Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

At man skriver at 68 av 69 var registrert med straffbare forhold er ikke det samme som å si at alle stjeler. Å pisse i offentlig er et straffbart forhold. Så lenge man ikke skriver 68 av 69 var registrert med tilfeller av straffbare forhold tilknyttet vinningskriminalitet.

 

Jeg fornekter ingenting, men det er ikke slik at statistikk ikke kan lyve eller bli misbrukt.

Politiet diskriminerer faktisk når det gjelder å gjøre fra seg offentlig:
– Har de ikke noe sted å bo, er dette et spørsmål rumenerne må vurdere selv. Vi har vært forsiktige med å bøtelegge dem, mye snillere enn mot befolkningen ellers, som får høye bøter for urinering på offentlig sted. Sitat: Roger Andresen, visepolitimester og ordenssjef på Grønland politistasjon

Det er altså ytterst tvilsomt at deres rulleblad besto av slikt, men mer alvorligere saker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg syns det du skriver vitner om et menneskesyn som har en bestemt tro på at det finnes mennesker som i utgangspunkt er "onde" og gjør dette for å være onde. Stemmer dette?

 

Nei, men jeg er ikke blåøyd og vet det kan være råtne epler. Noen få i enkelte ting, mange i andre.

Edit: Jeg har forståelse for at Kina har disse reglene og ville ha forholdt meg til de - tror du jeg syns jeg selv er ond?

 

Sammenlign det gjerne med mitt hjem (miniatyr Norge for å eksemplifiser)

Du kan gjerne komme på besøk hos meg, men forutsetningen er selvfølgelig at du følger husets regler. Stjeler du hos meg, så er det rett ut og du får ikke komme i mitt hus igjen.

Selvfølgelig vil jeg ikke ta inn helt ukjente og la de få gå 'løs' i huset som det passer de. Hva gjør jeg da når jeg ser at de 10k jeg hadde i en skuff på soverommet er borte? Anmelde det når jeg ikke vet engang hvem personene er? Neidu - det er føre-var prinsippet, og det har aldri og kommer aldri til å være noe uklokt å ta vare på sine ting.

Nei, jeg tror heller ikke du ville latt fremmede bare få vandre fritt i ditt hus - samtidig la de bare få holde på videre når du oppdager at noe kriminelt har foregått. Du ville ikke latt ennå flere fått komme inn til deg, du ville ha lært.

Hva du ev kaller dine 'besøkende' (onde eller hva) er egentlig likegyldig - du ville forholdt deg til realitetene og handlet deretter. (det som er saken)

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, men jeg er ikke blåøyd og vet det kan være råtne epler. Noen få i enkelte ting, mange i andre.

Edit: Jeg har forståelse for at Kina har disse reglene og ville ha forholdt meg til de - tror du jeg syns jeg selv er ond?

 

Sammenlign det gjerne med mitt hjem (miniatyr Norge for å eksemplifiser)

Du kan gjerne komme på besøk hos meg, men forutsetningen er selvfølgelig at du følger husets regler. Stjeler du hos meg, så er det rett ut og du får ikke komme i mitt hus igjen.

Selvfølgelig vil jeg ikke ta inn helt ukjente og la de få gå 'løs' i huset som det passer de. Hva gjør jeg da når jeg ser at de 10k jeg hadde i en skuff på soverommet er borte? Anmelde det når jeg ikke vet engang hvem personene er? Neidu - det er føre-var prinsippet, og det har aldri og kommer aldri til å være noe uklokt å ta vare på sine ting.

Nei, jeg tror heller ikke du ville latt fremmede bare få vandre fritt i ditt hus - samtidig la de bare få holde på videre når du oppdager at noe kriminelt har foregått. Du ville ikke latt ennå flere fått komme inn til deg, du ville ha lært.

Hva du ev kaller dine 'besøkende' (onde eller hva) er egentlig likegyldig - du ville forholdt deg til realitetene og handlet deretter. (det som er saken)

 

Drit nå i meg, jeg er ikke oppe til høring. Jeg lurte på den spesefikke tingen for å få en forståelse om hva du skrev.

 

Norge er ikke et hus, og det er ikke som det er som om vi får våre private hjem invadert så hele sammenligningen din funker bare ikke. Private hjem og Norges offentlige rom, med det som foregår der, er overhode ikke samme og etter min mening ikke engang sammenlignbart.

Lenke til kommentar
Drit nå i meg, jeg er ikke oppe til høring. Jeg lurte på den spesefikke tingen for å få en forståelse om hva du skrev.

 

Nei, men det blir litt som jeg har nevnt tidligere - store ord på er forum, men følger ikke opp liksom-mening irl. (men greit nok)

 

Norge er ikke et hus, og det er ikke som det er som om vi får våre private hjem invadert så hele sammenligningen din funker bare ikke. Private hjem og Norges offentlige rom, med det som foregår der, er overhode ikke samme og etter min mening ikke engang sammenlignbart.

 

Joda, det kan sammenlignes. Norge har sine regler, budsjett osv - vi alle forholder oss til 'huset's regler mer eller mindre. Alle blir påvirket av bestemmelsene og avgjørelsene som blir gjort - likeså er det slik i et hushold. Hadde du sagt at jeg ikke får komme på besøk hos deg igjen, for jeg bare snylter på deg og stjeler fra deg, så hadde det blitt slik, for jeg hadde ikke fått sluppet inn til deg igjen. Likt hvis Norge har hatt grensekontroll og et slikt grønt kort som nevnt. (ev kunne gjort det likt som førerkort, med prikkbelastning - forskjellig antall prikker utifra lovbrudd - nådd grensen for prikker, så ut med og med 0 sjanse for å komme inn igjen)

 

Du etterlyste alternativer. Du har fått 2(3) og forkaster begge kan det virke som. Din(e) metoder ER prøvd. De er (og blir) gitt klær fra flere. Fretex, Uff mm, men likevel stjeler de mer og ødelegger i tillegg, samt forsøpler/roter - lærer barna å stjele osv ...

 

Hva skal man gjøre med at dine forslag (såkalte alternativer) ikke virker da? (som vist over) Er det ikke på tide å se på reelle alternativer istedet for å prate det bort?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hva er din kildehenvisning?

Sitat: Roger Andresen, visepolitimester og ordenssjef på Grønland politistasjon

Fordi?

Vi har vært forsiktige med å bøtelegge dem, mye snillere enn mot befolkningen ellers, som får høye bøter for urinering på offentlig sted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Sitat: Roger Andresen, visepolitimester og ordenssjef på Grønland politistasjon

 

Vi har vært forsiktige med å bøtelegge dem, mye snillere enn mot befolkningen ellers, som får høye bøter for urinering på offentlig sted.

 

Ja, de har jo også gitt dem den særbehandlingen å frakte dem ut av byen og slippe dem av godt utenfor folkeskikk og egne loggføringer av politiaktivitet. Politiet er rett og slett ikke til å stole på, inni den lille landsbyen vi kaller Oslo. Du synes kanskje det er greit at politiet lager sine egne regler og normer ..

 

 

Praksis i flere år

Under avhør hos spesialenheten bekreftet flere polititjenestemenn at romfolk er blitt kjørt bort fra sentrum.

En politibetjent anslår at han selv har gjennomført 10 bortkjøringer på halvannet år. Nesten samtlige bortkjøringer har skjedd fra Brilleland og andre steder på Grønland, etter at personen først var anmodet muntlig om å forlate stedet. Personene er blitt satt av på steder som Bygdøy, Grønlia og Mosseveien ved Ulvøya og Ormøya.

Lenke til kommentar

Ja, de har jo også gitt dem den særbehandlingen å frakte dem ut av byen og slippe dem av godt utenfor folkeskikk og egne loggføringer av politiaktivitet. Politiet er rett og slett ikke til å stole på, inni den lille landsbyen vi kaller Oslo. Du synes kanskje det er greit at politiet lager sine egne regler og normer ..

Feil igjen. Det er fullt mulig og lovlig for politiet å benytte seg av bortkjøring av folk fra et område som virkemiddel. Dette er ikke noen "egne regler som de har funnet på" slik du fantaserer om. Det eneste som er kritikkverdig fra politiet er at ikke alle slike bortkjøringer har blitt loggført. Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, det var nå den manglende loggføringen jeg også angrep ... ;)

 

samt det faktum at politiet selv sier; vi ser bort fra å bøtelegge dem .. bestandig ..

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da kan du forklare om hvilke "egne regler" du fantaserer om?

 

Manglende bøtelegging, manglende loggføring (det er dokumentert) - så kan vi sperkulerer i at hvis politiet har som stil, å vingle litt sånn fra det ene til det andre, kan det bety at andre anklager, så som; at de oppfører seg hensynsløst, og eks kaster fullt brukbare ting som tiggerne eier, eller påstår at tiggerne oppfører seg på bestemte måter i visse situasjoner, eller andre "valgfrie" påstander om maktmisbruk ..

 

politiet legger opp til å ikke bli trodd, og det bør de jaggu være forsiktige med, sett Gjørv-komminsjonens 22juli-rapport i retrospekt

Lenke til kommentar

Manglende bøtelegging, manglende loggføring (det er dokumentert) - så kan vi sperkulerer i at hvis politiet har som stil, å vingle litt sånn fra det ene til det andre, kan det bety at andre anklager, så som; at de oppfører seg hensynsløst, og eks kaster fullt brukbare ting som tiggerne eier, eller påstår at tiggerne oppfører seg på bestemte måter i visse situasjoner, eller andre "valgfrie" påstander om maktmisbruk ..

 

politiet legger opp til å ikke bli trodd, og det bør de jaggu være forsiktige med, sett Gjørv-komminsjonens 22juli-rapport i retrospekt

Ja, veldig ironisk at du skal klage på politiet over manglende bøtelegging av disse flotte romfolkene. Ångående det andre du snakker om så er det intet annet en rykter og løse påstander fra ekstremistene i "Folk er folk" og deres likesinnede. Null reell dokumentasjon. Ifølge deres konspirasjonsteori så er jo ikke politiet ute etter å gjøre annet enn å trakassere denne flotte gjengen. Merkelig også det der hvordan "fullt brukbare ting" alltid blir liggende igjen når romfolket forlater et område frivillig. På Vaterland ble "fullt brukbare ting" stappet ned i dassene slik at dassene rant over. Regner med at det var politiet som gjorde dette også?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke bare "løse rykter" når politiet selv dokumenterer sine feil og mangler i tjenesten. Ser du ikke det faktum som et aldri så lite problem? Du diskrediterer organisasjoner som forsøker å hjelpe romfolket, og der er du helt klar i forståelsen, men når det kommer til vårt eget politi, så er du helt tafatt i helhetsforståelse - hvorfor det?

Lenke til kommentar

Det er ikke bare "løse rykter" når politiet selv dokumenterer sine feil og mangler i tjenesten. Ser du ikke det faktum som et aldri så lite problem? Du diskrediterer organisasjoner som forsøker å hjelpe romfolket, og der er du helt klar i forståelsen, men når det kommer til vårt eget politi, så er du helt tafatt i helhetsforståelse - hvorfor det?

Hva var det du ikke skjønte med innlegget mitt?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva var det du ikke skjønte med innlegget mitt?

 

Var det noen ukjente bokstaver som ble brukt? Jeg skjønner ikke hva du ikke skjønner - er det mitt eller ditt problem? Jeg tipper årsaken kan være relatert til en viss argumentasjontørke hos deg ..

 

Kort sagt: Hvis politiet selv ikke følger lover og regler - betyr det også at de ikke er til å stole på hva angår kredibel informasjon om tingenes virkelig tilstand ute på gatene heller.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Var det noen ukjente bokstaver som ble brukt? Jeg skjønner ikke hva du ikke skjønner - er det mitt eller ditt problem? Jeg tipper årsaken kan være relatert til en viss argumentasjontørke hos deg ..

 

Kort sagt: Hvis politiet selv ikke følger lover og regler - betyr det også at de ikke er til å stole på hva angår kredibel informasjon om tingenes virkelig tilstand ute på gatene heller.

Aha, så fordi de har glemt å loggføre noe bortkjøringer, så er altså det konklusjonen din? Selvsagt kan det foregå feil og mangler i enhver situasjon hvor mennesker er innblandet. Feil og mangler er forskjellig ifra direkte systematiske lovbrudd. Skjønner du det? Kan ikke se at politiet i denne saken har begått et eneste lovbrudd?

Argumentasjonstørke:Haha, "oh the irony" :)

Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Aha, så fordi de har glemt å loggføre noe bortkjøringer, så er altså det konklusjonen din? Selvsagt kan det foregå feil og mangler i enhver situasjon hvor mennesker er innblandet. Feil og mangler er forskjellig ifra direkte systematiske lovbrudd. Skjønner du det? Kan ikke se at politiet i denne saken har begått et eneste lovbrudd?

Argumentasjonstørke:Haha, "oh the irony" :)

 

Jeg sier så klart ikke at det ligger en konspirasjon bak dette, men at det føyer seg inn i et visst mønster. Hvis vi sammenligner den famøse og etter min mening; planlagte katastrofen - i fjor ved utplassering av toaletter, med hva kirkens bymisjon og andre organisasjoner får til med nesten samme mengden pengeressurser i dag, for å avhjelpe bosituasjonen for disse tiggerne - så ser man at de klarer å gi tak over hodet for opptil 100 personer, og det helt frem til september. Så jeg sier vel at jeg tror ikke det handler om at problemet med tiggerne er for store, men at viljen til å løse dem mangler hos våre byråkrater og politikere og ordensmakten.

Lenke til kommentar

Jeg sier så klart ikke at det ligger en konspirasjon bak dette, men at det føyer seg inn i et visst mønster. Hvis vi sammenligner den famøse og etter min mening; planlagte katastrofen - i fjor ved utplassering av toaletter, med hva kirkens bymisjon og andre organisasjoner får til med nesten samme mengden pengeressurser i dag, for å avhjelpe bosituasjonen for disse tiggerne - så ser man at de klarer å gi tak over hodet for opptil 100 personer, og det helt frem til september. Så jeg sier vel at jeg tror ikke det handler om at problemet med tiggerne er for store, men at viljen til å løse dem mangler hos våre byråkrater og politikere og ordensmakten.

Hehe, neida du snakker ikke om konspirasjon i det hele tatt du, men fortsetter med løgnen din om at en samlet planlagt aksjon fra diverse byteater faktisk hadde konstruert en situasjon som skulle feile slik at byen måtte punge ut med mer penger og skape enda mer bryderi for seg selv. Forventer du i det hele tatt å bli seriøst med noe av det du skriver når du har sunket så dypt? Som jeg har sagt til deg før: Løgn og bløff egner seg bedre ovenfor barn og ungdom da det er lettere for deg å ikke bli avslørt. Samme teknikken din fungerer dårlig her.

Edit: Og apropos mønster: Hva er mønsteret på oppførselen til romfolket da mon tro? ;)

Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...