Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg ikke skjønner derimot er at noen kan poste en såpass åpenbar løgn og faktisk få den publisert i Dagbladet. De fleste tar ikke Dagbladet seriøst men det kan likevel være skadelig når de forsøker å forfalske virkeligheten slik som dette. NRK ble heldigvis arrestert i sin forkastelige historieforfalskning men kommer Dagbladet til å bli arrestert her?? Nei trolig ikke, for dette er jo bare et "leserinnlegg". Så jeg spør deg "Pencilcase/vanvittige sky": Har du absolutt ingen skrupler i ditt korstog? Er svart løgn lov? Ringte det absolutt ingen bjeller i ditt hode når du leste dette "leserinnlegget" ?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg kan jo finne frem noen andre løgner fra eks. facebook-veggen - de ser akkurat like sannferdige ut som denne "løgnen". Så dermed kan man vel si at muligens ingenting av det som står i media er å stole på, og det man ser ute på gaten selv, er mer i tråd med virkeligheten, og på gatene ser det jo ut "som vanlig".

 

Jeg venter enda på den derre "invasjonen"

 

Edit: sjekket endel av de vanlige hatsidene på facebook, og de bekrefter at det finnes ikke noe tiggerproblem - mesteparten av artiklene er fra i fjor eller enda lengre tilbake i tid. Kanskje lufta har gått ut av ballongen

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Som vanlig ja. At ting er på samme måte som ifjor er altså nå blitt "som vanlig"... Og som vanlig svarer du ikke på spørsmål men kommer heller med dine egne tullete antagelser og antydninger og null og niks konkret. Flott og beskrivende gjortl! :thumbup:

Endret av Vice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Som vanlig ja. At ting er på samme måte som ifjor er altså nå blitt "som vanlig"... Og som vanlig svarer du ikke på spørsmål men kommer heller med dine egne tullete antagelser og antydninger og null og niks konkret. Flott og beskrivende gjortl! :thumbup:

 

Ta deg en kopp kaffe, så kan vi snakkes senere

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg skal ta en kopp kaffe når du har åpnet øynene ;)

 

Jeg stod som vanlig opp før fuglene fikk åpnet gluggene, og du aner ikke hvor fredelig verden så ut, før postbudet stod å stanget hodet i døra her

 

;)

 

Fabrikert historie, åpenbare virkemidler for å skape sympati med tiggeren samtidig som jeg-personen vinkles negativt som kynisk og kald.

 

Og man kan jo lure på hva som ikke er fabrikert, når man ser på alle artikler og innlegg hvor "hvermansen" jamrer seg over det så kalte problemet. Det virker rett og slett som det ikke er noe problem lengre

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Når har det noensinne vært noe problem for deg? ;)

 

Nei, du har rett - jeg ser faktisk ikke noen ekte problemer. Har et forslag: ta deg ferie fra alle "støyen" vi mennesker produsere - la oss si 6 mnd - tror du at noe som helst har forandret seg i ditt fravær, eller har bare den samme gamle driten blitt oppstæsja med siste skrik i motebildet, og ingen forandring av det grunnleggende "problemet" har skjedd?

 

Grådighet og kontrollfreaking er evigvarende.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så var det på tide med dagens første løgn ... ;)

 

- Blant romfolk er familiebåndene sterke, og innad i familier kan det nok være ulik grad av frivillighet når det gjelder å dra på en slik reise. Og barna som tigger, drar jo ikke frivillig, sier Irina Mattei, som jobber i Pitesti i et mottak for ofre av menneskehandel.

Hun vitnet i rettssaken i Bergen i fjor, der seks voksne romfolk ble dømt for å ha utnyttet sine egne barn ned til 13 år til tigging og nasking.

Men barn som tigger er blitt et sjeldent syn i Norge. I Gorj sier de at de vet det er ulovlig å ta med barna sine til Norge for å tigge, så andre familiemedlemmer tar seg av barna mens de er i Norge.

- Hvis det er færre barn på gatene i Norge, er det en god ting, sier Mattei.

Danut Gutea, som jobber for Frelsesarmeen i Ploiesti, har flere ganger besøkt Oslo for å undersøke forholdene for romfolk. Etter hans mening er det liten grad av tvang knyttet til reisene.

- Dette er fattige mennesker som drar fordi de hører og ser av andre at de kan tjene penger der, rett og slett, sier Gutea.

Lenke til kommentar

Nei, du har rett - jeg ser faktisk ikke noen ekte problemer.

Og det bekrefter igjen din apatiske holdning: "Out of sight, out of mind"

 

Grådighet og kontrollfreaking er evigvarende.

Ja, tenke seg til disse kontrollfreakene som vil ha slutt på kriminalitet og rasering av stedet de bor i. Skikkelig usympatisk gjeng altså. :thumbup:
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kona har glemt å handle inn popcorn - kan jeg tigge noe av deg, vennen min?

 

;)

Hvorfor det? Du kan vel bare gå inn til meg og forsyne deg av det du måtte ha lyst på mens jeg ikke følger med? Og føler du deg nødig er det bare å legge en kabel hvorhen du måtte ønske. ;)
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor det? Du kan vel bare gå inn til meg og forsyne deg av det du måtte ha lyst på mens jeg ikke følger med? Og føler du deg nødig er det bare å legge en kabel hvorhen du måtte ønske. ;)

 

Den er grei - takk ;)

 

Skal vi nå se ... ja, der fikk jeg en ide: Vi er de agressive - ikke dem. Og det som utløser vår aggresjon er vår egen dårlige samvittighet.

 

Hvor mange aggressive tiggere har du måttet nedkjempe, siden dette sirkuset startet for ett par år siden - se om du klarer å huske en eneste en!?

 

Jeg for min del har bare hørt historier om sånne, men aldri truffet en eneste en

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er nå søtt å se disse anonyme tomlene opp for uformelle små sidestikk og generell moro - og at de går til de som trenger dem mest.

 

;)

Lenke til kommentar

Den er grei - takk ;)

Er jo ikke noe vits i å kaste bort tid med å jobbe for så å få penger og for så å bytte inn disse mot det man har lyst på. Er jo mye greiere å bare ta det man har lyst på. Sparer både tid og penger. Ikke sant? ;)
Hvor mange aggressive tiggere har du måttet nedkjempe, siden dette sirkuset startet for ett par år siden - se om du klarer å huske en eneste en!?

Her i Norge har jeg blitt forsøkt bestjålet én gang av romfolk. Aldri av "vanlige tiggere".

Vanlig "nedkjemping" skjer stort sett hver gang man beveger seg inn i de tyngst belastede områdene. Nå skal det sies at de fleste generelt er relativt rolige og er ikke aggressive og rister med koppen opp i trynet på folk. Men selve tiggingen er og har heller aldri vært problemet. Problemet er alle ulovlighetene, faenskapet og all raseringen som bedrives i tillegg.

Jeg for min del har bare hørt historier om sånne, men aldri truffet en eneste en

Jeg har hørt noen ville historier om at barn dør av sult i Afrika også. Jeg har ikke sett en eneste en. "Out of sight, out of mind" ;)
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er nå søtt å se disse anonyme tomlene opp for uformelle små sidestikk og generell moro - og at de går til de som trenger dem mest.

 

;)

Hmm, du er jo veldig morsom, og viser nå at du er litt vonbroten over dette, så kanskje du burde få en tommel eller to du også. ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det virker rett og slett som det ikke er noe problem lengre

Vi som bor på østkanten av Oslo har vel bare innfunnet oss med at det ikke er mulig å gjøre noe med problemet så lenge alle som ikke bor her tror at alt bare er fryd og gammen, og at romfolket aldri gjør noe som er belastende for andre.

 

Men fortsatt overraskes noen folk over hvor frekke de er:

 

Min mor, som normalt er en veldig tolerant dame, var en tur i Oslo med sin venninne i går. De hadde satt seg på en uteservering på Karl Johansgate, og hun var irritert over at de hele tiden ble forstyrret av rumenske tiggere som enten sto utenfor gjerdet og ristet koppen over bordet deres, eller rett og slett gikk inn på uteserveringen og tagg fra ethvert bord. Er det normal folkeskikk, Vanvittige sky?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...