Gå til innhold

Norge slukknet?


Verktoya

  

164 stemmer

  1. 1. Er kristendom viktig for å holde ett land oppe?

    • Ja, og jeg tror.
    • Ja , men jeg tror ikke.
    • Nei.


Anbefalte innlegg

Det er mer en tro,

..påstår du ja... Men hvor er bevisene for at dette er MER enn tro på påstander?

 

 

men du må først tro for å kunne åpne dørene til hva troen har på lager eller i vente? For å si det sånn.

Det du sier er at du først gjør lurt i å kaste all viten og faktisk kunnskap ut av vinduet og SÅ tro på at påstandene man finner om den kristne tro er sannhet... Gjør det påstandene mer sanne da? For du skjønner at det er KUN påstander eller tror du faktisk at du besitter en eller annen form for sannhet som har vært uten bevis i to tusen år?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tørr jeg spørre hvor gammel du er Hansks? Det er greit at du har sett lyset. Greit at du gir livet ditt til gud/jesus for å være et godt menneske. Det er derimot ikke greit å påstå at man må ha samme syn på verden som deg for å være et godt menneske. Det er heller ikke greit å heve deg over all medmenneskelig takt og tone bare fordi du tror du er utvalgt... Mange ikketroende lever ett sabla bedre moralsk/etisk liv enn mange troende. Det er hva du gjør! som er avgjørende for fremtiden din (og verden rundt deg) ikke hva du tror...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fader vår du som er i datamaskinen.

Hellige vorde ditt operativsystem, komme ditt flerbrukssytem.

Skje din vilje på skjermen, så også i printeren.

Led oss ikke inn i systemfeil, men fri oss fra de mørke skjermer.

Gi oss i dag vår daglige utskrift og tilgi våre tastefeil, selv om vi aldri tilgir noen for programfeil.

For ditt er systemet og makten over personalet i all evighet.

ENTER

 

Min lille usympatiske klage, beklager, men kunne ikke dy meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er av den oppfatningen at religion er roten til alt som er vondt og at verden hadde vært en bedre sted uten kristendom, islam, katolisme osv.

 

Finner det og en smule merkelig at voksne, tilsynelatende oppegående, mennesker faktisk tror på røverhistorier som er 2-3 tusen år gamle.

 

Så svaret mitt er vel et blankt nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du forklare hvorfor, trådstarter?

Regner med å få høre at siden Norge har vært kristent så lenge så har gud skrevet dette ned i alle innbygernes hjerter eller noe like far out... (Som om vi tenker eller føler med hjertet...)

 

... men aller helst blir nok spørsmålet forbigått i stillhet ELLER nye påstander slengt inn... Såmm er det bare med mennesker som bruker en MASSE kognitiv dissonans og confirmation bias for å la være å støte på "ujevnheter" i det de vil tro på....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bibelen er så mye mer en det dere tror er påstander.

Nei. Mange av oss har lest mye i bibelen, sannsynligvis mer enn det du har gjort. Etter det så har vi også gjort en research og funnet ut at fortellingene er motstridende, og inneholder tonnevis med faktafeil, historieforfalskning og så videre...

 

Jesus kom for å frelse,

Det er en påstand... Vet du hva poenget med å frelse oss var?

 

ikke for å skape fred på jorda,

Nei... Han var ikke kommet for å skape fred men krig. (Jesus: Tro ikke at jeg har kommet for å bringe fred på jorda, nei, ikke fred, men sverd...)

 

det var mye helvete da han var her på jord også.

Det har det vært til alle tider. Jesus gjorde det ikke hakket bedre...

 

En del av dere burde sette dere ned å lese mer i bibelen.

Jeg tror det er du som burde sette deg ned å lese mer i bibelen...

Lenke til kommentar

Tørr jeg spørre hvor gammel du er Hansks? Det er greit at du har sett lyset. Greit at du gir livet ditt til gud/jesus for å være et godt menneske. Det er derimot ikke greit å påstå at man må ha samme syn på verden som deg for å være et godt menneske. Det er heller ikke greit å heve deg over all medmenneskelig takt og tone bare fordi du tror du er utvalgt... Mange ikketroende lever ett sabla bedre moralsk/etisk liv enn mange troende. Det er hva du gjør! som er avgjørende for fremtiden din (og verden rundt deg) ikke hva du tror...

 

Beklager, aldertallet er ikke relevant for meg å legge ut her på diskusjon.no

Men ellers så har du rett med hva mann gjør som er avgjørende for fremtiden, og fullstendig rett i det. Men å ha tro til gud vill føre til viktigere og riktigere avgjørelser. Ser du den? Selv om du kansje ikke er helt med på det?

Lenke til kommentar

Fader vår du som er i datamaskinen.

Hellige vorde ditt operativsystem, komme ditt flerbrukssytem.

Skje din vilje på skjermen, så også i printeren.

Led oss ikke inn i systemfeil, men fri oss fra de mørke skjermer.

Gi oss i dag vår daglige utskrift og tilgi våre tastefeil, selv om vi aldri tilgir noen for programfeil.

For ditt er systemet og makten over personalet i all evighet.

ENTER

 

Min lille usympatiske klage, beklager, men kunne ikke dy meg.

 

For en liknelse:P

Lenke til kommentar

Hyllest være den allmektige! :)

Allmektig og allmektig fru blom.

 

 

Dom 1,19: Herren Gud var med Juda, og de inntok fjellområdene. Men de greide ikke å drive bort dem som bodde på sletten, for de hadde jernvogner.

 

 

Mennesker var så annereledes og forsjellige før at mange av tingene som kan virke ondt for dere, var nødvendig for menneskeheten da.

Sannelig ikke... Mennesker var ikke så mye annerledes bortsett fra det faktum at de visste mindre da og var mindre opplyste om saker og ting... Det hadde ikke vært nødvendig med dødsstraff for alt mellom himmel og jord fra rene bagateller til alvorlige forbrytelser...

 

Hvis ei kvinne ble voldtatt, så mente Gud angivelig (i følge boken) at både mannen og kvinnen skulle straffes...

 

Gud sender to (super)bjørner på 42 barn, som i sin tur river alle barna ihjel (ingen klarte å rømme fra disse to bjørnene) .. Gud sendte disse drapsmaskinene til å drepe disse barna, på grunn av at barna hadde kalt hans profet for "flintskalle". Gud var i det heletatt brutal og ondskapsfull, og særdeles egoistisk og tilbedelseskåt...

 

 

Samaria skal bøte

fordi hun var trassig mot sin Gud.

De skal falle for sverd,

småbarna deres skal knuses,

og kvinnene som venter barn,

skal skjæres opp.

 

 

Det nye testamentet er en fullbyrdelse av det gamle etter at menneskeheten drastisk forandret seg og jesus er ikke DEN vokteren av moraler.

Resultatet av Jesus ble jødeforfølgelser, og liknende som førte til massedød i en enorm skala.. Jødene ble beskylt for å ha tatt livet av Jesus, selv om det er uklart da de ulike forfatterne har skrevet forskjellige ting. Den ene legger skylda på romerne, den andre på jødene... Jødene var det som fikk mest tyn...

 

 

Men at han har tatt mye standpunkt i det og gjennom sin far bedre tydeligjort eksisterende moraler som riktig.

"Hans far" - ut i fra beskrivelsene i bibelen, er et umoralsk og ondskapsfullt vesen. Selv så var han kommet for å skape krig og splittelser innad i familer og liknende...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er av den oppfatningen at religion er roten til alt som er vondt og at verden hadde vært en bedre sted uten kristendom, islam, katolisme osv.

 

Finner det og en smule merkelig at voksne, tilsynelatende oppegående, mennesker faktisk tror på røverhistorier som er 2-3 tusen år gamle.

 

Så svaret mitt er vel et blankt nei.

 

Den kristne religionen definerer godt og ondt , riktig og galt og hvordan mann skal reagere , håndtere slikt. En verden uten det hadde jo bare vært folk som tenkte i alle slags rettninger

og di hadde gått i surr. Det er viktig at mennesker forstår det gode her i livet på en riktig måte. Til tross for språkforandring, kultur og rase, for disse er ting som forandrer seg med tid. Det gjør ikke guds budskap gjennom hans ord og hellige ånd.

Lenke til kommentar

Bare sånn for ordens skyld, Norge er ett av de landene i verden med minst tro på gud eller guder. Likevel går det fint i forhold til mange land hvor andelen som har personlig tro på en eller flere guder er betydelig mye høyere enn i Norge.

 

Kan du forklare hvorfor, trådstarter?

 

Mennesker kan leve fint, om ikke fint riktig og tilpasse seg omstendighetene.

Økonomien i ett land er uviktig når man tenker i disse termer. Og fordeom et land blir stevnet som "rikeste" , "suksessfulle", "fattigst", "jævligste" så er det viktig å vite at gode og dårlige omstendigheter og folk finnes i alle politisk oppdelte land. Og at det har noe med hvordan du lever det livet du har fått og hva du gjør med det som er oppriktig avgjørende.

Lenke til kommentar

Bibelen er så mye mer en det dere tror er påstander.

Nei. Mange av oss har lest mye i bibelen, sannsynligvis mer enn det du har gjort. Etter det så har vi også gjort en research og funnet ut at fortellingene er motstridende, og inneholder tonnevis med faktafeil, historieforfalskning og så videre...

 

Du som er etter bevis, kan du finne bevis (ikke påstandige fakta) om at bevisene dine er riktig? Be om forståelse når du leser bibelen, den er tross alt skrevet for mange, mange år siden.

 

Jesus kom for å frelse,

Det er en påstand... Vet du hva poenget med å frelse oss var?

 

 

ikke for å skape fred på jorda,

Nei... Han var ikke kommet for å skape fred men krig. (Jesus: Tro ikke at jeg har kommet for å bringe fred på jorda, nei, ikke fred, men sverd...)

 

det var mye helvete da han var her på jord også.

Det har det vært til alle tider. Jesus gjorde det ikke hakket bedre...

 

En del av dere burde sette dere ned å lese mer i bibelen.

Jeg tror det er du som burde sette deg ned å lese mer i bibelen...

 

Som dere vet som LESER BIBELEN SÅ MYE som dere gjør så er bibelen fullt av lignelser og metaforer. Om dere forstår dere på dette så vill det avklare en laaaaaaaaaaaaaaaaaaang rekke misforståelser og tolkninger.

Lenke til kommentar

 

Den kristne religionen definerer godt og ondt , riktig og galt og hvordan mann skal reagere , håndtere slikt.

Er det godt eller ondt å slå ihjel barn fordi de snakker voksne i mot?

 

Er det godt eller ondt å rive ut et øye eller kappe av seg en arm hvis det frister deg til synd?

 

Er det godt eller ondt å steine utro kvinner?

 

Er det godt eller ondt å ta livet av hekser, trollkvinner, selv om vi ikke har et eneste bevis for at magi og trolldom finnes?

 

Tror du må være LITT mer spesifikk med hva du mener er godt og ondt ut i fra bibelsk synspunkt jeg, har du i det hele tatt lest bibelen?

 

 

En verden uten det hadde jo bare vært folk som tenkte i alle slags rettninger

og di hadde gått i surr.

Dette er jo bare tull og vitner om en enorm ignoranse i forhold til den menneskelige natur... For folk tenker jo i alle rettninger i dag og det er overhodet ikke mer surr enn det har vært før, så dette er renspikket ønsketenkning om at å tro på påstander løser alt...

 

 

Det er viktig at mennesker forstår det gode her i livet på en riktig måte. Til tross for språkforandring, kultur og rase, for disse er ting som forandrer seg med tid. Det gjør ikke guds budskap gjennom hans ord og hellige ånd.

Å neivel, så det gjør ikke guds budskap? Igjen, har du lest bibelen?

 

For i følge guds budskap i GT skal folk slås ihjel for de latterligste ting, noen av grunnene ser du over, men det er altså noe slikt som 400 påbud og 400 forbud som gud har som "budskap" og som det i følge bibelen skal følges...

 

Men det er vel nå den nye pakten kommer på banen kan jeg tenke meg, men da kan du jo få lov til å si hva gud sier i den pakten da? Hva er målestokken til budskapet i den nye pakten? Er det de ti bud? Stopp en halv, de ti bud står i GT de og er derfor ikke lenger tellende i den nye pakten, så hvor finner vi disse budskapene hen Hansks? Vet du det eller drar du bare disse anekdotene ut av baken som det passer fordi du ikke kan din bibel historie? virkelr slik nemlig... Verden er ikke sort hvit vet du...

Lenke til kommentar

Som dere vet som LESER BIBELEN SÅ MYE som dere gjør så er bibelen fullt av lignelser og metaforer. Om dere forstår dere på dette så vill det avklare en laaaaaaaaaaaaaaaaaaang rekke misforståelser og tolkninger.

Hvem sekt er det du er tilhenger av Hansks? For det finnes noe slikt som 35 000 grener av kristendom i verden i dag og alle kan jo ikke være riktig, så hvem er den riktige? Hvem er det ekte kristne, som deg, følger?

Lenke til kommentar

turbonello, mener du at menneskehetens agenda er å tenke fritt sammen med ondskap?

Hva er ondskap?

 

Og hvordan fritar du din egen gud fra den ondskapen, det er jo han som har skapt alt og er derfor den som i bunn og grunn er ansvarlig for ondskapen også?

 

Si meg, har du virkelig lest bibelen i det hele tatt eller har du bare blitt hjernevasket til å tro på dette, uten å ha sjekket de faktiske forhold bak kristendom?

Lenke til kommentar

 

Den kristne religionen definerer godt og ondt , riktig og galt og hvordan mann skal reagere , håndtere slikt.

Er det godt eller ondt å slå ihjel barn fordi de snakker voksne i mot?

 

Er det godt eller ondt å rive ut et øye eller kappe av seg en arm hvis det frister deg til synd?

 

Er det godt eller ondt å steine utro kvinner?

 

Er det godt eller ondt å ta livet av hekser, trollkvinner, selv om vi ikke har et eneste bevis for at magi og trolldom finnes?

 

Tror du må være LITT mer spesifikk med hva du mener er godt og ondt ut i fra bibelsk synspunkt jeg, har du i det hele tatt lest bibelen?

 

 

En verden uten det hadde jo bare vært folk som tenkte i alle slags rettninger

og di hadde gått i surr.

Dette er jo bare tull og vitner om en enorm ignoranse i forhold til den menneskelige natur... For folk tenker jo i alle rettninger i dag og det er overhodet ikke mer surr enn det har vært før, så dette er renspikket ønsketenkning om at å tro på påstander løser alt...

 

 

Det er viktig at mennesker forstår det gode her i livet på en riktig måte. Til tross for språkforandring, kultur og rase, for disse er ting som forandrer seg med tid. Det gjør ikke guds budskap gjennom hans ord og hellige ånd.

Å neivel, så det gjør ikke guds budskap? Igjen, har du lest bibelen?

 

For i følge guds budskap i GT skal folk slås ihjel for de latterligste ting, noen av grunnene ser du over, men det er altså noe slikt som 400 påbud og 400 forbud som gud har som "budskap" og som det i følge bibelen skal følges...

 

Men det er vel nå den nye pakten kommer på banen kan jeg tenke meg, men da kan du jo få lov til å si hva gud sier i den pakten da? Hva er målestokken til budskapet i den nye pakten? Er det de ti bud? Stopp en halv, de ti bud står i GT de og er derfor ikke lenger tellende i den nye pakten, så hvor finner vi disse budskapene hen Hansks? Vet du det eller drar du bare disse anekdotene ut av baken som det passer fordi du ikke kan din bibel historie? virkelr slik nemlig... Verden er ikke sort hvit vet du...

 

Les tidligere svar , dette har for min del jeg vært gjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...