Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Nei, det var en måte å illustrere hvor dumme dine egne linker til diverse saker er. Beklager at du aldri forsto det.

Har jeg linket til enkeltsaker som er gravd fram fra fjerne land? Eller linker jeg til saker som feks, beskriver hvordan 68 av 69 romfolk i Oslo sentrum begår lovbrudd, forurensing og faenskap?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Da kan du vel forklare meg nøyaktig hva som er feil med kilden? At den ikke stemmer med ditt opp-ned syn?

Edit:Men som vanlig regner jeg med at du også her blir svar skyldig :)

 

Jeg la ved en link til wikisiden, og der finner du historikken på nevnte kilde. Forstår ikke helt at du ikke fikk med deg det jeg uthevde i selve posten, men det er vel bare enda et eksempel på hvordan du mer eller mindre ubevisst filtrerer bort "feil" fakta.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har jeg linket til enkeltsaker som er gravd fram fra fjerne land? Eller linker jeg til saker som feks, beskriver hvordan 68 av 69 romfolk i Oslo sentrum begår lovbrudd, forurensing og faenskap?

 

Hva var det disse 68 hadde gjort av ulovligheter, fordi det er vel den gamle artikkelen fra i fjor, som senere ble motsagt av bla frelsesarmeen, og hvor politiet selv innrømmet at de hadde vært litt "utydelig", eller er det en splitter ny sak?

 

Her er litt mer av hvordan politiet oppfører seg, når de tror for mye på hylekoret på facebook ..

 

Får kritikk

Selv om det ikke er ført noe i loggen, legger spesialenheten til grunn at de faktiske bortkjøringene som er anmeldt har funnet sted. Saken er likevel henlagt fordi det "ikke har latt seg gjøre å kartlegge de faktiske omstendighetene rundt bortkjøringene".

Spesialenheten kritiserer likevel flere forhold:

• Etterforskningen tegner et bilde av en gruppetilnærming overfor romfolk.

• Etterforskningen gir grunnlag for å anta at slike oppdrag ikke rutinemessig meldes inn til operasjonssentralen

• Det er usikkert om grunnlaget for bortkjøringene var god nok.

• Det er klanderverdig at bortkjørte splittes opp og forlates alene. Vedkommende stilles da i en særlig sårbar situasjon,

• Praksisen med bortkjøring begrunnes med at den bortkjørte da vil velge å dra hjem, i stedet for å dra tilbake til byen. En slik tankegang vil ikke ha effekt overfor bostedsløse, påpeker spesialenheten.

Spesialenheten er generelt kritisk til at bortkjøring brukes som ordensmessig virkemiddel i enkelte tilfeller. Man kan ikke utelukke at vedkommende kan forulykke eller komme til skade etter å ha blitt forlatt av politiet. Det er dessuten en fare for at det kan utvikle seg en uønsket praksis hvor grensene for lovligheten av politiets tvangsbruk tøyes.

Spesialenheten har nå bedt politimesteren i Oslo sikre at fremtidige bortkjøringer loggføres, og at det er tilstrekkelig grunnlag der det brukes som virkemiddel.

Oslo politidistrikt ønsket tirsdag kveld ikke å kommentere denne saken.

 

Så vi henstiller så godt vi kan til disse tiggeren at de må lære seg normer og regler, for da vil det gå bedre, men det hjelper jo lite når vårt eget politi oppfører seg som apekatter i en bortgjemt bananrepublikk - hvem gidder respekterte sånt?

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at de fleste forurenser? Til og med kuer...

Så romantisk, da må det jo være tillatt å drite i parker, gater og populære turområder også?

Dessuten er vi så få her i landet at det ikke gjør noe fra eller til om vi driter i både klimaet, forsøpler og avfører nærmiljøet vårt heller. Jo flere forsøplere og gatedritere vi får importer jo bedre, ikke sant? Husk å ha en åpen og vennlig innstilling til disse, det er så synd i de at de trenger hver lommebok de får tak i.

 

/sarkasme

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så romantisk, da må det jo være tillatt å drite i parker, gater og populære turområder også?

Dessuten er vi så få her i landet at det ikke gjør noe fra eller til om vi driter i både klimaet, forsøpler og avfører nærmiljøet vårt heller. Jo flere forsøplere og gatedritere vi får importer jo bedre, ikke sant? Husk å ha en åpen og vennlig innstilling til disse, det er så synd i de at de trenger hver lommebok de får tak i.

 

/sarkasme

 

Nei, jeg sier ikke at man skal akseptere at disse driter i parker etc. Det er bare kvalmt, rett og slett.

Lenke til kommentar

Jeg la ved en link til wikisiden, og der finner du historikken på nevnte kilde. Forstår ikke helt at du ikke fikk med deg det jeg uthevde i selve posten, men det er vel bare enda et eksempel på hvordan du mer eller mindre ubevisst filtrerer bort "feil" fakta.

Ja selvsagt, når man kritiserer kriminaliteten og den oppførselen som romfolk utviser, så er man jo anti-sigøyner. Snakk om å filtrere bort feil fakta ja. :roll:
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva var det disse 68 hadde gjort av ulovligheter, fordi det er vel den gamle artikkelen fra i fjor, som senere ble motsagt av bla frelsesarmeen, og hvor politiet selv innrømmet at de hadde vært litt "utydelig", eller er det en splitter ny sak?

Aha, nøyaktig hva var "utydelig" her? Er det sky-praten som er i ferd med å settes igang igjen? Når begynte forresten Frelsesarmeen å ha tilgang til folks rulleblad?
Her er litt mer av hvordan politiet oppfører seg, når de tror for mye på hylekoret på facebook ..

Dette kommer sikkert som et sjokk for deg, men i motsetning til deg selv som bare kan skru av Facebook når du er lei av dem, så er det haugevis som blir direkte berørt av herjingene deres fra dag til dag.

Så vi henstiller så godt vi kan til disse tiggeren at de må lære seg normer og regler, for da vil det gå bedre, men det hjelper jo lite når vårt eget politi oppfører seg som apekatter i en bortgjemt bananrepublikk - hvem gidder respekterte sånt?

Ja selvsagt. Det fæle politiet er skurken. Ikke de kriminelle. Politiet har nok en eller annen hemmelig ond agenda som er et samarbeid mellom hele det onde vesten som går ut på å trakassere disse flotte folkene mest mulig.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gir ikke penger til tiggere( uansett om de er norsk eller ikke), har flere grunner:

-relativ "fattig" sjøl atm.

-har sjelden kontant med meg

-Penger går vist sjelden til de som faktisk sitte ute å tigge.

- Uansett hvem som får pengern blir dem ofte ikke brukt til noe fornuftig.

 

 

men har heller ikke tanken på å kjøre kneet mitt hardt opp i ansikt til de, (eller enda verre bare til "ikke norkse DURRR") i motsetning til vise andre her.

 

Håper hver gang jeg høre slike uttalelser at det ikke er ment seriøst, men slik er noe som følge med ytringsfrihet og heldigvis forbli ord og ikke handling mest parten av tiden, her oppe, etter det jeg har hørt og sett ihvertfall.

Endret av norgi
Lenke til kommentar

Nye sprell fra disse flotte menneskene som vi så gjerne vil ha flere av i Oslo by: http://www.osloby.no...ml#.UdnkVm16WdU

Legg merke til også hvordan de kommer med løgn fra ende til annen.

 

[VanvittigePencilCase-modus aktivert]

Det er så forferdelig synd på disse misforståtte menneskene. De kom til Norge for å drive ærlig og redelig tyverivirksomhet, og så blir de traumatisert på det groveste av to utspekulerte politifolk. Er det dette vi kaller gjestfrihet??! Vi er nødt til å opprette tjenester og tilbud til denne uforskyldt forfulgte folkegruppen, jeg foreslår å bevilge 100 millioner over Oslo-budsjettet som en begynnelse, sånn at de slipper å drite i botanisk hage og i sandkassene i barnehager som katter, noe vi faktisk tvinger dem til nå. Det er jo vi som bor her som har ansvaret for alle som som kommer pengelense på besøk for å berike våre liv og vår kultur med sin overlegne tigger-, tyveri- og svindlerkultur. Vi burde være litt mer erbødige når disse prakteksemplarene hedrer oss med sitt nærvær. Tenk om de ikke synes gjestfriheten vår er god nok og holder seg hjemme neste gang? Det ville vært Synd og skam!

[/VanvittigePencilCase-modus deaktivert]

Endret av Den åttende profet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...