Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Men det er jo nettopp synsing du driver med.

 

Denne "tellingen" har absolutt null verdi med den informasjonen som finnes. Det blir som om jeg skulle ta en tur på Grønland en lørdag og spørre 150 personer om de er innvandrere, og så si at prosentandelen jeg kommer fram til er representativ for Oslos befolkning.

 

Jeg har i hvert fall tall å vise til. Hva har du? Det er du som synser, ikke jeg. Jeg HAR tall. Du TROR disse tallene ikke er representative.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har i hvert fall tall å vise til. Hva har du? Det er du som synser, ikke jeg. Jeg HAR tall. Du TROR disse tallene ikke er representative.

Jeg VET at tallene er ubrukelige. Det trengs ikke mer enn absolutt grunnleggende kunnskaper innen statistikk for å vite dette. Så tallene dine er bare synsing.

 

Men joda, jeg kan sikkert ta et par dager å gå rundt og spørre romfolk om de har stjålet noe. Jeg burde vel kunne klare å spørre et par hundre på den tiden, så ut fra din logikk vil da tallene jeg har være bedre enn dine siden jeg har spurt flere mennesker.

 

Situsasjonen vil i realiteten dog være at vi begge har fullstendig ubrukelige tall, og det å bruke tallene vil kun være synsing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg VET at tallene er ubrukelige. Det trengs ikke mer enn absolutt grunnleggende kunnskaper innen statistikk for å vite dette. Så tallene dine er bare synsing.

 

Men joda, jeg kan sikkert ta et par dager å gå rundt og spørre romfolk om de har stjålet noe. Jeg burde vel kunne klare å spørre et par hundre på den tiden, så ut fra din logikk vil da tallene jeg har være bedre enn dine siden jeg har spurt flere mennesker.

 

Situsasjonen vil i realiteten dog være at vi begge har fullstendig ubrukelige tall, og det å bruke tallene vil kun være synsing.

 

Siden du sier bastant at du vet dette, kan du ikke bevise det da? Du må jo ha noe håndfast siden du VET dette?

 

Hadde det vært snakk om å finne ut noe om den generelle befolkingen i Oslo hadde du hatt mer å fare med. Dette er snakk om én folkegruppe som kommer hit og oppfører seg på nøyaktig samme måte. Det ble kontrollert én gruppe mennesker: rom-tiggere. Ikke leger. Ikke bibliotikarer. Tiggere.

 

Det er ikke snakk om forskjellige utdannelser og bakgrunner her. De er like parasittiske alle sammen.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men det er jo nettopp synsing du driver med.

 

Denne "tellingen" har absolutt null verdi med den informasjonen som finnes. Det blir som om jeg skulle ta en tur på Grønland en lørdag og spørre 150 personer om de er innvandrere, og så si at prosentandelen jeg kommer fram til er representativ for Oslos befolkning.

Uhh, nei, det blir det samme som å si at dersom man undersøkte 150 utlendinger på Grønland og så fant at 147 av den hadde registrerte lovbrudd på seg så taler det ekstremt dårlig for utlendinger i Oslo siden konsentrasjonen trolig er størst av dem på Grønland. Tallene vi opererer med er i Oslo, men det finnes liten grunn til å tro at de ikke er representative for deres oppførsel andre steder. (Dette gjelder da romtiggere, ikke utlendinger bare så det er presisert før noen begynner å kverulere)
  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.dagsavise...ampen-i-retten/

 

Nå mener "Folk er folk" at de opplever at leiemarkedet er stengt for romfolk.

 

Er de virkelig så dumme at de ikke skjønner at det er på grunn av sin egen oppførsel at de ikke får leid? Selvfølgelig er det en pr-kåt advokat-nisse som skal fronte dem. Stå på!

 

Idioter.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mon tro hvorfor ingen har lyst til å leie ut leiligheten sin for å få den ramponert og ødelagt? Kan ikke skjønne at dette ikke er fristende?

 

Nei, kan ikke skjønne hvorfor. I tillegg har de jo tilbudt å betale 1.500,- per person, det er jo laaaangt over markedspris i Oslo. Du får eiendommen din godt ivaretatt og du tjener masse penger! Vinn-vinn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om forskjellige utdannelser og bakgrunner her. De er like parasittiske alle sammen.

Hvor prasittiske du mener en gruppe er gir ikke 69 av 2000 romfolk representative, dessverre for deg. Ubrukelige tall er faktisk ikke noe bedre enn ingen tall. Du snakker om bevis hele tiden fordi jeg sier at tallene dine er ubrukelige. Om dine tall skal bevise noe som helst, kom i så fall med et minimum av bakgrunn for disse tallene bortsett "politiet sjekket 69 av 2000". Det står ikke noe om hva slags lovbrudd det var snakk om. Det står ikke noe om hvor disse be begått eller hvor lenge siden. Du bruker disse tallene som "bevis" på at 98,5% av romfolket i Oslo er tyver, noe det ikke finnes grunnlag for å påstå.

 

Tallene vi opererer med er i Oslo, men det finnes liten grunn til å tro at de ikke er representative for deres oppførsel andre steder.

Det finnes liten grunn til å tro at det er representativt også. Tallene er rett og slett ubrukelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes liten grunn til å tro at det er representativt også. Tallene er rett og slett ubrukelige.

Det må du nok begrunne.

Edit: At de nødvendigvis er tyver er det ikke grunnlag å si pga. denne undersøkelsen/hendelsen er jeg enig i da det ikke var spesifiserte lovbrudd. Hovedpoenget er at nærmest alle av dem bedriver ulovlig aktivitet som er såpass alvorlig at det registreres av politiet.

Endret av Vice
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Aha , så du har egentlig ikke noe svar. Det ante meg :) Men om du er interessert i det du påstår da kan du jo beregne for oss hvor mange av den totale massen på 2000(Her mener forøvrig "Folk er folk" at tallet er mye lavere;) ) må være kriminelle for at 68 av 69 som ble hanket inn i et område skal være kriminelle. ;)

Edit: Som tilleggsopplysning kan man legge til at det også finnes noen få ikke-romtiggere i sentrumsområdet som du kan ta med i beregningen.

Endret av Vice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Aha , så du har egentlig ikke noe svar. Det ante meg :) Men om du er interessert i det du påstår da kan du jo beregne for oss hvor mange av den totale massen på 2000(Her mener forøvrig "Folk er folk" at tallet er mye lavere;) ) må være kriminelle for at 68 av 69 som ble hanket inn i et område skal være kriminelle. ;)

Det ble for mye for deg med fakta ja? Forventet nesten det ut fra de tidligere svarene.

 

Om du leser litt fakta til, så vil du se hvorfor spørsmålet ditt ikke kan besvares uten at du legger frem flere opplysninger om de som skal måles.

 

Nå er forøvrig ikke spørsmålet hvorvidt det finnes en del kriminelle blandt romfolket. Kent Touch This sin påstand/insinuasjon, som du så modig forsvarer, er at tallene han viser til beviser at 98,5% av romfolket er tyver.

 

Men nå har dere fått grundige forklaringer på hvorfor tallene er ubrukelige. Om dere ikke har noe relevant å komme med for å bevise at tallene er representative, så anser jeg meg som ferdig med off-topic. Når nivået på diskusjonen ligger på "De er like parasittiske alle sammen", så forventer jeg ikke så mye.

Lenke til kommentar

Men nå har dere fått grundige forklaringer på hvorfor tallene er ubrukelige. Om dere ikke har noe relevant å komme med for å bevise at tallene er representative, så anser jeg meg som ferdig med off-topic. Når nivået på diskusjonen ligger på "De er like parasittiske alle sammen", så forventer jeg ikke så mye.

Beklager, men å slenge ut noen tilfeldige linker uten å relatere dem direkte til hva du mener er feil duger ikke. Prøv deg heller på å regne ut det jeg foreslo om du er seriøs. (Merk at jeg ikke snakker om tyver, men registrerte lovbrudd/kriminelle forhold.)
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvor prasittiske du mener en gruppe er gir ikke 69 av 2000 romfolk representative, dessverre for deg. Ubrukelige tall er faktisk ikke noe bedre enn ingen tall. Du snakker om bevis hele tiden fordi jeg sier at tallene dine er ubrukelige. Om dine tall skal bevise noe som helst, kom i så fall med et minimum av bakgrunn for disse tallene bortsett "politiet sjekket 69 av 2000". Det står ikke noe om hva slags lovbrudd det var snakk om. Det står ikke noe om hvor disse be begått eller hvor lenge siden. Du bruker disse tallene som "bevis" på at 98,5% av romfolket i Oslo er tyver, noe det ikke finnes grunnlag for å påstå.

 

 

Det finnes liten grunn til å tro at det er representativt også. Tallene er rett og slett ubrukelige.

 

Jeg driter egentlig langt i om utvalget er statistisk representativt eller ikke. Faktum er at ved en opptelling i fjor var 98,5% kriminelle. Det er et skremmende tall. Det får du bare godta. Når i tillegg vise-politimesteren i Oslo forteller at i 2012 ble det pågrepet 1054 rumenere i de første månedene er det mer enn nok av bevis for meg. Du får heller sitte der og være naiv og tro at romfolket var uheldige med at alle de kriminelle var samlet på ett sted denne dagen. Jeg som bor i Oslo vet bedre. Jeg opplever denne økte kriminaliteten hver eneste dag. "Ingen grunn til å tro at er representative" - Dette blir bare for dumt.

 

Jeg tror heller ikke vise-politimesteren i Oslo farer med løgn.

Sitat:

Rumenere topper pågripelsesstatistikken for utenlandske borgere soleklart. Det handler om alle former for vinningsforbrytelser: nasking, innbrudd, lommetyveri. Kriminaliteten som følger med rumenerne, er et megaproblem som krever en urimelig stor andel av våre ressurser, sier Andresen.

 

http://www.aftenpost...ml#.Ua8msED0GRU

 

Uansett hvor statistisk ukorrekt denne tellingen er, er det ikke til å feie under en stol at 98,5% er skremmende mye.

 

Jeg noterer meg forøvrig at du ikke hadde noe som helst håndfast å komme med.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"De er like parasittiske alle sammen", så forventer jeg ikke så mye.

 

Nei, det er klart. Når det kommer folk reisende til Oslo i ens ærend for å stjele og tigge, og ikke løfte en finger ellers, så er man jo ikke en parasitt. Det hjelper jo godt på helhetsinntrykket at de forsøpler og ødelegger hele bybildet i Oslo også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som forventet. Siden fakta anses som uvesentlig er det ikke noen grunn til å fortsette. Dere får ha det gøy videre med brunladet ordbruk. Takk for underholdningen :)

Hehe, når argumentene svikter er det viktig å forsøke å stemple debattmotstanderne istedet skjønner jeg :).Koblet med en "dere skjønner ingenting" er dette en klassisk exit.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klassisk. "Jeg klarer ikke svare for meg, derfor avfeier jeg heller alt med at jeg har blitt underholdt".

 

Bra jobbet.

Jeg har svart for meg. Du/dere har fått vite nøyaktig hvorfor tallene du legger frem er ubrukelige. Ditt svar på å få fremlagt fakta var "Jeg driter egentlig langt i om utvalget er statistisk representativt eller ikke". Siden du driter i om ditt bevis faktisk er et bevis eller ikke, så er det faktisk ikke så mye mer å dvele ved.

 

Og ja, det er underholdende å se hvor håpløs "argumentasjonen" er, når det man har å komme med er brunt søppel som passet bedre inn en gang på 1930-tallet.

 

Hehe, når argumentene svikter er det viktig å forsøke å stemple debattmotstanderne istedet skjønner jeg .Koblet med en "dere skjønner ingenting" er dette en klassisk exit.

Hyggelig at jeg fikk deg til å føle deg som vinner.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...