Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
oddeh skrev (1 time siden):

Om du svarer meg så skal jeg vurdere å svare deg.

Helt normale brukere kunne fint kjøpe en Xeon/Opteron over deres desktop counterparts den gangen, fordi man gjerne overklokket CPUen manuelt. Prisforskjellen var ofte ikke allverden, og det var stas å ha en litt ekstra god chip.

Hele poenget her er jo at siden den er "server grade", er den bedre binnet, og dermed forventes det bedre overklokkingsmuligheter. Så trengte det ikke å være tilfelle alltid, men det var uansett et fenomen.

Hvis du tror de ikke passer i sokkelen eller mangler støtte for f.eks. overklokking tar du bent frem feil.

• Liker 2
Skrevet

Litt mer vanlig med xeon til gaming før i tiden, da kunne du med et x58/79/99 etc få kjøpt rimelige xeon prosessorer om du hadde behov for mer enn 4t/8c.

Nå til dags er det ikke så ofte brukt i gaming grunnet lav klokkehastighet pc kjerne i sammenligning med mainstream cpu'er

• 3 uker senere...
Skrevet

Så denne og humret stille. Hva gjør vel glassbiter i fingrene så lenge man har garanti? Alltid brukt i deksel, det var da enda godt.

Bruker folk botter til å svare på spørsmål btw, se dialog med en som poster 10 bilder av en skjerm uten å ta med modell/år.

ipadlmao.PNG

beepboop.png

Skrevet (endret)

Hadde likt om finn hadde lagd system for kvittering på vare, eller sortere vekk defekter. syntes det er vanskelig kjøpe helt nytt der. (at kvittering sendes på pdf eller bilde til finn for senere kontroll eller tvist på fiks ferdig)

folk tror e avfall er mer verdt enn 25%.

Generelt basis er det enten overpris eller defekt på mye. annet blir omtrent solgt samme uken.

Lch skrev (På 21.4.2024 den 2:23 AM):

Bruker folk botter til å svare på spørsmål btw, se dialog med en som poster 10 bilder av en skjerm uten å ta med modell/år.

er en del utlendinger der mye ymse der utenom nigeria svindlere. svindler er skrevet på gebrokent norsk for sortere vekk folk smarte nok til se det.

Screenshot(16).png

Endret av joandreas
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Det er et rent samlerobjekt. Null bruksverdi. Omtrent som en mynt fra 1600-tallet. Prisen/verdien representerer altså ikke ytelse eller noe sånt praktisk.

• 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/364073543

Greit at ting er til salgs mot bud, men;

Mitt siste, kjøpt i oktober '24, lå ute til 500,- hvilket jeg syntes var i meste laget, men gikk til slutt med på 400,- etter litt forhandlinger.

Kunne lagt ut et av mine for 500,- (et oem TCI, et Keytronic) og godtatt alt fra 350,- og opp..

Edit:

"Raritet"

https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/383322017?

Denne har jeg lyst på :D Prøver å se om den kan funke med 586

Endret av Valmeth
  • 6 måneder senere...
Skrevet

Denne burde ikke dø ut!

Jeg har et fint case.

lmh1.thumb.png.f4fb9f92c33b91e9c13c8c5c189be189.png

Og hvis noen lurer på hvordan dette ser ut i praksis - fete typer er mine svar, resten er hans. Inkludert ketsjup som kjølepasta (hvem faen blander ketsjup og pasta anyway) og hyssing til å feste prosessorkjølere med:

Samtale:

Hvordan er mot dette?

https://www.finn.no/403576391 har du adapter til denne? Kjøler?

https://www.finn.no/412241554 eller cpu kabel til denne,? Kjøler og ram?

i går 22:19

Litt kjedelige med https://www.finn.no/411144865 er kresen på ram.

i går 22:20

Du

Vanskelig å sammenlikne, da du må ut med en del tusen for hovedkort til den Epyc-saken, vil jeg tro. Så det blir jo en helt annen prisklasse. 2x X5675-saken tipper jeg er litt raskere, men det kan og være at den mangler noen features som mitt setup har - LGA1366 kom i 2008 og Socket C32 kom i 2010. Server-PSU har jeg nok aldri eid, og Mist-enhetene mine med kabler forsvant ut av huset for lenge siden, dessverre.

Sett

i går 22:22

Men hva trenger man hvis man ikke har kabel testet med adapter splitter fra 4 pins til 8 og fra mollex til 8 pins blir svart skjerm på begge .

Har du kjøler ? Funger rambrikker eller er ddr4?

Maximum 32 GB ECC Unbuffered DIMM 32 GB Non-ECC Unbuffered DIMM 128 GB Registered DIMM

i går 22:26

Du

DDR3 på den jeg har. Kjølere har jeg neppe. Men det er samme clips som på moderne kjølere, så ikke utenkelig at en del stock kjølere for AM3/AM4 etc fungerer fint.

Sett

i går 22:26

Ja men funger de brikkene eller får jeg svart skjerm?

https://www.finn.no/253913320 egentlig var de til hp serveren husker ikke i farten hva har i hp maskinen.

Vet du hva som er feil her?

Har den noe tilsvarende å feilsøke cpu problemet er hvis er bøyd pins gir ikke feilmelding bare.

i går 22:31

Du

Jeg tror CPUen er for gammel, så den støtter ikke den saken du prøver execute

Sett

i går 22:32

Ok funger din?

Eller funger Windows 2025 server?

i går 22:34

Så denne blir å samlinge med fx bulldozer? Eller am3?

i går 22:36

Du

Jeg testet at systemet ga bilde med to generiske ddr3-brikker før jeg la ut annonsen

Sett

hk støtter den generasjonen, bulldozer tilsvarer 42xx-chippene

Sett

i går 22:36

Ja men hjelper lite hvis jeg får svart skjerm ville ikke kjøpt den om viste det blir utfallet.

i går 22:39

https://www.cpu-upgrade.com/CPUs/AMD/Opteron_4100_series/4176_HE.html så er bare 65 watt per cpu? Så bør gå å splitte 4 pins? Eller funger 4 pins per cpu?

i går 22:40

Du

Så lenge HK tror det får nok strøm går det nok. Men jeg vet ikke om det går utover specs for strømkabelen. Jeg kan ikke garantere kompatibilitet med minnebrikker, skal sies.

Sett

i går 22:41

Så kan du heller ikke selge en brikke? Så ikke er ubrukelig system?

Men hva bruker du Kingston?

i går 22:44

Har den slik eller mulighet å fjernadmonistere bios?

Bios er nyeste versjon så da er begrenset cpu eller maskinvare støtte?

i går 22:49

Eller får jeg returnere det om ikke virker har mye ram så synd det bare blir liggende.

For er lurt å ha 2 systemer å teste ting på så man er sikker på ram er defekt.

i går 22:53

Finnes 8 kjerner?

i går 22:55

Du

Hvis jeg finner et par 2GB sticks som kan fungere inntil en kjøper finner et fullt kit som fungerer, så kan jeg legge ved det. Men jeg vil gjerne vite at det da blir en handel før jeg graver gjennom alle eskene her på jakt etter noe sånt :)

Sett

8 kjerner mener jeg skal støttes, kanskje med en BIOS update. Men sjekk hjemmesidene til ASUS for specs

Sett

Aner ikke noe om fjernstyring av servere

Sett

i går 22:56

Ja hvis du tror får annet en svart skjerm.

For er mindre watt en 130.

i går 22:58

Gratulerer, X har kjøpt varen din!

X kjøpte varen din umiddelbart med Kjøp nå. Gå til statussiden for å se fraktinstruksjoner.

i går 23:05

2x Amd Opteron 6320 8-core 2.8ghz 16mb Socket G34 Cpu Processor 299,54 kr 22,00 £ Brukt Fri frakt eBay (6) Bufferminne: 16 MB · Åtte kjerner · 2,8 GHz så denne er arvtaker?

For lite kost men vanskelig å finne.

For er vel neppe noe overklokking.

For fant ikke 8 gb så tviler på de funger.

Men kan teste etter bios er oppdatert.

i går 23:40

Du

6000 serien er for en annen plattform

Sett

bare 4100, 4200 og 4300-seriene som passer til C32-plattformen

Sett

i går 23:53

AMD Opteron 43GK HE ?

Vanskelig å være sikker.

Så om du vil hjelpe for har dårlig erfaring på ebay er mye toll og problemet selger gjør lite om varen er defekt.

00:04

10:10

Hvor langt unna XXX?

11:14

Du

Jeg bor ikke så langt unna XXX, det er vel et par kilometer borti her.

Sett

De litt sære prosessorene som har bokstaver i navnet (43GK o.l.) burde fungere som de andre. Jeg mener det var tilfelle på eldre plattformer, i alle fall. Men jeg VET jo ikke.

Sett

Ebay er litt sånn at det er vanskelig å få returnert ting fra utlandet, men samtidig får du det billig. Det er i praksis ikke mulig å unngå å betale mva på varene, skal sies - det går automatisk.

Sett

Jeg aner ikke om de brikkene fungerer. Server-ram har jeg lite kompetanse på, de gangene jeg har kjørt serveroppsett har det vært til entusiastbruk og med vanlig minne. Det finnes nok en kompatibilitetsliste et sted til hovedkortet, som kan brukes.

Sett

12:04

Problemet er ikke å betale mva men de gjør feil at du må betale fortolling og gebyrer bare fordi de ikke gjør det rett sier er kjøper ansvar svært få gir særlig reduksjon i pris

12:06

Men når er hovedkort og ram klart?

Skal du til XXX eller XXX? For sier blir regn kl 13.

12:14

Er bios oppdatert så hvis det ikke virker er det ikke problemet?

12:23

Er ikke vanskelig å returnere er bare ekstrem dyrt er krav om tracking så enklere med temu.

19:30

Så når kan man hente eller blir sendt?

Har laptop å teste.

20:43

Bør jeg teste uten om kabinett? Først så slipper jeg å koble tilbake om blir svart skjerm?

Bør noe her fungerer?

20:51

Noe slikt ram er vel i andre serveren.

Fant ikke bilde av 4 pins til 8 pins splitteren.

21:22

Hos deg ja men vet ikke om er ram eller psu som er problemet får ingen bilder av noen deler.

21:24

Du

Vanskelig å si for meg hva som ikke fungerer med det oppsettet hos deg, sånn egentlig. Helt vanlige forlengerkabler burde gå greit, men splittere o.l. går an. Jeg skal til XXX i morgen, så det er mulig å overlevere kortet da.

Sett

21:24

Ok når da?

21:25

Du

Eneste er at du må komme opp til det bygget jeg sitter i, jeg kan ikke dra ned til togstasjonen.

Sett

1300 er sikkert fint.

Sett

21:25

Med ram?

Litt tidlig men må se. På været og hvilket bygg?

21:26

Du

Jeg har ikke noe RAM sånn egentlig. De der ble nappet ut av en annen PC for å teste. Jeg trenger dem egentlig der.

Sett

21:27

Men hvor lenge er du der i vertfall ikke funger i heletatt. Vertfall blir heving

Bør jeg teste med rød eller svarte minne kanal først?

21:32

Du

Jeg pleier ta de ytterste kanalene. Det var hvertfall vanlig praksis back in the day. Nå har jeg jo vist skjermbilde av at det fungerer. jeg kan ikke ta ansvar for om minnebrikkene dine er støttet av hovedkortet, eller virker eller ei.

Sett

21:34

Forstår ikke hvordan skal feste kjøleren fra ryzen 1700 og fx 8250.

Må man borre hull der er merket eller er egentlig de 2 skruene fester for andre har annet feste.

Har flere kjøler for ryzen 1700.

Også en slik.

Kjølepasta og feste til hovedkort blir verre. Er vel mulig å bruke ketsjup selv er kanskje ikke best.

21:40

Så noe slikt?

Det pleier å følge med hovedkort.

21:53

Du

Jeg kan legge ved 4x2GB DDR3. Aner ikke om det er reg/ecc eller hva det er, men det gir i alle fall bilde i de fire røde slottene.

Sett

21:53

Ok bra. Fint får svar på kjøling hva du bruker.

Og psu.

21:56

Så er bare kjøling og psu som kan være problem.

Eller er cpuene så kalde at må ikke være festet om liger på gulvet er bare når pcen står.

21:58

Du

Det kom nok noen braketter med opprinnelig, men jeg er usikker på om jeg har disse fortsatt. Men jeg har brukt andre kjølere som jeg bare har skrudd fast i de to hullene på liknende plattformer. Det er samme brakett på socket F, C32, 939 og 754 såvidt jeg vet

Sett

Så det burde være lett å skaffe om du bruker clip-on-kjølere

Sett

PSUen jeg brukte da jeg testet var en Corsair AX760

Sett

Kjølerne jeg brukte satt jeg bare løst oppå fordi jeg ikke skulle lenger enn inn i BIOS for å sjekke at den faktisk startet opp

Sett

Ryzen 1700-kjølere fungerer nok ikke, da AM4 har 4 festehull og ikke 2.

Sett

du ser, du skrur dem rett ned i skruene på HK

Sett

22:04

Ja men når ikke har adapter så hjelper lite

Hva er de rundinger som ser ut som borre hull til kjøler?

Er sorte skruer men usikker om det vil ødlegge cpu og hovedkort om skrur av med cpu i.

22:06

Du

Det er der man skrur fast kjøleren

Sett

22:07

Men er muligs ikke problemet som am3 og am4 om man har kjølepasta som active silver kan dra ut cpu.

Er vel mulig å ha skrue og hyssing kanskje ikke best måte?

22:19

Du

Det er forresten et annet problem her, siden du brukte Fiks Ferdig må jeg nesten sende det per post - ellers får jeg ikke pengene fra finn.no. Så hvis du vil hente, må du vippse meg.

Sett

22:20

Ja er et annet problem når ikke er komplett produkt med kjøler ville nok det forsinket utbetalingen anbefales du selger med fungerende vifter. Som ikke støyer for mye.

Hører med andre men er nok lite hjelp å få. Mistenker blir bortkastet

22:22

Du

Men du ser jo hva som er inkludert, så jeg ser ikke helt hva problemet er. Kjølere er kjøpers ansvar, når det ikke er en del av annonsen.

Sett

22:23

Men vet ikke om passer eller er mulig å finne løsninger er bedre å sitte foran produktet.

Syns er rart ser ut som hull om ikke er meningen å borre der.

Er PCIe og PCIe x eller bare pci

22:27

Du

Ingenting er borret, det er en bakplate med gjenger som er festet. Det er en pcie x16 i hovedkortet. Du må gjerne sitte foran produktet, men jeg er på jobb når jeg er i XXX så hadde egentlig håpet på en kjapp og grei handel hvor du vippser meg og får hovedkortet i neven, og så er det unnagjort.

Sett

@eclises for 4 år siden There was no notification and I do not use the channel for dissemination, only for test videos to sell the product. If you swap the server heatsink support for regular AMD support, you can use any AMD AM2-3 cooler. Including headpipers that look great and cheap.

22:37

Du

Jeg aner ikke noe om det der, men det er sikkert mulig det går. Dog, det må du finne ut av selv :) Jeg har ikke utstyr her til å sjekke sånt

Sett

22:41

Hvor er det kjøpt?

22:45

Du

ebay, for sikkert 10 år siden

Sendt

Sendt

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...