Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Vi som bor på østkanten av Oslo har vel bare innfunnet oss med at det ikke er mulig å gjøre noe med problemet så lenge alle som ikke bor her tror at alt bare er fryd og gammen, og at romfolket aldri gjør noe som er belastende for andre.

 

Men fortsatt overraskes noen folk over hvor frekke de er:

 

Min mor, som normalt er en veldig tolerant dame, var en tur i Oslo med sin venninne i går. De hadde satt seg på en uteservering på Karl Johansgate, og hun var irritert over at de hele tiden ble forstyrret av rumenske tiggere som enten sto utenfor gjerdet og ristet koppen over bordet deres, eller rett og slett gikk inn på uteserveringen og tagg fra ethvert bord. Er det normal folkeskikk, Vanvittige sky?

 

Jeg hørte en fin alternativ måte å forstå plagsom støy på - og legger til at jeg skjønner at man finner ny støy som plagsom støy, men er ikke det fordi vi er for godt vant?

 

Det er ikke støyen som plager deg, det er du som plager støyen ...

 

Hmm, du er jo veldig morsom, og viser nå at du er litt vonbroten over dette, så kanskje du burde få en tommel eller to du også. ;)

 

Hva om jeg ser det som en personlig seier å få færrest mulig - det kan like gjerne være det riktige her i denne lille boblen vi har skapt sammen

 

;)

 

Tommel opp til den første som bryter 'blunkekrigen'

 

:eek:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hørte en fin alternativ måte å forstå plagsom støy på - og legger til at jeg skjønner at man finner ny støy som plagsom støy, men er ikke det fordi vi er for godt vant?

 

Det er ikke støyen som plager deg, det er du som plager støyen ...

Igjen prater du bort andres negative erfaringer med romfolket med noe som i utgangspunktet høres veldig intellektuelt og fint ut, men som i bunn og grunn bare er babling uten substans og mening. Du svarer jo heller aldri noe fornuftig på det vi spør om.

 

Jeg spør igjen; Er det normal folkeskikk å gå inn på uteserveringer og tigge ved alle bordene?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Igjen prater du bort andres negative erfaringer med romfolket med noe som i utgangspunktet høres veldig intellektuelt og fint ut, men som i bunn og grunn bare er babling uten substans og mening. Du svarer jo heller aldri noe fornuftig på det vi spør om.

 

Jeg spør igjen; Er det normal folkeskikk å gå inn på uteserveringer og tigge ved alle bordene?

 

Ikke være så lik alle andre! Vi er bare noen kompetente kritikere med for mye ledig tid, og vi starter dagen med å ; finn første feil" og gi beskjed, men for all del ikke tenk praktisk løsning - neida, det skal noen andre gjøre

 

Og at du ikke gidder å tenke over et godt gammelt universelt visdomsord, og dermed lære noe, behøver du ikke sutre til meg for, eller "kritisere" meg for - jeg forsøkt bare å gi deg et svar som kunne hjelpe deg ut av "boksen" din, og gi deg muligheten for å se ting fra et nytt perspektiv.

 

Og når det gjelder hva som er normalt eller unormalt eller rett eller feil; er mitt svar: det er ingen feil - det er ikke noe som må fikses - du har ingen rett til å bruke din løsning på alle - osv osv

 

Og det er ikke uvanlig å være fattig og trenge hjelp

 

loving compassion

Lenke til kommentar

Og når det gjelder hva som er normalt eller unormalt eller rett eller feil; er mitt svar: det er ingen feil - det er ikke noe som må fikses - du har ingen rett til å bruke din løsning på alle - osv osv

Så det er helt ok å gå og tigge inne på uteserveringer?

 

I følge deg så er det "ingen feil" eller "noe som må fikses" om de begynner å gå inn i butikker for å tigge, å gå inn i privatpersoners hjem for å tigge (ikke bare stå utenfor døren), å forsyne seg med vesker, mobiltelefoner, lommebøker og andre private eiendeler eller å gå inn i hus for å ta med seg en TV eller en datamaskin. Det er helt greit og normal folkeskikk, i følge deg.

 

Ok, da vet vi hvor vi har deg og hvor seriøst vi bør ta dine påstander.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så det er helt ok å gå og tigge inne på uteserveringer?

 

I følge deg så er det "ingen feil" eller "noe som må fikses" om de begynner å gå inn i butikker for å tigge, å gå inn i privatpersoners hjem for å tigge (ikke bare stå utenfor døren), å forsyne seg med vesker, mobiltelefoner, lommebøker og andre private eiendeler eller å gå inn i hus for å ta med seg en TV eller en datamaskin. Det er helt greit og normal folkeskikk, i følge deg.

 

Ok, da vet vi hvor vi har deg og hvor seriøst vi bør ta dine påstander.

 

Jeg har til gode å se noen tiggere som gjør annet enn å sitte å tigge. Det er de vi snakker om, ikke sant?

 

Og hvis du kan dokumenter at de er multikriminelle som er på alle steder til alle tider og stjeler som ravner, bør du kontakte myndighetene - for de har i hvert fall ikke skjønt den alvorligheten som du har

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har til gode å se et eneste barn i Afrika som har dødd av sult.

 

og du klager på mine argumenter ...

 

Nei, nå skal jeg ut å gjør noe mer fornuftig

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg venter enda på den derre "invasjonen"

Venter?

 

Finnes det noen andre folk som har reist til Norge og sprer seg jevnt fordelt ut over hele landet fra hvert kjøpesenter til gågater og småbutikker?

Jeg kan jo finne frem noen andre løgner fra eks. facebook-veggen - de ser akkurat like sannferdige ut som denne "løgnen". Så dermed kan man vel si at muligens ingenting av det som står i media er å stole på, og det man ser ute på gaten selv, er mer i tråd med virkeligheten, og på gatene ser det jo ut "som vanlig".

Jeg kan godt innrømme at historien du postet ikke nødvendigvis er løgn. Selve handlingsforløpet er ikke urealistisk på noen som helst måte. Men vinklingen, beskrivelse av følelse og måten forfatteren leder leseren rett inn i sitt syn på saken er ren propaganda.

 

Som jeg viste så kan man snu på saken og da faller hele den historien sammen. Mennesker som ikke har arbeid eller utdanning har ingen bekvemmeligheter med å formere seg 4 ganger! Hvis ikke du kan betale strømregninga di, hvorfor i alle dager skal du ha en ny baby? Skal du fyre med babyer i peisen i nødtilfelle? Eller skal du dekke deg med babyer som et levende teppe om natta? Eller skal du spise dem dersom du går tom for mat?

 

Finnes nok av unge mennesker i Norge som både lever i parforhold og strever med jobb og utdanning som ikke formerer seg, men venter. Venter fordi det å få barn krever stabile forhold og spesielt penger. Så er vi i en situasjon der vi som skaffer penger før barn skal få dårlig samvittighet for idioter som mye heller får barn enn å gå på skole eller få seg jobb?

Den er grei - takk ;)

Skal vi nå se ... ja, der fikk jeg en ide: Vi er de agressive - ikke dem. Og det som utløser vår aggresjon er vår egen dårlige samvittighet.

Hvor mange aggressive tiggere har du måttet nedkjempe, siden dette sirkuset startet for ett par år siden - se om du klarer å huske en eneste en!?

Jeg for min del har bare hørt historier om sånne, men aldri truffet en eneste en

Spiller det noen rolle om du aldri har truffet noen? Har du noen gang truffet en politisk fange i Guantanamo?

 

Nei, men andre har det. Og jeg har selv møtt tiggere som har vært så aggressive at de har blitt bortvist av politiet. Da snakker jeg selvsagt om sigøynertiggere.

 

Jeg har noe bedre enn ide, jeg har virkelighet. De er aggressive nok til å bli tatt tak i av politiet. Det var ikke "vi" som var aggressive, det vil si nordmennene som ble plaget av denne stygge oppførselen. Det var rett frem sigøynerne som var aggressive.

 

Men du liker kanskje å snu opp ned på saken for validere ditt synspunkt?

Det er nå søtt å se disse anonyme tomlene opp for uformelle små sidestikk og generell moro - og at de går til de som trenger dem mest.

;)

Hvis du hadde vært ærlig og ikke benektet virkeligheten så skal det ikke så mye til for deg å få noen tomler også. Legg merke til at den overdrevne naive linja du legger deg på gjør motparten mye mer populær.

Jeg har til gode å se noen tiggere som gjør annet enn å sitte å tigge. Det er de vi snakker om, ikke sant?

Og hvis du kan dokumenter at de er multikriminelle som er på alle steder til alle tider og stjeler som ravner, bør du kontakte myndighetene - for de har i hvert fall ikke skjønt den alvorligheten som du har

Men da har du også tilgode å se virkeligheten. For selv i små byer i Norge kan hele befolkningen, utenom deg såklart, se sigøynertiggere og hva de gjør: aggressiv tigging, sitte i veien for folk hele dagen, drite og pisse på bygninger, i smug og parker, stjele og selge narkotika.

 

Myndighetene er vel klar over situasjonen, politiet oppretter ny struktur som skal bedre arbeidet mellom avdelingene fordi mange slike kriminelle reiser fra sted til sted på tvers av politiets avdelinger. Politiet har jo også advart mot stadig flere tiggere og kriminaliteten som følger og anbefaler nå forbudt mot tigging.

 

Det vil si, myndigheter og virkeligheten sier en ting, men du er fast bestemt på å vri alt til det motsatte. Og så argumenterer du med at du ikke ser annet. Vi har jo selv sett det! Og det er ikke urealistiske eller utrolige historier som kommer frem, det er konsistente og realistiske beskrivelser som ingen kan nekte for eller ha problemer med å godta. Unntatt deg såklart. Schwarzwald fortalte jo tidligere om en historie anngående hans mor. Jeg har ikke sett hans mor. Har du?

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har til gode å se noen tiggere som gjør annet enn å sitte å tigge. Det er de vi snakker om, ikke sant?

Nei, vi snakker om "romatiggere", som beskrevet av deg i emnetittelen. Stående og gående som sittende. Hva får deg til å tro noe annet?

 

Og at du kun ser tiggere som sitter, beviser en av to ting; du har enten beveget deg særdeles lite i Oslo eller andre større byer de siste par-tre årene, eller så ser du kun det du selv vil se. Sistnevnte er nok mest sannsynlig, ettersom du beviser det gang på gang i denne tråden.

 

Du har for øvrig fortsatt ikke svart på spørsmålet mitt. Du forsøker bare å prate det bort. Jeg tar det som et endelig svar om at du ikke har noe svar som behager din forståelse av verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke uvanlig at tiggere også går mellom bordene på tilgjengelige steder. Og jeg bryr meg ikke om hva noen sier er "rett" eller "galt" i sånne spørsmål. Jeg ser sånne små hendelser som helt overkommelige, og skjønner egentlig ikke at det er et problem. Hvis noen derimot hadde kommet med en diger kniv og bare tatt fra deg eiendelene dine, så skulle jeg mer enn gjerne stått ved siden av deg og kjempet mot.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis du hadde vært ærlig og ikke benektet virkeligheten så skal det ikke så mye til for deg å få noen tomler også. Legg merke til at den overdrevne naive linja du legger deg på gjør motparten mye mer populær.

 

Det var en kvikkas innom her for over et år siden, og han flesket over oss alle. Jeg var så klart en motbydelig multikulturell sigøynerelsker, mens dere andre var noen få patetiske idioter, som vekselvis postet svadainnlegg, som dere innbyrdes "tomlet opp"

 

Jeg tror han var inne på noe, fordi ingen av dere i den faste kjerne i tråden, ville si noe om det hyggelige besøket, eller dommen. Så jeg vil helst ha meg frabedt tomler, fordi hvis jeg får det, så må det jo komme fra dere, og da er det i hvert fall på tide å stenge tråden.

 

Og det du kaller naivt, er for meg å gjøre ting på enklest mulig måte - det har aldri vært en ulempe, har jeg erfart. Slipp til alle med stort vett - og ingenting skjer. Da blir det bare pisspreik og taktikkeri. Grunnen for at vi har fått denne bedringen (som bare jeg ser ...), er rett og slett fordi vi har vent oss til å se dem. De selv har skjønt at de må oppføre seg litt bedre, og våre politikere og byråkrati har tatt til vettet, og lar ressursene flyte litt ekstra. Men dette hører vi ikke fra byråkratiet, fordi da kunne man jo finne på å spørre; hvorfor gjorde vi ikke dett for lenge siden - både pengene og personellet har vært der hele tiden?

 

 

:)

Lenke til kommentar

Det var en kvikkas innom her for over et år siden, og han flesket over oss alle. Jeg var så klart en motbydelig multikulturell sigøynerelsker, mens dere andre var noen få patetiske idioter, som vekselvis postet svadainnlegg, som dere innbyrdes "tomlet opp"

Hva er det du babler om nå da? Det var da voldsomt så bitter du var pga. dine manglende "tomler"? Prøv å poste innlegg som gir mening og som er faktabasert og ikke bare er religiøst motiverte fantasier så skal du se at du får noen tomler du også. Hvorfor skal noen gi "tommel" til meningsløs svada som oftest består av "morsomme" ordspill og fantasier?
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig at tiggere også går mellom bordene på tilgjengelige steder. Og jeg bryr meg ikke om hva noen sier er "rett" eller "galt" i sånne spørsmål. Jeg ser sånne små hendelser som helt overkommelige, og skjønner egentlig ikke at det er et problem. Hvis noen derimot hadde kommet med en diger kniv og bare tatt fra deg eiendelene dine, så skulle jeg mer enn gjerne stått ved siden av deg og kjempet mot.

 

:)

Noen ser ikke på tagging som et problem heller.

 

Det er jo opp til hver enkelt å sette grensen for hva man skal akseptere. Sigøynertiggerne har strukket den grensen ganske langt og nå vil folk flest sette en stopper for det.

 

Så kan jo du være skuffet og negativ til at taggere får bøter og konfiskert sakene sine, de gjør ikke annet å ødelegge og forpeste fellesrommet der alle må ta hensyn til hverandre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva er det du babler om nå da? Det var da voldsomt så bitter du var pga. dine manglende "tomler"? Prøv å poste innlegg som gir mening og som er faktabasert og ikke bare er religiøst motiverte fantasier så skal du se at du får noen tomler du også. Hvorfor skal noen gi "tommel" til meningsløs svada som oftest består av "morsomme" ordspill og fantasier?

 

Skjønner du ikke at du misforstår totalt. Jeg synes det er stas å ikke få tomler opp .... :hmm:

 

 

Åsså kan du passe din egen kvalitet, så tar jeg meg av min

 

Nå fikk jeg veldig lyst til å gi deg en tommel opp ;)

 

Men jeg respekterer ditt ønske, og holder meg for god til å gjøre det.

 

Der gav jeg deg en tommel opp - du skjønte faktisk hva jeg skrev, skulle fått to hvis det var mulig

 

:)

 

Som i begravelser - du bryr deg, for du har allerede innrømmet at de er til bry.

 

Hvis man bare graver seg langt nok ned i materien, så er alle til bry, bare til ulike tider

 

Inrøm det selv

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Noen ser ikke på tagging som et problem heller.

 

Det er jo opp til hver enkelt å sette grensen for hva man skal akseptere. Sigøynertiggerne har strukket den grensen ganske langt og nå vil folk flest sette en stopper for det.

 

Så kan jo du være skuffet og negativ til at taggere får bøter og konfiskert sakene sine, de gjør ikke annet å ødelegge og forpeste fellesrommet der alle må ta hensyn til hverandre.

 

"folk flest" - du skulle vel ikke være passe frp? :) Jeg mener at hvermansen har begynt å ta til vettet og tolerere det som ble for ukjent og brått på i fjor, altså den motsatte prosessen. Hva angår tagging, så skal de gjerne få gjøre hva de vil, men da hvis det har estetisk og kunstnerisk verdi - altså frisker opp og engasjerer sansene på en meningsfull måte

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...