Gå til innhold

– I fremtiden er spillmaskinen inni TV-en (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper vi ser Super Hi-Vi eller hva det nå heter, før vi ser integrert konsoll i TV. Dette ligger så langt frem i tid at vi minst ser en konsoll til fra Sony og MS på markedet.

 

Om spill også skal være i Super Hi-Vi må internbrikker i TVen oppgraderes tilsvarende. Aktiv streaming av spillet vil ikke fungere med dagens nett, og store deler av spillet må nok lastes ned før man spiller.

 

Klart, en eller annen gang vil nok konsoll være integrert i skjermen på et eller annet vis, men jeg tviler på vi ser en fullgod erstatter for dedikerte konsoller de første 5 årene. Jeg tenker da på Xbox360 og PS3 primært.

Lenke til kommentar

Tull. Klarer ikke se for meg at folk kjøper nye TVer for å kjøpe ny konsoll.

 

Nei, kommer nok til å forbli en egen enhet. Men om TVer vil ha en "port" eller rom der du kan plassere konsollen inni TVen, det hadde jo vært litt stidlig, men da må alle produsenter bli enig om en passform.

Tven kommer til å bli kraftig nok til å kjøre en god del spill.

To problemer, 1 standarisering, masse tv produsenter, vil funke om de bruker en standard som windows eller android.

2 levetid og oppgradering, en tv level ofte lenge og jeg kan vanskelig se at den kan oppgraderes enkelt. stor sjangse for at de blir svake.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se for meg å være bundet til én tv med innebygget konsoll. Hvis jeg ønsker meg en større tv må jeg kjøpe en ny konsoll. Hvis skjermen går i stykker må jeg kjøpe ny konsoll. Hvis jeg vil ha med meg konsollen på hytta må jeg ta med hele jævla tven.

 

Mye ekstra kostnader og stress for et mindre fleksibelt system.

Nei takk!

 

om vi snakker om et modulbasert system , så er vi på god vei til å kunne slippe unna alt dette du nevner , og jeg håper faktisk det blir sånn. moduler er noe vi trenger mer av i dagens teknologi , slipper folk å bytte ut alt de eier om noe går dundas.

 

Pioneer var inne på noe med sin Pioneer CLD-A100 (LaserActive) som kom på 90 tallet . den hadde moduler , eller paks. så du hadde alså en eneste maskin , som kunne spille laserdisker, cder, laserdisk spill og ikke minst , du kunne kjøpe til moduler fra Sega slik at du kunne spille Sega Genesis ( Sega Megadrive ) spill på den blandt annet. den støttet også flere andre konsoller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, kommer nok til å forbli en egen enhet. Men om TVer vil ha en "port" eller rom der du kan plassere konsollen inni TVen, det hadde jo vært litt stidlig, men da må alle produsenter bli enig om en passform.

Det hadde ikkje vært serleg vakkert om Samsung LED tv'en min hadde eit veldig tjukt parti på eine sida der eg kunne putte inn XBOX 1080'en min. :tease:

 

Vi snakker om "fremtiden", itilfelle du har ikke lagt merke til det, så blir ting mindre og mindre.

Lenke til kommentar

Jeg mener at det beste valget er å legge hele TV-konseptet dødt. Det har overlevd en lang periode med elektronikken innebygget i samme kasse som skjermen - fordi det var den beste løsningen den gangen.

Det er det ikke nå mer - mener jeg.

Man fortsetter å ville dytte ting og tang inn i den boksen. Snart får vi vel med boksåpner å øljekk ?

Hadde vært mye bedre å hatt en skjerm som kun var en skjerm, og ha TV og andre "duppeditter" i løse bokser.

Det er mulig å løse ledningsfloka trådløst idag.

Men nå er det sånn at en løs skjerm er mye dyrere enn en TV.

???

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se for meg å være bundet til én tv med innebygget konsoll. Hvis jeg ønsker meg en større tv må jeg kjøpe en ny konsoll. Hvis skjermen går i stykker må jeg kjøpe ny konsoll. Hvis jeg vil ha med meg konsollen på hytta må jeg ta med hele jævla tven.Mye ekstra kostnader og stress for et mindre fleksibelt system.Nei takk!

 

Samsung dreiv å prata om noe dem kalte Evolution Kit på CES. Rett og slett en modul som kunne byttes ut eller flyttes mellom tver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg bryr meg så mye hvordan fremtidens konsoll måtte se ut, om den er i et tv,via streaming eller om mobiltelefoner blir så kraftige at en konsoll vi kjenner idag blir som en C64 i forhold.

 

Så lenge det er bra spill og jeg kan spille det på en stor skjerm er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg bryr meg så mye hvordan fremtidens konsoll måtte se ut, om den er i et tv,via streaming eller om mobiltelefoner blir så kraftige at en konsoll vi kjenner idag blir som en C64 i forhold.

 

Så lenge det er bra spill og jeg kan spille det på en stor skjerm er jeg fornøyd.

 

Hva når du må kjøpe et spesifikt merke for at det skal fungere ?

( lit av det samme som det var med BD og HD-DVD filmer for noen år siden )

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg bryr meg så mye hvordan fremtidens konsoll måtte se ut, om den er i et tv,via streaming eller om mobiltelefoner blir så kraftige at en konsoll vi kjenner idag blir som en C64 i forhold.

 

Så lenge det er bra spill og jeg kan spille det på en stor skjerm er jeg fornøyd.

 

Hva når du må kjøpe et spesifikt merke for at det skal fungere ?

( lit av det samme som det var med BD og HD-DVD filmer for noen år siden )

 

 

Akkurat som idag med andre ord?

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg bryr meg så mye hvordan fremtidens konsoll måtte se ut, om den er i et tv,via streaming eller om mobiltelefoner blir så kraftige at en konsoll vi kjenner idag blir som en C64 i forhold.

 

Så lenge det er bra spill og jeg kan spille det på en stor skjerm er jeg fornøyd.

 

Hva når du må kjøpe et spesifikt merke for at det skal fungere ?

( lit av det samme som det var med BD og HD-DVD filmer for noen år siden )

 

 

Akkurat som idag med andre ord?

 

jeg sier bare at det blir verre en det er i dag.

da er spørsmålet om sony for lov til det ?

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg bryr meg så mye hvordan fremtidens konsoll måtte se ut, om den er i et tv,via streaming eller om mobiltelefoner blir så kraftige at en konsoll vi kjenner idag blir som en C64 i forhold.

 

Så lenge det er bra spill og jeg kan spille det på en stor skjerm er jeg fornøyd.

 

Hva når du må kjøpe et spesifikt merke for at det skal fungere ?

( lit av det samme som det var med BD og HD-DVD filmer for noen år siden )

 

 

Akkurat som idag med andre ord?

 

jeg sier bare at det blir verre en det er i dag.

da er spørsmålet om sony for lov til det ?

 

Vel det er veldig vanskelig å vite hva som skjer 10 år eller mer frem i tid, hvilke selskaper som er på banen osv. Men tror ikke hverken Sony,Microsoft eller Nintendo kommer til å forsvinne, tror også at iOS og Android kommer til å bli et seriøst alternativ fremover også for mer avanserte spill etter som hardwaren blir bare mer og mer kraftig.

 

For å ikke snakke om streaming tjenester, fra både din egen pc og fra dedikerte hardware parker rundt omkring. Noe som kan bety at en kan fks spille dem mest avanserte spillene via en tlf som sender trådløst bilde til ditt tv... Teknologi som er allerede på plass i dagens nyere bærbare datamaskiner. Blir nok endel forandringer men for oss forbrukere og spillere tror jeg vi er med på en jævla kul tid nå.

 

Hadde vi hoppet 10-15 år frem i tiden for å ta en titt tror jeg dem fleste av oss hadde sittet med et skeivt smil og litt små hard i buksa. Mohaaa..nerd humor :p

Lenke til kommentar

Genialt ! Moduler er faktisk rette veien å gå , men nå har jeg sagt det 3 ganger på samme side her , så det får holde :p

Problemet er at moduler fort blir dritdyre og vanskelig å få tak i om det ikke er en standard løsning.

Du kan enten kjøpe en ny spill modul til tven din for 8000 eller en ps4 for 3000.

 

Har liten tro på onlive, med neste konsol generasjon vil full hd være standard. rendre og overfør dette med kort nok forsinkelse, ja kona ser på en streamet film samtidig.

 

På den andre siden, tvene blir kraftigere, like kraftige som en billig konsoll, om de legger til en gpu så bør den ha maskinkraft nok til det meste. om de klarer å ha en os standard som android eller windows, eller er kompatible med en eksisterende konsoll så bør det virke.

Ikke som en erstatning men en konkurent som vil ta mye av low end markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...