Gå til innhold

– I fremtiden er spillmaskinen inni TV-en (PC)


Anbefalte innlegg

Ikkje den neste generasjonen, og neppe den neste igjen. Erfaringsmessig slår aldri desse spådomane til.

 

Helt enig - tror dette vil ta mye lengre tid før det kan blir bra nok og de store konsollprodusentene er fornøyde med en løsning. De er jo tross alt interessert i å tjene mest mulig penger...

 

Foreløpig er jeg godt fornøyd med hvordan det fungerer i dag. Foretrekker stort sett å ha den fysiske kopien av spillene mine også bortsett fra PC hvor jeg gjerne vil ha det rett på Steam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dem forskjellige firmaene i markedet ser ut til å ha lagt seg på forskjellige strategier.

 

Sony ser ut til å ha brukt spillkonsollene som teknologi-demo. CD, DVD, Bluray, Cell osv.

 

Microsoft ser ut til å ha brukt xbox som en testklut for levering av digitale "varer" og tjenester, som dem nå også ser ut til å porte til Windows.

 

Nintendo ligger på den tradisjonelle linja med å selge spill som funker for hvermannsen.

 

Greia er om ARM og Android (den mest sannsynlige platformen) kan bli "bra nok" til å undergrave i første omgang Nintendo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...