Gå til innhold

Norge slukknet?


Verktoya

  

164 stemmer

  1. 1. Er kristendom viktig for å holde ett land oppe?

    • Ja, og jeg tror.
    • Ja , men jeg tror ikke.
    • Nei.


Anbefalte innlegg

homofile handlinger og tenking er avskyelig for gud og ikke akseptabelt. Bibelen forteller at det er moralsk feil, sykdomsgivende , skittent og synd.

Bibelen forteller også at vi er alle syndere.

En homofil person er ikke mer avskyelig for Gud enn hva en heterofil person er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at du har rotet deg inn i en diskusjon som du ikke forstår hvorfor du diskuterer. Du har din tro og det er det eneste du kan vise til. For svarene som blir gitt, gir meg veldig lite. Ikke noe nytt under solen. Det gir meg kun flere spørsmål....

 

Men jeg vil tilbake til dette med moral:

 

Men det jeg lurer på er om du mener at ateister har "mindre moral"?

Moral kan mann ha helt opp til hodet om mann vill.

Jeg sier ikke at alle moralene er feil nødvendigvis ,tvert imot sikkert det stikk motsatte med mye men det gjelder å ha det riktig og bare se og vite at det er riktig det gud har lagt frem til oss. :)

Hva er det du virkelig viser til her? Det gir meg ingen svar på hvilke samfunn du ønsker ut i fra spørsmålene som du stiller i avstemningen. Du viser kun til noe gud har lagt frem til oss. Hvilke moral er det gud henviser til?

 

Det er mange poster hvor du viser til moral, men kan du gi meg et svar på hvilke moral du ønsker i samfunnet? Hvordan bør dette styres av myndighetene?

 

Hvor er f.eks. moralen i underligende sitat?

Her var det mange dåre sjeler. Gidder ikke svare på dumme spørsmål engang;)!

 

På de neste sitatene som er tatt ut i fra dine innlegg prøver du også å gi et svar på dette med moral, men svarene er så diffuse. De sier meg ingen ting angående ditt moralsk syn?

 

Det er viktig for ett land å ha store felles moraler

 

Hva består denne store felles moralen av?

 

 

Har du kritsendom så har du alle moralene du trenger og kan derfor

være den beste personen mulig uten å være noe nesten best

 

Ateister er derfor onde? Eller hva legger du i dette?

 

 

Mennesker var så annereledes og forsjellige før at mange av tingene som kan virke ondt for dere, var nødvendig for menneskeheten da. Det nye testamentet er en fullbyrdelse av det gamle etter at menneskeheten drastisk forandret seg og jesus er ikke DEN vokteren av moraler.

 

Det er mange religiøse mennesker som går rundt å tror at "gudeløse" ikke kan være gode, man kan bare være god hvis man har en gud å støtte seg til. Religiøse listet opp kjærlighet, nøysomhet, melidenhet, etc. Når de henviser til dette, så sier de samtidig at ateister ikke kan inneha denne moralen eller ikke kan tilby kjærlighet, etc. Hva mener du om dette?

 

For meg så virker det som om du kun er god for å få guds godkjenning og belønning og ikke mishag og straff. For å si det slik; dette er ikke moral, kun smisking og kan sammenlignes med å pisse noen oppetter ryggen.

 

Prøv, og da mener jeg virkelig prøv, heller å tenke selv. I stede for å være en marionett for en gud som ikke finnes. Legg også tilside bibelen som noen du må leve etter (kan leses som et litterært verk), moralen som finnes i bibelen er heller av en ond karakter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Ja, homofile handlinger og tenking er avskyelig for gud og ikke akseptabelt. Bibelen forteller at det er moralsk feil, sykdomsgivende , skittent og synd. Og du som snakket om strid og lid, dem som følger gud velger å stride og lide for det gode, akkurat som jesus gjorde. :)

 

Hvis du mener dette, burde du vite at skaperverket til guden din er fullt av homofili, i form av homofili blandt dyr.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual_behavior_in_animals

 

Det du sier her er det perfekte eksempel på hvorfor religion er farlig. Du er villig til å undertrykke og dømme en stor gruppe mennesker, basert på en eventyrhistorie. :no:

 

EDIT: typos

Endret av Arby
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, og det står svar på hvorfor om alt i bibelen. Det hadde du vist om du hadde lest så mye som du skal ha det til.

Nei. Det gjør ikke det. Det er en masse ting som bibelen ikke nevner et pip om og det er en masse ting som bibelen nevner som er feil og/eller galt å gjennomføre.

 

 

 

Jeg er ikke her for å skrive bibelen på nytt for dere, alle svarene ligger i den.

Hvem tror du at du er egentlig? Jesus? Og "alle" svarene ligger ikke i bibelen, hvis det hadde vært slik hadde det vel neppe vært 35 000 sekter og oppsplittinger av bibelen, hadde det vel? Hadde det vært så klart som du vil ha det til ville det heller ikke vært nødvendig å tolke dette hit og dit...

 

 

 

Det nytter ikke å bare plukke ut vers og vis som du selv vill, les mer så ser du sammenhengene og det store bildet.

Jasså? Vet du, her tror jeg du juger. Mulig du TROR du følger bibelen til punkt og prikke selv, men igjen sitter jeg igjen med en følelse at dfu slettes ikke har lest hele blekka selv, for hadde du det gjort hadde du vært mye flinkere til å skille GT fra NT, da de færreste kristne i dag vil tatt i den guden som GT fremstiller med ill-tang....

 

Så det du kaller det store bildet tror jeg du har blitt fortalt og siden du ikke sitter i fengsel "as we speak" kan heller ikke du følge alt som står i bibelen... Det er det ingen som gjør da det er slik at fryktelig mye av de "kjærlige" reglene, påbudene og forbudene som gud gir strider mot norsk lov og dermed er straffbert...

 

Noe som tilsier at også du plukker ut vers og vis som du selv vil mens du forkaster alt det som ikke lar seg gjennomføre, selv om det også er påbud, råd og vink og forbud fra den samme guden.

 

 

Og med hensyn til homosekualitet: Hvis du IKKE legger til grunn dene ene passasjen i bibelen, ville du da hatt noe i mot det? De gjør altså ingen andre noe vondt, de aller fleste av dem elsker hverandre like mye og like sterkt som noen mann og kvinne elsker hverandre, så hva er da galt? En annen ting er at det på de samme sidene som det står om homoseksualitet (I GT) så står det også at du skal slå ihjel kvinner som bruker to slags stoff i tøyet hun har på seg... Og nøyaktig hvor mange kvinner har du slått ihjel for denne vederstyggeligheten i det siste og hvis du ikke har slått ihjel noen, hvorfor har du ikke gjort det?

 

Det står også at du skal slå ihjel bønner som driver med vekselsbruk (gud visste tydeligvis ikke at vekselsbruk er nødvendig for å ikke utarme jorden, det vil si at du ikke kan så det samme kornet i den samme jorden år etter år, som jo er guds eneste måte å gjøre det på, vekselbruk er i guds øyne en vederstyggelighet. Og her har du egentlig ingen unnskyldning i det hele tatt, for dette driver hver eneste bonde uten unntak med, så hva er unnskyldningen din for å ikke slå ihjel disse bønnene?

 

Og hvorfor slår du ikke ihjel wikka hekser? De går jo åpenlyst rundt i gatene og sprer sine heksekunster og trolldom enda det står svart på hvitt at du ikke skal la trollkvinner leve... Hvorfor plukker du ut homoseksuelle her når du tydeligvis har en jobb å gjøre på andre likelydende vederstyggeligheter i samfunnet vårt?

 

For å hjelpe deg litt på vei kan jeg med 99,5% sikkerhet si at den første kvinnen du ser har på seg tøy som er satt sammen av to slags stoffer, da dette i dag har sklidd helt ut, så her bør du ikke nøle, men omgående slå ihjel den første kvinnen du ser. Og den neste og den neste, da de også med stor sikkerhet har to slags stoffer i klærne sine. Så hva venter du på`? Du sier jo selv at du følger alle de kjærlige budene til din gud, så hvorfor sitter du bare der? Gå nå ut og vær en god disipel for din gud og slå ihjel disse gudløse hedningene, de er ingenting verdt!! Og husk at slavene du kjøper ikke må være fra israel, svensker kan du fint gjøre slaver av,,...

 

 

Makan til idioti skal man vel lete lenge etter... Tenk om vi faktisk hadde fulgt dette sludderet og levd i et samfunn som har en så stor forakt for menneskeverd som bibelen fremsetter at vi skal ha... Det hadde ikke vært rare samfunnet.... :no:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kristne finnes overalt, fordeom ett land regnes som "kristent" eller at forfedrene bygget ett samfunn på kristen tro betyr ikke at etterfølgerene lever slik de burde, det er derfor jeg mener Norge burde ta var på kristendomen og åpn øyene. Gud elsker dere alle, dere må bare se det.

 

:)

 

:)

Lenke til kommentar

Kristne finnes overalt, fordeom ett land regnes som "kristent" eller at forfedrene bygget ett samfunn på kristen tro betyr ikke at etterfølgerene lever slik de burde, det er derfor jeg mener Norge burde ta var på kristendomen og åpn øyene. Gud elsker dere alle, dere må bare se det.

 

:)

 

:)

 

Nei, det er dere kristne, og folk av andre religioner, som må åpne deres virkelige øye, og innse at den gamle aztekiske guden Chalchiuhtlatonal er den sanne og éne. Han gir alle en ny sjanse. Ved hans gunst skal vi alle leve for evig i paradiset - havet. Havet, så skjønt og fagert, kilden til alt liv. Og han skal elske oss lik en far elsker sine sønner og døtre! Men han kan ikke elske et menneske som ikke tror på ham. Du kan være så godt et menneske du bare vil i din vantro, men uten troen på den sanne gud, Chalchiuhtlatonal, kan ingen leve i evigheten med sine brødre og søstre.

Vær ikke redd for å forlate din syndige vei! Åpne deres virkelige øyne! Forlat deres avgudsdyrkning, for det er ingen skam i å snu!

:)

 

:)

Endret av Dohvakiin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kristne finnes overalt, fordeom ett land regnes som "kristent" eller at forfedrene bygget ett samfunn på kristen tro betyr ikke at etterfølgerene lever slik de burde, det er derfor jeg mener Norge burde ta var på kristendomen og åpn øyene. Gud elsker dere alle, dere må bare se det.

Ok. Men Norge ble jo bygget av våre hedenske forfedre på hedensk tro. Det betyr ikke at de kristne kjøterne lever slik de burde. Det er derfor jeg mener Norge burde kaste kirka, bibelen og de kristne på dør.

 

Jesus gråter når han ser hvor mye dumt du skriver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kristne finnes overalt, fordeom ett land regnes som "kristent" eller at forfedrene bygget ett samfunn på kristen tro betyr ikke at etterfølgerene lever slik de burde, det er derfor jeg mener Norge burde ta var på kristendomen og åpn øyene. Gud elsker dere alle, dere må bare se det.

 

:)

 

:)

Hvis du leser bibelen, så kommer det ikke frem at demokrati er den beste styreformen.. Heller ikke menneskerettighetene. Heller ikke at Staten skal være sekulær...

 

Landet vårt er ikke lenger et "kristent land" statistisk sett. De fleste innbyggerne i landet er ikke kristne... Forfedrene våre bygget heller ikke vårt samfunn basert på bibeltekstene. Som sagt finner man ingen ting der som omhandler at samfunnet burde være tuftet på demokrati og frie valg.

 

Det er en myte at kristne mennesker lever et mer moralsk liv enn andre. Det er ren og skjær løgn...

 

Norge, som en stat burde selvsagt likestille alle religioner og livsyn, og ikke favorisere noen fremfor andre... Religion og tro er en privatsak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jo, enkelte av våre forfedre bygget bibelgreier inn i lovene. Men vi har heldigvis fjernet de igjen. Dette skjedde hovedsaklig i danskeperioden. Før det var det basert på LANGT mer logiske ting, som høvdingemakt og lokale lover. Les litt om vikingtiden, som er den første tiden vi har historiske kilder gode nok til å kunne si noe om slikt fra, og du vil se at kristendommen føkka opp norge noe helt fantastisk!!!

 

Les denne hvis du har tid. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3129513&rom=MP

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kirka påvirket lovene før dansketiden desverre. Det var katolikkene som sørget for å spre sin moral inn i lovverket. Dermed skulle de kristne bestemme en lang rekke ting som påvirket privatlivet til folk.

 

Ja, det står det om i boka jeg linker til. Dansketiden var dog langt lenger enn bare de 200 årene vi hadde kristendom og var et eget land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kristne finnes overalt, fordeom ett land regnes som "kristent" eller at forfedrene bygget ett samfunn på kristen tro betyr ikke at etterfølgerene lever slik de burde, det er derfor jeg mener Norge burde ta var på kristendomen og åpn øyene. Gud elsker dere alle, dere må bare se det.

 

:)

 

:)

 

Du har sagt at homofili er avskylig og uakseptabelt for Gud. Hvordan kan du da si at Gud elsker alle? Vet du forresten at homofili er svært vanlig i naturen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kristne finnes overalt, fordeom ett land regnes som "kristent" eller at forfedrene bygget ett samfunn på kristen tro betyr ikke at etterfølgerene lever slik de burde, det er derfor jeg mener Norge burde ta var på kristendomen og åpn øyene. Gud elsker dere alle, dere må bare se det.

 

:)

 

:)

 

Du har sagt at homofili er avskylig og uakseptabelt for Gud. Hvordan kan du da si at Gud elsker alle? Vet du forresten at homofili er svært vanlig i naturen?

Alle vi heterofile burde løpe ut i gatene å skrike: LENGE LEVE DE HOMOFILE!!! DESTO FLERE HOMOFILE, DESTO FLERE KVINNER TIL OVERS FOR OSS HETEROFILE! :D

 

Hehe... Men det er jo noe i det... Vi heterofile burde jo bare være glade for at mange velger å stå frem som homofile... Vi har jo ingen grunn til å hate eller stigmatisere dem... For det blir jo helt klart flere single kvinner der ute som mange av oss ikke ville hatt dersom disse homsene hadde tatt dem til koner, istedet =P Hehe..

 

 

:p hehe...

Lenke til kommentar

Men ellers så har du rett med hva mann gjør som er avgjørende for fremtiden, og fullstendig rett i det. Men å ha tro til gud vill føre til viktigere og riktigere avgjørelser. Ser du den? Selv om du kansje ikke er helt med på det?

 

Må bare ta med et bilde jeg fant... Nå er vi jo selvfølgelig ikke katolikker i norge, men likevel. Viser jo hva etikk/moral har med tro å gjør i forhold til faktisk handling. Feil gud sier du? Feil tolkning av bibelen da eller?

 

popeandthepoor.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er da ikke religion som utgjør verken det "onde" eller det "gode" i ett land. Det går på å ha en regjering som klarer å styre med en god balansegang mellom et rettferdig samfunn og god fordeling av økonomiske midler. Gode etiske rettlingslinjer er det som er gjeldende for ett "godt" samfunn, ikke kristendom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...