Oslo innen 2040


  

220 stemmer

  1. 1. Ønsker du mer, mindre eller lik innvandring som nå?

    • Mer
      9
    • Lik
      24
    • Mindre
      187


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skal svare nei til mer innvandring. Det er ikke innvandringen som er problemet men mengden innvandrere som er problemet. Hver dag kommer det ca 137 nye innvandrere til landet og det er for mange. Det blir boligmangel av sånt.

Hvis de hadde hatt gode leveforhold og gode jobber så hadde også innvandringen minsket.

 

Som allerede nevnt er det ikke noe problem å bygge nye boliger, annet enn viljen til å gjøre det.

Det er selvfølgelig alle sitt ansvar at integreringen fungerer, men som sagt det er for mye innvandring idag.

Poenget var vel det at man forventer for mye av denne integreringen. Det er ganske naturlig at personer med felles kultur, språk og hjemsted også vil holde sammen på en ny plass. Det er derfor så mange også ønsker å bo i Oslo.

Lenke til kommentar

Problemet er at man har skapt en verden med evigvarende kriger, samtidig som man har laget et Europa med evigvarende fattigdom og gjeld. Tror de fleste sør og øst Europeere ville reist hjem(med mindre de har blitt assimilert gjennom ekteskap etc) om deres respektive hjemland kunne hatt en viss kontroll over egne banker og drevet proteksjonisme for å ha eget næringsliv.

 

Mange land i den tredje verden har en befolkningseksplosjon uten sidestykke, og da øker presset på de nordlige landene. Men enkelte steder, f.eks Irak. Hadde det ikke vært langt færre Irakere i f.eks Sverige om man bade hadde latt dem være i fred?

Lenke til kommentar

"Innvandrerfloken" er irreversibelt. Vi kan ikke snu det. Vi vet at muslimer er mer fruktbare enn vestlige mennesker, kanskje dobbelt så mer fruktbar, og det får konsekvenser på lang sikt. Men dette kan ikke snus.

 

Det fins ingenting vi kan gjøre for å reversere det, vi kan forsinke det, men vi kan ikke reversere det. Det fins absolutt ingen virkemidler vi kan ta i bruk for å reversere det.

 

FN har uttallige regler som vi må forholde oss til, så vi kan ikke begynne å utdeportere de som har borgerskap i Norge.

 

Vi kan heller ikke skape en lov som sier at vi kan trekke tilbake borgerskapet, helt klin umulig.

 

Det er 100% irreversibelt, muslimene vil om (ganske lang tid) få majoriteten i landet vårt, akkurat slik som i Sverige.

 

Det vil skje i resten av europa også.

Lenke til kommentar

Vi kan utdeportere flyktninger og de som søker medlemskap i Norge, men ikke de som allerede har borgerskap her. Om vi skulle begynne å håndplukke basert på hudfarge, vil vi bli hudflettet av FN, det vil aldri noensinne skje. Dette landet er solgt av våre fineste politikere. De har solgt landet vårt på bekostning av midlertidig arbeidskraft.

 

Våre politikere står i kø i mediene for å få sagt hvor viktig det er å hente inn flere innvandrere til Norge, de har det ekstremt travelt med å selge landet vårt, fortest mulig.

 

Den etnisk norske kulturen snakkes varmt om av de samme politikere som tar inn fremmed kultur, og i lengden så vil denne fremmede kulturen overdøyve vår kultur og dermed ødelegge kulturen vi har. Men likevel så snakker de varmt om vår egen kulturarv.

Endret av LonelyMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Innvandrerfloken" er irreversibelt. Vi kan ikke snu det. Vi vet at muslimer er mer fruktbare enn vestlige mennesker, kanskje dobbelt så mer fruktbar, og det får konsekvenser på lang sikt. Men dette kan ikke snus.

 

Det fins ingenting vi kan gjøre for å reversere det, vi kan forsinke det, men vi kan ikke reversere det. Det fins absolutt ingen virkemidler vi kan ta i bruk for å reversere det.

Sukk. Det er visst for lenge siden jeg postet denne sist:

 

Statistikken viser for pakistanske kvinner (valgt fordi de er de enste muslimene som har lang nok botid til at vi har statistiske data på flere generasjoner):

 

* Pakistanske kvinner som innvandrer som voksne har fødselstall som nærmer seg hjemlandet, det vil si nær 3 ganger landsgjennomsnittet.

* Pakistanske kvinner som innvandret som barn/ungdom har fødselstall som er halvparten av mødrenes, altså 1,5 ganger landsgjennomsnittet.

* Pakistanske kvinner som er født i Norge har fødselstall som er nesten identiske med landsgjennomsnittet, det vil si bare marginalt høyere enn etnisk norske kvinner.

 

fig-2006-10-10-05.gif

 

Det er altså ingenting som tyder på at muslimene prøver noen "conquest by numbers". Tvert om, muslimske jenter i annen og tredje generasjon tar etter norske fødselsvaner. Skal muslimene bli i flertall i Norge må det skje gjennom en betydelig fortsatt innvandring.

 

Geir

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De "prøver" ikke conquest by numbers, men kulturen deres tilsier at det skjer likevel. Jeg har flere venner fra palestina som bor i Norge, den nærmeste som jeg kjenner har 8 barn og de avventer flere. Så kom ikke med den du, de er helt spinnville på det området.

 

Om 18 år når disse 9 ungene skal formere seg så blir det fort mange mennesker av det.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Multikulturelle samfunn som ikke har sosialt rotfeste i et folk må ty til symbolikk som flagg, sanger og slikt for å holde nasjonen samlet. En multikulturell nasjon står ikke like mye samlet, det ser vi fra usa, der er symbolikken det som samler folk, og ikke noe annet.

 

En svart mann i gata har ingen grunn for å stille opp for en gul, og en gul har ingen grunn for å stille opp for en rød, den røde har ingen grunn for å stille opp for en hvit. Det eneste som samler folk der er penger og symbolikk. Nasjoner blir svekket av det vi ser i Oslo.

 

Politikerne tenker nettopp, PENGER/Arbeidskraft. De selger rotfestet til nasjonen for å få mer penger.

Endret av LonelyMan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De "prøver" ikke conquest by numbers, men kulturen deres tilsier at det skjer likevel. Jeg har flere venner fra palestina som bor i Norge, den nærmeste som jeg kjenner har 8 barn og de avventer flere. Så kom ikke med den du, de er helt spinnville på det området.

 

Om 18 år når disse 9 ungene skal formere seg så blir det fort mange mennesker av det.

Vel, det har ikke skjedd med noen innvandrergrupper her i landet så langt, utover første generasjon. Og det har ikke skjedd i andre industrialiserte land jeg vet om farten, når folkegrupper kommer fra andre land. I de aller fleste tilfeller vil jentene nemlig utdanne seg, og da har de ikke tid eller lyst til å være fødemaskiner, kultur eller ikke.

 

Selv når vi tar med en moderat nyinnvandring vil fødselstallene synke etterhvert som en større andel av en etnisk gruppe er av 2. eller senere generasjoner. Som her fra England:

 

post-52698-0-74375100-1331749748_thumb.png

 

Samme ser vi i Tyskland. Mens nesten 60% av innvandrede kvinner fra Tyrkia får 3 eller flere barn, så er det bare 35& av deres døtre som får det. Kilde: Migrant birthrates falling in Germany, study finds

 

Jeg er som kjent glad i anekdoter som illustrasjoner, men som statistisk bevis er jeg redd at dine spinnville naboer ikke duger.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er som kjent glad i anekdoter som illustrasjoner, men som statistisk bevis er jeg redd at dine spinnville naboer ikke duger.

 

Geir :)

 

Si ikke det, den ene vennen min har like mange unger til å fylle en halv barnehage. :D

 

Et helt korps på vandring... :!:

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på er hvorfor politikerne ikke stopper dette? Selv om de vil ha arbeidskraft/(stemmer?) så har de jo selv barn og barnebarn som blir å vokse opp i dette samfunnet? I så fall vet jeg ikke hvorfor de ønsker en så høy andel innvandrere. Er det noen som har en rasjonell forklaring på dette?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvilken arbeidsstyrke Norge hadde hatt uten all denne invandringen, personlig mener jeg at vi hadde hatt stor mangel på arbeidskraft og lite eller ingen vekst.

Feil. Det er en løgn at Norge trenger flere innbyggere. Uten noen som helst innvandring hadde Norge fortsatt produsert samme verdiskapning og BNP pr innbygger hadde da naturligvis vært større.

I tillegg kan det sies at teknologisk utvikling hele tiden kunne omflyttet arbeidsgrupper.

 

Det som har skjedd nå er 1: Mange kvasi-jobber har blitt skapt (+ endel jobber som følger naturlig av at befolkning vil bli større). 2: Terskelen for å bli uføretrygdet er vesentlig senket.

Begge disse punktene bidrar til at hvis først krisen kommer vil bunnen bli dypere.

 

Og til slutt: Det er bare tull at det ikke ville vært folk til å tatt vaskejobber e.l. uten innvandring. Nordmenn har vasket i tusenvis av år og gjør det fortsatt. Dette er ting som regulerer seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er at omtrent alle asyl og innvandring skjer i Oslo området, staten må kunne si nei. Så staten burde si som det her: Vil du bo i Norge og få stønader må du vekk fra f.eks østlandet.

Tullete å si. Hvorfor er det bedre/værre at grupperinger samler seg andre steder? Dessuten er det et bra prinsipp at folk får bo der de vil.

Lenke til kommentar

Er det noen som virkelig tror det er realistisk at noen skal bli "norske" gjennom noen kurs?

Nei. Ihvertfall ikke de som fortsatt er fornuftig.

En kar på forumet til dagbladet gjorde et poeng av at samer og nordmenn fortsatt ikke er samme spann,, til tross for tusen år sameksistens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...