Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Hva vil dere si GTX 1080 er verdt i dag? Enkelte prøver seg å bytte kjøling eller legge på ny kjøler.

Vil nesten si skjermkortet blir verdiløst hvis garanti\reklamasjon er ute på grunn av modifisering.

 

Prisene virker å ligge på rundt 4500 kr.

 

500x1000px-LL-85e48140_350x700px-LL-8e86

 

Noen som har peiling på EVGA thermal fix er nødvendig på EVGA skjermkort for god overklokking?

Så det kan gjøre prisen går opp? Overklokking i seg selv kan ikke bevises, men fjerning av klistemerke tviler jeg på EVGA er villig å ta skjermkortet på RMA i så fall. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=96930920

kan bli dyrt hvis skjermkortet slutter å virke i så fall.

 

https://www.tek.no/bruktmarked/annonse/41106

Tror enten har selger gitt feilintrykk 2 stk GTX 1080 for 4500 kr?

Eller 1 stk GTX 1080 for å lure kjøper man får 2?

Selger svarer heller ikke på epost foreløpig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville fått latterkrampe hvis det finnes noen annet en bygdetulling som ville kjøpt denne.

Enten har de ikke fult med på ryzen eller trenger de en varmeovn for å varme sokkene sine.

Så tror ikke den personen får noe annet en skambud for slike er 10 000 kr skambud for han.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Stillegående Workstation - Heftig PC, Xeon, 1080, 1tb SSD

Er vel nesten like ille.

Nå som i9 og ryzen9 er på vei.

 

Eyy min annonse jo. Har ventet leenge på å se noen av dem her. Jeg føler att i9 ikke blir noe særlig mtp Ryzen.

 

 

Vel, da kan du jo vurdere å rette litt på annonsen der du sier CPU har 16 "logiske" kjerner. Eller er det modellnummeret som er feil? 2640 v4 er ihvertfall en 10 kjerners, med 10 virtuelle kjerner i tillegg. Så 20 "logiske" kjerner altså.

 

Uansett litt merkelig sammensetning av HW kanskje?..

Lenke til kommentar

 

 

Stillegående Workstation - Heftig PC, Xeon, 1080, 1tb SSD

Er vel nesten like ille.

Nå som i9 og ryzen9 er på vei.

 

Eyy min annonse jo. Har ventet leenge på å se noen av dem her. Jeg føler att i9 ikke blir noe særlig mtp Ryzen.

 

 

Vel, da kan du jo vurdere å rette litt på annonsen der du sier CPU har 16 "logiske" kjerner. Eller er det modellnummeret som er feil? 2640 v4 er ihvertfall en 10 kjerners, med 10 virtuelle kjerner i tillegg. Så 20 "logiske" kjerner altså.

 

Uansett litt merkelig sammensetning av HW kanskje?..

 

 

Fungerer vel perfekt til CAD og diverse autodesk produkter - mye diskusjon rundt det å velge imellom 1080 eller Quadro, men ifølge en kompis av meg som er utdannet spilldesigner - han sier att dem alltid har brukt "gaming"-serien forran Quadro mtp pris. Så å si samme ytelse. Driver å kjører tester på dette så jeg kan ikke si noe med 100% sikkerhet enda. Men jeg synst det er en kurant pc, savner berre raid. Tar gjerne imot tilbakemeldinger tho, fikset skrivefeilen.

Endret av Noxz
Lenke til kommentar

Hva vil dere si GTX 1080 er verdt i dag? Enkelte prøver seg å bytte kjøling eller legge på ny kjøler.

Vil nesten si skjermkortet blir verdiløst hvis garanti\reklamasjon er ute på grunn av modifisering.

 

Prisene virker å ligge på rundt 4500 kr.

 

500x1000px-LL-85e48140_350x700px-LL-8e86

 

Noen som har peiling på EVGA thermal fix er nødvendig på EVGA skjermkort for god overklokking?

Så det kan gjøre prisen går opp? Overklokking i seg selv kan ikke bevises, men fjerning av klistemerke tviler jeg på EVGA er villig å ta skjermkortet på RMA i så fall. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=96930920

kan bli dyrt hvis skjermkortet slutter å virke i så fall.

 

https://www.tek.no/bruktmarked/annonse/41106

Tror enten har selger gitt feilintrykk 2 stk GTX 1080 for 4500 kr?

Eller 1 stk GTX 1080 for å lure kjøper man får 2?

Selger svarer heller ikke på epost foreløpig.

Det er egentlig bare i ekstreme tilfeller at du faktisk trenger thermalfixen, kortet yter som normalt, bare at det blir litt varmt på VRMen.. Derimot, hvis du registrerer kortene og sender de på RMA pga thermal, så er det stor sannsynlighet at får du FTW kort tilbake, jeg gjorde i alle fall når jeg sendte mitt til EVGA. 

Jeg har også et thermal kit liggende hvis du trenger. 

Endret av Pluggnisse
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva vil dere si GTX 1080 er verdt i dag? Enkelte prøver seg å bytte kjøling eller legge på ny kjøler.

Vil nesten si skjermkortet blir verdiløst hvis garanti\reklamasjon er ute på grunn av modifisering.

 

Prisene virker å ligge på rundt 4500 kr.

 

500x1000px-LL-85e48140_350x700px-LL-8e86

 

Noen som har peiling på EVGA thermal fix er nødvendig på EVGA skjermkort for god overklokking?

Så det kan gjøre prisen går opp? Overklokking i seg selv kan ikke bevises, men fjerning av klistemerke tviler jeg på EVGA er villig å ta skjermkortet på RMA i så fall. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=96930920

kan bli dyrt hvis skjermkortet slutter å virke i så fall.

 

https://www.tek.no/bruktmarked/annonse/41106

Tror enten har selger gitt feilintrykk 2 stk GTX 1080 for 4500 kr?

Eller 1 stk GTX 1080 for å lure kjøper man får 2?

Selger svarer heller ikke på epost foreløpig.

 

 

EVGA Thermal fix er ikke nødvendig. På EVGA kort er det ingen problemer om du har fjerna klistremerker på. De sier selv at du har full garanti selv om du tar av kjøleren og monterer feks en vannblokk. MSI sier vel at du mister garanti dersom du tar av kjøleren, men det har ikke noe å si for oss her i Norge med kort kjøpt i norske butikker.

 

Angående annonsen; ser ut som det er to kort til 4500kr per stk.

 

~4500,- for et brukt GTX 1080 FTW virker som en helt ok pris. De er jo ikke de rimeligste korta å kjøpe nye.

 

 

Edit: Kan forøvrig nevne at thermal fix'en er retta mot VRM som ble ganske varme på disse korta uten, men selv uten fiksen ligger de langt under hva VRM faktisk tåler.

Endret av 6u4rdi4n
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ganske god svar, for lurer litt på GTX 1080 vs TI.

For TI er vel mest for 4k spilling.

 

Ellers må man ha 2 stk GTX 1080 SLI i så fall.

 

For jeg har GTX titan som jeg merker i Ryzen pcen blir veldig varm ved overklokking trekker fort 400 watt pcen i gaming.

Men kun 150 watt normalsett uten spilling.

 

Kan GTX 1080 EVGA stille volt i evga precision?

Så man burde komme mye lengere med GTX 1080 en GTX titan på overklokking?

Jeg vet en del butikker f.eks expert\elkjøp og lefdal hvis de selger skjermkort nekter de reklamasjon hvis klistemerke er fjernet.

Men muligens komplett\digitalimpuls er ikke så vanskelige.

 

For vet GTX 1070 bør man styre unna for overklokking da den kun har en 8 pins kabel.

Ergo har man vel lite å gå på der.

Godt mulig den under er den beste?

GALAX-GeForce-GTX-1080-Ti-HOF_8.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Antall strømtilkoblinger betyr lite/ingenting. Med mindre du hardmodder og bruker LN2, så kan det kanskje ha noe å si. 
 

Du klarer i alle fall ikke å overklokke nok til at en 8-pin er for lite på GTX 1070, som knapt trekker strøm. 

 

Edit: Ellers kan heller ikke produsenter (selger) bare nekte reklamasjonsrett på grunnlaget av noen ødelagte plastikklapper. Dette er i seg selv ikke god nok grunn. Om de finner noe grunnlag til at man har ødelagt kortet, så er det en annen sak. 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

4500 er vel OK for et 1080 (noe lavere for ref, kanskje?). Ser demovarer fåes til rundt 5k.

 

Hvis man er livredd for å få et modifisert kort e.l. i posten (å bytte kjøler er ikke nødvendigvis RMA-ødeleggende, fikk nylig 1080 for et 980ti som hadde fullcoverblokk) får man heller kjøpe nytt, synes jeg. Et fungerende 1080 er okke som verdt fra 4k og opp, kortet blir ikke ubrukelig bare fordi det ikke kan reklameres på - og om man skulle være som undertegnede og svi vifter i øst og vest er det jo bare å kjøpe en replacement fan på ebay til 150kr og bytte selv.

 

Strømtilkoblinger kan man fint se bort fra, en 8-pin er 150W, så er det 75W fra pcie-slotten. Noe mer enn 225W fra et 1070 krever så mye spenning at det koster langt mer enn det er verdt.

Lenke til kommentar

Fungerer vel perfekt til CAD og diverse autodesk produkter - mye diskusjon rundt det å velge imellom 1080 eller Quadro, men ifølge en kompis av meg som er utdannet spilldesigner - han sier att dem alltid har brukt "gaming"-serien forran Quadro mtp pris. Så å si samme ytelse. Driver å kjører tester på dette så jeg kan ikke si noe med 100% sikkerhet enda. Men jeg synst det er en kurant pc, savner berre raid. Tar gjerne imot tilbakemeldinger tho, fikset skrivefeilen.

 

 

Jeg jobber mye med diverse CAD-produkter, og de siste årene har spill-kortene vært bedre kjøp enn Quadro-kort. Tidligere "måtte" man ha Quadro/Firepro på grunn av minnemengden, men i dag får du spillkort med 8GB for under 3000. Infraworks og diverse andre CAD-produkter for 3D-arbeid glir langt bedre med et eldre 280X enn et Quadro 4200K. 

For en som ikke bruker Solidworks og andre programmer som krever Quadro, ville jeg valgt Geforce hver gang. Pengene spart på skjermkortet kan man kaste i SSD/RAM.

Lenke til kommentar

Dust # 9001 bydde 850kr for GTX 970 just nu.

Ga følgende svar:
 

"Hvis jeg fortsatt har kortet i 2019 kan du få det til den prisen da.
 

Mener ikke å være uhøflig, men det er et elendig tilbud som ikke matcher markedsverdien i det hele tatt. Om budsjettet ditt er 850kr foreslår jeg å lete etter et GTX 960, så kan både selger og kjøper komme ut av det med verdigheten i behold."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...