Gå til innhold

Norge slukknet?


Verktoya

  

164 stemmer

  1. 1. Er kristendom viktig for å holde ett land oppe?

    • Ja, og jeg tror.
    • Ja , men jeg tror ikke.
    • Nei.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bibelen er så mye mer en det dere tror er påstander.

Jesus kom for å frelse, ikke for å skape fred på jorda, det var mye helvete da han var her på jord også. En del av dere burde sette dere ned å lese mer i bibelen.

 

Høres mer ut som om DU trenger å lese bibelen. Har du lest hele boka? Den er FULL av folkemord, voldtekter, drap på barn og kvinner, for ikke å si umoralsk oppførsel. Og alt blir gjort av enten gud eller "det utvalgte folket".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hyllest være den allmektige! :)

 

Mennesker var så annereledes og forsjellige før at mange av tingene som kan virke ondt for dere, var nødvendig for menneskeheten da. Det nye testamentet er en fullbyrdelse av det gamle etter at menneskeheten drastisk forandret seg og jesus er ikke DEN vokteren av moraler. Men at han har tatt mye standpunkt i det og gjennom sin far bedre tydeligjort eksisterende moraler som riktig.

Endret av Hansks
Lenke til kommentar

Hyllest være den allmektige! :)

 

Mennesker var så annereledes og forsjellige før at mange av tingene som kan virke ondt for dere, var nødvendig for menneskeheten da. Det nye testamentet er en fullbyrdelse av det gamle etter at menneskeheten drastisk forandret seg og jesus er ikke DEN vokteren av moraler. Men at han har tatt mye standpunkt i det og gjennom sin far bedre tydeligjort eksisterende moraler er riktig.

 

Bullshit. En allmektig gud som utelukkende vil godt for folk ville aldri drept noen. Din "gud" er bare en samling fortellinger om drittsekker som gjorde jævlig onde ting, for så å fortelle naboene at "gud" gjorde det.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er du det, jeg ga 30 kr til en sigøyner her i går, det regner jeg som veldedighet.

 

Så nå kan jeg ha god samvittighet resten av året :)

Det var dumt gjort av deg. ALDRI GI PENGER TIL SIGØYNERE! Overskuddet går til bosserne. Bosserne tjener over 500 000 i året på uvitne mennesker som gir søppelfolk penger. Da tiggerne blir plukket av en boss som samler inn pengene på kvelden.

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bibelen er så mye mer en det dere tror er påstander.

Jesus kom for å frelse, ikke for å skape fred på jorda, det var mye helvete da han var her på jord også. En del av dere burde sette dere ned å lese mer i bibelen.

Tror de fleste her på forumet (ikke undersøkt-så kun mening jeg har gjort etter å følgt med på dette forumet) har lest bibelen. Tror det også er en grunn for at de fleste er ateister.

 

Men kan du svare meg på tidligere spørsmål?

Som var:

Men det jeg lurer på er om du mener at ateister har "mindre moral"?

Lenke til kommentar

Notelitten det nytter ikke bare å plukke ut vers og ord i hytt og pine for å vrenge det til din egen forståelse. Du skal lene deg til guds forståelse og forstå alt i en helhet, først da vill sannheten komme frem for en som deg. Som han ene her sa, alle er jo forsjellige og alt utvikler seg uansett om du er kristen eller ei. Men det er viktig og la alt utvikle seg på den måten ting er skapt til å skje og at vi har forståelse av gud og hans visdom med oss, da vett mann 100% at det er riktig. Jeg oppfordrer dere til å lese , igjen uten kverulerende baktanker og med en nøytral innstilling og prøve å se om dere kan forstå det, vist ikke dere tørr å prøve dette lille steget så gjør dere ikke det, og om dere gjør så er det jo ikke farlig og "prøve" det heller, for dere vett jo hva dere tror på uansett..Hvordan kan dette da skadde dere?

Men skal si dette ble ikke helt den type diskusjon jeg ville håpe og komme frem til men ,

kan ikke noen gi noen gode kommentarer om det opprinelige spørsmålet. Jeg er jo ikke her for å ha svaret på alt, og det har jeg heller ikke sagt. Men det virker som mange av dere tror jeg vet alt, men det kan jeg ikke. Jeg sier hva jeg synes enkle burde gjøre her, jeg kommanderer dere ikke. Det er fritt frem på hva mann vill tro på som dere sier selv..

Lenke til kommentar

Notelitten det nytter ikke bare å plukke ut vers og ord i hytt og pine for å vrenge det til din egen forståelse. Du skal lene deg til guds forståelse og forstå alt i en helhet, først da vill sannheten komme frem for en som deg.

Så hvem av de 35 000 forskjellige tolkningene av kristendom er det du følger? Sånn at vi vet hvem av dem som er rett....

 

Jeg sier hva jeg synes enkle burde gjøre her, jeg kommanderer dere ikke. Det er fritt frem på hva mann vill tro på som dere sier selv..

Hva du syntes er i denne tråden kommet frem som noe veldig lite gjennomtenk... Du skjønner jo ikke engang at dette du tror på er påstander og slettes ingen sannheter, slik du ser ut til å tro at dette er...

 

Så du har helt rett, dette er noe som er opp til hver enkelt å TRO på... Og nettopp fordi det er TRO så velger ateister å la være å tro på påstandene som du og alle andre hevder er sannheten om gud...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hyllest være den allmektige! :)

 

Mennesker var så annereledes og forsjellige før at mange av tingene som kan virke ondt for dere, var nødvendig for menneskeheten da. Det nye testamentet er en fullbyrdelse av det gamle etter at menneskeheten drastisk forandret seg og jesus er ikke DEN vokteren av moraler. Men at han har tatt mye standpunkt i det og gjennom sin far bedre tydeligjort eksisterende moraler er riktig.

 

Bullshit. En allmektig gud som utelukkende vil godt for folk ville aldri drept noen. Din "gud" er bare en samling fortellinger om drittsekker som gjorde jævlig onde ting, for så å fortelle naboene at "gud" gjorde det.

 

Husk at det holder ikke med å tro på noe som er nesten perfekt, heller ikke gjøre noe halveis. Vær forsiktig for å ikke bli en blind hund i lenke eller at du tror på noe som er nesten like godt som sannheten.

Det var sikkert nødvendig, du har vell bare antatt eller lest i historiebøker noe annet. ALt i historie er ikke ett arguement for ting i bibelen for den er sann, andre ting kan heller være manipulert og vridd\sjult pga alt evolverer jo rundt godhet og ondskap.

Enkle folkeslag har blitt utryddet og drept under gud som straff, hadde du vist hva som var riktig og hva de gjorde. Hadde du ikke synes at det var galt, denne kroppslige delen av vår sjelereise er kun en del. Mange blir straffet til ett evigvarende sjeleliv i ett helvete.

De andre får himmel og vill bli gjenforent i den fremtidige verden gud skal skape, vansklig å tro?

Lenke til kommentar

Bibelen er så mye mer en det dere tror er påstander.

Jesus kom for å frelse, ikke for å skape fred på jorda, det var mye helvete da han var her på jord også. En del av dere burde sette dere ned å lese mer i bibelen.

Tror de fleste her på forumet (ikke undersøkt-så kun mening jeg har gjort etter å følgt med på dette forumet) har lest bibelen. Tror det også er en grunn for at de fleste er ateister.

 

Men kan du svare meg på tidligere spørsmål?

Som var:

Men det jeg lurer på er om du mener at ateister har "mindre moral"?

 

Moral kan mann ha helt opp til hodet om mann vill.

Jeg sier ikke at alle moralene er feil nødvendigvis ,tvert imot sikkert det stikk motsatte med mye men det gjelder å ha det riktig og bare se og vite at det er riktig det gud har lagt frem til oss. :)

Lenke til kommentar

Husk at det holder ikke med å tro på noe som er nesten perfekt, heller ikke gjøre noe halveis. Vær forsiktig for å ikke bli en blind hund i lenke eller at du tror på noe som er nesten like godt som sannheten.

 

 

Men er kristendommen perfekt?

 

Hvorfor kan ikke prester lege folk som vanlige utdannede leger kan?

Lenke til kommentar

Hyllest være den allmektige! :)

 

Mennesker var så annereledes og forsjellige før at mange av tingene som kan virke ondt for dere, var nødvendig for menneskeheten da. Det nye testamentet er en fullbyrdelse av det gamle etter at menneskeheten drastisk forandret seg og jesus er ikke DEN vokteren av moraler. Men at han har tatt mye standpunkt i det og gjennom sin far bedre tydeligjort eksisterende moraler er riktig.

 

Bullshit. En allmektig gud som utelukkende vil godt for folk ville aldri drept noen. Din "gud" er bare en samling fortellinger om drittsekker som gjorde jævlig onde ting, for så å fortelle naboene at "gud" gjorde det.

 

Husk at det holder ikke med å tro på noe som er nesten perfekt, heller ikke gjøre noe halveis. Vær forsiktig for å ikke bli en blind hund i lenke eller at du tror på noe som er nesten like godt som sannheten.

Det var sikkert nødvendig, du har vell bare antatt eller lest i historiebøker noe annet. ALt i historie er ikke ett arguement for ting i bibelen for den er sann, andre ting kan heller være manipulert og vridd\sjult pga alt evolverer jo rundt godhet og ondskap.

Enkle folkeslag har blitt utryddet og drept under gud som straff, hadde du vist hva som var riktig og hva de gjorde. Hadde du ikke synes at det var galt, denne kroppslige delen av vår sjelereise er kun en del. Mange blir straffet til ett evigvarende sjeleliv i ett helvete.

De andre får himmel og vill bli gjenforent i den fremtidige verden gud skal skape, vansklig å tro?

 

Wow, presten trengte ikke engang PRØVE med deg. Du bare slukte alt du fikk og takket, bukket og ba om mer...

Lenke til kommentar

Var det jeg trodde. Kristen jypling som ikke engang har lest bibelen, våger å prøve å omvende folk som er eldre, smartere og allerede har omvendt 10-15 kristne.

 

Lol, nå oppfører du deg jo loddrett ut som en idiot.

 

Hehe, takk i lige måde, venn. Les bibelen, du, så er vi her når du er moden for å ta en voksen prat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Notelitten det nytter ikke bare å plukke ut vers og ord i hytt og pine for å vrenge det til din egen forståelse. Du skal lene deg til guds forståelse og forstå alt i en helhet, først da vill sannheten komme frem for en som deg.

Så hvem av de 35 000 forskjellige tolkningene av kristendom er det du følger? Sånn at vi vet hvem av dem som er rett....

 

Er du kristen er du kristen, det er forsjellig ordlegging i forskjellige versjoner av bibelen

alle sier akkurat samme ting, alle bringer samme gode budskap og det vet vi. Det finnes kun en gud og en forståelse av det. Derimot finnes det forskjellige kulturer, språk, vokabular forandring ved tid etc som kan gjøre at en som deg kan se på det som bevis at det ikke er sant. Tenk utenfor buret du sitter i.

 

Jeg sier hva jeg synes enkle burde gjøre her, jeg kommanderer dere ikke. Det er fritt frem på hva mann vill tro på som dere sier selv..

Hva du syntes er i denne tråden kommet frem som noe veldig lite gjennomtenk... Du skjønner jo ikke engang at dette du tror på er påstander og slettes ingen sannheter, slik du ser ut til å tro at dette er... :)

 

Så du har helt rett, dette er noe som er opp til hver enkelt å TRO på... Og nettopp fordi det er TRO så velger ateister å la være å tro på påstandene som du og alle andre hevder er sannheten om gud...

 

Det er mer en tro, men du må først tro for å kunne åpne dørene til hva troen har på lager eller i vente? For å si det sånn.

Lenke til kommentar

Hyllest være den allmektige! :)

 

Mennesker var så annereledes og forsjellige før at mange av tingene som kan virke ondt for dere, var nødvendig for menneskeheten da. Det nye testamentet er en fullbyrdelse av det gamle etter at menneskeheten drastisk forandret seg og jesus er ikke DEN vokteren av moraler. Men at han har tatt mye standpunkt i det og gjennom sin far bedre tydeligjort eksisterende moraler er riktig.

 

Bullshit. En allmektig gud som utelukkende vil godt for folk ville aldri drept noen. Din "gud" er bare en samling fortellinger om drittsekker som gjorde jævlig onde ting, for så å fortelle naboene at "gud" gjorde det.

 

Husk at det holder ikke med å tro på noe som er nesten perfekt, heller ikke gjøre noe halveis. Vær forsiktig for å ikke bli en blind hund i lenke eller at du tror på noe som er nesten like godt som sannheten.

Det var sikkert nødvendig, du har vell bare antatt eller lest i historiebøker noe annet. ALt i historie er ikke ett arguement for ting i bibelen for den er sann, andre ting kan heller være manipulert og vridd\sjult pga alt evolverer jo rundt godhet og ondskap.

Enkle folkeslag har blitt utryddet og drept under gud som straff, hadde du vist hva som var riktig og hva de gjorde. Hadde du ikke synes at det var galt, denne kroppslige delen av vår sjelereise er kun en del. Mange blir straffet til ett evigvarende sjeleliv i ett helvete.

De andre får himmel og vill bli gjenforent i den fremtidige verden gud skal skape, vansklig å tro?

 

Wow, presten trengte ikke engang PRØVE med deg. Du bare slukte alt du fikk og takket, bukket og ba om mer...

 

Lol, neinei det var ikke sånn det skjedde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...