Gå til innhold

Norge slukknet?


Verktoya

  

164 stemmer

  1. 1. Er kristendom viktig for å holde ett land oppe?

    • Ja, og jeg tror.
    • Ja , men jeg tror ikke.
    • Nei.


Anbefalte innlegg

Det vises gang på gang at land som styres og er kristent, di landene går det mye bedre med.

NORGE må bare holde gløden i det lyset vi har holdt oppe i alle år. Det som har gjort oss sterke. Det kan virke som om mange folk er så blinde for di viktige menneskelige , humanitære tingene som burde være. respekten, forståelsen holder på å bli visket ut mens Vi holder på å bli forsøkt hjernevasket på forjsellige måter uten at du vet det, mens du er så opptatt av det nye som står sentralt i livet ditt.

 

Takket være vår himmelske fadder gud far av Jesus Kristus. La din vilje bli gjort, det gode seirer alltid.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det egentlig som er så positivt med å tvinge mennesker til å praktisere en religion de ikke er enig i? Hvem som ble tvunget til å be bordbønn på skolen kan med hånda på hjertet si at de ble bedre mennesker av det? Jeg ble oppdratt kristen, og jeg stusset aldri over det når lærerne på barneskolen ikke visste svaret på noe, og svarte at "Det har Gud gjort". Jeg var en arrogant, ignorant og egoistisk drittsekk fram til jeg var 13-14 år, da jeg skjønte at Gud ikke fantes, og at det jeg ville ha gjort, måtte jeg gjøre selv. Alt jeg har oppnådd i livet så langt har jeg gjort selv, og alt jeg har gått glipp av har jeg gått glipp av fordi jeg satt passivt og ventet på at Gud skulle gjøre det for meg. Kristendommen har utelukkende bidratt negativt til mitt liv.

 

Kan du (TS) nå vennligst forklare meg hvorfor Norge ville blitt et bedre land om vi tvang hele befolkningen til å be bordbønn og å gå i kirken hver søndag? Hva mener du bør gjøres med muslimer og andre som praktiserer andre religioner? Deportasjon? Eller den gode gamle "Konverter eller dø", som kristendommen som kjent har benyttet seg av siden den oppstod? Hva med mennesker som sympatiserer med ukristne saker, som selvbestemt abort og et fritt Palestina, for eksempel?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er ikke her for å frelse, Det eneste jeg har sett til nå er kommentarer mot kristendom fra folk som det virker som for meg har hatt personlige vanskeligheter med sitt forhold til gud og derfor er sinna eller ikke tror lengre eller at noen har kikket på noen vers i bibelen uten å ta det riktig i betraktning eller gidde å forstå det riktig å slenge ut noen kommentarer som de ikke vet bær av. Det er viktig å lene seg til guds forståelse og ikke sin egen. Jeg venter på en kommentar som jeg synes er verdt å diskutere om\med.. Er det galt nå? Ting som mange opplever som galt og feil kan være en rekke ting som at:

 

-du ikke har levd som du burde og fått det du har i vente. Alt du gjør i ditt liv påvirker din fremtid og tenking.

-enkle ting må skje for at ting skal kunne gå videre som det vill , ondskapen er allerede i verden. Og den menneskelige kroppen våres er bare en del av ett evigvarende liv.

 

Alle velger jo selv hva di vill gjøre i livet, mange ting gir dårlig utfall. Det vill skje ulykker og mann kan ikke forstå alt . For da er mann jo ikke menneske, gud er god. Ikke la ondskapen blende..

Lenke til kommentar

Jeg liker fantasibøker , men bibelen må være en av de dårligste bøkene jeg har pint meg gjennom. Da foretrekker jeg heller Ringenes Herre, eller The Wheel Of Time. Der har du gode eksempel på fantastiske fantasibøker.

 

Jeg klarer meg utmerket fint her i livet uten at 2000 år gamle skriblerier skal diktere hva jeg skal tro, føle og mene.

 

Norge har ikke sluknet, men vi har heller våknet opp , klart folk ikke gidder å tro på en bok som omskrives hvert 10 år , en god fantasibok skrives aldri om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja og spesielt langsiktig, jeg mener det for å fullt ut være de god vi er skapt til å være.

Jeg synes politikerne burde jobbe bedre med å bevare og opprettholde og styrke den kristne tro,

ikke at folk skal bli tvunget. Jo mer mann tror jo bedre vett mann. Folk kan jo ikke tenke at jo mer di vett jo mer vett de ikke, for i bunn og grunn finnes der kun godt og ondt. Det er derfor folk blir smartere av å lese bibelen, det gir en riktig og verdifull oppfatning av verden om hvordan den er skapt og hvordan vi skal leve på den. Folk bærer ånden med seg og jo flere jo bedre. Folk ville kommet seg mye bedre overens med hverandre og vill derfor holde seg sterkere sammen og tro og forstå alt bedre og derimot ikke miste "gløden". Eldre generasjoner synes jeg var bedre til dette. Alle lever jo etter en klokke og roterer seg rundt teknologien som de har kjøpt, folk er opptatt av alt for feil ting fortiden og det er ikke ingenting av det di blir opptatt med som kommer til å vare. Så derfor blir jeg ikke overasket over at det kan skje noe "rett under nesa" på di som ikke følgte med eller tenkte forstandig.

Endret av Hansks
Lenke til kommentar

Jeg synes politikerne burde jobbe bedre med å bevare og opprettholde og styrke den kristne tro,

ikke at folk skal bli tvunget. Jo mer mann tror jo bedre vett mann.

Og jo mer man vet, jo mindre tror man?

 

 

Det er derfor folk blir smartere av å lese bibelen, det gir en riktig og verdifull oppfatning av verden om hvordan den er skapt og hvordan vi skal leve på den.

Riktig? Nja. Verdifull? Mer interessant historiemessig. Det blir feil å la en 2000 år gammel bok bestemme hvordan vi skal leve.

 

Jeg har ingenting i mot kristendommen eller andre religioner, men jeg mener politikere ikke har noe å gjøre med hva jeg måtte tro eller ikke tro. De burde holde seg nøytrale, og la spørsmål om Gud og tro være opp til den enkelte innbygger. Jeg mener også vi helt fint klarer å være snille og gode uten å tro på en høyere makt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...