Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Ikke nødvendigvis det nei - jeg er også imot forbud for det meste, men av og til er det riktig. Som alt annet så trenger det ikke være enten eller, og overdrivelse på det ene eller andre er ofte lite hensiktsmessig. (gjelder egentlig det meste i livet)

 

Jeg snakker om forum/fora 'kverulanter' - som diskuterer og diskuterer, og når de blir konfrontert med fakta, så drar de inn OT (blant annet).

 

Jaok, jeg føler ikke at dette er treffende for meg iallefall. Jeg har gjort tak med livet mitt som faktisk har krevd en del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg hadde levd mine barneår svømmende i Bucurestis varme kloakk sammen med 11 søsken, så håper jeg at jeg ikke hadde trodd at det var en god idé å få 12 barn.

 

Jeg er 27 år og har ingen barn (og ingen barnebarn). I Romania er det sikkert 30-åringer som er besteforeldre til 100 stykker.

 

Romania trenger familieplanlegging for 200 millioner kroner. Eller ettbarnspolitikk.

Endret av NothingForever
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det finnes mange oldeforeldre og tippoldeforeldre i Norge som har veldig mange søsken. Sikkert besteforeldre også. Og det er ikke uten grunn at fattige land har veldig høye antall barnefødsler per familie.

 

Ta for eksempel en titt på denne grafen, og se på hvordan verdenen har utviklet seg de siste 50+/- årene.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke så mange oldeforeldre og tippoldeforeldre i Norge som tigget i Romania.

Sant nok. Men mange av dem reiste til USA. Deres forfedre har 4,5 millioner etterkommere der borte. Det er like mange som de har i Norge. Dagens mennesker har ikke lenger den "luksusen" å ha et helt nytt og åpent kontinent å befolke. Hvor skulle amerikafarerne gjort av seg idag?

 

Min far hadde 5 søsken. Det var ikke uvanlig. generasjonen før det hadde ofte flere. Det var derfor Norges befolkning fordoblet seg fra 1830-1900, nesten helt uten innvandring. Tenk om vi skulle blitt over 10 millioner nordmenn i 2080, uten innvandring...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Min far hadde 5 søsken. Det var ikke uvanlig. generasjonen før det hadde ofte flere. Det var derfor Norges befolkning fordoblet seg fra 1830-1900, nesten helt uten innvandring. Tenk om vi skulle blitt over 10 millioner nordmenn i 2080, uten innvandring...

Da tror jeg mange nordmenn hadde reist til Romania og satt seg på ræva der og tigget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hyggelig å se at det nå kommer klare indikasjoner fra de som er nærmest problemet, på at den forventede "invasjonen" med tilhørende "herjinger" var det det var, nemlig; fordomsfulle fantasier

 

Her i området virker det som det er færre i år - så fra et lokalt ståsted stemmer ikke nedgangen i antallet tiggere i oslo, med at de har trekt ut til nærliggende områder. Det kan heller være at et økt antall tiggere har latt seg integrere i våre bymiljøer ved å følge normer og alminnelige regler som gjelder hos oss, og at et visst antall tiggere nå heller driver med kurante og lovlige "småjobber".

 

Ingen «tiggerinvasjon» i Oslo

Frelsesarmeens oversikt viser at det er mellom 300 og 400 romfolk i Oslo nå i begynnelsen av juli, skriver Dagsavisen.

– Sammenlignet med i fjor vil vi si at det heller er noen færre enn flere romfolk i Oslo. Vi kan heller ikke se at det har vært noen økning nå i sommermånedene, sammenlignet med andre milde måneder, sier regionsleder Frode Woldsund i Frelsesarmeen til Dagsavisen.

Han understreker at det kan ha sammenheng med at flere drar til omkringliggende byer.

Lenke til kommentar

Var invasjonen en fordomsfull fantasi eller sitter det sigøynere i hver minste by og tettsted langs hele Norges kyst?

 

At Norge har en sigøynerinvasjon er fakta, ikke noe du kan avfeie som fantasi eller fordomsfullt, selv om det hadde passet utmerket med ditt syn på saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, da mangler du bare å dokumentere påstandene og fantasiene dine ..

 

Jeg tipper at hadde det vært slik du tror det er, så hadde hvermansen visst å sutre og syte i sine vanlige kanaler (fb osv..), for det vet vi jo at de får til

 

Jeg legger i det minste med "noe" som indikerer noe annet, om den nå ikke er helt skråsikkert

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg ser tiggere utenfor små kjøpesentre og småbyer rundt der jeg bor.

 

Hvor tror du det det er fritt for sigøynertiggere? Vi kan jo høre på forumet her hvis det er nok folk fra ulike steder.

 

Jeg har selv sett aggressive sigøynertiggere bli bortvist av politiet.

Jeg har selv sett aggressive sigøynertiggere som prøver å svindle til seg penger ved å late som de samler inn penger for en organisasjon.

Jeg har selv sett hvordan sigøynertiggere har spredt seg fra i begynnelsen å være i Bergen, Oslo, Stavanger og Trondheim til idag å være i småbyer i størrelse ned til 15'000 innbyggere.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Her på forumet så kan man teste sigøynertettheten ved å se på aktiviteten i diskusjonene, og der er det heldigvis laber aktivitet, naturligvis, siden det egentlig ikke er noen problemer lengre. Men hvis man spør de "verste motstanderne" direkte, så får vi vel høre enda en gang om disse nifse sigøynerhertjingene som for det meste foregår oppi hodene på dem selv.

 

Så det er fremdeles ikke samsvar mellom forumfantasiene og det man selv kan se på egne gater, og nå dokumentert av de som jeg tror har mest peiling på "tetthetene"

Lenke til kommentar

"Egentlig ikke er noe problem lengre"?

 

Du er så rusa på ditt glansbilde av sigøynerne at du er blind!

 

Så lenge det bor mennesker i norsk skog som produserer dritt og søppel på en måte som ikke er bærekraftig har vi et problem. Så lenge politiet må jage ut sigøynere som okkuperer falleferdige hus har vi et problem. Så lenge det sitter sigøynere i veien når du skal gå på gata har vi et problem.

 

Og dette foregår vel kun i hodet mitt. Akkurat som alle reportasjene jeg har sett som dokumenterer dette på dagsrevyen på nrk. Kanskje nrk bare er oppe i hodet mitt også? Kanskje alle mine opplevelser av det jeg har sett direkte med egne øyne av sigøyneraktivitet også kun er i hodet mitt?

 

Er det ikke samsvar med det jeg har sett med egne øyne og virkeligheten? Er det ikke samsvar at det bor sigøynere i norske skoger som lever på en ikke-bærekraftig måte hva dritt og avfal anngår? Er det ikke i samsvar med virkeligheten at politiet må jage sigøynere ut av kondemnerte hus? Er det ikke i samsvar med virkeligheten at jeg har selv sett sigøynertiggere i selv små byer og tettsteder rundt omkring i Norge?

 

Da kan du vel likegjerne si at jeg lyver? Jeg lyver altså. Slik har det gått med meg i livet at jeg har blitt en løgner som lyver.

 

For min del er det et problem å få det evige gnålet og blikket bare man skal gå på butikken. Jeg vil gjerne ferdes fritt uten slik trakassering.

Endret av Abigor
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei, du har helt rett i alt du skriver, men jeg mener du overdriver hva angår effekten av disse spesielle campingturistene våre. Og media forøvrig ser også ut til å mene det samme, eller kanskje media bare rett og slett driter i hele saken, fordi vi andre ikke gidder lage så mye oppstyr av akkurat det samme som vi holdt på med i årene før

 

:)

Lenke til kommentar

Her på forumet så kan man teste sigøynertettheten ved å se på aktiviteten i diskusjonene, og der er det heldigvis laber aktivitet, naturligvis, siden det egentlig ikke er noen problemer lengre. Men hvis man spør de "verste motstanderne" direkte, så får vi vel høre enda en gang om disse nifse sigøynerhertjingene som for det meste foregår oppi hodene på dem selv.

 

Så det er fremdeles ikke samsvar mellom forumfantasiene og det man selv kan se på egne gater, og nå dokumentert av de som jeg tror har mest peiling på "tetthetene"

Her på forumet kan man også teste hvor mange barn som dør i Afrika. Har ikke sett noenting skrevet her->Ergo er sultproblemet i verden endelig løst!! Hurra!!! :wallbash: Hver eneste påstånd om faenskapen som disse folkene har bedrevet i denne tråden har blitt ettrykkelig dokumentert opptil flere ganger. Du derimot bruker vanvittig skyprat og konklusjoner dratt ut av ræva som virkemiddel.

 

Det som muligens har blitt bedre er at dette forferdelige og trakasserende politiet har gjort jobben sin hele tiden og vist bort lovbryterne slik at sentrumsområdene ikke blir så raserte og forurenset lenger. Nå er det mer marka-områdene som raseres, men det er hvertfall et stykke unna der normale folk bor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Barna i afrika er så høflige at de dauer der de sitter, og det har vi lite problemer med. Hva med hvis det plutselig lå 40 stivfrosne sigøynerlik under sinsenkrysset?

Lenke til kommentar

Faremo var i Romania for å høre om ikke de kunne låse inn de kriminelle som sitter i Norge selv.

 

Det er nok ikke Romania interessert i. De vil ha pengene selv, brukte minst mulig på sigøynere, gjøre det vanskelig for dem så de stikker til Norge og blir bura inne her. Og så må vi betale kost og losji for dem i norske fengsler. Ganske skittent system å tjene penger på å sende sin egen befolkning i fengsel hos andre land.

 

Målet for Romania er nok å skulle ta betalt for hver eneste returnerte kriminelle sigøyner. Da har de plutselig en kjempebusiness på gang. La dem formere seg i sitt vanlige tempo. Gjør det vanskelig for dem slik at de sender fødselsoverskuddet til Norge. Så begår de kriminalitet her, blir fengslet. Også kan Romania få en slump penger for å få dem tilbake igjen. Og slik går hjulet rundt. Prisen for en sigøyner i norsk fengsel er nok tilsvarende en månedslønn i Romania. Norske myndigheter vil kanskje gå med på å betale halvparten av den summen til Romania for å la dem sone der.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Barna i afrika er så høflige at de dauer der de sitter, og det har vi lite problemer med.

Det finnes jo ingen barn som dør lenger så hvorfor skulle vi ha noe problem med det?

Hva med hvis det plutselig lå 40 stivfrosne sigøynerlik under sinsenkrysset?

Synes jeg leste noe om "forumfantasier" her tidligere? ;)
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...