Gå til innhold

Åpent brev til Dagbladet


  

77 stemmer

  1. 1. Var det riktig av Dagbladet å publisere bilde hvor en dømt raner simulerer ladegrep?

    • Ja
      32
    • Nei
      45


Anbefalte innlegg

Hei,

ser av

http://www.kjendis.no/2012/01/14/kjendis/musikk/spellemann/plumbo/madcon/19801049/

at det er brukt bilde hvor Tshawe Baqwa later som om ladegrep tas. Det er meget uheldig da han er funnet skyldig i flere ran og det er belastene for offrene at slikt skal vises i media. Mange offer kommer seg ikke tilbake til et normalt liv etter et slikt overgrep selv om gjerningsmannen mener dette er et tilbakelagt stadium.

 

At Tshawe fremstilles som offer i en slik tullesak forverrer bare saken for de virkelige offrene her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

ser av

http://www.kjendis.no/2012/01/14/kjendis/musikk/spellemann/plumbo/madcon/19801049/

at det er brukt bilde hvor Tshawe Baqwa later som om ladegrep tas. Det er meget uheldig da han er funnet skyldig i flere ran og det er belastene for offrene at slikt skal vises i media. Mange offer kommer seg ikke tilbake til et normalt liv etter et slikt overgrep selv om gjerningsmannen mener dette er et tilbakelagt stadium.

 

At Tshawe fremstilles som offer i en slik tullesak forverrer bare saken for de virkelige offrene her.

 

Funnet skyldig??

Hvor og når? Saken rundt MGP intresserer meg mindre, disse påstandene trenger kildehenvisninger.

 

Se og hør rykter??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tshawe var med på et ran med noen kompiser når han var 13 år gammel. Han ble tatt av politiet og det skremte ham så grundig at han visstnok bestemte seg for aldri å gjøre slikt igjen. Hvor TS har det fra at han er dømt for flere ran må han nesten fortelle selv. (Hvis han skal ha noe håp om at Blabla tar ham alvorlig.)

 

Jeg er - som jeg har sagt mange ganger før - så inderlig glad for at jeg ikke er kjendis og vokste opp før internett. Så slipper jeg at mine ungdomssynder blir brukt mot meg en generasjon senere.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle da vi vet at 13år er for lavt til å bli fengslet og bøtelagt.

Det står ingen steder at han har sittet i fengsel. Bøtene var for narkotikabruk, og det skjedde noen år senere om jeg har oppfattet det riktig.

 

Kilder på dette er sparsomme, kanskje fordi det er en ikke-sak for folk flest idag. Han gjorde noe dumt (og da tenker jeg på ranet), angret og tok sin straff, og har ikke noe å skulle svare for idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som vanlig er det enkelte som viser stor omtanke for overgriperen, men som ikke nevner offrene med ett eneste ord.

Og, jeg skal ikke si som vanlig, for det har jeg ingen statistikk på, du nevner ingen kilder på disse angivelige "flere ran".

 

Ellers tror jeg nok at 15-20 år er litt over foreldelsesfristen for "hensynet til ofrene" i en sak som denne. Det spørs om ikke din tråd ripper like mye opp i dette som i Blablas bildebruk. Om jeg var offer i den saken ville jeg neppe koblet det bildet av Tshawe med hendelsen noe mer enn alle andre bilder av fyren. Og det hadde neppe blitt noe bedre av at du koblet det for meg. Siden du valgte å poste det som et "åpent brev" tok du jo sjansen på at offeret/ofrene leser det også...

 

Hva svarte Blabla forresten? Kommer brevet på trykk?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...