Gå til innhold

Heavy Rain-utvikler demonstrerer ny teknologi (PS3)


Anbefalte innlegg

Tror mange misser poenget her.. Dette er ikke en grafikk tech demo. Derimot en facial/body/voice capture tech demo.

 

Problemet med dagens spill er at motion capture, stemmeskuespill og animasjon er tre forskjellige prosesser. altså tre fremføringer separat, deretter satt sammen.

 

Kara prøver å få alt med i en eneste fremføring. Dvs. Ansiktet til skuespilleren, stemmen og kroppsbevegelser. Det er i allefall slik jeg forstår det. Hvorfor dere diskuterer grafikk blir litt skivebom.

 

På den måten er denne teknologien nyskapende, grensesprengende og i mitt syn, veldig imponerende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror mange misser poenget her.. Dette er ikke en grafikk tech demo. Derimot en facial/body/voice capture tech demo.

 

Problemet med dagens spill er at motion capture, stemmeskuespill og animasjon er tre forskjellige prosesser. altså tre fremføringer separat, deretter satt sammen.

 

Kara prøver å få alt med i en eneste fremføring. Dvs. Ansiktet til skuespilleren, stemmen og kroppsbevegelser. Det er i allefall slik jeg forstår det. Hvorfor dere diskuterer grafikk blir litt skivebom.

 

På den måten er denne teknologien nyskapende, grensesprengende og i mitt syn, veldig imponerende.

 

Vi diskuterer grafikken fordi noen som har bodd i skapet et par år tydligvis synes den også var imponerende og grensesprengende.

 

Jeg synes ikke denne demoen er noe særlig mer grensesprengende enn det man fikk til i LA noire(selvom den er litt bedre), derfor synes jeg det er rart alle reagerer med en slik wow faktor.-

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

" Det dere skal få se er tatt opp i sanntid fra en PlayStation 3. Videoen er hentet direkte fra konsollen." - David Cage. Kanskje det er derfor den er imponerande? At videoen er 1 år gammal og er i sin tredje versjon no? Og med tanke på at PS3 har hardware fra 2005 (2007?) så vil eg sei at dette er imponerande.

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Det er ikke poenget med mest imponerende grafikk her, men en ny motion capture teknologi. Ikke lett for oss å se hvor mye enklere og bedre den fungerer for utviklerne. Så det her betyr nok at vi får høre noe om det nye spillet til Quantic Dream snart!

 

Jeg synes iallefall snutten var kjempebra! Jeg ble dratt inn og følelsesmessig engasjert, og det er poenget med et David Cage spill :) Det var mange gode øyeblikk, som blant annet når hun sa navnet sitt for første gang. Den følelsen hun formidler da var flott, synes jeg.

Endret av GwenDibley
Lenke til kommentar
Grafikkhorer.. ja, "resten" påstår grafikk ikke er viktig, alikevel hopper dere i taket når de viser en techfilm som denne, som aldri hadde vært bra hadde det ikke vært for den nye *kremt allerede eksisterende* grafikken som er dårligere enn hva som allerede er mulig. Det er kvalmt hva folk blir imponert over i dag , 6-7 år gammel teknologi, ja mye å hoppe i taket for. TENK om det faktisk hadde klart å utnytte DAGENS teknologi.. åja, det er jo FAKTISK mulig:http://www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uMog DET er hva som kalles imponerende, og det er ikke engang nyeste Unreal Engine 4..
Haha, du må nok lære deg forskjellen på real-time og pre-rendered. Det skal nok et tiår til før forbruker-nivå datamaskiner har noe håp om å kjøre den der sekvensen i real-time med en fornuftig framerate. For du er klar over at absolutt alle sånne her tech-demoer er kjørt ut på maskiner med 2-3 av de nyeste grafikkkortene og prosessorer du ikke kommer i nærheten av før om noen år? Kara derimot er kjørt ut real-time på en standard PS3.

 

Samaritan demoen er real-time, ikke pre-rendered.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For du er klar over at absolutt alle sånne her tech-demoer er kjørt ut på maskiner med 2-3 av de nyeste grafikkkortene?

 

Haha er det jeg som kan si, for den sekvensen kan bli kjørt i realtime med GTX580 i Tri-sli.

 

Jeg håper du ser ironien i dette.

 

Nei, jeg ser et forsøk på manipulering av din egen setning. Du tok jo bort det vesentlige:

 

 

For du er klar over at absolutt alle sånne her tech-demoer er kjørt ut på maskiner med 2-3 av de nyeste grafikkkortene og prosessorer du ikke kommer i nærheten av før om noen år? Kara derimot er kjørt ut real-time på en standard PS3.

 

I tillegg til:

 

Haha, du må nok lære deg forskjellen på real-time og pre-rendered.

 

Ja, dette er realtime.

 

Det skal nok et tiår til før forbruker-nivå datamaskiner har noe håp om å kjøre den der sekvensen i real-time med en fornuftig framerate.

 

Nei, nye 6 serien til Nvidia kjører dette på et kort.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Nei, jeg ser et forsøk på manipulering av din egen setning. Du tok jo bort det vesentlige.

 

Faktisk så "manipulerte" jeg setningen min fordi det jeg tok bort IKKE var vesentlig. Dessverre ser du ut til å misforstå begrepet "forbruker-nivå."

Når jeg snakker om forbruker-nivå og hvordan vi ikke kommer i nærheten av denne teknologien på noen år mener jeg ikke at vi ikke har mulighet til å kjøpe det. Jeg snakker om at en forbruker sjeldent bruker 20 000 på en avansert gaming rig.

 

Forbruker-nivået er nemlig et begrept som omtaler gjennomsnittlig nivå for de som bruker maskinen sin som en spillkonsoll. Jeg påstår ikke at ingen kan kjøpe dette, for selvfølgelig finnes de som bruker massevis av penger på tripple SLI koblinger. Det er bare det at forbruker-nivået for øyeblikket ligger på å kun ha ett GPU-kort, og det GPU-kortet er sjeldent det absolutt nyeste kortet som ligger å danser på priser som +/- 5000 norske kroner. 5000 norske kroner er det forbrukeren bruker på en HEL MASKIN, ikke én komponent.

 

Så argumentet mitt er fortsatt det samme. Nemlig det at dagen når for eksempel Nvidia 6-serien blir gjennomsnittlig allemannseie for gamere (altså kortet som kommer med en ferdigbygd 5000-6000 kroners PC fra Elkjøp) er fortsatt årevis unna.

 

Jeg trodde at det var selvsagt i og med at jeg brukte begrepet "forbruker-nivå" tidligere, for jeg tok ikke høyde for at du misforsto hva jeg mente med det begrepet. Siden jeg trodde du forsto at priser og gjennomsnitter var kjernen i argumentet mitt, valgte jeg å fjerne det jeg mente var uvesentlig for innlegget mitt.

 

For som jeg sa ligger det en ironi i at du bruker at den tech-demoen blir avspilt av en trippel SLI kobling som et motargument mot meg, når hele argumentet mitt var at nettopp det nivået av teknologi fortsatt er langt unna å være forbruker-nivå. Som betyr at for de fleste som ikke har tusenvis av kroner tilgjengelig for å oppgradere PC'en sin så er fortsatt denne typen grafikk på en fornuftig framerate årevis unna å eksistere i sitt eget hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...