Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
57 minutes ago, joandreas said:

er denne her overpriset eller er det bare meg.

CPU: I7 6700 3,4-4GHz RAM: 16GB Harddisk 1: 120gb SSD Harddisk 2: 1TB lagring for spill GPU: MSI GTX 970 4GB (Omtrent samme som GTX 1060) PSU: 500w modulær SCOUT 2 ADVANCED kabinett med LED lys og god kjøling DVD spiller

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=338998305

Nei, det er ikke bare deg. Jeg ville sagt den er verdt ca halvparten.

Lenke til kommentar

Hvis du går på finn under stasjonære PC'er, lukker øynene, blar ned og klikker et tilfeldig sted er det 90% sjanse for at annonsen du kommer inn på er overpriset. Virker som det er mange som håper å lure folk med lite peiling. 

Lenke til kommentar

Har nok også med at ny HW er svindyrt, så for å selge noe som fungerer men er utdatert så må det jo erstattes med noe nyere. Da er det vanskelig å ville selge det for det det er verdt kontra hva man ønsker for det.

Jeg har vurdert å selge min gaming-pc selv, men selv med blant annet et RTX 3080 så får jeg ikke det jeg ønsker og da bruker jeg den heller til den slutter å klare å spille nye spill. Varer sikkert 3+ år til.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
On 4.9.2023 at 9:40 PM, Valmeth said:

TCI var norsk-produserte PCer ja, fra Bergen :) Endte med å kjøpe en av de som lå ute nettopp, greide ikke å holde meg :D 

Min første PC var en 486DX2-66 med 345 MB harddisk og Vesa local bus. 8 MB RAM. Ingen cdrom eller lydkort, og prisen var 22000 i 1992/-93.

Endret av Aetius
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Heldigvis færre som vil bytte ting. Det er jo så tåpelig, også... bedre å bare selge driten din selv, liksom. Aldri har jeg fått en god innbyttepris på noe sånt, heller - det er uten unntak folk som overvurderer verdien på sitt skrot og skal prute ned det jeg selger.

Merker ikke så mye til det, syns jeg selger ting til ganske nært samme pris som for et år siden. Kanskje 10-15% mindre, men det er jo en lavere nedgang enn normalt.

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne
  • 5 uker senere...
Valmeth skrev (25 minutter siden):

Retro Gaming Beast | FINN torget

 

"retro"????

Denne tror jeg er sprekere enn PCen jeg jeg skriver dette innlegget med... Som er ca 5 år gammel 🤷‍♂️ Hvor går grensa for "retro"? Skjerp deg.. Retro = beige farge, diskettstasjon og reset-knapp. Som et absolutt minimum.

Nå er det der en 15 år gammel PC, så gammel er den, men retro? nesj. Hvor rævva PC har du?

Lenke til kommentar
Sitat

Perfekt til Retro gaming
Kommer med Windows 10

Litt uenighet om definisjonen på retro tydeligvis. Eller kanskje noen tror at det går an å skru opp prisen hvis man utgir det for å være noe det ikke er. Eneste interessante i den pcen er strømforsyningen. Resten faller i hullet mellom retro og brukbart.

Lenke til kommentar

Stusser mer over minnemengden der (16Gb er jo 2x8 eller 4x4, mens hovedkortet støtter triple channel - og skjermbildene viser 22Gb). Muligens en defekt minnekanal et sted? Det var jo en greie med den generasjonen.

Aner ikke hva som må til for at folk skal kalle noe "retro", men ville man sagt at en 486 var "retro" i 2006?

Lenke til kommentar
oddeh skrev (3 timer siden):

Nå er det der en 15 år gammel PC, så gammel er den, men retro? nesj. Hvor rævva PC har du?

Lol, er du selgeren :p 

16gb DDR3, 6-kjerne prosessor og ssd var NASA-spec for 15 år siden så ro ned litt.. PCen min er kanskje ræva til tunge CAD programmer når man skal simulere tusenvis bevegelige deler, men til å surfe på nett holder den i noen år til håper jeg.

Retro-maskiner er etter min definisjon ikke i stand til å kjøre Win10.

Lenke til kommentar
Valmeth skrev (11 minutter siden):

Lol, er du selgeren :p 

16gb DDR3, 6-kjerne prosessor og ssd var NASA-spec for 15 år siden så ro ned litt.. PCen min er kanskje ræva til tunge CAD programmer når man skal simulere tusenvis bevegelige deler, men til å surfe på nett holder den i noen år til håper jeg.

Retro-maskiner er etter min definisjon ikke i stand til å kjøre Win10.

Beklager, men du har ikke peiling :) Mente ikke å fornærme deg ved å spørre hvor rævva pc du har, men specsa i det du lenket er veldig rævva.
Xeon er en serverprosessor og den her ble utgitt Q1'10. AMD RADEON HD 5790  ble lansert 2009. DDR3 ble offentlig 2007. SSD har garantert blitt lagt til i de senere år.

Endret av oddeh
Lenke til kommentar
oddeh skrev (29 minutter siden):

Beklager, men du har ikke peiling :) Mente ikke å fornærme deg ved å spørre hvor rævva pc du har, men specsa i det du lenket er veldig rævva.
Xeon er en serverprosessor og den her ble utgitt Q1'10. AMD RADEON HD 5790  ble lansert 2009. DDR3 ble offentlig 2007. SSD har garantert blitt lagt til i de senere år.

Xeon den gangen er noe annet enn Xeon nå. Den gangen fikk du de samme overklokkingsmulighetene, men (som regel) bedre binning. Xeon og Opteron var populære CPUer når de passet i desktop-hovedkort.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (8 minutter siden):

Xeon den gangen er noe annet enn Xeon nå. Den gangen fikk du de samme overklokkingsmulighetene, men (som regel) bedre binning. Xeon og Opteron var populære CPUer når de passet i desktop-hovedkort.

Xeon har aldri vært ment til den vanlige brukeren. Jeg kjøpte selv min første PC for 15 år siden og da var det Intel Core 2 Duo/ Quad som nesten eneste logiske valg.

Endret av oddeh
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (33 minutter siden):

Si meg, hva tror du forskjellen mellom en X3220 og en Q6600 er? (X3210 ville vært ekvivalenten til en Q6400, som finnes - men bare som engineering sample)

Om du svarer meg så skal jeg vurdere å svare deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...