TukkiMukki Skrevet 24. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2012 Er fisk kjøtt? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 24. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2012 Det spørs hvilken definisjon du følger. Med andre ord er det ikke noe konkret svar som er universelt riktig. Vanligste er å se på som fisk som kjøtt vil jeg tro, men enkelte trosberetninger betegner ikke fisk som kjøtt. Står litt mer på wikipedia. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2012 Det er mange meninger rundt det men jeg vil si nei. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Teknisk sett: Ja. Men i vanlig gastronomisk sammenheng: Nei 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Ja, det er kjøtt Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Ja, det er kjøtt, men mange vegetarianere er hykleriske når de velger å ikke spise vanlig rødt kjøtt og fjærkre av ''humaniteriske grunner'', men fremdeles velger å spise fisk. Blør ikke fisken som alle andre dyr? Er det ikke en bevist skapning som får vondt når du skjærer i det? Blør det, er det kjøtt, mener nå jeg. 3 Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Kjøtt = Muskler, fett og bindevev. Både teknisk og etisk sett: Ja, fiskekjøtt er også kjøtt. 3 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Fisk er kjøtt, men til dagligdags faller det utenfor kategorien. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Muskelvev er da muskelvev, uansett hvordan skapningen ser ut eller hvor den bor. Dersom du tenker i forhold til vegetarianer/veganer så vil jeg si at det i begge tilfeller også er kjøtt. "Jeg spiser ikke kjøtt, men kjøtt som svømmer og er teitere enn sauer er greit" er tåpelig argumentasjon. Endret 27. januar 2012 av Pseudopod 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Ja det er jo kjøtt men ikke ekte Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Ja, det er kjøtt, men mange vegetarianere er hykleriske når de velger å ikke spise vanlig rødt kjøtt og fjærkre av ''humaniteriske grunner'', men fremdeles velger å spise fisk. Blør ikke fisken som alle andre dyr? Er det ikke en bevist skapning som får vondt når du skjærer i det? Blør det, er det kjøtt, mener nå jeg. Fisking er faktisk mer uetisk enn kjøttindustrien om man skal innom temaet om etikk. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Ja det er jo kjøtt men ikke ekte Hva er det som gjør kjøtt fra fisk uekte? Er det lagd av plastikk eller noe slik? 8 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 Smaken Men teoretisk sett så er fisk kjøtt men jeg vil bare ikke kalle fisk for kjøtt siden jeg syntes at fisk og "kjøtt" har så mange forskjelligheter når det gjelder smak og fasong... Kall det for kjøtt for det er det egentlig, men jeg vil nok ikke gjøre det Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Smaken Men teoretisk sett så er fisk kjøtt men jeg vil bare ikke kalle fisk for kjøtt siden jeg syntes at fisk og "kjøtt" har så mange forskjelligheter når det gjelder smak og fasong... Kall det for kjøtt for det er det egentlig, men jeg vil nok ikke gjøre det MEn hvorfor gjør du ikke det? Er det bare på grunn av forskjellen på smaken? For forskjellig rødt kjøtt smaker jo også forskjellig.. En zebrabiff smaker nok veldig annerledes fra en oksebiff, og vil du da si at zebrakjøtt ikke er ''kjøtt'' på samme måte som fisk da? Mener å tro at hele denne ''fisk er ikke kjøtt''- greia har sammenheng med at paven blant annet forbød folk å spise kjøtt på søndager, men erklærte at fisk, marsvin og kanin (?) 'ikke' var kjøtt for at de skulle kunne spise kjøtt alikevel. Endret 28. januar 2012 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 Jeg syntes ikke at fisk smaker ekte kjøtt... Derfor. Kall det kjøtt om dere vil for det er jo egentlig kjøtt det er bare jeg som er litt rar Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 Ja, fisk er kjøtt. Kan godt si at biff ikke smaker ekte kjøtt også; men kjøtt er det. Lenke til kommentar
blured Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 Fisking er faktisk mer uetisk enn kjøttindustrien om man skal innom temaet om etikk. Akkurat den påstanden vil jeg gjerne høre argumentasjon for. (Spesielt hvis oppdrett faller utenfor definisjonen av fisking). Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Ja, fisk er kjøtt. Kan godt si at biff ikke smaker ekte kjøtt også; men kjøtt er det. Teoretisk sett ja... Endret 28. januar 2012 av BirgerCaC Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 Kjøtt er kjøtt og fisk er fisk, sier jeg 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Hva er storfé da? Endret 28. januar 2012 av Notelitten 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå