Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

 

 

Synes det verste med den annonsen at han skryter av en 4Ghz klokk på en 2600k....

 

Ja, det er kanskje å ta i litt. 4 klarer de alle, 4,5 klarer de fleste og høyere enn det kan man begynne å skryte av. 4,8-5 feks.

 

Har ikke testet med stort høyere enn 4.6 da jeg stort sett er fornøyd med klokken. Har holdt seg nå siden CPU'en var ny i 2011 :D

 

 

Er veldig brukbart det. Har kjørt 4.5  siden jeg kjøpte min i slutten av 2011. Luft de første åra. Syns 4.5 var fint i forhold til ytelse og temperatur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Watt? Bryr meg ikke _så_ mye om det. Vil bare ha god ytelse i spill. :))

Ikke du som betaler strømregningene altså? ;)

 

Men en ting å tenke på med watt er tempen, jeg spent på om disse kortene holder seg kjølige når man har begynt å nærme seg 2.5GHz og hvor godt de skalerer med mer spenning. Om mulig, så hadde det vært sånn passe om de holdt seg like kalde som 970ene mine gjorde med vannblokker (37grader - overklokket). TX SLI med parallellblokk når 41 grader, og det er jo aaaaltfor varmt :p 

Lenke til kommentar

Det er et godt spørsmål, Andrull. Selv har jeg bare drept hardware med overbelastning :p

 

 

Edit: Jeg kom også på at jeg har tatt livet av i alle fall et hovedkort om ikke mer føyk. Meste parten ble bare bytta uansett. Klarte en gang å vippe på en bryter mellom 110 volt og 230 volt bakpå en PSU og det smalt ganske godt ^^

Endret av 6u4rdi4n
Lenke til kommentar

Spørsmål: Hvor mange her har faktisk skadet maskinvare av for høy temp, eller om ikke selv har påført det, men erfart det selv?

:p

 

 

Hadde et hovedkort som tok fyr. Men om det var spenningen som gjorde det vet jeg ikke. Det brant iallfall så det ble skadet av temp også vil jeg tro ..

Lenke til kommentar

Spørsmål: Hvor mange her har faktisk skadet maskinvare av for høy temp, eller om ikke selv har påført det, men erfart det selv? 

:p

 

 

For ihvertfall 10 år siden. en pentium 4 muligens det var å ati x ett eller annet. 2 stk blå chiper endet det opp med iallefall.

Lenke til kommentar

Spørsmål: Hvor mange her har faktisk skadet maskinvare av for høy temp, eller om ikke selv har påført det, men erfart det selv? 

:p

 

 

For varmt og gpu klokker ned, Om det er varmen som har kverket mine gpuer vet jeg ikke, spurt aldri om det,

Men etter at jeg kjører høyere vifte rpm aldri død gpu, bare vifte problemer.

PS: Fikk en nye jobb nå og da er msi (980Ti) 2300rpm(100%) rpm for å være på ca76c og 1400MhZ(kun ett kort)

Du kan jo prøve selv, hehehe.

Lenke til kommentar

Det blir jo nesten umulig å finne ut av. I så fall må du ha to helt identiske maskiner ved siden av hverandre, hvor den ene uler med full viftestyrke og en rusler avgårde på tomgang. Selv da vil det være vanskelig å isolere temperatur som feilårsak hvis/når den varmeste/stilleste maskinen ryker først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...