Gå til innhold

Vi søker IKT-lærling


Anbefalte innlegg

Man må jo huske på de flinkeste får lærlingsplass.

 

Det er ikke sagt at alle kan få lærlingsplass om man styker i fag eller å har mye fravær.

 

Husk at arbeidsplassen må bruke tid å lære opp nybegynner og det kan bli dyrt for bedrifter om de må læres opp en del og ikke kan gjøre jobben alene.

 

Men det jeg er enig i det er lavere krav å få lærlingplass en jobb fordi lærlingsplass er mere opplærling en fagutdannet jobb.

 

Det er helt riktig! Sist høst valgte vi å ikke ta inn lærling, da vi ikke fant noen kvalifiserte søkere. En ting er at lærlinger skal lære, men de må også vise at de har vilje til å lære. Er karakterene dårlige og fraværet høyt, så får man ikke plass hos oss. Årsaken er ganske enkelt at jeg som veileder ikke orker eller har tid å bruke på lærlinger som ikke viser at de har viljen eller interesse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs jo helt om man tenker VG2 eller VG3 da.

Ja. Er faktisk ikke særlig vanskelig å få læreplass her hvor jeg bor etter VG2. Selv så skal jeg gå VG3 dog.

 

Wow, da lurer jeg på hvor du går hen. Jeg måtte ta VG3 siden jeg ikke fikk lærlingplass..

Lenke til kommentar

Det frister å ditche den lærling jobben jeg har nå og søke her : o

Stilig vist din nåværende arbeidsgiver leser dette.

 

Vel, han kan jo godt se det, men han skjønner da ikke at det er meg :p

Pluss at han vet jeg har minimalt med motivasjon igjen til denne jobben. Riktignok bare 3 måneder igjen her så er jeg ferdig med lærling tia (om jeg består that is)

Lenke til kommentar

Så man må ha gått IKT Servicefag? Vet om mange som har gått IKT servicefag som kan mye mindre enn meg, selv om jeg har gått studiespesialisering og driver med hjemmesider på fritiden..

 

Du må ha gått IKT for å kunne være IKT-lærling, evt kan du vel ta en stilling som hjelpearbeider(?) hvor du får lønn som nesten faglært, men går 5 år og tar fagbrev.

 

Tviler på at HW har det tilbudet though.

Lenke til kommentar

dette frister STERKT siden jeg går IKT nå, og har litt erfaring med HTML... MEN: jeg må vel flytte til Oslo da, og DET gidder jeg ikke!

 

Off ja, flytte til Norges eneste siviliserte by, det må være ille det.

Litt langt for meg, bor i Lyngdal serdu! liker ikke "større byer" uansett..

Lenke til kommentar

Vurderes.. kommer sikkert til og sende en søknad. er ferdig til våren med vg2 dataeletronikker.

 

Hvis jeg ikke tar helt feil (er noen år siden jeg gikk på skolen) så er dataelektronikker (gamle service elektronikk?) og IKT ikke samme fag, dvs du kan ikke gå som lærling i IKT hvis du går dataelektronikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...