Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Den eneste som er i nærheten av like god exit som dette er Shrooms, etter han har sendt meg private meldinger der han forteller meg at jeg er et ubrukelig menneske.

 

Jeg har svart for meg. Du/dere har fått vite nøyaktig hvorfor tallene du legger frem er ubrukelige. Ditt svar på å få fremlagt fakta var "Jeg driter egentlig langt i om utvalget er statistisk representativt eller ikke". Siden du driter i om ditt bevis faktisk er et bevis eller ikke, så er det faktisk ikke så mye mer å dvele ved.

 

Og ja, det er underholdende å se hvor håpløs "argumentasjonen" er, når det man har å komme med er brunt søppel som passet bedre inn en gang på 1930-tallet.

 

Du glemte å kommentere de andre tallene mine, som at det i løpet av 11 mnd. i 2012 ble pågrepet 1054 rumenere og at de, jeg siterer igjen, "SOLEKLART TOPPER STATISTIKKEN".

 

Er det gode nok tall? Eller skal du krangle over at statistikken til politiet ikke er korrekt?

 

Du bor ikke i Oslo regner jeg med?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hyggelig at jeg fikk deg til å føle deg som vinner.

Jeg visste ikke at dette var en slags konkurranse med tapere og vinnere. Men men.. :shrug:

For å si det slik: Jeg hadde vært kjempeglad for å rusle ut av tråden for godt om virkeligheten hadde vært så enkel og rosenrød som enkelte her fremstiller den.

Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du glemte å kommentere de andre tallene mine, som at det i løpet av 11 mnd. i 2012 ble pågrepet 1054 rumenere og at de, jeg siterer igjen, "SOLEKLART TOPPER STATISTIKKEN".

 

Er det gode nok tall? Eller skal du krangle over at statistikken til politiet ikke er korrekt?

 

Du bor ikke i Oslo regner jeg med?

Pågrepet for hva? Og du er selvfølgelig klar over at pågrepet og dømt ikke er samme sak?

 

De topper statistikken over pågrepne utenlandske borgere, ja. Har jeg noen gang protestert på det?

 

Jeg visste ikke at dette var en slags konkurranse med tapere og vinnere. Men men..

Ikke jeg heller, så hvorfor du skulle ta det så triumferende at jeg ikke gadd å diskutere med folk som som overser fakta de ikke liker kan du kun svare for selv.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Pågrepet for å være snille og lovlydige selvsagt. Sånn som alle oss andre blir pågrepet daglig fordi vi ikke gjør noe galt.

 

Du ser altså ingen sammenheng mellom at romfolk soleklart topper statistikken over pågrepne i Oslo og det faktum at ved en kontroll av romfolk i Oslo så var 68 av 69 kriminelle? Det er bare ren, skjær tilfeldighet?

 

Hvis man skal ta tallet ditt om at det er 2000 romfolk i Oslo (i følge "Folk er Folk" er tallet langt mindre), vil det da altså si at over 50% av disse ble pågrepet i løpet av 11 mnd. i 2012. Det er jo helt normalt blant lovlydige mennesker.

 

Jeg spør deg igjen: Bor du i Oslo? Du glemte å svare.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pågrepet for å være snille og lovlydige selvsagt. Sånn som alle oss andre blir pågrepet daglig fordi vi ikke gjør noe galt.

Pågripelser og så løslatelse fordi det ikke har skjedd noe straffbart er langt fra uvanlig. Du trenger ikke late som om jeg mener at alle romfolk er uskyldige. Stråmenn passer best ute på jordene for å skremme bort kråker.

 

Du ser altså ingen sammenheng mellom at romfolk soleklart topper statistikken over pågrepne i Oslo og det faktum at ved en kontroll av romfolk i Oslo så var 68 av 69 kriminelle? Det er bare ren, skjær tilfeldighet?

Nok en gang. Hvor har jeg protestert på at de topper statistikker?

 

Hvis man skal ta tallet ditt om at det er 2000 romfolk i Oslo (i følge "Folk er Folk" er tallet langt mindre), vil det da altså si at over 50% av disse ble pågrepet i løpet av 11 mnd. i 2012. Det er jo helt normalt blant lovlydige mennesker.

Hva mener du med tallet mitt om at det er 2000? Tallet er hentet fra din link og sier hvor mange politiet mente var i Oslo på det aktuelle tidspunktet. Du stoler vel på politiets tall, gjør du ikke? Hvor mange som var innom Oslo i løpet av 11 måneder vet jeg ikke, men du har kanskje et nøyaktig tall på dette?

 

Jeg spør deg igjen: Bor du i Oslo? Du glemte å svare.

Nei, men heldigvis i vår moderne verden finnes det muligheter til å reise.

Lenke til kommentar

Kanskje du skulle tatt deg en tur. Det er tydeligvis lenge siden du har vært her, og du vet helt tydelig lite om hvor ille det er her.

 

Det blir for dumt at du spør "har jeg protestert mot at de topper statistikker" men samtidig krangler du du på dette 68/69-tallet og hvor lite representativt det er. Jeg har som du kan lese selv aldri sagt at du har protestert på dette, men det er jo en klar sammenheng mellom det at de topper pågripelsesstatistikken og dette 68/69-tallet. Det sier seg selv.

Romfolk som kommer til Oslo er i aller største grad kriminelle, om ikke annet i hvert fall om anledningen byr seg. Alt tyder på det. Du har ikke kommet med noe som helst som skulle tilsi at noe annet er tilfelle. Jeg bor i Oslo. Det er helt vanlig for meg at jeg inntil flere ganger i uken tar rumenere på fersken i et eller annet i bakgården min, enten det er forsøk på stjeling, driting eller forsøpling. Derfor har jeg stor grunn til å tro at 68/69- tallet ikke er så veldig langt unna sannsynligheten. Hvilken håndfast grunn har du til å betvile tallet? Dette har jeg etterlyst flere ganger, men du røyklegger bare, henger deg opp i enkeltord og prater vissvass. Kom med noe fornuftig.

 

Men det er jo selvsagt lett å påstå noe annet når man ikke bor midt i problemet. Det er jo så synd på dette stakkars romfolket, og vi som ikke liker oppførselen deres har jo som du sier holdninger fra 1930-tallet.

 

Om vi som reagerer på gjentatte tyverier, nedgrising av både offentlig rom og private eiendommer, tigging og alt det andre de driver med, har holdninger fra 1930-tallet, hvilket århundre er da holdningene til disse som faktisk utfører dette fra da? Er det moderne å ha en holdning til at å drite i hagen til andre er ok? At man forskyner seg av andres eiendeler?

 

Spør du meg fortjener de ingen respekt når de behandler Oslo og Oslos borgere så respektløst som de gjør. Ingenting hadde per dags dato gjort meg gladere enn et totalforbud mot tiggerturisme.

 

For å si det på en politisk ukorrekt måte, slik at du sikkert blir litt provosert: Hadde jeg hatt en tom leilighet ville jeg heller ha fylt denne med 100 rotter enn å ha leid den ut til 10 romfolk.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 5
Lenke til kommentar

At personen er litt naiv er jo en sak. Metoden er mye eldre enn halvannet år, for å si det mildt.

 

At du ikke klarer annet enn å fullstendig ignorere fakta og tillegge andre meninger de aldri har gitt noe som helst uttrykk for gjør det ganske poengløst å "diskutere" med deg.

 

Du får fortsette postemasturberingen din med linker som kan støtte opp om synet ditt. Jeg gidder ganske enkelt ikke mer. Så får du ta det som at du har "vunnet" diskusjonen og at jeg stikker med halen mellom beina. Grattis, du vant på internett :)

Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn til at du ikke kan komme med saklige motargumenter? Er det plutselig negativt å komme med dokumentasjon på påstander også? Jeg ignorerer ikke fakta, du kommer ikke med fakta. Stor forskjell.

 

Sånn ang. "postemasturbering" så kan du jo ta en titt på ditt snittantall av innlegg per dag kontra mitt.

 

Du som er så glad i statistikk.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Er det noe mindre skadelig når det er ulovlig? Mengden rusmidler og mengden av forskjellige typer rusmidler har eksplodert under vår forbudspolitikk.

 

 

 

Se over.

 

 

 

Nummer 1, du definerer ikke hva som er poengløst eller ikke.

 

Numemer 2, når ble det nødvendig å forby noe som er poengløst?

 

 

 

Du kan ta overdose på dem meste, det som derimot er veldig vanskelig å ta overdose på er LSD, psilocybin og cannabis. Alkohol og heroin er derimot mindre trygge rusmidler. En overdose og et overdosedødsfall er forsåvidt ikke det samme.

 

 

 

De tjener seg rike på dette fordi det er ulovlig. Hadde staten solgt disse varene til en rimelig pris hadde ikke noen hatt sjangs til å konkurrere med dem. Forbudet skaper store kriminelle miljøer som absolutt ikke trenger å være der.

 

 

 

Vet du hva narkotika er? Jeg tviler. Ettersom du neppe hadde skrevet noe slikt hvis du hadde satt deg litt inn i dette.

 

 

 

Informasjon er gjeldende her, ikke hva man blir fortalt at man ikke skal gjøre.

 

 

Sånn, nå har jeg tilbakevist et hvert argument du hadde for at dette skal være ulovlig. Syns du fortsatt det er en god ide?

 

Ja. Narkotika er dødsfarlig. Du vet selv at noen kjendiser osv har dødd pga narkotika. Amy Winehouse for eksempel.

 

Hva er vitsen i å ta narkotika da? Det er en sjanse for at man ødelegger livet sitt på grunn av det, er det noen vits i å ta den sjansen?

 

Tja. Ikke så sunt med cannabis heller. La oss si at jeg røyker meg høy som et hus. Hvis jeg da våger å sette meg inn i bilen for å ta meg en kjøretur, da var vel ikke det så trygt? Her er forsåvidt alkohol ikke noe bedre.

 

Greit nok at noen kan finne "glede" i å røyke seg stein. Men det er jo ikke noe poeng.

 

Grunnen til at alkohol ikke er forbudt, er jo at det er så utbredt. Hadde det vært "oppfunnet" i går, så hadde det GARANTERT blitt forbudt.

Lenke til kommentar

Ja. Narkotika er dødsfarlig. Du vet selv at noen kjendiser osv har dødd pga narkotika. Amy Winehouse for eksempel.

 

Hva er vitsen i å ta narkotika da? Det er en sjanse for at man ødelegger livet sitt på grunn av det, er det noen vits i å ta den sjansen?

 

Tja. Ikke så sunt med cannabis heller. La oss si at jeg røyker meg høy som et hus. Hvis jeg da våger å sette meg inn i bilen for å ta meg en kjøretur, da var vel ikke det så trygt? Her er forsåvidt alkohol ikke noe bedre.

 

Greit nok at noen kan finne "glede" i å røyke seg stein. Men det er jo ikke noe poeng.

 

Grunnen til at alkohol ikke er forbudt, er jo at det er så utbredt. Hadde det vært "oppfunnet" i går, så hadde det GARANTERT blitt forbudt.

 

Du er nå en morsom mann. Jeg ser du tar faktaen din fra kjendisspaltene til VG.

 

Amy Whinehouse som du nevner, døde forsåvidt av alkohol forgiftning. Så så mye for det argumentet.

 

http://en.wikipedia....Winehouse#Death

 

Narkotika er et begrep som befatter en rekke type rusmidler at du har blitt lært til omtale dette som en enhet er i seg selv selve beviset på hvor skrudd dette er.

 

Cannabis gjør deg mest sannsynlig til en mindre trafikkfarlig person, det er til og med gjort mindre seriøse tester på dette ;)

 

Prøv et par rusmidler før du uttaler deg om hva det er poeng i.

 

At alkohol hadde blitt forbudt beviser ikke noe annet enn at vår lovgivende makt er helt fuckings retarda. Forbud er ikke løsningen, forbud er noe som kun de kriminelle miljøene tjener på.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Denne synes jeg var verdt å poste i sin helhet:

 

Hva - er mannen frekk?!

 

Jeg skutter meg litt mens jeg bestemmer meg for å overholde mitt prinsipp om ikke å gi noe til tiggere, ønsker mannen lykke til og haster videre til jobben.

 

 

 

 

 

HVORFOR GÅR du her og tigger? spør jeg mannen som holder papirkruset fram mot meg. Jeg hører selv at jeg utbryter det litt kvast og hardt. Øynene i det garvete ansiktet ser mildt og vennlig på meg før han svarer på dårlig engelsk: «Unnskyld, men du har ikke tid til å høre, jeg ser at du har det travelt med å komme deg på jobb, la deg ikke hefte av meg». Hva - er mannen frekk?!

 

Jeg er riktignok på vei til jobb, kommer fra det private parkeringshuset hvor jeg har satt den nye bilen min fra meg på plassen som koster meg rundt 100.000,- i året - men jeg bestemmer selv hva jeg har tid til eller ikke! - og gjentar mitt spørsmål. Istedenfor å svare meg direkte spør han om jeg har barn. Ja jeg har faktisk tre stykker.

 

HVOR HELDIG du er, tredobbel lykke! utbryter han mens hendene løftes mot himmelen - og han forteller: «Jeg skulle egentlig vært enda lykkeligere enn deg, for jeg har fire barn, men dessverre, jeg er dypt ulykkelig, for jeg sliter med å gi dem en daglig menneskeverdig tilværelse. Tilstandene i mitt hjemland er håpløse. Jeg hadde jobb og eide et lite hus, vi klarte oss så pass at vi kunne sende barna på skolen. Jeg måtte selge huset og nå bor vi svært kummerlig og jeg har ingen jobb.

 

Jeg har søkt etter arbeid i mange land rundt om i Europa uten resultat. Arbeidsledigheten er rekordhøy over alt. Vår eneste mulighet for å skaffe våre barn klær på kroppen og mat i magen er å spørre mennesker som har mye mer enn oss om de vil dele litt med oss - hjelpe oss i vår nød. Og siden Norge er det rikeste landet i Europa reiser jeg hit. Derfor biter jeg stoltheten i meg og står her på gata i Oslo og tigger. Nå har du fått mitt svar på ditt spørsmål» - avslutter han mens han retter seg opp og ser meg rett i øynene.

 

JEG HAR I SMUG tittet et par ganger på uret mitt, redd for at dette ville dra ut - men det tok ikke mer enn drøyt fem minutter, så det er ok. Jeg skutter meg litt mens jeg bestemmer meg for å overholde mitt prinsipp om ikke å gi noe til tiggere, ønsker mannen lykke til og haster videre til jobben, snur etter 10 meter, går hastig tilbake og putter en femtilapp i pappkruset og forlater ham uten et ord. Konsentrasjonen gjennom arbeidsdagen videre var ikke helt som vanlig og da den var over og jeg gikk og hentet bilen for å hente minsten i barnehagen - gikk jeg en annen vei enn den jeg brukte å gå.

 

Kåre Bakken, pensjonist

 

:)

Lenke til kommentar

Denne syns jeg er verdt å poste i sin helhet (ranablad.no)

 

Turid Thesen har drevet hjelpearbeid i Romania i over 20 år. Hun mener tigging må forbys.

I november 2012 skrev vi om Turid Thesen som, på et besøk i Romania, fant gavene som var gitt fra Helgeland i søpla. Den siste tids debatt om tigging har gjort at denne saken er kommet fram i lyset og er nå vår mest leste sak på ranablad.no, noensinne.

 

Thesen, som nok en gang er på vei til Romania for å hjelpe fattige, sier det er på tide debatten tar av i Norge, men etter å ha hørt argumentene for å hjelpe tiggerne fnyser hun av disse.

– Det er sinnssykt. Jeg har registrert at de vil hjelpe tiggerne, men de vet ikke hva de snakker om. Det er de sterke som kommer til Norge. De svake sitter igjen i Romania uten mulighet, eller ønske, om å dra til Norge for å tigge. Det er de for stolte til.

De jeg hjelper skjemmes over dem som reiser til Norge og andre land for å drive på som de gjør. Tiggerne er en del av organisert kriminalitet og det er ikke synd på dem i det hele tatt, sier Thesen.

Et tiggerforbud

Hun mener det kun er en måte å få bukt med problemet på.

– Tigging må forbys. Ikke mer snakk om det. Jeg ser ting på mine reiser i Romania. I over tjue år har jeg brukt min tid til å hjelpe de fattige der og det er en jobb jeg går god for. Den siste tiden har jeg sett flotte boliger, nei slott, som skyter opp i fattige deler av landet.

Mye av dette er finansiert av pengene som tiggerne får fra Norge. De tjener grovt på den norske snillismen og dette må det snart bli en slutt på. Det blir rett og slett for dumt å tro at man hjelper fattige når det man gjør er å bygge opp folk som allerede har mye mer enn det de andre i landet har, sier hun.

Er naive

Nå håper hun folk ser hva som egentlig skjer der det tigges, og tar tak i det.

– De er kyniske og ser an situasjonen før de reiser fra Romania. Kanskje tar de med seg gamle mor eller syke far denne gangen, da de vet at dette skaper sympati. De bruker det de har for å få penger fra folk, og legger store summer i reisene til Norge. Jeg vet at man kan bli naive, jeg har vært det selv. I fjor hjalp jeg en mann med hjemreise i juni.

Mye penger

Etter dette brukte han 30. 000 kroner på reiser fram og tilbake for å tigge på Mo.

Jeg så da den grove feilen jeg hadde gjort og den gjør jeg ikke igjen. Hjelp de som er i Romania, men gi ikke en krone til dem som tigger. De har nok av penger, sier hun.

Gratis barnehage og skole

Hun sier Romania fortsatt er et fattig land, men at folk faktisk får hjelp av sitt eget land.

– Det er ikke mye, men de som trenger det får sosialhjelp. De har også gratis barnehage og barn er pliktige til å gå på skolen. Problemet er bare at sigøynerne nekter ungene denne retten da de ikke vil at de skal lære seg rumensk. Det blir derfor absurd å se på at en tigger roper ut at hans barn, som er født i Norge, skal ha skolegang og norske rettigheter. Det henger ikke på greip, sier hun.

Ikke rasist

Hun forbeholder seg retten til å si dette uten å bli kalt rasist.

– Hvis de kaller meg for rasist så vet de ikke hva de snakker om. Over helga reiser jeg igjen til Romania for å hjelpe de fattige, men det er ikke tiggere. Det er vanlige folk som har sin stolthet i behold. Tigging fører ikke noe godt med seg, bare elendighet for dem som sitter tilbake. Tiggerne er en del av eliten i det fattige Romania og hvis folk gir dem mer penger, kaller jeg dette for idioti, sier Turid Thesen.

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dersom tilstanden i mitt hjemland - Norge - hadde vært like dårlig som den er i sigøynertiggernes hjemland hadde jeg da aldri i min villeste fantasi funnet på å få fire unger!

 

Hva faen skjer med folk? Jeg blir ikke bare oppgitt men rasende! Det er da nok av unge mennesker idag, til og med i Norge, som ønsker seg barn. Mange mennesker lever i parforhold og ønsker seg barn, men barn krever ansvar og ansvar innebærer å se om forholdene ligger til rette.

 

Jeg spurte en gang en slik tigger hvorfor han ikke kunne skjerpe seg. Han så stygg og stusselig ut, analfabet og hadde nektet å gå på skolen akkurat som resten av familien hans.

 

-Har du barn, svarte tiggeren.

-Nei jeg har ikke barn, jeg trenger utdanning og/eller fast jobb og helst et stabilt forhold før jeg kunne finne på noe slikt.

-Åh, skulle ønske jeg ikke var en komplett idiot, svarte tiggeren. Jeg har aldri hatt hverken jobb eller utdanning, det eneste som betydde noe for meg var å kjøre dama på tjukka flest mulig ganger uten hensyn til hva som krever å få barn eller noen form for planlegging.

 

Da svarer man enkelt og greit bare "fuck you, om du bare hadde hatt vett til å sterilisere deg kunne du selv hatt en bil i garasjen til 100'000 i året".

Endret av Abigor
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...