Gå til innhold

Norge slukknet?


Verktoya

  

164 stemmer

  1. 1. Er kristendom viktig for å holde ett land oppe?

    • Ja, og jeg tror.
    • Ja , men jeg tror ikke.
    • Nei.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den kristne religionen definerer godt og ondt , riktig og galt og hvordan mann skal reagere , håndtere slikt. En verden uten det hadde jo bare vært folk som tenkte i alle slags rettninger

og di hadde gått i surr. Det er viktig at mennesker forstår det gode her i livet på en riktig måte. Til tross for språkforandring, kultur og rase, for disse er ting som forandrer seg med tid. Det gjør ikke guds budskap gjennom hans ord og hellige ånd.

Riktig måte er hverken din måte eller den kristne måten.

 

Hver eneste person skiller mellom rett og galt, lenge før kristendommen og også lenge etter kristendommen. Vi trenger ikke din religion for å skape et rettsvesen for eksempel.

 

Guds budskap, bibelens moral, har forandret seg grovt gjennom tid. Kristne mente noe helt annet om rett og galt før, enn det de gjør nå. Dessuten mener hver eneste kristen person noe ulikt om rett og galt i forhold til neste kristne person. For eksempel finnes det tusenvis av kristne mennesker i Norge som mener at du har misforstått mye i bibelen og at det du sier er galt.

Lenke til kommentar

 

Den kristne religionen definerer godt og ondt , riktig og galt og hvordan mann skal reagere , håndtere slikt.

Er det godt eller ondt å slå ihjel barn fordi de snakker voksne i mot?

 

Er det godt eller ondt å rive ut et øye eller kappe av seg en arm hvis det frister deg til synd?

 

Er det godt eller ondt å steine utro kvinner?

 

Er det godt eller ondt å ta livet av hekser, trollkvinner, selv om vi ikke har et eneste bevis for at magi og trolldom finnes?

 

Tror du må være LITT mer spesifikk med hva du mener er godt og ondt ut i fra bibelsk synspunkt jeg, har du i det hele tatt lest bibelen?

 

 

En verden uten det hadde jo bare vært folk som tenkte i alle slags rettninger

og di hadde gått i surr.

Dette er jo bare tull og vitner om en enorm ignoranse i forhold til den menneskelige natur... For folk tenker jo i alle rettninger i dag og det er overhodet ikke mer surr enn det har vært før, så dette er renspikket ønsketenkning om at å tro på påstander løser alt...

 

 

Det er viktig at mennesker forstår det gode her i livet på en riktig måte. Til tross for språkforandring, kultur og rase, for disse er ting som forandrer seg med tid. Det gjør ikke guds budskap gjennom hans ord og hellige ånd.

Å neivel, så det gjør ikke guds budskap? Igjen, har du lest bibelen?

 

For i følge guds budskap i GT skal folk slås ihjel for de latterligste ting, noen av grunnene ser du over, men det er altså noe slikt som 400 påbud og 400 forbud som gud har som "budskap" og som det i følge bibelen skal følges...

 

Men det er vel nå den nye pakten kommer på banen kan jeg tenke meg, men da kan du jo få lov til å si hva gud sier i den pakten da? Hva er målestokken til budskapet i den nye pakten? Er det de ti bud? Stopp en halv, de ti bud står i GT de og er derfor ikke lenger tellende i den nye pakten, så hvor finner vi disse budskapene hen Hansks? Vet du det eller drar du bare disse anekdotene ut av baken som det passer fordi du ikke kan din bibel historie? virkelr slik nemlig... Verden er ikke sort hvit vet du...

 

Ja, og det står svar på hvorfor om alt i bibelen. Det hadde du vist om du hadde lest så mye som du skal ha det til.

Jeg er ikke her for å skrive bibelen på nytt for dere, alle svarene ligger i den. Det nytter ikke å bare plukke ut vers og vis som du selv vill, les mer så ser du sammenhengene og det store bildet.

 

Men å ha tro til gud vill føre til viktigere og riktigere avgjørelser.

Nei jeg ser ikke den. Faktisk er det slik at å tro på din gud vil føre til gale avgjørelser, lidelse og død. Ser du den? Selv om du kanskje ikke er helt med på det?

 

Nei, men jeg forstår hva du skriver.

Lenke til kommentar

Mennesker kan leve fint, om ikke fint riktig og tilpasse seg omstendighetene.

Økonomien i ett land er uviktig når man tenker i disse termer. Og fordeom et land blir stevnet som "rikeste" , "suksessfulle", "fattigst", "jævligste" så er det viktig å vite at gode og dårlige omstendigheter og folk finnes i alle politisk oppdelte land. Og at det har noe med hvordan du lever det livet du har fått og hva du gjør med det som er oppriktig avgjørende.

Også handler det om muligheten til å leve det livet man mener er best. Den muligheten har svært mange mennesker i Norge idag, takket være økonomi og politikk.

 

Den muligheten har ikke andre mennesker som lever i land med dårlig økonomi og politikk. Vokser du opp med feil bakgrunn i feil nabolag i USA har du ikke annet valg enn å selge narkotika. Sev om det er svært mange kristne der. Som du ser så er det politikk som er av betydning, religion betyr ingenting i denne sammenheng.

Lenke til kommentar

turbonello, mener du at menneskehetens agenda er å tenke fritt sammen med ondskap?

Hva er ondskap?

 

Og hvordan fritar du din egen gud fra den ondskapen, det er jo han som har skapt alt og er derfor den som i bunn og grunn er ansvarlig for ondskapen også?

 

Si meg, har du virkelig lest bibelen i det hele tatt eller har du bare blitt hjernevasket til å tro på dette, uten å ha sjekket de faktiske forhold bak kristendom?

 

Jeg kan ikke svare på alt, det kan gud.

Enkle ting er nødvendig. Hadde de første menneskene ikke valgt å synde så hadde de bare vært gode og ikke vist om ondskap. Nå som de har gjort dette vet de hva ondskap er og hva godheten var. Derfor kommer gud gjennom folk som skriver bøkene for å fortelle hvordan folk skal leve utifra dette og folk får ett fritt valg om dette, og kan tro eller ikke. Gud har skapt mye mer en oss mennesker også og har en stor god plan for alt. Ta og be til gud om ornklig forståelse fra han så vill han gi det til deg.

Lenke til kommentar

Ta og be til gud om ornklig forståelse fra han så vill han gi det til deg.

Skal jeg be om en ornklig forståelse?

 

Hvem er du, som ikke engang kan skrive ordentlig? Skal jeg stole på vilt fremmede skrullinger som påstår en hel rekke rare ting? Isåfall må jeg skifte religion hver eneste dag. For jeg kan la meg overtale av deg idag, men imorgen så snakker jeg med en annen skrulling som sier at jeg istedenfor å leve det syndfulle livet du snakker om, så skal jeg heller tro på de riktige gudene. Jeg kan eksemplifisere det med en enkel loop:

 

while(humans==full.of.shit){

my.religion = random.religion();

}

 

Synes du det er en god algoritme?

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

 

Bibelen er så mye mer en det dere tror er påstander.

Nei. Mange av oss har lest mye i bibelen, sannsynligvis mer enn det du har gjort. Etter det så har vi også gjort en research og funnet ut at fortellingene er motstridende, og inneholder tonnevis med faktafeil, historieforfalskning og så videre...

 

Du som er etter bevis, kan du finne bevis (ikke påstandige fakta) om at bevisene dine er riktig? Be om forståelse når du leser bibelen, den er tross alt skrevet for mange, mange år siden.

 

Jesus kom for å frelse,

Det er en påstand... Vet du hva poenget med å frelse oss var?

 

 

ikke for å skape fred på jorda,

Nei... Han var ikke kommet for å skape fred men krig. (Jesus: Tro ikke at jeg har kommet for å bringe fred på jorda, nei, ikke fred, men sverd...)

 

det var mye helvete da han var her på jord også.

Det har det vært til alle tider. Jesus gjorde det ikke hakket bedre...

 

En del av dere burde sette dere ned å lese mer i bibelen.

Jeg tror det er du som burde sette deg ned å lese mer i bibelen...

 

Som dere vet som LESER BIBELEN SÅ MYE som dere gjør så er bibelen fullt av lignelser og metaforer.

Vet det... Den består vel ikke av noe annet. Men poengene, den underliggende moralen, den underliggende meningen med det som står er uansett svært kritikkverdig. Det er det jeg forsøker å si.

Jeg er ikke av den formeningen av at det som står der faktisk har skjedd.

 

For eksempel er bjørnelignelsen en liknelse på at en profet er mer verd enn 42 barn, og så videre... Fordi Profeten er en viktig resurs i forkynnelsen av Gud.. =P

 

Om dere forstår dere på dette så vill det avklare en laaaaaaaaaaaaaaaaaaang rekke misforståelser og tolkninger.

Men problemet er jo fremdeles det samme... Enten man tror eller ikke... Det som står det står der...

Lenke til kommentar

Ta og be til gud om ornklig forståelse fra han så vill han gi det til deg.

Skal jeg be om en ornklig forståelse?

 

Hvem er du, som ikke engang kan skrive ordentlig? Skal jeg stole på vilt fremmede skrullinger som påstår en hel rekke rare ting? Isåfall må jeg skifte religion hver eneste dag. For jeg kan la meg overtale av deg idag, men imorgen så snakker jeg med en annen skrulling som sier at jeg istedenfor å leve det syndfulle livet du snakker om, så skal jeg heller tro på de riktige gudene. Jeg kan eksemplifisere det med en enkel loop:

 

while(humans==full.of.shit){

my.religion = random.religion();

}

 

Synes du det er en god algoritme?

 

Jeg er en fyr som kaller seg for hansks her, Orndentlig* :) så bra at du fårsto hva jeg mente fordeom. Ikke vær så sinna på gud:)

Lenke til kommentar

Ikke vær så sinna på gud:)

Morsomt at du nevner det.

 

http://www.youtube.com/watch?v=jkmoh79ggnc

 

Spare the bullshit of your saviors love for me, Take thy words and indulge in his misery,

Finding out that you're just a lamb of rot, No one cares in this world of god forgot,

His belief in us long been said and gone, in our age where there is no fear of god,

I forsake you and I hate you holy one give us life just to take it when were done.

 

Behead you with the bible, the book of god and failing son,

There is no resurrection for god has left us to Satan,

Reach out in desperation receive his empty words of love,

Revel in mans creation; the light of god has turned to shit.

 

Mad at god for the things he's done to me, for this life of regrets and his agony,

In his name I do blame and wish his death, all my life has been pain and nothing else,

Curse you god for the life you left me with, Everyday is a fight to want to live,

Cross of Christ I despise and hate the lord, Mad at god for the world he has ignored.

My life is not religion, salvation or his bastard son,

Annihilate the bible; remove it from this world at once,

In total desecration, the house of god has been destroyed,

At last the truth will triumph, free will and blasphamation.

 

I hate you lord, forgot I exist, resent your ways that will not be forgived,

Waller in hatred I blame you for all, slashing and stabbing your Christians I maul,

Mad at god revenge in my heart wanting you dead will never depart,

When I was born, marked with your cross, only to suffer and deal with my loss,

Dead in my thoughts prey to myself, not to show mercy for nobody else,

I am for me, need not from god, my heart is stone and will never be loved.

Mad at god and mad at you, believing in something that cannot be true,

Think for yourself, free from his lies, trample the cross and smash Jesus Christ.

Die!!!!!!!!!!!

Mad At god!!!!! Mad At god!!!!!Mad At god!!!!!!Mad at god!!!!!!

 

My life is not religion, salvation or his bastard son,

Annihilate the bible; remove it from this world at once,

In total desecration, the house of god has been destroyed,

At last the truth will triumphed, free will and blasphamation one.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Ikke vær så sinna på gud:)

Morsomt at du nevner det.

 

http://www.youtube.com/watch?v=jkmoh79ggnc

 

Spare the bullshit of your saviors love for me, Take thy words and indulge in his misery,

Finding out that you're just a lamb of rot, No one cares in this world of god forgot,

His belief in us long been said and gone, in our age where there is no fear of god,

I forsake you and I hate you holy one give us life just to take it when were done.

 

Behead you with the bible, the book of god and failing son,

There is no resurrection for god has left us to Satan,

Reach out in desperation receive his empty words of love,

Revel in mans creation; the light of god has turned to shit.

 

Mad at god for the things he's done to me, for this life of regrets and his agony,

In his name I do blame and wish his death, all my life has been pain and nothing else,

Curse you god for the life you left me with, Everyday is a fight to want to live,

Cross of Christ I despise and hate the lord, Mad at god for the world he has ignored.

My life is not religion, salvation or his bastard son,

Annihilate the bible; remove it from this world at once,

In total desecration, the house of god has been destroyed,

At last the truth will triumph, free will and blasphamation.

 

I hate you lord, forgot I exist, resent your ways that will not be forgived,

Waller in hatred I blame you for all, slashing and stabbing your Christians I maul,

Mad at god revenge in my heart wanting you dead will never depart,

When I was born, marked with your cross, only to suffer and deal with my loss,

Dead in my thoughts prey to myself, not to show mercy for nobody else,

I am for me, need not from god, my heart is stone and will never be loved.

Mad at god and mad at you, believing in something that cannot be true,

Think for yourself, free from his lies, trample the cross and smash Jesus Christ.

Die!!!!!!!!!!!

Mad At god!!!!! Mad At god!!!!!Mad At god!!!!!!Mad at god!!!!!!

 

My life is not religion, salvation or his bastard son,

Annihilate the bible; remove it from this world at once,

In total desecration, the house of god has been destroyed,

At last the truth will triumphed, free will and blasphamation one.

 

Vist du støtter den sangen på den måten det virker som for meg at du gjør.

Så tror du på at der finnes satan. Så du tror på han, men benekter at der finnes Gud?

Jeg bare lurer:)

Lenke til kommentar

Vist du støtter den sangen på den måten det virker som for meg at du gjør.

Så tror du på at der finnes satan. Så du tror på han, men benekter at der finnes Gud?

Jeg bare lurer:)

Musikk er full av lignelser og metaforer. Om du forstår deg på dette så vill det avklare en laaaaaaaaaaaaaaaaaaang rekke misforståelser og tolkninger.

 

http://www.youtube.com/watch?v=t8roxM1k02g&feature=related

 

I foresee at my end to be banished,

By your god for my life and branding

Never around, in the greatness of sorrow,

Screw your god and his UN writ moral.

Stifle god, and the idols of hatred,

Out of my heart, I have always been free,

One with no need all alone and satanic.

Wretched and Vile, fuck your god, de face him.

Who could believe in a lord that's demanding?

Hard to believe when we die we vanish,

In his deny and for all his creation,

Fuck your god and his righteous hatred.

You and your son, you are nothing but absence,

Something not there that controls this planet,

Only deceit do I see in your hallow

If you believe you will dwell in failure.

Fuck Your God, Holy mother for the whore she is,

Fuck your God, bible thumper preaching threats from hymn,

Fuck your god, his revival and the holy Ghost,

Fuck your god; only tell us what we need to know,

Fuck your god, pointing fingers and then do as me,

Fuck your god, you are nothing and you'll never be,

Fuck your god; it is Satan who in trusts my soul,

Fuck your god, where the Christians are I will not go.

Fuck your god!!!!!

 

Fuck his, commandments, and prophet's left stranded to die,

Not in my heart or my soul as I go through this life,

Good book of bullshit lay dirty with vengeance and lies,

Go fuck your Jesus and get- the- fuck out my sight.

 

Unity over flowing with anger,

It is our time to remove the savior,

Christians are weak and the bible is beaten,

Homage to god, in this world not needed.

Fuck your god an his annals of plager,

Falling apart and exposing the light,

I will not live by the words of their Jesus,

He did not die to protect or save me.

There is just blood in his book of deceiving,

Riddles and crap to his divine healing,

Fail is your faith and you blame it on Satan,

Christians can't see that their preys are wasted.

Not a slave to religion unrendered,

Falsified god and his Christ redempters.

Never to be in the presence of grandeur,

I am for me and forever after.

 

Fuck Your God, Holy mother for the whore she is,

Fuck your God, bible thumper preaching threats from hymn,

Fuck your god, his revival and the holy Ghost,

Fuck your god; only tell us what we need to know,

Fuck your god, pointing fingers and then do as me,

Fuck your god, you are nothing and you'll never be,

Fuck your god; it is Satan who in trusts my soul,

Fuck your god, where the Christians are I will not go.

Fuck your god!!!!! Fuck you!!!!

Lenke til kommentar

turbonello, mener du at menneskehetens agenda er å tenke fritt sammen med ondskap?

Jeg tror ikke at menneskeheten har noen agenda. Jeg ser på menneskeheten som en betegnelse for arten menneske, og består i milliarder av ulike individer, og at disse individene har ulike agendaer.

 

Noen av oss mennesker er tvers igjennom onde, mens andre tvers igjennom gode, og alt midt i mellom...

 

Man velger den veien man vil gå selv.

 

Men om jeg skal si noe om det, så ville det beste for oss vært om alle hadde gjort det gode, fordi det er godt. At folk kan gjøre gode ting uten en annen grunn enn at det i seg selv er godt.. F.eks. uten å begrunne det gode man gjør i for eksempel en eller annen Gud... Det gode burde man gjøre fordi det er til det beste for en selv og andre man lever sammen med her og nå, ikke på grunn av et ønske om et godt liv etter dette.

 

eller for å oppnå en slags ultimat forståelse av ting?

Den er allerede der ute og har vært der siden dag 1.

Alle ønsker å forstå... Ikke-troende er mer interessert i å forstå seg på ting slik jeg ser det. Grunnen til det er, slik jeg har erfart det, siden de troende stopper opp, og ofte tror de har den ultimate forståelsen av tingene. De mener at Gud er svaret på det meste, og dermed stopper den naturlige søken etter sannehet.

 

Helt hypotetisk spurt:

Er det noen her som synes det er riktig å tvile på tvil?

Ja... Det er klart det. =)

Ser ikke noe galt i det i alle fall. =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, homofile handlinger og tenking er avskyelig for gud og ikke akseptabelt. Bibelen forteller at det er moralsk feil, sykdomsgivende , skittent og synd. Og du som snakket om strid og lid, dem som følger gud velger å stride og lide for det gode, akkurat som jesus gjorde. :)

Idag er det mer akseptert å være homofil enn å være en kristenfundamentalist og "biggot".

 

Heldigvis er det slik i Norge idag at svært mange kjemper for det gode, for menneskerettigheter, fred og frihet. Derfor er vi imot dine onde, undertrykkende, ekstremistiske ideer. Derfor er det ingen prester i det offentlige som vil si det du sier. Derfor vil kongen, øverste leder av kirken, aldri si det du sier. Derfor kan homofile par vies i kirken. Derfor kan også prester være homofile. Det er dine ideer vi kjemper imot, både majoriteten av kristne og ikke-kristne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager, aldertallet er ikke relevant for meg å legge ut her på diskusjon.no

Men ellers så har du rett med hva mann gjør som er avgjørende for fremtiden, og fullstendig rett i det. Men å ha tro til gud vill føre til viktigere og riktigere avgjørelser. Ser du den? Selv om du kansje ikke er helt med på det?

 

Nei jeg ser ikke den. Viktigere og riktigere avgjørelser kommer ikke automatisk. Det er fortsatt personavhengig uavhengig av tro. Så hvorfor er det da tros-avhengig hvem som kommer inn i himmelen? En liten hypotetisk demo: La oss si to mennesker har identisk liv. De gjør akkurat de samme tingene ut av akkurat samme intensjon. Eneste forskjellen er ene tror på gud, den andre ikke. Hvorfor skal den som tror belønnes og den som ikke tror straffes til evig tid? Fordi han ikke anerkjente sin egen skaper? Narsissisme på høyt plan! La oss si den troende tok livet av sin egen bestemor... han vil fortsatt bli belønnet med evig liv i sus og dus... Ser du det etiske/moralske problemet til gud? Når gud i tillegg fordømmer to mennesker, som eneste "gale" de gjør er å være glad i sitt eget kjønn, mens på samme tid gir han aids til babyer, kan han ryyyyke å reise for min del. Jeg klarer meg fint uten hans etiske verdier!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke svare på alt, det kan gud.

Gud er så langt en påstand og kan derfor ikke svare på noen verdens ting han...

 

Enkle ting er nødvendig. Hadde de første menneskene ikke valgt å synde så hadde de bare vært gode og ikke vist om ondskap.
Åssen hadde vi VISST at det var godt om vi ikke hadde hatt ondskap å måle det opp mot? Er du lykkelig om du er lykkelig HELE tiden?

 

 

 

Nå som de har gjort dette vet de hva ondskap er og hva godheten var. Derfor kommer gud gjennom folk som skriver bøkene for å fortelle hvordan folk skal leve utifra dette og folk får ett fritt valg om dette, og kan tro eller ikke.
Hva med alle de andre fortellingene om andre guder? Er de like sanne de da? Hvis nei, hvorfor ikke, når den kristne gud har akkurat like dårlige bevis for seg som alle andre guder har?

 

Gud har skapt mye mer en oss mennesker også og har en stor god plan for alt. Ta og be til gud om ornklig forståelse fra han så vill han gi det til deg.

Prøvde det når jeg var kristen, men fikk, av forståelige grunner, aldri svar... En god plan liksom... Joda, ni millioner barn dør hvert år før de fyller 5 år... Litt av en plan ja... :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...