Gå til innhold

Diskusjons menighet! [les førstepost]


BirgerCaC

Anbefalte innlegg

Det høres bra ut, siden de er troende av en annen retning - og så lenge man tror, eller bare er troende til hva det skal være, er det hele flottings.

Datateknikk er 0% tro og 100% vitenskap. Det er ingen jesus i bytes og ingen gud bak databasen.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Det høres bra ut, siden de er troende av en annen retning - og så lenge man tror, eller bare er troende til hva det skal være, er det hele flottings.

Datateknikk er 0% tro og 100% vitenskap. Det er ingen jesus i bytes og ingen gud bak databasen.

 

Tenker du på den herostratisk berømte datamaskinen; Asus Ateistus?

 

Min setning var ment for den helt ordinære menneskelignende, velfødde og av og til vel oppdratte Ateistikus Kverulantus ...

 

:)

 

Jeg savner han så fryktelig.

 

Så så - Jeg vet at Birgerklompen snart lanserer lydbok ...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Lenge siden det har vært aktivitet i denne tråden nå og aktiviteten dabbet vell av da jeg avsluttet min aktivitet på diskusjon, vinteren 2011. Jeg kom tilbake igjen 2012, men ikke for fult kan man si, men i år 2013 så er jeg tilbake igjen for fult! Har for tiden mye å gjøre, men jeg vil gjenoppta denne lille menigheten vår. Heretter vil preken komme ut som film hver eneste søndag samt helligdager og ikke tre ganger i uken slik som det var før. ALTSÅ vil preken komme som film.

 

Jeg vil legge ut film her hver søndag og jeg vil legge ut film hver helligdag. Jeg vil forholde meg til prekenen på abort.no eller kirken.com Dette på grunn av at jeg har tilknytting til menigheten samt at det er jeg som styrer teknikken, filmer dette og sender det ut på nettet via en server. Dermed slo det meg forleden at jeg kan legge ved llink til preken hver uker her. Jeg vil også enkelte ganger sende preken fra andre sider for å få mer variasjon og i enkelte høytider som f eks påske, jul ect så vil det også komme skrift prekener av meg personlig.

 

NÅ KOMMER DET OGSÅ NYE REGLER FOR TRÅDEN og dermed skal vi til en viss grad forhindre "ateist troll" som vil ødelegge og skape irritasjon i slike kristne tråder. Nye regler vil bli lagt til i første innlegg.

Lenke til kommentar

Ps: Vanskelig å komme med regler for å ikke få en total ødeleggelse av ateister i tråden, men jeg nevner det her også. En menighet er ikke beregnet på ateister som ikke vil søke troen. Denne menigheten er beregnet til kristne på forumet og folk som stiller seg nøytralt. Ellers så er ateister hjertelig velkomne til å høre talene som legges ut her! Hvis ateister vil refse meg så gjør det på PM!

Lenke til kommentar

En menighet er ikke beregnet på ateister som ikke vil søke troen.

 

 

Hva om det nå er slik at det er teistene som ødelegger alt de tar i om ikke hederlige mennesker (ateister) sier dem imot? Hvorfor i all verden skulle lytte til dine ønsker om trådhygiene når disse ønskene kun kan bidra til nedbryting av fornuft og sinn?

 

Forøvrig, reglene står vel her; https://www.diskusjon.no/index.php?showannouncement=116&f=366

Endret av jegersåmongo
Lenke til kommentar

Det kan du ta i en annen tråd. Her skal vi kun prate om preken, prekentekster, bibelen samt diskutere tro syn i det kristne livet. Spørsmål og diskusjon over selve kristendommen kan du ta ett annet sted eller sende meg en PM :)

 

Det var rimelig klart av ditt forrige innlegg at du mener det, men den prekenen fungerer nok kun innenfor menigheten der en kan oppnå en sone fri for kritiske røster og virkelighet..

 

Du har altså ikke noe svar..?!

Lenke til kommentar

Så klart kan vi åpne vei for kritiske røster, men da kritiske røster til preken min i forhold til bibelsyn og andre ting, men ikke kritiske røster til kristendommen og bibelen. Kritiske røster til hvordan taleren formulerer seg og hva han snakker om. Det jeg prøver å få frem er at jeg ikke vil ha noen diskusjon om kristendommen er rett, om det som står i bibelen er rett. Det kan vi ta i en helt annen tråd eller på f eks PM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...