Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Legg hobbypsykologien din på hylla. ;)

 

Dette var noe jeg fikk høre og lærte i oppveksten. Og det var ikke noen psykologer som sa det, men heller noen helt alminnelige voksne personer rundt en, som gjorde sitt beste for å lære barn om det som er rett og galt. Men kanskje den gamle visdommen er gått av moten nå i dag, slik at de som skal få lærdommen i disse moderne tider, først må gå skikkelig på trynet ved å være jævlig med seg selv eller andre, for så å bli sendt sutrende og bæljende til en "voksenpsykolog", som kan fortelle akkurat det samme prinsippet, og så ta seg overdådig betalt for den "jobben" - ikke vet jeg

 

Så, du kan være trygg på at jeg skal fortsette å leke psykolog, særlig når du lager så mye fin "psykologmat"

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, du kan være trygg på at jeg skal fortsette å leke psykolog, særlig når du lager så mye fin "psykologmat"

Det må du gjerne gjøre. Det er da hvertfall lettere underholdende for oss andre selv om du ikke oppnår annet en å stille deg selv i et dårlig lys, i beste fall. Og her er enda et tips: Om hobbypsykolog-tendensene dine i det minste hadde hatt noen relevans til det som diskuteres så kanskje det hadde vært lettere interessant også. :)

Så kanskje vi nå kan komme tilbake til emnet uten den vanvittige skypraten din?

Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det må du gjerne gjøre. Det er da hvertfall lettere underholdende for oss andre selv om du ikke oppnår annet en å stille deg selv i et dårlig lys, i beste fall. Og her er enda et tips: Om hobbypsykolog-tendensene dine i det minste hadde hatt noen relevans til det som diskuteres så kanskje det hadde vært lettere interessant også. :)

Så kanskje vi nå kan komme tilbake til emnet uten den vanvittige skypraten din?

 

Jeg tror ikke du forstår hva han skriver til deg, du har ikke vurdert å være litt ydmyk slik at du kanskje lærer noe?

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vel "Vice", du har jo fått maten din i snart 170 sider med diverse skriverier, og enda spør du etter mer .. - og jeg leverer så klart det du ber om - noe annet ville være slemt. Og hvis dette gjør det sånn at dine venner blir litt mer glad og generelt gøyale i nepa, så ser jeg på det som et ekstra pluss.

 

Så, du motsier deg selv - eller kanskje du har et udekket behov for å få litt konstruktiv ris på rompa, og at du faktisk ikke klarer styre unna denne tråden og denne brukeren

 

make my day ;)

Lenke til kommentar

Vel "Vice", du har jo fått maten din i snart 170 sider med diverse skriverier, og enda spør du etter mer .. - og jeg leverer så klart det du ber om - noe annet ville være slemt. Og hvis dette gjør det sånn at dine venner blir litt mer glad og generelt gøyale i nepa, så ser jeg på det som et ekstra pluss.

 

Så, du motsier deg selv - eller kanskje du har et udekket behov for å få litt konstruktiv ris på rompa, og at du faktisk ikke klarer styre unna denne tråden og denne brukeren

 

make my day ;)

Motsier meg selv? Det er som sagt lettere underholdende og det er vel egentlig bare positivt for min egen sak at flere ser det du lirer av deg. ;)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du forstår hva han skriver til deg, du har ikke vurdert å være litt ydmyk slik at du kanskje lærer noe?

Hehe, ja kanskje jeg heller burde slenge ut med personangrep og skjelle ut folk i hytt og pine istedet i kjent "Shrooms" stil ;)

Og når lærdommen er å snakke tåkeprat og svada, distansere seg fra virkeligheten og støtte opp om kriminalitet og ødeleggelse, da takker jeg pent nei takk til "lærdommen"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, ja kanskje jeg heller burde slenge ut med personangrep og skjelle ut folk i hytt og pine istedet i kjent "Shrooms" stil ;)

 

Jeg har nå gitt meg med dette for en god stund siden. Jeg har vel kalt en person dum en gang, siden 22. juni. Så jeg syns jeg kan få tilgivelse, også kan vi komme oss videre.

 

Og når lærdommen er å snakke tåkeprat og svada, distansere seg fra virkeligheten og støtte opp om kriminalitet og ødeleggelse, da takker jeg pent nei takk til "lærdommen"

 

Du må jo skjønne at grunnen til at du syns dette er tåkeprat og svada er fordi at du ikke forstår det som står der. Klarer du å oppnå ydmykheten til å erkjenne dette så vil du lære noe, er det så farlig?

Lenke til kommentar

Du må jo skjønne at grunnen til at du syns dette er tåkeprat og svada er fordi at du ikke forstår det som står der. Klarer du å oppnå ydmykheten til å erkjenne dette så vil du lære noe, er det så farlig?

Ta en god kikk på deg selv før du beskylder resten av folk for å ikke forstå ting. :thumbup:
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ta en god kikk på deg selv før du beskylder resten av folk for å ikke forstå ting. :thumbup:

 

Hva er det du mener at jeg ikke har forstått da?

 

Jeg forstår at du syns romfolket er et stort problem. Jeg forstår at du syns det er plagsomt at folk kaster søppel og driter i hagen din. Jeg forstår også at et nettverk som utnytter mennesker ikke er spesielt bra. Det betyr fortsatt ikke at alle romfolk er jævler og er kjempeglade for situasjonen sin.

 

Det betyr heller ikke at jeg er enig i at dette er et stort problem for verden gitt de verdensforutsetningene vi har i dag, og da burde det heller ikke være et problem for en person som lever i Norge(det er oppfattelsen av situasjonen jeg snakker om, det er klart at fattigdom er stort problem). Det betyr ikke at jeg er enig at du har noen som helst rett på å få leve et liv uten at du blir provosert. Jeg mener at et forbud ikke vil løse problemene knyttet til mennesker som blir utnyttet av disse nettverkene. Det vil kanskje føre til en reduksjon av tiggere i vårt land, da særlig i storbyene. Men det vil jo ikke løse noe for de som har det vanskeligst i denne situasjonen, nettopp romfolket.

 

Hvorfor lar du forresten være å svare på det jeg retter mot deg når det kommer til ydmykhet?

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Hva er det du mener at jeg ikke har forstått da?

 

Jeg forstår at du syns romfolket er et stort problem. Jeg forstår at du syns det er plagsomt at folk kaster søppel og driter i hagen din. Jeg forstår også at et nettverk som utnytter mennesker ikke er spesielt bra. Det betyr fortsatt ikke at alle romfolk er jævler og er kjempeglade for situasjonen sin.

 

Det betyr heller ikke at jeg er enig i at dette er et stort problem for verden gitt de verdensforutsetningene vi har i dag, og da burde det heller ikke være et problem for en person som lever i Norge(det er oppfattelsen av situasjonen jeg snakker om, det er klart at fattigdom er stort problem). Det betyr ikke at jeg er enig at du har noen som helst rett på å få leve et liv uten at du blir provosert. Jeg mener at et forbud ikke vil løse problemene knyttet til mennesker som blir utnyttet av disse nettverkene. Det vil kanskje føre til en reduksjon av tiggere i vårt land, da særlig i storbyene. Men det vil jo ikke løse noe for de som har det vanskeligst i denne situasjonen, nettopp romfolket.

 

Hvorfor lar du forresten være å svare på det jeg retter mot deg når det kommer til ydmykhet?

Har du i det hele tatt lest noen av alle artiklene som har blitt postet, av alle slags folk, inkl. folk som har jobbet med dem i lang tid?

Hvorfor lar du forresten være å svare på det jeg retter mot deg når det kommer til ydmykhet?

Ok, for å forklare det så eksplisitt som jeg kan siden du ikke tok hintet gjennom tidligere svar:

1. En som har oppført seg som deg her i tråden er ikke i noen som helst posisjon til å snakke om andre folks ydmykhet. (Wow, du har ikke kommet med personangrep siden 22.Juni. Tenk det du!!)

2. Det er fullstendig offtopic.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du i det hele tatt lest noen av alle artiklene som har blitt postet, av alle slags folk, inkl. folk som har jobbet med dem i lang tid?

 

Ja, hvorfor stiller du spørsmålet? Hva i mitt innlegg er det du mener jeg har misforstått?

 

Ok, for å forklare det så eksplisitt som jeg kan siden du ikke tok hintet gjennom tidligere svar:

1. En som har oppført seg som deg her i tråden er ikke i noen som helst posisjon til å snakke om andre folks ydmykhet. (Wow, du har ikke kommet med personangrep siden 22.Juni. Tenk det du!!)

2. Det er fullstendig offtopic.

 

Så i din verden har ikke folk lov til å forandre seg til det bedre, få tilgivelse og begynne på nytt?

 

Det er ikke off-topic hvordan du møter problemene du blir satt ovenfor, det er helt sinnsykt relevant. Du har et sinne som manifisterer seg i noe. Og det kommer frem i hvert eneste innlegg du skriver.

 

Og hva har egentlig mine personangrep å gjøre med din ydmykhet?

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Ja, hvorfor stiller du spørsmålet? Hva i mitt innlegg er det du mener jeg har misforstått?

 

 

 

Så i din verden har ikke folk lov til å forandre seg til det bedre, få tilgivelse og begynne på nytt?

 

Det er ikke off-topic hvordan du møter problemene du blir satt ovenfor, det er helt sinnsykt relevant. Du har et sinne som manifisterer seg i noe. Og det kommer frem i hvert eneste innlegg du skriver.

 

Og hva har egentlig mine personangrep å gjøre med din ydmykhet?

*gjesp*
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du ikke forklare meg hva jeg har misforstått? Jeg lytter og er åpen for informasjonen din.

1. De folkene som vi ser i Norge er ikke de ressursvake personene de utgir seg for. Disse sitter hjemme i sitt eget land og har ikke muligheter til å dra kloden rundt for å stjele.

2. Det eksisterer, og har svært lenge eksistert , hjelp som skal få romfolk/sigøynere inn i samfunnet slik at de kan bli borgere som gjør nytte for seg. Men man kan ikke hjelpe folk som ikke er åpne for hjelp selv.

3. Det er ikke Norges ansvar å hjelpe kriminelle som kommer seg over grensen for å rasere og stjele.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. De folkene som vi ser i Norge er ikke de ressursvake personene de utgir seg for. Disse sitter hjemme i sitt eget land og har ikke muligheter til å dra kloden rundt for å stjele.

 

Jeg betviler ikke at folk stjeler, jeg bare sier at den generaliseringen du driver med aldri stemmer. Det finnes ikke noe slikt. Og jeg tror nok en del av de som blir sendt rundt faktisk er mennesker som er i en vanskelig situasjon? Eller hva er det du mener? Må man ha det skikkelig kjipt før du gidder å hjelpe noen? Eller er det ikke bra å hjelpe folk uansett?

 

Jeg ser ikke hvordan det vil hjelpe de som er igjen i Romania at vi sender folk tilbake til Romania. Det er uansett slik at de som kommer hit er heftig mye mindre ressurssterke enn nordmenn, derfor mener jeg vi har et ansvar. Vi får billige ressurser fra hele verden, og dette er en vesentlig grunn til vår rikdom. Grunnen til dette er igjennom vesten sin sikring av oljeressurser. For økonomien er basert på olje og det har vi nok av, jeg ser ikke noen grunn til hvorfor vi ikke skal dele denne rikdommen. Det er helt meningsløst å påstå at vi har gjort noe som helst for å oppnå den. Vi utnytter verden samtidig som vi tjener oss styrtrike.

 

Og av denne grunn har vi et ansvar.

 

2. Det eksisterer, og har svært lenge eksistert , hjelp som skal få romfolk/sigøynere inn i samfunnet slik at de kan bli borgere som gjør nytte for seg. Men man kan ikke hjelpe folk som ikke er åpne for hjelp selv.

 

Det er sikkert sant, men det betyr ikke at alle metoder har bitt utprøvd. Jeg er heller ikke spesielt interessert i å gjøre "borgere som gjør nytte for seg" ut av sigøynere, jeg er opptatt av at mennesker som har det kjipt skal få det bedre. That's it.

 

3. Det er ikke Norges ansvar å hjelpe kriminelle som kommer seg over grensen for å rasere og stjele.

 

Dette er en meningssak, og da er det ganske vanskelig å misforstå noe.

 

Jeg mener på måten vi som innbyggere utnytter verden og har en enorm rikdom har et enormt ansvar for å ta vare på andre som har dårligere.

 

Er det sånn at hvis du går forbi en tilfeldig forbipasserende som har det vanskelig så hjelper du han ikke? Jeg håper for din skyld at du hjelper han, og jeg tror også at du ville ha gjort dette. Prøv å finn denne følelsen uten at du har ansiktskontakt med dem.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar
Jeg betviler ikke at folk stjeler, jeg bare sier at den generaliseringen du driver med aldri stemmer. Det finnes ikke noe slikt.

 

Du holder fortsatt på med fornektelse ser jeg.

 

"68 av 69 var kriminelle

I vår forsøkte politiet å tallfeste sammenhengen mellom kriminalitet og tilreisende tiggere.

- I løpet av tre timer på Karl Johan talte vi 187 tiggere fra romfolket og seks norske. Vi hadde ressurser til å id-kontrollere 69. Av disse var 68 registrert med straffbare forhold, sier Andersen."

 

Det er bare et eksempel på at det du sier er fornektelse.

 

Forøvrig ER det prøvd med at de FÅR klær mm, men likevel stjeler de og ødelegger av det som de virkelig trengende skal ha. Selv de som hjelper dem, tar de å bryter opp tanklokk, bruker hevert og stjeler all diesel, samt ødelegger diesel-leding slik at bil må til rep. Dette altså fra de SOM hjelper de - var det DET som hjelper sa du ... å vende det hjelpende kinn til? Det ER prøvd og det hjelper 0 tydeligvis.

 

Flere forslag?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du holder fortsatt på med fornektelse ser jeg.

 

"68 av 69 var kriminelle

I vår forsøkte politiet å tallfeste sammenhengen mellom kriminalitet og tilreisende tiggere.

- I løpet av tre timer på Karl Johan talte vi 187 tiggere fra romfolket og seks norske. Vi hadde ressurser til å id-kontrollere 69. Av disse var 68 registrert med straffbare forhold, sier Andersen."

 

Det er bare et eksempel på at det du sier er fornektelse.

 

Forøvrig ER det prøvd med at de FÅR klær mm, men likevel stjeler de og ødelegger av det som de virkelig trengende skal ha. Selv de som hjelper dem, tar de å bryter opp tanklokk, bruker hevert og stjeler all diesel, samt ødelegger diesel-leding slik at bil må til rep. Dette altså fra de SOM hjelper de - var det DET som hjelper sa du ... å vende det hjelpende kinn til? Det ER prøvd og det hjelper 0 tydeligvis.

 

Flere forslag?

 

At man skriver at 68 av 69 var registrert med straffbare forhold er ikke det samme som å si at alle stjeler. Å pisse i offentlig er et straffbart forhold. Så lenge man ikke skriver 68 av 69 var registrert med tilfeller av straffbare forhold tilknyttet vinningskriminalitet.

 

Jeg fornekter ingenting, men det er ikke slik at statistikk ikke kan lyve eller bli misbrukt.

Lenke til kommentar
At man skriver at 68 av 69 var registrert med straffbare forhold er ikke det samme som å si at alle stjeler. Å pisse i offentlig er et straffbart forhold. Så lenge man ikke skriver 68 av 69 var registrert med tilfeller av straffbare forhold tilknyttet vinningskriminalitet.

 

Jeg fornekter ingenting, men det er ikke slik at statistikk ikke kan lyve eller bli misbrukt.

 

Tja, stjeling fra kles-boksene og diesel tyveri og hærverk blir ikke anmeldt vanligvis, så statistikk kan brukes begge veier. Snakket med en som hadde sett de putte en unge nedi en boks (ja, det er vanlig at de gjør det - de skal tidlig krøkes og læres hvordan man bidrar riktig til 'samfunnet' - eller til kun seg selv og da med stjeling)) - fyren hadde snakket til de, men de svarte med å bare glise til han og fortsatte stjelingen.

 

Er det egentlig noen vits i å ringe politiet? Er det egentlig noen vits i å anmelde det?

Neida, mye er ikke med i statistikken, så ja, den kan missbrukes iom at den stemmer ikke helt med virkeligheten med hva som egentlig foregår.

 

Vi skulle egentlig hatt slik Kina har det. (ikke bare med hensyn til rumenere, men alle utlendinger) Alle som får komme inn i landet får et grønt kort og de er registrert. Bryter de en(1) eneste lov, så er det rett ut og de får aldri komme hit igjen. (forutsetter selvfølgelig grensekontroll - noe vi bør ha iom Schengen liksom skal ha beskyttelse fra 'utenforstående', mens det er så råttent innenfor grensene av Schengen, grensene blir litt latterlige - vi vet jo om omreisende banditter osv)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...