Gå til innhold

Norge slukknet?


Verktoya

  

164 stemmer

  1. 1. Er kristendom viktig for å holde ett land oppe?

    • Ja, og jeg tror.
    • Ja , men jeg tror ikke.
    • Nei.


Anbefalte innlegg

Jeg synes alle burde leve som kristne, og at alle burde underkaste seg den ene sanne gud, du har fortsatt din frie vilje, personligheter og lys etc. bare nå skal du bruke di gode delene av dette. Folk blir ikke enartet av kristendom, folk blir enartet av ondskap, alle surrer rundt i de opptatte livene sine og sliter seg ut uten å leve riktig eller vite hva som er bra for en.

Hvem er du som tror at du vet hva som er bra for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes alle burde leve som kristne, og at alle burde underkaste seg den ene sanne gud, du har fortsatt din frie vilje, personligheter og lys etc. bare nå skal du bruke di gode delene av dette. Folk blir ikke enartet av kristendom, folk blir enartet av ondskap, alle surrer rundt i de opptatte livene sine og sliter seg ut uten å leve riktig eller vite hva som er bra for en.

 

Var faktisk ikke klar over at det var sånne som deg igjen, greit nok at DU tror på gud, men gud finnes ikke for meg og ikke prøv å fortell meg annet.

 

Jeg nyter livet hver jævla dag, jeg finner selv ut av hva jeg tror på, INGEN kan presse meg til å tenke annerledes, jeg vil heller ha et åpent og fritt sinn, en et sinn som deg, innestengt og har blitt fortalt hva som er riktig og ikke riktig!

 

Skummel tankegang du har....

Endret av The_Rp
Lenke til kommentar

Det er viktig for ett land å ha store felles moraler til det gode

--

Helt enig. Men, dette klarer vi fint uten religion.

--

 

Har du kritsendom så har du alle moralene du trenger og kan derfor

være den beste personen mulig uten å være noe nesten best, desutten er hele religionen på forskjellige måter med å styrke menneskene på mange måter ikke bare moraler men hvordan vi skal leve, di fleste som kritiserer det har enten ikke peiliing om det eller nekter å si ting som det egentlig er. Å holde kristendom vill holde landet, velsignet og så si "i sjakk" om jeg må si det på den måten

 

Skjønner ikke hvorfor alle kristne tror de har patent på moral og etikk? Mennesker er flokkdyr og trenger ledende krefter. Spiller liten rolle om det er kristendom eller islam, bare alle har en felles forståelse for regjerende moral/etikk. Først da kan et land fungere... Ts har helt rett i at "noe" må holde landet i "sjakk" som han sier, men å tilegne dette utelukkende til kristendom blir bare vås... krefter som samler folket får ting til å gå rundt! Sånn sett har harald med håret gjort en grei jobb i norge, men metoden og budskapet blir like selvmotsigende som å tro på en dømmende kraft som skapte oss utelukkende for å tilbe han og så i samme setning snakke om etikk og moral

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som du mest diskuterer med deg selv her på en måte:

Er det så rart? Du diskuterer jo ikke, du bare forkynner påstandene i den tro at de er noen form for sannhet UTEN å ha satt deg inn i hva du egentlig sitter der og sier...

 

Du har feil. Den eneste måten å bevise det for deg er at du leser bibelen og bare forstår rett ut at det er riktig for du ser det klart, det finnes teorier til fra og mot alt.. Kristendom er bare riktig rett ut, ingen lemper:)!!!!!!

Har lest bibelen og så da helt klart at den guden som bibelen beskriver ikke var verdig min tilbedelse ihvertfall, og derfor har jeg heller ikke tilbedt den eller andre guder siden...

 

 

Kristendom er, i likhet med andre religioner, fryktelig fordummende og stupidgjørende, for hva annet av overtro er du ikke villig til å tro på uten bevis? Og hvor villig er du ikke til å være et instrument for din påståtte gud til å gjøre andre mennesker vondt fordi du tror du gjør den innbilte guden din en tjeneste?

 

Bibelen er en skrift som er tolket ihjel og som er den direkte åraken til at det finnes 35 000 grener der alle slår seg på brystet og påstår at det er DE som er de ekte kristne, som har den rette tolkningen også videre.. Hvordan VET du at du ikke bare tror på en påstand når du ikke har annet enn påstander å komme med?

Lenke til kommentar

Sett bort ifra massive overtramp fra maktsyke idioter under Guds tilsynelatende "velsignelse" er det ikke meg imot å se Kristus som en slags ny retning hva grunnleggende moral gjelder i vårt samfunn. Kristendommen, samt Jødedommen og Islam forøvrig, legger mye fokus på å gi rettigheter til samfunnets svake (riktignok ved å i samme åndedrag ekskludere enhver med annen tro og utseende, men så må man jo også se disse prototypene i lys av sin tid, og de etterfølgende i lys av sin idioti), men nå som vi endelig klarer å omfavne dette som en selvfølge er det vel ingen grunn til å finansiere Kristendommen som en barnevakt lengre. Eller?

 

For en vokabular ordbruk på deg da! Du burde bruke det til noe godt. Gå og få visdom

Du burde se til ditt eget liv. Min visdom er vis nok.

Lenke til kommentar

Virker som du mest diskuterer med deg selv her på en måte:

Er det så rart? Du diskuterer jo ikke, du bare forkynner påstandene i den tro at de er noen form for sannhet UTEN å ha satt deg inn i hva du egentlig sitter der og sier...

 

Du har feil. Den eneste måten å bevise det for deg er at du leser bibelen og bare forstår rett ut at det er riktig for du ser det klart, det finnes teorier til fra og mot alt.. Kristendom er bare riktig rett ut, ingen lemper:)!!!!!!

Har lest bibelen og så da helt klart at den guden som bibelen beskriver ikke var verdig min tilbedelse ihvertfall, og derfor har jeg heller ikke tilbedt den eller andre guder siden...

 

 

Kristendom er, i likhet med andre religioner, fryktelig fordummende og stupidgjørende, for hva annet av overtro er du ikke villig til å tro på uten bevis? Og hvor villig er du ikke til å være et instrument for din påståtte gud til å gjøre andre mennesker vondt fordi du tror du gjør den innbilte guden din en tjeneste?

 

Bibelen er en skrift som er tolket ihjel og som er den direkte åraken til at det finnes 35 000 grener der alle slår seg på brystet og påstår at det er DE som er de ekte kristne, som har den rette tolkningen også videre.. Hvordan VET du at du ikke bare tror på en påstand når du ikke har annet enn påstander å komme med?

 

Starkars deg, så ufortående.

Lenke til kommentar

Starkars deg, så ufortående.

Ufortående?

 

Det eneste du oppnår her er å håne andre mennesker, heve deg selv over dem og erklære deg selv som best. Resultatet er at folk ser ned på deg. Jeg kommer hvertfall aldri til å ta deg seriøst igjen. Du fremstår som ynkelig og patetisk.

Endret av Griffar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei. Jeg mente mer en "ufff" en at jeg synes synd på han.

Jeg orker bare ikke svare når folk sier og spør så mye dumt.

Alle burde tro på gud og følge jesus for det er BEST!!!§!!

 

Oja, du er et troll....

 

Oppmerksomehetshore !

 

Well done troll.

Endret av The_Rp
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er viktig for ett land å ha store felles moraler til det gode

--

Helt enig. Men, dette klarer vi fint uten religion.

--

 

Har du kritsendom så har du alle moralene du trenger og kan derfor

være den beste personen mulig uten å være noe nesten best, desutten er hele religionen på forskjellige måter med å styrke menneskene på mange måter ikke bare moraler men hvordan vi skal leve, di fleste som kritiserer det har enten ikke peiliing om det eller nekter å si ting som det egentlig er. Å holde kristendom vill holde landet, velsignet og så si "i sjakk" om jeg må si det på den måten

 

Mye av Bibelen er moralsk suspekt, for ikke å si moralsk forkastelig på noen områder. I det gamle testamentet viser gud en vanvittig ond side av sin karakter, og det er mye umoralsk i det nye testamentet også (slavery etc). Hvorfor mener du at å ha en kristen tro dikterer en god moralsk karakter?

Lenke til kommentar

Har du kritsendom så har du alle moralene du trenger og kan derfor være den beste personen mulig...

"Den som ikke blir i Kristi lære, men går ut over den, er uten Gud. Men den som blir i læren, har fellesskap både med Sønnen og med Faderen. Om noen kommer til dere og ikke har denne læren, så ta ikke imot ham i deres hjem, og ønsk ham ikke velkommen. For den som ønsker ham velkommen, blir medskyldig i det onde han gjør."

 

Jeg synes nesten litt synd på kristne som kun kan ønske andre kristne velkommen, mens jeg kan ønske både kristne, ureligiøse, buddhister og New-Agere velkommen i mitt hjem.

Endret av O3K
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har du kritsendom så har du alle moralene du trenger og kan derfor

være den beste personen mulig uten å være noe nesten best, desutten er hele religionen på forskjellige måter med å styrke menneskene på mange måter ikke bare moraler men hvordan vi skal leve, di fleste som kritiserer det har enten ikke peiliing om det eller nekter å si ting som det egentlig er. Å holde kristendom vill holde landet, velsignet og så si "i sjakk" om jeg må si det på den måten

 

Det med moral kan diskuteres opp og ned i mente. Likevel viser all forskning at religion ikke har noen betydning for moral.

 

Men det jeg lurer på er om du mener at ateister har "mindre moral"?

Lenke til kommentar

Starkars deg, så ufortående.

Takk i lige måde... :)

 

I mellomtiden kan du sitte der med påstandene dine og den ignorante troen din mens Norge blomstrer grunnet viten og kunnskap... Legg merke til at det IKKE var Jesus som kom med menneskerettigheter, likestilling og ytringsfrihet, ting som de aller fleste ignorante kristne slår seg på brystet mens de påstår at kristendommen står bak... Jesus var fan av slaveri, han forbannet fiken treet fordi det ikke bar frukt utenfor sesongen og evnet ikke engang, til tross for sin påståtte allmektighet, å la være å være en dyreplager da han skulle jage ut onde ånder...

 

Og dette er liksom moralens høye vokter? En mann som i beste fall var en tulling som trodde han var guds sønn, som mange trodde de var på den tiden? Tror vi gjør lurt i å la være å tro på disse påstandene jeg... For du skjønner sikkert, du som er så klok, at det er ALT kristendommens gud er, ikke sant? Påstander som kun bibelen støtter? Påstander er faktisk alt som all religion og alle guder støtter seg på, de samme gudene som du selv er ateist til...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...