Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Men der tar du feil. Og vil du så forklare denne såkalte forskjellen på tiggere og tyver?

 

Tyver tar det som er ditt uten din tillatelse, mens en tigger ber om å få noe av deg og tar ingenting uten lov

Lenke til kommentar

Det må feile deg noe fatalt hvis du ikke klarer å se forskjell på tyveri og tigging. Jeg tror rett slett ikke på at du ikke ser forskjellen på dette.

 

Det er selvfølgelig forskjell på det å tigge og det å stjele, men når det kommer til romfolk er det slik at ved sist telling var 98,5% av de det lot seg kontrollere kriminelle. Dermed vil jeg påstå at det ikke er noe poeng i å diskutere forskjellen på stjeling og tigging, de gjør begge deler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig forskjell på det å tigge og det å stjele, men når det kommer til romfolk er det slik at ved sist telling var 98,5% av de det lot seg kontrollere kriminelle. Dermed vil jeg påstå at det ikke er noe poeng i å diskutere forskjellen på stjeling og tigging, de gjør begge deler.

 

Nå var det denne forskjellen som ble tatt opp, så jeg vil nå i høyeste grad si at der er relevant.

Lenke til kommentar

Nå var det denne forskjellen som ble tatt opp, så jeg vil nå i høyeste grad si at der er relevant.

 

Jeg driter i hva du synes er relevant. Tråden handler om romfolk, ikke definisjonen på tiggere og folk som stjeler. Du klamrer deg fast i et håp om å kunne sette på plass en motdebattant basert på definisjonene av to ord. Det er ikke det som er poenget i denne debatten. Romfolk stjeler og tigger, ferdig med den saken. Motbevis heller det om du kan.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig forskjell på det å tigge og det å stjele, men når det kommer til romfolk er det slik at ved sist telling var 98,5% av de det lot seg kontrollere kriminelle. Dermed vil jeg påstå at det ikke er noe poeng i å diskutere forskjellen på stjeling og tigging, de gjør begge deler.

Har du en kilde å vise til for denne tellingen?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen dårlig holdning ovenfor narkomane, men jeg støtter ikke kriminalitet :-)

 

Og siden du lurer på hvorfor narkohandel er ulovlig:

 

*Det er skadelig

 

Er det noe mindre skadelig når det er ulovlig? Mengden rusmidler og mengden av forskjellige typer rusmidler har eksplodert under vår forbudspolitikk.

 

*Du ødelegger din egen helse

 

Se over.

 

*Det er meget poengløst

 

Nummer 1, du definerer ikke hva som er poengløst eller ikke.

 

Numemer 2, når ble det nødvendig å forby noe som er poengløst?

 

*Overdose, så er du dau som en sild

 

Du kan ta overdose på dem meste, det som derimot er veldig vanskelig å ta overdose på er LSD, psilocybin og cannabis. Alkohol og heroin er derimot mindre trygge rusmidler. En overdose og et overdosedødsfall er forsåvidt ikke det samme.

 

*"Gangstere" tjener seg styrtrike på andres bekostning.

 

De tjener seg rike på dette fordi det er ulovlig. Hadde staten solgt disse varene til en rimelig pris hadde ikke noen hatt sjangs til å konkurrere med dem. Forbudet skaper store kriminelle miljøer som absolutt ikke trenger å være der.

 

*STOR risisko hver gang du stikker sprøyta inn i armen

 

Vet du hva narkotika er? Jeg tviler. Ettersom du neppe hadde skrevet noe slikt hvis du hadde satt deg litt inn i dette.

 

*Og, det må være ulovlig fra starten av slik at ungdommer osv ikke får tak i det og ødelegger sitt eget liv

 

Informasjon er gjeldende her, ikke hva man blir fortalt at man ikke skal gjøre.

 

 

Sånn, nå har jeg tilbakevist et hvert argument du hadde for at dette skal være ulovlig. Syns du fortsatt det er en god ide?

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Har du en kilde å vise til for denne tellingen?

 

Selvfølgelig. Ser du på innlegget jeg skrev i denne tråden 09.07.12 klokken 14:12 finner du linken der.

 

Masse piss om narkopolitikk

 

Shrooms, vi har forstått at du er en bad-ass som gir faen i lover, regler, normer og at du er glad i narkotika, men det har INGENTING med romfolk å gjøre. Kan du holde kjeften din snart om du ikke har noe relevant å komme med?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg driter i hva du synes er relevant. Tråden handler om romfolk, ikke definisjonen på tiggere og folk som stjeler. Du klamrer deg fast i et håp om å kunne sette på plass en motdebattant basert på definisjonene av to ord. Det er ikke det som er poenget i denne debatten. Romfolk stjeler og tigger, ferdig med den saken. Motbevis heller det om du kan.

 

 

Nå er det ikke jeg som startet å snakke om forskjellen på tigging og stjeling, det var Mathias. Så jeg aner ikke hva du babler om. Det må da være lov til å svare på det enkelte skriver her inne?

 

Skal man diskutere romfolk, så er tydeligvis tyveri og tigging store temaer, da må det vel for faen være relevant å definere disse begrepene? Jeg er så dritt lei av at det eneste folk kan si i denne tråden er at romfolk er drit og at man må holde seg til tema. Skriver man noe annet enn at romfolk er drit så er man tydeligvis off-topic.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Nå er det ikke jeg som startet å snakke om forskjellen på tigging og stjeling, det var Mathias. Så jeg aner ikke hva du babler om. Det må da være lov til å svare på det enkelte skriver her inne?

 

Du aner ikke hva jeg babler om?

Vi driter i ditt syn på narkotikapolitikken. Det har ikke noe med romfolkdebatten å gjøre.

Vi driter i ditt syn på narkotikapolitikken. Det har ikke noe med romfolkdebatten å gjøre.

Vi driter i ditt syn på narkotikapolitikken. Det har ikke noe med romfolkdebatten å gjøre.

Vi driter i ditt syn på narkotikapolitikken. Det har ikke noe med romfolkdebatten å gjøre.

 

Forstår du?

 

Skal man diskutere romfolk som er tydeligvis tyveri og tigging er stort tema, da må det vel for faen være relevant å definere disse begrepene? Jeg er så dritt lei av at det eneste folk kan si i denne tråden er at romfolk er drit og at man må holde seg til tema. Skriver man noe annet enn at romfolk er drit så er man tydeligvis off-topic.

 

Selvfølgelig er narkotikapolitikk, narkotikaens skadevirkninger og alt det andre pisset du lirer av deg irrelevant for en debatt om romfolket. Du har bare gått tom for argumenter og prøver å pense debatten over på noe du tydeligvis har mye erfaring med.

 

Ta heller utfordringen min om å motbevise at romfolk stjeler.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Shrooms, vi har forstått at du er en bad-ass som gir faen i lover, regler, normer og at du er glad i narkotika, men det har INGENTING med romfolk å gjøre. Kan du holde kjeften din snart om du ikke har noe relevant å komme med?

 

Igjen, jeg må få lov til å svare på innlegg som blir skrevet til meg.

 

Jeg er ikke bad-ass, jeg prøver å vise en gjeng med idioter hvordan dere får et bedre samfunn. Det er selvfølgelig ikke så lett når det intellektuelle nivået er under barnehagenivå.

 

Du aner ikke hva jeg babler om?

Vi driter i ditt syn på narkotikapolitikken. Det har ikke noe med romfolkdebatten å gjøre.

Vi driter i ditt syn på narkotikapolitikken. Det har ikke noe med romfolkdebatten å gjøre.

Vi driter i ditt syn på narkotikapolitikken. Det har ikke noe med romfolkdebatten å gjøre.

Vi driter i ditt syn på narkotikapolitikken. Det har ikke noe med romfolkdebatten å gjøre.

 

Forstår du?

 

 

 

Selvfølgelig er narkotikapolitikk, narkotikaens skadevirkninger og alt det andre pisset du lirer av deg irrelevant for en debatt om romfolket. Du har bare gått tom for argumenter og prøver å pense debatten over på noe du tydeligvis har mye erfaring med.

 

Hva er det du snakker om? Dette er ikke engang relvant til det jeg skrev til deg. Jeg er ikke nevnt et ord om narkotika til deg. Så hva er problemet ditt?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Ser du på innlegget jeg skrev i denne tråden 09.07.12 klokken 14:12 finner du linken der.

Der ja.

 

Nå var det jo ekstremt lite spesifikt som kom frem i denne "tellingen", hvor man hadde kontrollert 69 av rundt 2000 mennesker uten noe hensyn til statistisk grunnlag. "Straffbare forhold" uten å nevne noe om hva eller når gir ekstremt lite grunnlag for å si at 98,5% er tyver, som er hva du insinuerte når du hevdet det tallet gjør diskusjonen på forskjell mellom tigging og stjeling poengløs.

Lenke til kommentar

Der ja.

 

Nå var det jo ekstremt lite spesifikt som kom frem i denne "tellingen", hvor man hadde kontrollert 69 av rundt 2000 mennesker uten noe hensyn til statistisk grunnlag. "Straffbare forhold" uten å nevne noe om hva eller når gir ekstremt lite grunnlag for å si at 98,5% er tyver, som er hva du insinuerte når du hevdet det tallet gjør diskusjonen på forskjell mellom tigging og stjeling poengløs.

 

Har du noen tellinger som viser til noen andre tall er det bare å komme med dem. Jeg benytter den ene tellingen jeg har funnet inntil jeg blir vist noe annet. Synsing og slikt teller ikke. Det er ikke blitt forsøkt kontrollert 2000 i nevnte telling, det var vel 160-ish det var snakk om. Av disse 160 ca. var det 69 som kunne identifisere seg. Av disse 69 var 68 kriminelle. Godt nok for meg.

 

Videre er dette en debatt om romfolk, ikke definisjonen av to forskjellige ord.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du noen tellinger som viser til noen andre tall er det bare å komme med dem. Jeg benytter den ene tellingen jeg har funnet inntil jeg blir vist noe annet. Synsing og slikt teller ikke.

Men det er jo nettopp synsing du driver med.

 

Denne "tellingen" har absolutt null verdi med den informasjonen som finnes. Det blir som om jeg skulle ta en tur på Grønland en lørdag og spørre 150 personer om de er innvandrere, og så si at prosentandelen jeg kommer fram til er representativ for Oslos befolkning.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...